Zomaar een commercieel idee:

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Zomaar een commercieel idee:

Bericht door Venderwel »

Tenminste als dat mag binnnen de provincie club met historie die we zijn, uit de provincie waar men snel: "Doch normal je gek!" zegt.
Alves lijkt Europees topscoorder te gaan worden, ok het moet nog, maar zijn concurrenten zouden dan in de laatste wedstrijden gemiddeld 1 uit 1 moeten halen en aangezien niemand van hun dat over het hele seizoen heeft gedaan, zou het statistisch gezien nu ook niet zo moeten zijn. Maar goed dat weet je nooit.
Tsja en Alves blijft misschien ook wel gewoon in Heerenveen, ik bedoel welke club die hem kan en WIL betalen heeft nog niet een goede spits?
Als dat nou alles eens het geval is....waarom doen we dan de voorbereiding niet een keer in het buitenland, ipv Sleat, Balk, De Sweach enz.?
En dan denk ik aan Azië, daar zijn ze erg voetbalgek en vast en zeker geïntreseerd om de topscorer van Europa te zien en alles van hem te kopen!

Of sla ik nu door? :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dan zou ik eerder een Scandinavische toer maken.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Goed plan! Oost Europa lijkt mij een prima bestemming. Kunnen we vast een beetje scouten voor de Europese uitwedstrijden.
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef:Dan zou ik eerder een Scandinavische toer maken.
Het is ook maar een idee wat me gisteren in het zonnetje zomaar te binnen schoot, kan natuurlijk aan alle kanten bijgeschaafd worden!

Maar denk niet dat de Scandinaviers zo massaal shirtjes e.d. afnemen.
Ik bedoel zo'n opbrengst als Beckham red je natuurlijk nooit, maar moest daar gisteren wel even aan denken, zouden dat soort landen daar intresse voor hebben?
Kijk wil Heerenveen vaker meedoen om de titel, dan zal het commercieler moeten worden, hoe jammer dat misschien ook is.
Ach en Ajax heeft vorig jaar geprobeerd om iets in China te doen, maar er vanaf gezien. Maar goed, die hebben natuurlijk geen EMS topscoorder! :mrgreen: Bovendien zijn onze shirts veel 'grappiger' (niet oneerbiedig bedoelt natuurlijk!)

Misschien is/wordt het ook wel helemaal niks hoor, maar ik dacht, ach er zijn politici die soms veel slechtere proefballonnetjes de lucht in gooien...eens even horen wat ze er op het forum van denken! 8)
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

klinkt niet eens zo slecht, naar oost europa kan best slim zijn, paar oefenpotten spelen daar en daarmee zorgen dat je club intresanter wordt voor de talenten(die zijn er zeker)daar, en verdere naamsbekendheid kklinkt gewoon fantastisch 8)
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Jeroen schreef:Dan zou ik eerder een Scandinavische toer maken.
Lijkt me ook het beste idee. Kosten blijven beperkt en Heerenveen heeft toch al een aardige naam, oa als "Svenskaklubben".

Oost-Europa zit wel erg weinig geld, maar wel veel talent wat misschien interesse heeft.

China lijkt me wel ver weg, je zou dan misschien beter eerst een paar talentvolle spelers aan moeten trekken uit die regio. China heeft massa's talentvolle spelers. Kan ook niet anders met meer dan een miljard inwoners. Daarna kun je de merchandising opkrikken.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Lijkt mij inderdaad geen onaardig idee, je ziet dat het imago van Heerenveen in scandinavië nu al beter is dan andere nederlandse clubs(Ajax). als je dit weet uit te bouwen en een zeer goede naam daar krijgt, een positief imago en misschien een kleine fanbase dan kun je er extra geld creëren maar ben je ook optie nummer één voor scandinavische spelers.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als we maar geen Real Madrid toestanden krijgen, daar worden spelers opgesteld omdat ze geld in het laadje brengen, maar tegelijkertijd geblesseerd zijn.
Spelers vinden trainings kampen ook niet altijd even leuk.
En geld hebben we toch wel genoeg bij deze club, misschien eens aan een toernooi doen zoals die noren enz doen lijkt me wel interessant voor een keer!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Lipton schreef:Als we maar geen Real Madrid toestanden krijgen, daar worden spelers opgesteld omdat ze geld in het laadje brengen, maar tegelijkertijd geblesseerd zijn.
Spelers vinden trainings kampen ook niet altijd even leuk.
En geld hebben we toch wel genoeg bij deze club, misschien eens aan een toernooi doen zoals die noren enz doen lijkt me wel interessant voor een keer!
Geld genoeg?? Lijkt mij niet, als je bovenin mee wilt draaien zul je meer geld moeten hebben om betere spelers te kunnen kopen en ze gewoon simpelweg meer salaris aan te kunnen bieden. Ik bedoel waarom denk je dat veel spelers wel naar AZ willen? Ok ze doen het leuk in AZ, bijna kampioen, maar ze bieden in verhouding ook het beste salaris en ja, dat vinden spelers vaak toch ook wel leuk, wat dat betreft zijn het net mensen!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

Venderwel schreef: wat dat betreft zijn het net mensen!
Zo dat was even schrikken, nooit gedacht dat spelers ook menselijke trekjes hadden! :lol:

Maar het idee van je klinkt leuk, en Azië is waarschijnlijk nog wel te ver weg.
Ik zou beginnen bij Scandinavische landen beginnen omdat Heerenveen daar al wat bekender is en dan denk ik dat het makkelijker wordt om daar wat reclame te maken.
En daarna wat naar het Oosten.
Koekje erbij?
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Venderwel: ik zit helemaal op jouw lijn. Ik denk dat het benutten van de commerciële mogelijkheden nog veel beter kan, met name inderdaad in Scandinavië, Jeroen. Ergens anders op dit forum schreef ik een maandje geleden:
Edmanian Devil schreef:Wat op het gebied van internet-tv misschien wel een aantrekkelijke insteek zou kunnen zijn voor Heerenveen, is het bewerken van de thuismarkten van enkele van onze "sterren".

Dat zou betekenen dat internetters in bijvoorbeeld Zweden (of Kroatië, Finland, Noorwegen, Canada, VS, Denemarken, Oostenrijk, ...) op maandag een reportage kunnen zien over de laastste wedstrijd van Heerenveen. Hierin zal dan extra veel aandacht zijn voor de Zweedse voetballers of de spelers die voor een Zweedse club uitkwamen. Op die manier moet het mogelijk zijn om je fansbase te internationaliseren.

In het Engelstalige deel van dit forum is deze week een topic geopend door een Zweed die graag wil weten hoe hij aan een kaartje kan komen voor Heerenveen-ADO. Hij volgt Alves al sinds die bij Örgryte speelde en wil ook hier naartoe maar kan geen kaartje krijgen. Met behulp van internet-tv kan hij de verrichtingen van Alves wekelijks volgen en misschien vindt hij naast zijn scherm wel een banner die in het Zweeds vraagt: "Ook eens een wedstrijd van SC Heerenveen live in het stadion volgen? Klik hier!" De banner eronder zegt in het Zweeds: "Voor Heerenveen merchandise, klik hier!"

Op deze manier maak je je club over de hele wereld toegankelijk en kun je aan het "merk" Heerenveen werken. In (bv.) Zweden krijgt men een uitstekend beeld van de club, wat misschien zelfs de aantrekkelijkheid voor talenten vergroot. De directe inkomsten voor het bekijken van de wedstrijd zullen nihil zijn, maar door afgeleide inkomsten kan wellicht quitte draaien. Eventuele verliezen gaan dan ten laste van het marketingbudget.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Volgens mij pikken ze jouw idee al aardig op met dat 'heerenveen tv'. Ze hoeven de site daarvoor alleen nog maar in het zweeds/noors/deens te vertalen, en wat reclamebanners toe te voegen.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef:Volgens mij pikken ze jouw idee al aardig op met dat 'heerenveen tv'. Ze hoeven de site daarvoor alleen nog maar in het zweeds/noors/deens te vertalen, en wat reclamebanners toe te voegen.
Dit soort sites als die van Heerenveen moet je in principe zo ontwikkelen dat je door slechts een taal module te laden een complete site in en andere taal kunt laten zien. Hoeft niet moeilijk te zijn en zo bereik je veel meer mensen natuurlijk!
En dan natuurlijk ook een Fryske module... :mrgreen:

Mmmm...dus eerst een Chinees ophalen en dan gaan toeren? Nou ik zeg, plenty time voor de vakantie om nog een goede Chinees op te halen.
Waarom een Chinees? Heel simpel, daar zit meer potentie in het loskomen van geld dan in Scandinavië denk ik...

Al hebben jullie wel gelijk als je het over de 'goodwill' hebt. En de naamsbekendheid, dat spelers eerder naar Heerenveen zullen gaan (vanuit Scandinavië bedoel ik dan he) dan ergens anders naartoe.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

De goodwill in Scandinavië hebben we al. Ik denk dat je toch echt naar het verre oosten moet om de echte leiperikken te bereiken. Het is gewoon zo dat de mensen daar helemaal dol worden van topspelers. Daar valt zeker een Alves wel onder. Ook kun je daar dan eens even rondneuzen om wat talenten te scouten. Als er iemand van daar het maakt bij Heerenveen en ook uitgroeit tot een topper en op die manier een toptransfer weet af te dwingen, dan heb je volgens mij 'redelijk' de beker!! De mensen uit Azië zie ik ook eerder prullaria als sleutelhangers en pennen enzo kopen dan Scandinaviërs. Die zijn denk ik net als ons te nuchter.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Over commercieel gesproken, er staat op de website dat de feanshop dicht zal ijn tijdens wedstrijd dagen van het EK. Nou vraag ik je, wil je dan echt niks verdienen??
Het kan natuurlijk ook op last van de UEFA/KNVB zijn, maar zou niet weten waarom.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Viel mij ook al op. Ik denk echter dat het met vakantie van de medewerkers (of staan er nog steeds vrijwilligers?) te maken heeft.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Dan zorg je toch voor vervangers of niet dan?? Ik vind dit zo amateuristisch! Of het moet inderdaad op last zijn van 1 of andere instantie!
Maar er komen zat mensen denk ik die een heerenveen iets willen hebben van Alves!
Of gewoon van Heerenveen, als aandenken.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Jeroen schreef:Viel mij ook al op. Ik denk echter dat het met vakantie van de medewerkers (of staan er nog steeds vrijwilligers?) te maken heeft.
Het is alleen op wedstrijddagen lijkt mij duidelijk een besluit van de overkoepelende organisatiecommissie of uefa.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Daar heb jij wel weer een punt, maar ik zou niet weten waarom!
Waarom mag een Heerenveen daar niet van profiteren! Sterker nog ik zou er volgens mij als club zijnde gewoon nee tegen zeggen, doen we niet. Kan me niet voorstellen namelijk dat dat gevolgen zou hebben.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jawel, dan krijg je de wedstrijden niet. Alle sponsormerken van Heerenveen zijn ook weer afgeplakt, net als tijdens de Champions League. Dus wat dat betreft kan dit inderdaad goed een eis van het organisatiecomite zijn.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef:Jawel, dan krijg je de wedstrijden niet. Alle sponsormerken van Heerenveen zijn ook weer afgeplakt, net als tijdens de Champions League. Dus wat dat betreft kan dit inderdaad goed een eis van het organisatiecomite zijn.
Ja maar wat voor kwaad kan het dat je je fanshop open hebt?? Mensen lopen nu ook met allemaal kleding met namen van bedrijven erop het stadion binnen.
Maar goed aangezien men op de trainingsvelden ook alles af moest plakken zal het inderdaad wel zo zijn.
Kleinzerig vind ik dat.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Dat is helaas de macht van de commercie.. Was het niet vorig seizoen bij de UEFA Cup-finale te Eindhoven dat zelfs de naam van het Philips-stadion en de 'merknamen' op de beeldschermen moesten worden afgeplakt omdat er een concurrerende sponsor was? En ergens staat me iets bij dat dat bij het afgelopen WK in Duitsland ook enkele malen is voorgevallen..

edit: Voorval op het WK was dat Hiddink met z'n Australische selectie/TS in 'het verkeerde merk voertuig' aan kwam zetten en die dus niet verder mochten.. Uiteindelijk heeft men dat toch kunnen regelen.
In case of doubt, make it sound convincing
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen heeft gedurende het EK-jeugd weinig te zeggen over het eigen stadion en dus kan het inderdaad zijn dat de Feanshop dicht moet. Natuurlijk is het jammer dat het zo moet, maar als je een toernooi in Heerenveen wilt heb je eigenlijk niet een andere mogelijkheid.
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

Het is op dit moment niet meer het stadion van heerenveen maar een EK stadion,

dus mogen er ook geen producten worden verkocht van heerenveen, alle reclame op het gebouw is/wordt afgeplakt.. zelfs het unive logo aan de snelweg zeide is afgeplakt..

dus dan mag de feansjop ook niet open zijn.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

visje schreef:Het is op dit moment niet meer het stadion van heerenveen maar een EK stadion,

dus mogen er ook geen producten worden verkocht van heerenveen, alle reclame op het gebouw is/wordt afgeplakt.. zelfs het unive logo aan de snelweg zeide is afgeplakt..

dus dan mag de feansjop ook niet open zijn.
Ja ok, I get it I get it.....maar niet bezwaarlijk toch dat ik het nog steeds je reinste flauwekul vind? :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Zijn de dingen van Van wijnen in de lichtmast dan ook afgeplakt?
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ja niets is meer zichtbaar van sponsornamen en bedrijven. Zelfs op de borden langs de snelweg is 'A7' afgeplakt want dat is een makelaar in Joure. :P
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Men heeft zelfs de kliko's van een zwarte sticker voorzien ...het zal je baan maar zijn
Het is maar een spelletje
visje
Invaller
Berichten: 424
Lid geworden op: 16-01-2006 23:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door visje »

Feanfan schreef:Zijn de dingen van Van wijnen in de lichtmast dan ook afgeplakt?
gister nog niet zal vandaag wel even kijken als ik er langs fiets.. het zal mij niets verbazen als dat ook afgeplakt moet worden...

Zouden die grote sc heerenveen logo's ook moeten worden afgeplakt?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Behalve de Heerenveenlogo's is alles afgeplakt (ook van Van Wijnen).
Plaats reactie