Zomercompetitie?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Zomercompetitie (maart t/m oktober) ja of nee?

JA
26
44%
NEE
33
56%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Zomercompetitie?

Bericht door Korneev »

Las net in het topic over jong oranje een leuke discussie over de winter- en zomerstop.
Mijn (..) idee:
competitie van maart t/m oktober met een zomerstop voor EK/WK of OS.
Dit heeft vlg mij alleen maar voordelen: beter weer, betere velden etc.
Wat vinden jullie hiervan?
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Dan valt een deel van de competitie in de vakantie, waardoor je altijd wedstrijden mist en je komt altijd in de knoop met de EK en WK's ... nee dus
Laatst gewijzigd door vlqrt op 17-06-2007 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Dat is ook voor mij de reden om nee te zeggen.

Als we het over amateurvoetbal hebben geef ik overigens wel de voorkeur aan een zomercompetitie, met een stop gedurende de schoolvakantie. Nu beginnen we in september, hebben we in december en soms al november veel regen en lage temperaturen, wordt voor de winterstop het veld al kapotgetrapt, etc. na de winterstop wordt eerst wel om de week een wedstrijd afgelast en ben je begin mei klaar, als het eindelijk lekker voetbalweer wordt.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Een dikke ja. De voordelen worden in de openingspost al aangeven. Beter weer, dus betere velden. Ander voordeel is dat je team goed ingespeeld is zodra Europeesvoetbal begint. Verschil hebben we vorig jaar in Amsterdam gezien met de Denen die conditioneel en als team verder waren dan die Nederlandse club.

Volgens mij hebben ze in Zweden en Denemarken ook geen problemen met het inpassen van een WK of EK.
Wat betreft de vakantie, de competitie wordt nu onderbroken door een winterstop. Met een zomercompetitie door een zomerstop. Koppel dit bv aan de bouwvak, de periode dat half Nederland vrij is, en er is volgens mij tegen de tijd dat de competitie weer begint voldoende volk op de tribunes aanwezig.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Een nee van mijn kant..

1) Winter is amper winter meer tegenwoordig..
2) Laatste poulewedstrijd van UEFA Cup is midden december, knock-out begint midden februari.
3) Eerdergenoemde WK's, EK's en Olympische Spelen.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

vlqrt schreef:Dan valt een deel van de competitie in de vakantie, waardoor je altijd wedstrijden mist en je komt altijd in de knoop met de EK en WK's ... nee dus
Het lijkt me toch evident dat we in de zomer dan een soort van zomerstop houden en de EK's en WK's anders gepland. Dat behoort geen probleem te zijn. Mits het in heel Europa ingevoerd word natuurlijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor het huidige competitiesysteem. Rustig beginnen in augustus, winterstop en eindigen met mooi weer. Gezien de hitte bij sommige wedstrijden (zondag) ben ik daar niet zo’n voorstander van. Al besef ik dat ik waarschijnlijk één van de weinigen ben.
FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

vlqrt schreef:Dan valt een deel van de competitie in de vakantie, waardoor je altijd wedstrijden mist en je komt altijd in de knoop met de EK en WK's ... nee dus
Dat is ook voor mij de reden om een NEE te geven. Ik vind het verder wel een goed idee alleen ben ik vanwege mijn studie wel gedwongen om met vakantie te gaan (wat ik niet op wil geven voor voetbal als het niet hoeft) in de schoolvakanties. Mocht dat anders geregeld kunnen worden ben ik voor, heerlijk weer dan met de wedstrijden, hopelijk minder afgelastinen ook.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Frisian Viking schreef:Het lijkt me toch evident dat we in de zomer dan een soort van zomerstop houden en de EK's en WK's anders gepland. Dat behoort geen probleem te zijn. Mits het in heel Europa ingevoerd word natuurlijk.
Dat kan niet; in Zuid-Europa is het in de zomer veel te heet om te voetballen.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Edmanian Devil schreef:Dat kan niet; in Zuid-Europa is het in de zomer veel te heet om te voetballen.
Ook daar is zo'n zomerstop dus voor nodig.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Edmanian Devil schreef:Dat kan niet; in Zuid-Europa is het in de zomer veel te heet om te voetballen.
Over het algemeen voetballen ploegen in Zuid-Europa al rond 21:00 of 22:00 uur.
En dan is het redelijk "afgekoeld". Wat mij betreft mag dit plan wel doorgaan. Heb je tenminste prachtig mooie velden en weer om te voetballen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ik heb een Ja gestemd, maar mis eigenlijk nog een optie. Wel gewoon zoals nu, maar een langere winterstop! Ik baal er namelijk gewoon wel van dat als het mooi weer wordt/is er geen voetbal meer is en je het overgrote deel met klote weer en kou in het stadion staat!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Winter zullen we niet zovaak meer zien, maar helemaal in de zomer spelen levert ook andere problemen op.

Want dan moet je eigenlijk het hele jaar beschikbaar zijn voor Uefa en CL.
Bovendien blijkt het zo te zijn dat de zomers steeds heter en droger worden en dat hoeft niet beslist handig te zijn.
Als de winters nou heel ruig waren zoals in noorwegen zou ik het doen, maar dat is hier absoluut niet meer het geval.
Wel pleit ik voor een iets langere winterstop door wat later te beginnen in het nieuwe jaar.
Het word vaak pas min waar rond Februari en Maart.
SCH_'05
Invaller
Berichten: 304
Lid geworden op: 24-04-2006 09:43

Bericht door SCH_'05 »

Ik denk niet dat een dergelijke competitie haalbaar is. Aan de ene kant niet omdat een deel van de competitie in de vakantie zal vallen en er dus veel mensen weg zullen zijn, aan de andere kant ook omdat tussen oktober en maart veel Europese wedstrijden gespeeld worden, die dan voor Nederlandse clubs de enige wedstrijden zullen zijn. De spelers hebben dan totaal geen wedstrijdritme, wat funest zal zijn voor de Europese prestaties.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Nee, niet doorspelen in de Zomervakantie. Iedereen gaat op vakantie en de temperaturen liggen deze maanden nu wel erg hoog.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Over het algemeen voetballen ploegen in Zuid-Europa al rond 21:00 of 22:00 uur.
Heb je dan wel rekening gehouden met het tijdsverschil?? Als het in Portugal 21:00 uur is, is het bij ons al 22:00 uur.
Nee, is mijn antwoord, voetballen in de hitte is nix voor mij, vooral niet met de zomers, cq. lente en herfst. We hadden in april & mei al hiite, daar gaat het hele voetbal van naar de knoppen.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Het maakt mij niet zoveel uit, wat je wel krijgt is dat je minder bij slecht weer zult voetballen!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Plaats reactie