TV gelden eredivisie

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Het AD bracht goed nieuws vandaag:
Alleen NOS in race voor voetbal op tv
Door MARK LANGESLAG en CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Alleen de NOS blijkt nog in de race te zijn voor de samenvattingen van het eredivisievoetbal op televisie. RTL, dat nu nog de wedstrijdbeelden uitzendt, is onverwacht afgehaakt.

RTL Nederland heeft de ECV, waarin de achttien clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn vertegenwoordigd, gisteren laten weten ‘onder de huidige omstandigheden’ niet geïnteresseerd te zijn.

Het mediabedrijf vindt de voorwaarden die de ECV stelt ‘te ingewikkeld’, zeggen ingewijden. De mogelijkheid bestaat dat RTL later alsnog een bod uitbrengt. SBS is definitief afgehaakt.

De NOS, die tot drie jaar geleden altijd de samenvattingen uitzond, heeft ongeveer 10 miljoen euro per jaar over voor de samenvattingen, zo melden bronnen in de voetbal- en tv-wereld. Dat bedrag is een tegenvaller voor de ECV. John de Mol kocht de beelden drie jaar geleden nog voor 35 miljoen euro per jaar. Ook de biedingen op de live-beelden, waarmee de ECV het grote geld hoopt binnen te halen, zijn lager dan verwacht.

Hier strijden vier partijen om de rechten: KPN, Tele2 , Sport1 en kabelbedrijf Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen een bod uitbracht met Canal Digitaal, aanbieder van satelliet-tv. Buitenlandse interesse bleef vooralsnog uit. De vergadering van de mediacommissie van de ECV is gisteren wegens de lage biedingen opgeschort.

Opvallend is het bod van de pas opgerichte tv-zender Het Gesprek. Het kanaal wil wedstrijdbeelden om op vrijdag en maandag programma’s te maken met voor- en nabeschouwingen. Beoogd presentator is Frits Barend, die er het wekelijkse sportprogramma FC Het Gesprek presenteert.

Kabelbedrijf Zesko bood niet alleen op de live-rechten, maar ook op de samenvattingen en voor- en nabeschouwingen. Maar bronnen binnen de ECV laten weten dat het onwaarschijnlijk is dat één partij het hele tv-pakket krijgt. Dat houdt in dat Zesko alleen kans zou maken op de live-beelden.

Op de radio zijn er vier gegadigden. Naast de huidige rechtenhouder NOS Langs de Lijn zijn dat onder meer BNR Nieuwsradio en de nog jonge commerciële zender 100% NL. ,,We hebben een goed bod gedaan,’’ bevestigt directeur Herbert Visser van 100% NL.
De NOS reageert dat het bod van 10 miljoen niet klopt en dat RTL waarschijnlijk alsnog een kans gaat maken als de ECV de voorwaarden verandert. De race is nog niet gelopen, maar hoop doet leven!
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

ik hoop dat de rechten naar de NOS gaan, maar het mag wel iets meer zijn dan 10 miljoen, in engeland krijgen de ploegen al meer dan 10 mil.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Het zal mij eerlijk aan mijn reet roesten wie de rechten in handen krijgt, zolang er maar dik voor betaald wordt, anders zal het vaderlandse voetbal alleen maar verder achterop raken.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

10 miljoen is niks. En dan te bedenken dat De Mol er 35 miljoen per jaar voor betaalde. Van mijn part komen die samenvattingen om 2 uur nachts. Ik kijk alle duels toch in het echie of live, als er inderdaad maar héél veel geld voor wordt gevangen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De clubs kunnen niet grenzeloos 'de consument' voor hu karretje spannen. Ze komen daar nog wel van terug.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Van AD.nl
Nieuwe veiling voetbal op tv

De strijd om de tv-rechten van het eredivisievoetbal begint weer van voren af aan. De biedingen vallen de ECV, waarin de clubs uit de hoogste voetbalcompetitie zijn verenigd, zó tegen dat alle belangstellende zenders zijn uitgenodigd voor een nieuw gesprek.
afbeelding vergroten Tv-opnamen tijdens voetbalwedstrijd. FOTO PRO SHOTS
Uit een brief die de ECV deze week naar onder meer NOS, RTL en SBS heeft gestuurd, blijkt dat ook over de voorwaarden voor het uitzenden van live-wedstrijden en samenvattingen valt te praten. En zelfs over het vroeger dan acht uur uitzenden van de samenvattingen op zondagavond. Een woordvoerder van SBS bevestigt de ontvangst van de brief, maar wil niet op de inhoud ingaan.

De ECV heeft de tender, waarin minutieus staat beschreven hoe zenders het voetbal op tv moeten brengen, definitief losgelaten. Alle partijen zijn opnieuw gevraagd voor een onderhoud in een poging de biedingen omhoog te krijgen. Daarbij staat alles weer ter discussie, ook de verplichting talloze reclamespots voor sponsors van de ECV en gokspelletjes uit te zenden.

De ECV dacht voor de biedingprocedure zeker 100 miljoen euro per jaar voor de tv-rechten te vangen, maar is mijlenver van dat doel verwijderd. De clubs zagen half januari tot hun ontsteltenis RTL en SBS afhaken vanwege de strenge voorwaarden. Alleen de NOS bood, 12 miljoen per jaar, op de samenvattingen. Drie jaar geleden betaalde John de Mol nog 35 miljoen euro per jaar voor de wedstrijdflitsen.

Ook de biedingen op de live-rechten vallen tegen. Belangrijkste kanshebber lijkt kabelgigant Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel), dat samen met Canal Digtaal een bod van ruim 40 miljoen euro uitbracht. De ECV wil, schrijft zij deze week in de brief, met commerciële zenders ook praten over de mogelijkheid een eigen eredivisiekanaal op te richten. ECV-directeur Alex Tielbeke wilde gisteren niet reageren.
Op zich een goede zaak dat de gokspelletjes en verplichte reclamespotjes nu bespreekbaar zijn, maar dit hele verhaal is toch wel bizar. Als NOS zou ik mij behoorlijk genaaid voelen dat je opnieuw moet. Het hele idee van een gesloten bieding is dat je niet van anderen weet wat er geboden wordt. Dan haal je het voor een schijntje en moet je opnieuw.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Wordt tijd dat de ECV wordt opgedoekt en er een capabel bestuur komt. 100 miljoen per jaar, ze overschatten zichzelf en de eredivisie echt.
Je wilt alles voorschrijven bijna tot op de minuut en dan ook nog de hoofdprijs hebben....die is gek!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

De biedingen zijn toch gestegen:
Toch meer geld voor tv-rechten

NOS en RTL schroeven biedingen op


Van onze Telesportredactie

ZEIST, zaterdag
De NOS en RTL hebben de biedingen op de samenvattingen van het eredivisievoetbal toch aanzienlijk verhoogd. Hoewel beide partijen geen informatie willen geven, is het NOS-bod van 12 miljoen euro opgeschroefd tot richting de 20 miljoen euro. Volgens goed geïnformeerde bronnen heeft RTL een bedrag van rond de 10 miljoen euro neergelegd. Een bieding die zeer waarschijnlijk gekoppeld is aan die van de kabelgigant Zesko Holding en satellietaanbieder CanalDigitaal, waardoor dit trio als geheel op alle rechten heeft geboden. Daarbij wordt een totaalbedrag van tussen de 60 en 70 miljoen euro genoemd.

Deze ontwikkeling heeft voor een zucht van verlichting bij de clubs in het betaald voetbal gezorgd, die via de Eredivisie CV (ECV) alle voetbalrechten in de aanbieding hebben gedaan. Na de eerste bieding zag het er namelijk naar uit, dat de clubs bij lange na niet het huidige totaalbedrag van circa 70 miljoen euro zouden halen. Het leek er zelfs even op, dat de inkomsten tot 50 miljoen zouden zakken.

Door de onderhandelingen na de tweede biedingronde, heeft de ECV de heikele situatie kunnen bijstellen. De clubs worstelen nu met drie opties: 1. de liverechten en samenvattingen onderbrengen bij één partij (bijvoorbeeld Zesko, CanalDigitaal en RTL); 2. één partij krijgt de liverechten en één partij krijgt de samenvattingen (bijvoorbeeld UPC/Sport1 enerzijds en NOS anderzijds); 3. het betaald voetbal creëert een eigen voetbalkanaal, waarbij SBS aangeboden heeft daarvoor één van de bestaande zenders (NET5 of Veronica?) beschikbaar te stellen.

De komende weken zullen de clubs de diverse opties tegen het licht gaan houden. Een definitief besluit wordt begin maart verwacht.

Momenteel bezit RTL de rechten op de samenvattingen en het telecombedrijf Tele2 de rechten van het livevoetbal.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Vandaag uitsluitsel over de voetbalrechten. Verwachting is dat de samenvattingen naar de NOS terug gaan:
ECV beslist over toewijzing voetbalrechten
OOSTERBEEK - In de strijd om de uitzendrechten van het eredivisievoetbal valt maandag de beslissing. Eerst doet de mediacommissie van de Eredivisie CV aan de vertegenwoordigers van de achttien clubs een aanbeveling over de toewijzing van de zes beschikbare pakketten.
Daarna worden de voordrachten in stemming gebracht. Elk voorstel heeft de steun nodig van 75 procent van de clubs om te worden aangenomen.

De samenvattingen en de live-wedstrijden zijn de hoofdpakketten. Verder is er een radiopakket, een voor- en nabeschouwingspakket, een mobiel telefoonpakket en een pakket voor de samenvattingen van de eredivisie voor vrouwen.

Persconferentie
Eredivisie CV houdt aan het begin van de avond een persconferentie om de uitkomst van alle onderhandelingen toe te lichten. Dat gebeurt nadat de hele procedure is afgerond en de zes pakketten zijn ondergebracht.
Eind 2004 boden de eredivisieclubs de televisierechten voor het eerst aan. Destijds sloten zij de overeenkomst met Talpa en Versatel. Inmiddels zijn de rechten in het bezit van RTL en Tele2. Die tender leverde de clubs gezamenlijk ongeveer 70 miljoen euro per seizoen op om te verdelen. Aan het einde van dit voetbalseizoen loopt het driejarige contract af. Voor de nieuwe partners zijn contracten van drie, vier of vijf jaar mogelijk.
Ladies and gentleman: We've got him!
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

15 miljoen is niet veel. Plus eventueel nog 20 miljoen voor de live wedstrijden. Dan zit je op zo'n 35 miljoen. In België betalen ze zelf meer.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Wat een fooien worden hier betaald in dit land zeg :P Zeker als je na gaat dat ze in Frankrijk 700 miljoen per jaar betalen voor de TV rechten :shock: Dan mogen ze voor de Eredivisie ook wel minstens 150 miljoen betalen ipv +/- 35 miljoen. Op deze manier worden we straks door nog meer landen ingehaald.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Blizzard schreef:Wat een fooien worden hier betaald in dit land zeg :P Zeker als je na gaat dat ze in Frankrijk 700 miljoen per jaar betalen voor de TV rechten :shock: Dan mogen ze voor de Eredivisie ook wel minstens 150 miljoen betalen ipv +/- 35 miljoen. Op deze manier worden we straks door nog meer landen ingehaald.

De Nederlanders willen niet betalen om voetbal te kijken....bovendien is er vanuit het buitenland op België na waarschijnlijk geen belangstelling voor het NL voetbal, terwijl Duits, Frans, Italiaans, Spaans en Engels voetbal over de hele wereld te zijn is.
Ja dan krijg je dat he.....
NL leeft al jaren boven zijn staand op de ranking, we zullen de komende jaren op de positie komen waar we horen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Lijkt mij niet, we staan precies waar we horen. Het Nederlandse voetbal is in mijn ogen attratief en aantrekkelijk en de plaats op de ranking is niet geflatteerd. Landen als Belgie, Roemenie, 'Scandinavie', Griekenland en Portugal zijn echt niet beter dan Nederland. Je hebt idd de toplanden (Eng, Fra, Spa, Dui en Ita) maar daarna komt Nederland toch wel zo ongeveer. Komt nog bij dat ik denk dat de Nederlander steeds meer gewent raakt aan betaal-tv en dat de afkeer minder groot is dan 5/10 jaar geleden toen het voetbal van de publieke omroep achter de decoder ging. Inmiddels zijn we gewent om te betalen voor een wedstrijd, en in mijn ogen is dat niet overtrokken veel. Natuurlijk wil iedereen het liever gratis maar tegen een normale prijs vind ik het logisch dat je moet betalen.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Volgens meerdere berichten die ik de afgelopen maanden gelezen heb trekt de eredivisie elk jaar meer toeschouwers (clubs met wachtlijsen voor een seizoenskaart), zijn er continue plannen om stadions te vergroten/ verbouwen. Ook de bedrijven/ sponsers lopen warm voor het voetbal. Waarom zou er nu dan ineens minder geboden moeten worden op de tv rechten?
Omhoog met die tv rechten zou je zeggen! Ik ben het met Elp eens dat Nederland na de tradiotionele grote voetballanden de meest attractiefste competitie heeft. Dit op alle fronten, voetbaltechnisch, commmercieel, accomodatie en toeschouwersaantallen. In mijn ogen kan alleen Rusland ons nog voorbij met hun olie/gas dollars/euro's.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

John de Mol heeft het voetbal als marketingmiddel binnen gehaald. Met voetbal wou hij kijkers gaan trekken. Destijds was NOS echter bereid om veel meer te betalen voor de samenvattingen dan nu. Destijds wouden ze gaan tot zo'n 25 miljoen euro. Nu is het zelfs gedaald tot 15 miljoen. Ik begrijp dat ook niet, maar dat wel komen omdat NOS de enige geïnteresseerde is. Wat enkele jaren anders wel was. Het is te hopen dat de live rechten nog wat op gaan brengen, anders is het Nederlandse voetbal wel tot één van zijn dieptepunten gedaald. En of ik nou zo blij moet zijn de NOS. Ik betwijfel het.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Het is (gelukkig) de NOS geworden werdt net bekend gemaakt op TV... :mrgreen:
Voor de komende 5 jaar trouwens...

De live wedstrijden worden in een apart kanaal ondergebracht.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Maar dat zullen we ongetwijveld één dezer dagen te horen gaan krijgen...
Ik heb geen onderschrift nodig...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hoppa! Voetbal van 19:00 tot 20:00 zonder reclame en journaals ertussen. :D
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hmm. De samenvattingen en radiorechten blijven dus bij de NOS, eigen kanaal voor de live-wedstrijden. Het is de bedoeling dat dit op vele manieren beschikbaar zal worden voor de supporters. Dat is dus even afwachten nog.

Persoonlijk heb ik gemengde gevoelens bij dit bericht. Vooral vanwege de historie van de NOS. Jarenlang hebben ze het heel slecht uitgezonden. Standaard de topclubs eerst, daarna het journaal/reclame en nog wel eens wat andere sporten tussendoor. Daarna de rest, vaak in sneltreinvaart. Dat was natuurlijk 3x niets.

Gelukkig zijn er nu duidelijke richtlijnen, dus de NOS zal het niveau wel omhoog moeten brengen. Nu maar afwachten.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

21 miljoen.. valt me nog mee eerlijk gezegd...


Voetbalrechten terug bij de NOS

NOS Studio Sport gaat volgend seizoen de televisie-samenvattingen van de eredivisie weer uitzenden. De rechten voor de radioreportages blijven bij het NOS-programma Langs de Lijn.

De NOS heeft voor beide programma's de rechten voor vijf jaar vastgelegd. Voor de rechtstreekse tv-uitzendingen wordt een eigen kanaal opgericht door de clubs, in samenwerking met Endemol. Hoe dat eruit ziet wordt pas later bekend.

Studio Sport blijft op zondagavond op de vertrouwde tijd van 19.00 uur. De NOS betaalt voor de beide contracten 21 miljoen euro per jaar, zei voorzitter Michael van Praag van de Eredivisie CV.
Ik heb geen onderschrift nodig...
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Jeroen schreef:Hoppa! Voetbal van 19:00 tot 20:00 zonder reclame en journaals ertussen. :D
Logisch toch? Of had je een journaal om half acht verwacht?
Superfries88' schreef:Persoonlijk heb ik gemengde gevoelens bij dit bericht. Vooral vanwege de historie van de NOS. Jarenlang hebben ze het heel slecht uitgezonden. Standaard de topclubs eerst, daarna het journaal/reclame en nog wel eens wat andere sporten tussendoor. Daarna de rest, vaak in sneltreinvaart. Dat was natuurlijk 3x niets.
Het zal wel zo blijven. Er is nu een kwartier minder zendtijd in vergelijking met RTL. Waardoor alle duels nog even snel in een uur worden gepropt. Andere sporten zijn nu vanaf 18:00 te zien.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

FCUpdate.nl:
Na drie jaar keert de Eredivisie weer terug bij de NOS. De publieke omroep kreeg maandag van de clubs voor de komende vijf jaar de rechten van de samenvattingen in handen. En daar is men 'dolblij' mee, liet NOS-mediadirecteur Jan de Jonge weten.

"Football is coming home", zegt De Jonge in De Telegraaf. "Uit de periode van vijf jaar spreekt heel veel vertrouwen. We zullen bij de volgorde van de duels de rangorde van de lijst aanhouden, net als vroeger. De belangrijkste samenvattingen zullen zo weer aan het begin van het programma te zien zijn. Het wordt een overzicht zonder gepraat en zonder reclame", licht hij alvast een tipje van de sluier op.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Het zal wel zo blijven. Er is nu een kwartier minder zendtijd in vergelijking met RTL. Waardoor alle duels nog even snel in een uur worden gepropt. Andere sporten zijn nu vanaf 18:00 te zien.
Wanneer je een kwartier bespaart op analyses blijft de tijd die over is voor de samenvattingen hetzelfde.
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

krijgen we de oude irritante commentatoren weer terug? Hoop het niet, vond degene bij RTL lekker enthousiast. Liever geen Evert ten Napel...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik heb nog geen 5 minuten ergens gelezen dat Ten Napel nog wel even doorgaat. Op zowel tv als radio. Die zul je dus nog wel even moeten aanhoren.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

SpongeBob schreef:De live wedstrijden worden in een apart kanaal ondergebracht.
Ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Maar dat zullen we ongetwijveld één dezer dagen te horen gaan krijgen...
Het lijkt me uitgesloten dat het 'eredivisiekanaal' de enige manier wordt om de live-wedstrijden te volgen. Als ze zo'n zender nieuw in de markt gaan zetten wordt het een Sport7/Versatel flop, zeker als ze het op een pay-per-view systeem gaan gooien, waar men het steeds over heeft.

Ik denk dat je je op de live-wedstrijden kunt gaan abonneren via kabel, schotel en digitenne, zoals bij Tele2 op dit moment. Het zou logisch zijn als men het ook in combinatie met o.a. Sport 1 zal gaan aanbieden. Dan starten ze gelijk met een paar honderdduizend abonnees als basis. Er is de partijen natuurlijk veel aan gelegen om van de live-rechten een succesje te maken, anders gaan er hier en daar wat 'subsidiejunks' sneuvelen.

Verder zeer goed nieuws natuurlijk, de samenvattingen voor vijf jaar naar de NOS. Dat we het nog mogen beleven na drie jaar van commerciële prostitutie.
Laatst gewijzigd door Hielke op 10-03-2008 22:03, 3 keer totaal gewijzigd.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Bij mij ook gemengde gevoelens.
heeft voor mij nog steeds een hoog Studio Ajax gehalte, kijk ook maar eens naar studio voetbal.
Maar ik hoop dat ik het mis heb...
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Vandaag de rechten weer naar de NOS, weg met de tussentijdse reclames. In de loop van de afgelpen drie jaren ben ik steeds minder gaan kijken. Morgen nog even de play-offs 'killen' en het leven is plots weer een stuk leuker geworden. (En die toptrainer Sollied ook nog even vastleggen, graag).
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Nu is het hopen dat het geen Studio Top Drie word, maar alle clubs gewoon evenveel aandacht krijgen. Verder ben ik wel tevreden. Al vind ik het wel jammer dat de analyses van Jan van Halst dus gaan verdwijnen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Die Van Halst zal ik missen als kiespijn met zijn open-deur-analyses. Ook ben ik blij dat we van die dramatische commentatoren als Koert Westerman af zijn. Eindelijk niet meer een uitzending met vier wedstrijden uitrekken tot anderhalfuur. Nu alleen nog hopen dat elke club genoeg aandacht krijgt. Ik vind het in ieder geval een hoopgevende ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Men hoopte juist dat Van Halst mee zou gaan als analyticus! Want die was lekker duidelijk.
Van Gelder liet weten (bij DWDD) dat men "zoals het hoort" de volgorde weer zou aanpassen, eerst de nummer 1 dan de nummer 2 enz. tot de nummer 17.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Plaats reactie