Nieuw stadion?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Nieuw stadion

Ja
34
40%
Nee
50
60%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Het eventuele nieuwe stadion moet er de komende 5 jaren sowieso niet komen, omdat dat de doodsteek voor de rest van Sportstad zou betekenen. Indien we door het werk van de hier op het forum alom gewaardeerde voorzitter werkelijk een stap omhoog maken, zie ik een nieuw stadion er na die periode nog wel komen.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Ik meende dat dat Formsma gezegd had als we het WK in 2018 krijgen en Heerenveen speelstad zou gaan worden (we hebben 6 stadions nodig Ajax, Feyenoord en PSV zijn onomstreden zeker van een nominatie. Verder komend dan Heerenveen, Vitesse, AZ en Twente in aanmerking voor 3 plekken) een nieuw stadion zouden krijgen. Als dat zo zou zijn moeten ze gelijk maar een stadion voor +/- 45 - 50 duizend plaatsen maken. Nou ben ik laatst in Glasgow in het Hampden Park geweest, het stadion is mooier dan dat van de Rangers of Celtic. Typisch engels, overal goed zicht en lekker dicht op het veld! En een eventuele locatie Naast de MAC is nog redelijk plaats, misschien daar iets!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Misschien is een radicale re-design van de hoofdtribune mogelijk. Je kunt de Sparta methode toepassen. Wellicht is het mogelijk die in één keer te verplaatsen naar het westen. Als het veld een kwartslag draait, dan zou je het veld kunnen verlagen. Je kunt dan aan alle kanten onderin de ring plekken creeren.
Een veld ver onder met maaiveld is niet uitzonderlijk het oude Da Luz stadion bijvoorbeeld. Als je daarna de noord- en zuid tribune verlengd verdubbel je practisch de capaciteit. Gevolg is wel dat we dan langdurig in de stijgers staan.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Beetle schreef:Misschien is een radicale re-design van de hoofdtribune mogelijk. Je kunt de Sparta methode toepassen. Wellicht is het mogelijk die in één keer te verplaatsen naar het westen. Als het veld een kwartslag draait, dan zou je het veld kunnen verlagen. Je kunt dan aan alle kanten onderin de ring plekken creeren.
Een veld ver onder met maaiveld is niet uitzonderlijk het oude Da Luz stadion bijvoorbeeld. Als je daarna de noord- en zuid tribune verlengd verdubbel je practisch de capaciteit. Gevolg is wel dat we dan langdurig in de stijgers staan.
Ik snap je opzet en op het eerste gezicht is het een fantastisch idee.. In de praktijk zal het vrees ik echter ontzettend veel problemen opleveren, wat doe je bijvoorbeeld met de stoelen en Skyboxen op tribunes Oost en West?? Als je het veld een kwartslag draait, dan komen die tribunes (+boxen) op de korte zijde.. Je lange zijde wordt opeens je korte zijde, dus het stadion wordt alleen daardoor al vele malen groter.. Dan wil je ook nog eens de tribunes doortrekken naar beneden (logisch omdat je anders te ver van het veld af zit, maar hoe ver moet je dan??) Een stadion met die afmetingen krijgt een capaciteit van ?? 000 toeschouwers? Daarop moet de hele infrastructuur worden aangepast, etc., etc. Je bent dan dusdanig lang en veel aan het verbouwen dat je volgens mij goedkoper en efficiënter een nieuw stadion neer kan zetten..

Wat mij betreft hoeft er overigens nog geen nieuw ALS te komen.. Eerst als club maar weer een stukje doorgroeien en proberen structureel in de top5 te eindigen en om p3-4 mee te kunnen spelen. Pas als we dat bereikt hebben is het mijns inziens tijd voor een nieuw stadion
In case of doubt, make it sound convincing
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Het is inderdaad wel een wild idee maar als er werkelijk over zoveel jaar plannen zijn dan zal denk ik de huidige hoofdtribune het eerst aan de beurt zijn om te sneuvelen. Die is op dit moment het laagste van de vier. Voorlopig denk ik dat Heerenveen wel tien jaar vooruit kan, behoudens misschien een uitbreiding op 30.
Wéér uit!!!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het is heel lastig om in te schatten wat het maximum is voor het aantal toeschouwers dat zal afkomen op duels van Heerenveen.
Wat wel zo is dat het altijd al onderschat is, het is hier altijd vol geweest.
Daarom snap ik ook niet waarom we zo klein hebben verbouwt want er is nu alweer een grote wachtlijst.
Plaats reactie