Kaartverkoop via internet

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kaartverkoop via internet

Berichtdoor Superfries88' » 20-07-2007 12:50

Vanmiddag viel de seizoenkaart plus bijbehorende brieven in de bus. In de brief stond o.a. dat kaarten nog via Ticketbox gehaald kunnen worden, maar ze ook gaan starten met een online verkoopsysteem. Meer informatie maken ze later nog bekend.

Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar het desbetreffende systeem. PSV gebruikt een online systeem voor uitduels, maar de reacties daarover waren nogal wisselend. Sommigen vonden het handig en sommigen liepen tegen problemen aan. Die gebruiken daarvoor een vrij simpel inlogsysteem.

Is zo'n systeem handig en gaan 'we' er gebruik van maken? Of kiezen we toch voor het bekende TB-systeem?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor drika746 » 20-07-2007 12:55

Ticketbox kopst toch 2,30 extra, dus het zal wel via online verkoop worden.
als dat ook meer kost gaat het geld tenminste naar Heerenveen en niet naar ticketboxsysteem :lol:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor Jeroen » 20-07-2007 13:33

Ik ga er zeker gebruik van maken. Lijkt me echt ideaal. Ik ga speciaal voor voetbalkaartjes naar een sigarenzaak, dus het scheelt me weer tijd.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor vlqrt » 20-07-2007 13:46

Ik dacht dat het huidige stukje plastic 5 jaar mee moest gaan?

Wanneer je met IDeal kunt betalen zou het helemaal mooi zijn, gewoon vanuit kantoor of huis kaarten bestellen en dan wachten tot de binnenkomen via de post. Hopelijk zijn ze wel wat stipter dan die draaikonten van euro 2007.

[edit]Laat maar kaart gaat idd mee tot 2011, heb de brief inmiddels ook in de brievenbus gevonden[/edit]
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Superfries88' » 20-07-2007 13:57

vlqrt schreef:Ik dacht dat het huidige stukje plastic 5 jaar mee moest gaan?


Klopt, maar ik moest mijn kaart met jeugdkorting laten omzetten naar een normale seizoenkaart. Vandaar dat ik een nieuwe op de deurmat kreeg.

Ontopic: ik deel de meningen van bovenstaanden. Je kunt met dat systeem via een paar klikken een kaartje bestellen voor een wedstrijd. Zonder TB-toeslag. Prima 8) .
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Hielke » 20-07-2007 14:10

Interessant dit.

De Ticketbox van de Staatsloterij, zoals het officieel heet, stopt na dit seizoen met concerten en voetbal. Zelf vertelde een Primera (sigarenboer) medewerker een aantal maanden geleden tegen me dat Primera druk doende is om het ticketboxsysteem in stand te houden door het over te nemen van de Staatsloterij. Dit omdat het voor Primera een behoorlijke bron van inkomsten vormt.

Ben benieuwd of Heerenveen het aangekondigde einde van de Ticketbox gebruikt om nu alvast een eigen systeem op te zetten, of dat er iets anders achter schuilt.

Zelf lijkt het me overigens een drama. Heb op deze manier eens kaarten voor een concert gekocht. Op het moment dat de verkoop startte was het zo druk dat de server eruit lag. Niet dat de Ticketbox altijd vloeiend werkt, maar toch.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 20-07-2007 14:55

Internetverkoop zou een mooie methode zijn. Bij Euro2007 werkte het voor mij niet omdat je alleen met creditcard kon betalen. Als betaling ook op een andere manier kan, dan ga ik er zeker gebruik van maken.
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 20-07-2007 20:09

Zitten voordelen aan internetverkoop, vooral dat je dan niet naar de sigarenboer hoeft, en dat je bij uitwedstrijden als je met de combi meegaat met je reispartner op hetzelfde moment kaarten kunt kopen, dus je zit in dezelfde bus.
Nadeel zou kunnen zijn dat het systeem zou kunnen vast lopen als er op een bepaald moment een beperkt aantal kaarten zou worden uitgegeven.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor visje » 20-07-2007 20:37

sc heerenveen 4 ever schreef:Nadeel zou kunnen zijn dat het systeem zou kunnen vast lopen als er op een bepaald moment een beperkt aantal kaarten zou worden uitgegeven.


dat kan nu ook ontstaan..

echter ben je op het moment van een grote vraag en weinig aanbod niet meer afhankelijk van een trage verkoper of dat er net iemand voor jouw staat bij de sigarenboer..

maar een internet verkoop heeft ook andere nadelen.. ik kan op mijn server een script laten lopen wat 1 sec na open gaan van de verkoop een automatisch aankoop van 50 kaarten doet..

dus zo iets moet wel goed beveiligd worden tegen automatische scripts..
want anders zijn er totaal geen losse kaarten te koop tegen de grote clubs.

Edited:

het bezwijken van zo'n systeem verwacht ik niet zo snel bij heerenveen..
een goed ingerichte server met een goed ontwikkelde site zonder overbodige processen moet die een grote hoeveelheid aanvragen wel aankunnen.
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 20-07-2007 21:09

Je code op de clubcard wordt bij PSV gebruikt als inlogcode op dat systeem. Zet per clubkaart een maximum op 2/3 kaarten en zoveel kun je dan toch niet uitrichten? Waterdicht is het niet, maar je kunt best controleren wie misbruikt maakt. Desnoods geef je duidelijk aan dat bij misbruik de clubcard geblokt gaat worden. Hard, maar probeer dan maar eens vervelend te gaan doen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor vlqrt » 20-07-2007 21:17

visje schreef:maar een internet verkoop heeft ook andere nadelen.. ik kan op mijn server een script laten lopen wat 1 sec na open gaan van de verkoop een automatisch aankoop van 50 kaarten doet..


Daar zijn zoveel technische barrieres voor op te werpen als je maar wilt, daarnaast wie heeft er interesse om 50 kaarten ineens te kopen? Ik neem aan dat de meeste kaarten bij uitwedstrijden worden verkocht, die zijn (nagenoeg) nooit uitverkocht.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Korneev » 22-07-2007 10:08

Lijkt mij ideaal. En dan thuis je eigen kaartje via de mail ontvangen in pdf-formaat en uitprinten maar!
Zo heb ik m'n rolling stones kaarten ook ontvangen.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Avatar gebruiker
Korneev
Basisspeler
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 25-02-2006 16:32
Woonplaats: Damwâld

Berichtdoor Venderwel » 23-07-2007 09:33

Als jij via iets als ideal gaat betalen zal het je toch niet lukken om 50 in 1 keer te bestellen zonder handmatige acties te doen? Tenminste je zal met je RandomReader (wel bekend bij de rabobankers) aan de slag moeten.
Credit card zal ander verhaal zijn denk ik inderdaad.
Maar goed, als je zo'n code in moet vullen die door een site gegenereerd wordt, dan wordt het ook alweer lastiger.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Outlaw » 15-08-2007 09:42

Misschien hoort dit bericht hier niet, maar ik weet zo gauw niet waar ik het anders onder moet plaatsen.

Mijn seizoen kaart vertoont na een jaar een scheur en scant derhalve ook niet meer bij de poorten van het ALS.
Heb dus een duplicaat moeten aanvragen.
Kosten: € 15,-

Zou het aanvragen + de administratieve rompslomp welke de SC hiervan heeft nu daadwerkelijk zoveel kosten?
Ik vind persoonlijk dat mij toch enigszins een poot wordt uitgedraaid.

Volgens mij gaat hier nog een mooi centje aan verdiend worden, die dingen houden het echt niet 5 jaar vol bij de meesten van ons.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Avatar gebruiker
Outlaw
Selectiespeler
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 09-12-2002 20:05

Berichtdoor Paolo Soprani » 15-08-2007 09:51

Het maken van één kaartje is in verhouding veel duurder dan bijvoorbeeld honderd. SC Heerenveen laat de kaarten ergens anders maken en dat bedrijf zit met startkosten, net als overig drukwerk zoals bijvoorbeeld geboortekaartjes of direct mail.

Omdat zoals in jou geval er haast bij is en er niet gewacht kan woren tot er een stuk of honderd zijn zit je met die startkosten. Tel daarbij twee keer verzendkosten en de minuten (of uren) van alle mensen die jou kaartje door de handen krijgen en dan kom je al gauw op € 15,= (of hoger denk ik eerder).
Avatar gebruiker
Paolo Soprani
Selectiespeler
 
Berichten: 279
Geregistreerd op: 27-09-2005 20:16

Berichtdoor Outlaw » 15-08-2007 10:00

Als het daadwerkelijk zo inelkaar steekt als jij vertelt, Paolo Soprani, dan heb ik hier uiteraard vrede mee.

Toch spint de club er misschien zelf garen bij.
Ze hoeven immers niet vijf jaar lang elk jaar die kaarten te laten drukken.
Dat is kostenbesparend.
Het kan ook zo zijn dat ze dat voordeeltje terug schuiven naar de supporter, door geen of weinig prijsverhogingen door te voeren op het jaarlijkse te innen bedrag voor de seizoenkaart.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Avatar gebruiker
Outlaw
Selectiespeler
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 09-12-2002 20:05

Berichtdoor Jeroen » 15-08-2007 10:06

De prijs is natuurlijk ook zo hoog om te zorgen dat mensen voorzichtig met hun kaart omgaan en niet voor elke scheet een nieuwe aanvragen. Ik ben het overigens met je eens dat zo'n kaart het nooit 5 jaar gaat volhouden.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Mackan68 » 15-08-2007 12:39

Ik heb in 5 jaar gemiddeld wel minimaal 2x een nieuwe pinpas nodig. Als ik van dat gemiddelde uit kan gaan dan levert dat dus het volgende op: 26000x2x15=780000. Waarschijnlijk zijn er ook veel mensen die de kaart in zo'n houder hebben, of hem normaalgesproken thuis laten. Tevens ben ik benieuwd wat de werkelijke kosten zijn voor het produceren van een nieuwe kaart. Bij de postbank betaal ik voor een nieuwe pinpas € 7.50 en het plaatsen van een streepjescode als op de seizoenkaart lijkt me ook nog eens veel goedkoper als de strip met data op een pinpas.........Wie heeft een verklaring?
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor Paolo Soprani » 15-08-2007 13:02

Als je de seizoenkaart alleen in je portemonee doet als je naar de wedstrijd gaat en niet 365 dagen per jaar bij je draagt, gaat het een stuk minder snel met slijten.

Grote gevaar daarbij is natuurlijk dat je hem geheid een keer vergeet mee te nemen naar het stadion. Maar als je hem bij het shirt, de sjaal of de koffiekan bewaart kan er niets misgaan.
Avatar gebruiker
Paolo Soprani
Selectiespeler
 
Berichten: 279
Geregistreerd op: 27-09-2005 20:16

Berichtdoor Superfries88' » 15-08-2007 13:21

Met enige zuinigheid moet een seizoenkaart prima een jaar of vijf meekunnen. Ik heb een kwalitatief mindere schoolpas en gebruik deze al drie jaar (elke lesdag enkele malen), maar behalve een scheurtje nog zo goed als nieuw. Gewoon niet onnodig wild gebruiken en goed opbergen.

Indien je een seizoenkaart elke dag in je portomonnee meesleurt en niet goed opbergt is de kans op schade uiteraard flink groter. Zelf heb ik de seizoenkaart goed opgeborgen en indien ik hem nodig heb kan ik de kaart zo pakken. Vergeten doe ik niet, aangezien ik altijd alles meerdere keren controleer.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor eddie » 15-08-2007 13:23

Waarom zou die kaart het niet lang volhouden, je hebt hem maar zo'n circa 20 keer peer jaar nodig (excl uitwedstrijden) en als je hem net zoals ik gewoon je beurs laat zitten (en beurs voor de scanner houdt, pasje hoeft er niet uit) dan slijt hij helmaal niet. De vergelijking met een pinpas die je mogelijk wel meer dan 20 keer per week gebruikt gaat dan ook mank m.i.
Laatst bijgewerkt door eddie op 15-08-2007 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt
eddie
Nieuw talent
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:27

Berichtdoor visje » 15-08-2007 13:29

de grote massa kaarten worden idd door heerenveen uit besteed, echter voor de kleine productie van een paar kaarten hebben ze zelf een apparaat staan

het is een soort printer je legt de kaart er in en geeft op welke info er op moet staan en deze word op de kaart gedrukt.

maar nou weet ik niet of er in de kaart ook een chip zit want volgens mij is het ook mogelijk om je kaart omgekeerd voor het apparaat te houden en dan scant die hem volgens mij ook.. maar dit weet ik niet meer zeker.
en als dat het geval is dan zou het idd wel eens 15 euro kunnen kosten..
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 15-08-2007 13:38

eddie schreef:Waarom zou die kaart het niet lang volhouden, je hebt hem maar zo'n circa 20 keer peer jaar nodig (excl thuiswedstrijden) en als je hem net zoals ik gewoon je beurs laat zitten (en beurs voor de scanner houdt, pasje hoeft er niet uit) dan slijt hij helmaal niet. De vergelijking met een pinpas die je mogelijk wel meer dan 20 keer per week gebruikt gaat dan ook mank m.i.


Hij slijt doordat je (ik) met je volle gewicht op je beurs gaat zitten als die in je kontzak zit. Daardoor buigen alle pasjes en komen er op een gegeven moment scheurtjes in. Ik heb ook ongeveer 1x per 2/3 jaar een nieuwe pinpas nodig.

Overigens laat ik hem wel in de beurs zitten aangezien ik hem inderdaad een keer vergeten ben als ik hem ergens in een laatje leg. Gelukkig werkte toen de wisseltruuk nog, dat is nu niet meer mogelijk.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Mackan68 » 15-08-2007 14:20

eddie schreef:Waarom zou die kaart het niet lang volhouden, je hebt hem maar zo'n circa 20 keer peer jaar nodig (excl thuiswedstrijden) en als je hem net zoals ik gewoon je beurs laat zitten (en beurs voor de scanner houdt, pasje hoeft er niet uit) dan slijt hij helmaal niet. De vergelijking met een pinpas die je mogelijk wel meer dan 20 keer per week gebruikt gaat dan ook mank m.i.


En dat is dan ook niet de vergelijking waar ik op doel. Zowel de pinpas als de seizoenkaart zullen niet beschadigen door het in en uit de beurs halen, het in en uit de pinautomaat halen dan wel voor de scanner houden. Hij beschadigd eigenlijk zonder hem te gebruiken. Het zou inderdaad beter zijn om hem ergens los te bewaren buiten de beurs. Alleen de kans om hem te vergeten is dan aanwezig. Misschien is het rijbewijs een idee. Blijft bij mij altijd in de auto liggen zolang ik niet in die van een ander moet rijden...
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor Outlaw » 15-08-2007 16:44

Jeroen schreef:Overigens laat ik hem wel in de beurs zitten aangezien ik hem inderdaad een keer vergeten ben als ik hem ergens in een laatje leg.
En dit is mij dus vorig seizoen ook al twee keer overkomen.
Je toont je goede gedrag door dit keurig bij de balie te melden, kon me ook nog legitimeren, maar kun je vervolgens wel € 4,50 dokken voor een vervangende losse kaart.
Ik weet het, eigen schuld dikke bult, maar toch....
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Avatar gebruiker
Outlaw
Selectiespeler
 
Berichten: 437
Geregistreerd op: 09-12-2002 20:05

Re: Kaartverkoop via internet

Berichtdoor Superfries88' » 05-12-2007 15:24

De KNVB gaat vanaf 1 juli 2008 ook voetbalkaartjes verkopen via ticketbox.nl. Die internetsite moet vanaf volgend jaar een portal worden waaronder de totale online-verkoop van voetbaltickets gaat vallen. De diverse clubsites worden worden ook aan de site gelinkt.

De voetbalbond neemt de dienst over van de Staatsloterij, die al eerder aankondigde op 1 juli te stoppen. In de toekomst zijn via de ticketbox hoogstwaarschijnlijk alleen nog toegangsbewijzen voor voetbalwedstrijden te verkrijgen. Nu worden er op de site ook kaarten voor andere evenementen verkocht. Met die dienst stopt de Staatsloterij.

De KNVB wil via de ticketsite een nieuwe doelgroep aanboren, die nu niet weet hoe aan kaartjes te komen. De lancering van de site betekent wel dat het aantal fysieke verkooppunten van kaarten afneemt van 1200 tot 400. De Primerawinkels gaan die rol vervullen.

Bron: FCUpdate.nl


Lijkt me een prima zaak.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Kaartverkoop via internet

Berichtdoor xander » 07-01-2008 07:19

E-ticketing van start
07 januari 2008
Vanaf nu is het ook mogelijk om online kaarten te bestellen voor de wedstrijden van sc Heerenveen.

Bent u in het bezit van een (Seizoen)ClubCard, dan kunt u met ingang van vandaag ook via internet toegangskaarten bestellen voor wedstrijden van sc Heerenveen. Door uzelf eenmalig te registreren op de E-ticketing website, kunt u voortaan met behulp van de barcode op uw (Seizoen)ClubCard kaarten bestellen voor de door u gewenste wedstrijd(en). Alle informatie over dit systeem kunt u vinden op de E-ticketing website.
[url http://sc-heerenveen.voetbalticket-shop.nl/web/show url]Ga naar de E-ticketing website[/url]
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Kaartverkoop via internet

Berichtdoor Jeroen » 07-01-2008 10:15

Is het al iemand gelukt om zich te registreren? Ik krijg de volgende error nadat ik mijn scc-nummer invoer:

Unable to increment setting "numberOfCartsInUse" because all database activity is temporarily postponed as a result of a previous database error.


Na de ellende van afg. zaterdag wil ik het liefst zsm via internet bestellen. Ideaal dat je de kaarten gewoon thuisgestuurd krijgt.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Kaartverkoop via internet

Berichtdoor xander » 07-01-2008 10:22

Het registreren wou vanochtend nog niet zelfde probleem als jou maar zonet wel ik ben nu geregistreerd. Ideaal dat je via internet eerder kaarten kan kopen dan via ticketbox. De verkoop op internet start vrijdags en bij de ticket box zaterdags kortom ideaal dit en je hoeft de deur ook niet meer uit :P !
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Kaartverkoop via internet

Berichtdoor André » 07-01-2008 10:59

Hier ook het zelfde probleem met registreren.
Ik ging er eerlijk gezegd vanuit (en had gehoopt) dat het e-ticket thuis uitgeprint kon worden en dan bij het stadion omgewisseld kon worden zodat je ook op de wedstrijddag zelf nog je kaart thuis kunt kopen.
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten