Ambities

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Is de club ambitieus genoeg?

Ja
47
41%
Nee
69
59%
 
Totaal aantal stemmen: 116

Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Ambities

Bericht door Janneman »

In mijn ogen is Heerenveen een stabiele club maar niet ambitieus genoeg. Met een plaats bij de eerste 5, overwinteren in Europa en ver komen in de Gatoradecup vind ik de doelstellingen vrij magertjes. Ook kan je zien dat Heerenveen kiest voor spelers die over het algemeen erg volgzaam zijn en redelijk talentvol zijn. Om toch succesvol te zijn zal Heerenveen ook ander kaliber spelers moeten halen zoals voorheen ze deden met Kornejev bijv. Mijn inzien moeten er betere voetballers komen en een meer gelouterde trainer en mogen de eisen en doelstellingen wel worden opgeschroefd.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Niklas Tarvajärvi
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 01-12-2006 15:22
Locatie: Burgum

Bericht door Niklas Tarvajärvi »

Ik vind de ambities, europees overwinteren en 5e plaats competitie, reeel. Dat de uitvoering tekort schiet is wat anders.
Niklasse spits!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

viewtopic.php?t=3302&start=0

Wat is het verschil met dit topic?
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Je hebt hellemaal gelijk, maar wij zijn Friezen en wij schreeuwen niet dat wij het wel even allemaal zullen gaan doen en binnen zoveel jaar een topclub gaan worden. En als je kijkt naar de begroting van de club en naar de concurrentie(AZ, Ajax, PSV enz.) dan zitten daar wel grote verschillen in. Ik vind echter wel dat er momenteel niet het maximale uit de club wordt gehaald. Ook vind ik Verbeek niet de juiste trainer voor Heerenveen. Ik zie liever iemand als Martin Jol, Johan Neeskens of Van Marwijk.

Overigens hebben ze afgelopen zomer wel flinke risico's genomen met Alves, Friend en Dingsdag dus je kunt niet zeggen dat ze geen spelers van het kaliber ala Dembele, Schaars e.d. halen. Want de spelers die afgelopen zomer werden gehaald zijn kwalitatief goede spelers en waren ook aardig prijzig.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Qua begroting zijn we (nog) groter dan AZ. Ik denk dat we op dit moment kwalitatief een van de (zo niet de) beste selectie hebben in de historie van Heerenveen, alleen wordt hier bij lange na niet het maximale uit gehaald. In de eerste plaats is daar in mijn ogen Verbeek verantwoordelijk voor. Qua ambitie met het halen van spelers denk ik dat je gelijk hebt, echter vind ik het ook ambitie om ze te behouden en niet(in het geval van Alves bijvoorbeeld) na een jaar weer te laten vertrekken. Als je echt de laatste stap wilt maken denk ik dat je stabieler moet worden en dat betekend niet elk jaar een nieuw middenveld. Op dit moment zitten er denk ik genoeg talenten in het tweede(misschien ook wel beter dan ooit), het is de vraag of Verbeek de ballen heeft een aantal van hen een kans te geven. Ik denk dat Heerenveen zich tot een echte (sub)topper kan verheffen door zich iets harder op te stellen naar buiten. Dat lieve imago mag er wel iets af om wat te bereiken. De buitenwereld zal Heerenveen toch nog heel lang blijven bestempelen als gezellige provincieclub.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik kom al meer dan 30 jaar bij de club, en ik durf met volle overtuiging te stellen dat Heerenveen NOOIT een club zal worden die voor de top 3 zou willen gaan. Niet dat ze dat mischien niet willen, maar meer om het feit dat er binnen de club een onderlinge cultuur wordt beheerd van een Hockeyclub. Netje s, zakelijk, en vooral niet TE opvallend ! Btw , waarom zouden ze dit eigenlijk ook willen?? r van der velde heeft z`n miljoenetjes allang binnnen. De club is gezond...en bovenal moet het DE club blijven van `t volk!...................? "

BULLSHIT!!!!! De club is al jaren niet meer van `t volk!!


Helaas heeft Riemer z n eigen waarden de laatste jaren dermate overschat, dat Heerenveen altijd een ploeg zal blijven die mee blijft doen voor de plaatsen 6 t/m 9. Meer zit er helaas niet in. En riemer vind het allemaal wel goed zo....hij is immers toch allang binnen, en kan doen en laten wat hij wil. Denken er nu echt nog mensen dat Riemer zich druk zou maken om het de supporters NOG MEER naar de zin te maken?? DREAM ON!! :lol: _____________NO WAY !!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Het ambitieuze zit naar mijn mening niet alleen in de spelers die je haalt, maar ook in de trainer die je voor de groep zet. Met deze trainer zullen we nooit het voetbal gaan zien, wat de meesten onder ons graag zouden willen zien. Verbeek is een geode trainer voor een Eerste Divisieclub, maar niet voor sc Heerenveen.

De club kan wel ballen hebben door goede spelers (wat ten allen tijde afwachten is) te halen, maar met een middelmatige tot zeer zwakke trainer zul je de ambities nooit halen.

Misschien is het dan ook wel tijd niet alleen goede spelers, maar voornamelijk een goede trainer te halen. Eén die zich ook al wat bewezen heeft. Je zult een trainer nodig hebben die het beste uit de spelers kan halen. Als je die niet hebt, zul je mijns inziens niet weer een uitschieter krijgen zoals in 2000.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

De starter van dit topic heeft het over het feit dat de ambities te laag zouden zijn, iets waar ik het volledig mee eens ben. Ook ik vind dat de lat best iets hoger gelegd mag worden. Echter, onder deze trainer is dat absoluut niet reeel. Naar alle waarschijnlijkheid haalt Verbeek dit seizoen precies NUL van de drie doelstellingen (en dat terwijl we de topscorer van de eredivisie en misschien zelfs Europa in huis hebben.. dat terwijl we volgens velen, waaronder de spelers zelf, de beste selectie ooit hebben).

Maargoed eerlijk gezegd zie ik de toekomst wel donker in. Ik denk niet dat Formsma het lef heeft om Verbeek na dit seizoen aan de kant te zetten.. Die blijft dus minimaal nog een seizoen, misschien wel meer. De enige kans op een nieuwe trainer is denk ik druk van de supporters. En dan bedoel ik niet alleen die 1000 fanatiekelingen die in het stadion zitten maar ook de overige.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

De doelstelling van Heerenveen (plaats bij de 1e 5, europees overwinteren, ver in de beker mét attractief voetbal) zijn redelijke doelstellingen, genoeg ambitie naar mijn mening. Maar ja, als ze niet gehaald worden, dan is het een ander verhaal.
De doelstellingen op zich zijn wel ambitieus genoeg voor Heerenveen op dit moment, zeker wel.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Inderdaad, misschien zelfs wel té ambitieus! De top3 zullen we incidenteel een keertje voorbijven, AZ is on sal voorbij gestreeft en Twente is hard op weg ons voorbij te streven! Dan moet je ook nog oppassen dat Clubs als Groningen/Roda/Nac/Vitesse je niet voorbij gaan...

Heerenveen is ambitieus genoeg alleen groeit Heerenveen snel genoeg....? Op het moment in ieder geval niet!
Net fan dat benaude!
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

KingBee schreef:Inderdaad, misschien zelfs wel té ambitieus! De top3 zullen we incidenteel een keertje voorbijven, AZ is on sal voorbij gestreeft en Twente is hard op weg ons voorbij te streven! Dan moet je ook nog oppassen dat Clubs als Groningen/Roda/Nac/Vitesse je niet voorbij gaan...

Heerenveen is ambitieus genoeg alleen groeit Heerenveen snel genoeg....? Op het moment in ieder geval niet!
En hoe komt het dat Heerenveen de laatste 3 jaar zo langzaam groeit. Door de trainer.. Dat Twente ons voorbij zou gaan vind ik wat overdreven. Die Tukkers spelen nu goed voetbal en zitten in mijn ogen op hun maximum. Daarnaast vertrekken er enkele belangrijke spelers; Bakkal, Aissati en waarschijnlijk ook Touma, heeft een aflopend contract. Ook hebben ze enkele spelers die over 1, 2 jaar stoppen met voetbal of het niveau niet meer aankunnen. Enkele voorbeelden: Heubach, Boscker, N'kufo, Kennedy. Hiervoor vang je ook geen miljoenen meer. En spelers als Zomer en El Ahmadi blijven ook niet lang bij de club als ze zo blijven spelen. Wanneer die spelers vertrekken kun je met beperkte middelen weer helemaal overnieuw beginnen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik vind ambitie goed, maar je kan het ook overdrijven!
Met het materiaal wat we nu beschikken is een vaste plaats in de top 4 nog niet reeel.

Dat heeft simpel weg tijd nodig.
Gelukkig is de club niet zoals Vitesse, Vitesse kreeg wat geld en gaf veel meer uit dan het eigenlijk binnen kreeg, ze dachten even in no time even sterk te worden als Manchester United, en wat is Vitesse nu? precies..
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Naar aanleiding van vandaag dit topic maar weer even omhoog gehaald.

Een tijdje geleden hoorden we onze voorzitter verkondigen dat hij het liefst heeft dat Alves blijft om met hem "een stapje omhoog" te doen. In hoeverre slaat dit op de competitie, aangezien je door de playoffs amper meer verschil hebt tussen plek 2,3,4 en 5. Misschien in de UEFA cup overwinteren. Maar dat stond dit jaar ook al als doel.

Vandaag hebben we gezien dat we professionaliteit en klasse missen om het op het juiste moment af te maken. We zijn een subtopper met een paar heel behoorlijke spelers, die het topniveau aan zouden kunnen. Wij zitten direct onder PSV,Ajax,AZ (Feyenoord is er even weggevallen, komt wel weer terug). Als we deze positie de komende jaren (lees top 5) zouden kunnen consolideren, af en toe Europees kunnen overwinteren en weer eens ver in de beker komen is deze supporter zeker tevreden.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Ten eerste vind ik dat we geen subtopper meer zijn. Clubs als FC Utrecht, Roda enz. zijn subtoppers. Wij zitten tussen de top en subtop in. Ten tweede denk ik dat we met een beetje mazzel de stap naar de top wel kunnen maken, komende jaren. Maar wanneer en hoe en wat dat is eigenlijk niet te voorspellen.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Heerenveen let altijd op de centen, daarom gaat het financieel ook voor de wind. Maar van mij mogen ze wel eens een paar betere spelers halen de ook willen blijven en niet binnen 2 seizoenen de club de rug toekeren om ergens anders wel voor de prijzen te spelen want dat is wat ze willen. Van mij mag het ook wel eens!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

zoiets zei volgens mij jans ooit eens over groningen, van hem hoefden veel spelers niet te komen als ze grunn als een korte tussenstap zagen, ze moesten het echt zien als iets waar ze een goed aantal jaren bezig kunnen zijn. zo'n houding zou bij t fean soms ook wel mogen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Met de play offs maakt het eigenlijk niet uit op welke plaats je eindigt, het is voor heerenveen nu altijd gokken op de 5e plaats of hoger, want kampioen worden we toch nog niet.

Ambities kunnen zijn: Het ver komen in de beker. (iets waar ik HEEL ERG op hoop)
Eens heel ver komen in de Uefa, iets wat lastiger is want er zijn heel veel goeie clubs in europa.
En jaarlijks de beker + kampioenschap voor de beloften, waardoor elk jaar het beloften team de echte beker mag doen!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Feanfan schreef:Heerenveen let altijd op de centen, daarom gaat het financieel ook voor de wind. Maar van mij mogen ze wel eens een paar betere spelers halen de ook willen blijven en niet binnen 2 seizoenen de club de rug toekeren om ergens anders wel voor de prijzen te spelen want dat is wat ze willen. Van mij mag het ook wel eens!
Noem eens een paar speler die en kwalitiet hebben en die aan die eis zouden kunnen voldoen?
Als de club ambitieus is, moet ze ook spelesr aantrekken die even ambitieus zijn.
Die spelers zien H'veen (vanzelfsprekend) niet als hun plafond.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Als je ambities hebt, moet er ook meer geld zijn en wat mij betreft gooien ze tussen de 50 en 100 euro op bij een seizoenskaart, want ik vind deze bij Heerenveen niet heel erg duur.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

joop schreef:zoiets zei volgens mij jans ooit eens over groningen, van hem hoefden veel spelers niet te komen als ze grunn als een korte tussenstap zagen, ze moesten het echt zien als iets waar ze een goed aantal jaren bezig kunnen zijn. zo'n houding zou bij t fean soms ook wel mogen.
Heb je enig idee wat je zegt? Met zo'n houding zouden Van Nistelrooij, Huntelaar en Alves niet naar Heerenveen komen. Heerenveen moet weten waar ze staat, en dat spelers een hoger doel hebben dan Heerenveen is alleen maar gezond!
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Caspar schreef: Heb je enig idee wat je zegt? Met zo'n houding zouden Van Nistelrooij, Huntelaar en Alves niet naar Heerenveen komen. Heerenveen moet weten waar ze staat, en dat spelers een hoger doel hebben dan Heerenveen is alleen maar gezond!
dat snap ik drommels goed en ik snap je commentaar wel

Maar ik zeg niet dat de hele selectie zo zoumoeten zijn, maar ik doel erop dat het mooi zou zijn als er kwaliteitsspelers met een clubhart(1 of 2 is ook goed) zouden komen en dat is in mijn ogen haalbaar, wat meer mensen zoals hansson, jarenlang onze rots in de branding, die helaas weggaat.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

joop schreef: dat snap ik drommels goed en ik snap je commentaar wel

Maar ik zeg niet dat de hele selectie zo zoumoeten zijn, maar ik doel erop dat het mooi zou zijn als er kwaliteitsspelers met een clubhart(1 of 2 is ook goed) zouden komen en dat is in mijn ogen haalbaar, wat meer mensen zoals hansson, jarenlang onze rots in de branding, die helaas weggaat.
Even een open deur intrappen:

Misschien dat Heerenveen wat meer salaris kan bieden aan de juiste spelers? Dan kun je van een speler wel een soort clubspelers maken die graag voor de club wil spelen. Want ik dacht altijd dat Heerenveen veel salaris gaf, maar het blijkt dat veel clubs meer bieden. En met de juiste spelers bedoel ik dan de spelers met de juiste verhouding wil/talent. Want een speler kan wel willen maar als ze niet goed genoeg zijn houd het op.
En zo kun je stapje voor stapje een beter elftal maken. Nu moet Verbeek ieder jaar opnieuw beginnen, en dat kost punten.

Misschien moet Heerenveen maar eens beginnen met goed te presteren in de beker. En in die finale komen, want dan kunnen spelers van buitenaf zien wat voor volksuitloop dat gaat worden, en blijkt Heerenveen ook een club met een goede en sfeervolle aanhang. In Europa ver komen is wel leuk, maar je houd er verder niks aan over.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Gerrits schreef: Misschien moet Heerenveen maar eens beginnen met goed te presteren in de beker. En in die finale komen, want dan kunnen spelers van buitenaf zien wat voor volksuitloop dat gaat worden, en blijkt Heerenveen ook een club met een goede en sfeervolle aanhang. In Europa ver komen is wel leuk, maar je houd er verder niks aan over.
Over open deuren gesproken....

Kijk eens naar de doelstellingen van dit jaar. Een van die doelstellingen is ver komen in de nationale beker. Dus niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Dit jaar ver in de beker komen was niet echt mogelijk, maar als je bijvoorbeeld ziet hoe makkelijk programma AZ had, had heerenveen dit seizoen ook wel in de beker finale kunnen staan.
Het was ongelukkig dat wij toen Roda in goeie vorm tegen kwamen, maar volgend seizoen kan het best wel zo zijn dat we ongeveer 3 of 4 amateurs eerst tegen komen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Heerenveen is met die beleid erg ver gekomen en heeft respect in het hele land en zelfs in grote delen van Europa een goede naam. Dan doen ze toch wel ergens iets goed.... Daarnaast halen ze steeds weer topspelers en zien we ook steeds betere spelers in het eerste. Na Ajax, PSV en AZ is Heerenveen ook het verste in Nederland. Het succes van Twente is waarschijnlijk een incident en is nog lang zover niet als Heerenveen.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

quote..Misschien moet Heerenveen maar eens beginnen met goed te presteren in de beker. En in die finale komen, want dan kunnen spelers van buitenaf zien wat voor volksuitloop dat gaat worden, en blijkt Heerenveen ook een club met een goede en sfeervolle aanhang. In Europa ver komen is wel leuk, maar je houd er verder niks aan over.

Mischien ook een idee om nu eens met meer mensen naar uefa cup wedstrijden af te reizen????
Dan bereik je mischien zelfs europese top spelers... :wink:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Alsof broodvoetballers het iets kan schelenhoeveel supporters mee gaan naar wedstrijden. Sportief perspectief/ambitie en geld is vele malen belangrijker.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Het stuk in het AD van vandaag past volgens mij naadloos in dit topic. Heerenveen is ongelukkig op de transfermarkt want concurreren met de topclubs is niet mogelijk (aldus Verbeek)

Verder zegt Verbeek dat het zo maar zou kunnen dat we de nieuwe competitie beginnen zonder Nilsson EN Alves. (van te voren indekken tegen weer een drama-seizoen?)

Ik vraag me zo langzamerhand echt af wat voor soort figuren momenteel leiding geven aan onze club. Is dit nog dezelfde club die langzaam maar zeker aan wil sluiten bij de top? Is dit nog dezelfde club die door fris en fruitig aanvalsspel de doorgaans stugge friezen warm doet worden?

Over Verbeek dan nog het volgende. Dat het geen toptrainer is daar zijn we het inmiddels allemaal wel over eens. Eigenlijk kun je zelfs stellen dat het een zeer beperkte trainer is. En naar nu maar weer eens blijkt, een beperkte trainer zonder enige ambitie. De belangrijkste reden voor het niet komen van Sterchele zou zijn dat opeens Club Brugge hengelde naar zijn diensten (aldus Verbeek). Ja juist, de nummer drie van het voetbalwalhalla Belgie. Als die interesse hebben in een speler, dan kunnen wij het wel vergeten (wat een gedachtegang).

Verder zou het volgens Verbeek best kunnen dat Nilsson en Alves vertrekken voorafgaand aan dit seizoen. Het enige dat ik uit zo'n opmerking kan concluderen is a; de communicatie tussen Verbeek en Formsma op z'n zachtst gezegd niet optimaal is (hoe kan een speler, Alves, immers vertrekken als die speler geeneens een vraagprijs heeft) b; Formsma ons allemaal bedrogen heeft met z'n gelul over geen vraagprijs en Alves speelt komend seizoen gewoon bij ons. c;Verbeek zich bij voorbaat indekt tegen weer een drama-seizoen.

Waar ik voorafgaand aan de meeste voorgaande seizoenen met smart wachtte op de start van de competitie, kijk ik er nu behoorlijk tegenop. Zo lang Verbeek aan het roer zit zal het voetbal waarschijnlijk drama blijven. Als nu zelfs de ambities opeens de kast in kunnen, wordt het een lang seizoen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het is de journalist die verwacht dat Alves en Nilsson vertrekken, niet Verbeek. In de laatste zin zegt hij zelfs dat er eventueel een overschot aan aanvallers kan zijn. Verder zegt Verbeek dat Club Brugge Sterchele 'beter uit komt, mede vanwege zijn zieke moeder', dat is wat anders dan dat hij Club verkiest boven Heerenveen.

Het is maar net hoe je het leest...
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Sjongejonge... Sch-united wat een ongelofelijk ongenuanceerd verhaal zet jij daar neer. Bij sommige supporters kan Verbeek domweg geen goed doen, want álles wordt in zijn nadeel uitgelegd. Even voor de duidelijkheid, dit staat er in het AD:
Verbeek: ,,We kunnen niet op iedereen wachten. Het kan best zijn dat we in augustus Nilsson en Alves kwijt zijn, maar voor hetzelfde geld hebben we een overschot aan aanvallers. In dat laatste geval is het simpel: dan knokken ze het zelf maar uit.’’
Iemand met een beetje verstand leest hierin dat Heerenveen niet met in de handen in de zakken gaat zitten wachten op ontwikkelingen, maar zelf actief zal worden. Daarom is Beerens al gehaald voordat Yildirim is vertrokken en was de club bezig met Ari en Sterchele zonder dat Nilsson een nieuwe club heeft. Lukt het Lasse niet om te vertrekken, dan moet hij het kennelijk maar uitvechten met de nieuwkomers. Is dat ambitieloos? Denk eens na man.

Trouwens matig stuk, want het suggereert dat Sibon werd gehaald toen Sterchele afketste. Inmiddels is wel duidelijk dat Sibon hoe dan ook was gekomen, als pinchhitter. Wel interessant feitje over Sterchele; zo kan ik iets meer begrip opbrengen voor zijn keuze.
Plaats reactie