Ambities

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Is de club ambitieus genoeg?

Ja
47
41%
Nee
69
59%
 
Totaal aantal stemmen: 116

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het kan inderdaad nog alle kanten op, en waarom zou Alves niet vertrekken?
Stel je eens voor dat hij in de finale 5x scoort dan gaat hij weg hoor, dat is in dat geval gewoon zeker.
Daarom ben ik er ook wel voorstander van om zo laat mogelijk de doelstellingen uit te spreken. (lees AZ style)
Volgens mij gebeurt dat al over een weekje of 2, terwijl je dan lang nog niet weet hoe de selectie er uit zal zien.
Maar goed, wie weet haalt Heerenveen voor 31 Augustus nog hele goeie spelers en blijft Alves gewoon en ontwikkelen sommige spelers zich wat onverwachts, wie weet?

Maar het word zeker geen kut seizoen want die hebben we onder Verbeek nog niet gehad.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Jeroen schreef:Het is de journalist die verwacht dat Alves en Nilsson vertrekken, niet Verbeek.
Jaja, daarom staat het in het stuk ook geciteerd als quote van Verbeek.. heel logisch!

In de laatste zin zegt hij zelfs dat er eventueel een overschot aan aanvallers kan zijn. Verder zegt Verbeek dat Club Brugge Sterchele 'beter uit komt, mede vanwege zijn zieke moeder', dat is wat anders dan dat hij Club verkiest boven Heerenveen.
Er staat in het stuk dat Club Brugge hem beter uit komt, ook omdat zn moeder ziek is.. niet alleen daarom.
Het is maar net hoe je het leest...
Dat kun je wel stellen!
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Lipton schreef: Maar het word zeker geen kut seizoen want die hebben we onder Verbeek nog niet gehad.
Buiten het feit dat ik de logica van deze redenering totaal niet zie (omdat we volgens jou nog geen kutseizoen onder Verbeek hebben gehad, kan het komend seizoen simpelweg ook niet zo zijn..?), verschillen de meningen hierover. Persoonlijk ken ik weinig mensen die tevreden waren over vorig seizoen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eigenlijk snap ik niet dat mensen dit seizoen als een kut seizoen bestempelen.
Het seizoen 05/06 was eerder een "kut seizoen", daar begonnen we heel goed, we stonden 4e maar zakten door de verkoop van Samaras en Hunterlaar terug naar de 7e plaats.
Dit seizoen gingen we van plaats 6/7 naar plaats 5 wat eigenlijk onoverbrugbaar leek.
Het is natuurlijk wel zo dat het voetbal lang altijd niet geweldig was, maar we hebben zeker hele mooie thuis wedstrijden gehad.
Onder Foppe hadden wij ook menig kansloze wedstrijden, bijvoorbeeld Zwolle thuis toen kwamen wij de hele wedstrijd niet aan de bak.

Het moet gewoon een ambitie zijn van club om het elk jaar wat beter te doen, afgelopen seizoen was de rankschikking wat beter, maar was de uefa en de beker wat minder.

Dus stel je voor dat je volgend jaar 5e word en je komt tot de kwart finale van de beker, maar je overwintert weer niet, heb je het als nog beter gedaan.
Eigenlijk moet een trainer niet afgerekend worden op goed en actractief voetbal, want ploegjes als ADO en Exelsior houd je toch altijd, of Utrecht ook al zo anti voetbal.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

Lipton schreef:Onder Foppe hadden wij ook menig kansloze wedstrijden, bijvoorbeeld Zwolle thuis toen kwamen wij de hele wedstrijd niet aan de bak.

Het moet gewoon een ambitie zijn van club om het elk jaar wat beter te doen,
Precies!!
Maar een heleboel forumleden, waaronder ook SCH-United vermoed ik, hebben de slechtere periodes van Heerenveen niet meegemaakt en willen na een aantal jaren subtop de stap naar de topclubs geforceerd maken. Je moet niet met geld gaan smijten , net als Feyenoord nu doet, om ten koste van alles (lees : rest vd organisatie) bij de bovenste vier te eindigen.
Dat wil het huidige bestuur niet en dat lijkt mij ook verstandig.

Natuurlijk moet je ambitieus zijn en dat is men hier genoeg, kijk naar de investeringen in de spelersgroep en het stadion de laatste jaren.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Ben het eens met Lipton en Paolo
Ambitieus moet je zeker zijn als club, maar het moet ook realistisch zijn (en dat is het op het moment niet...--> topclub). Sinds de laatste jaren is H'veen wat constant en door dat langzaam uit te bouwen bereik je veel meer.
Ik vind Heerenveen ambitieus genoeg door de 5e plek te stellen, ver te komen in de uefa (overwinteren) en de beker...de beker was vorig jaar drama en niet overwinterd...als je die 2 doelstellingen/ ambities dit jaar haalt, dat scheelt een hoop druk op de spelers...in ieder geval, hoop der het beste van!
No offense, but....Defense! Defense!
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Dat ligt eraan wat je onder mindere jaren verstaat. Heb inmiddels negen jaar een seizoenkaart en bezoek sinds een jaar of 6 minimaal 50% van de uitwedstrijden. Ik constateer dus dat het voetbal er niet beter op is geworden. Die neerwaartse spiraal werd al ingezet in de laatste jaren onder Foppe, en houdt nu gewoon aan. Behoorlijk zorgwekkend als je het mij vraagt. Ik weet verder niet hoe het met jou zit, maar van Lipton weet ik zeker dat die nog niet al te veel jaren op de tribune zit (als ie er uberhaupt zit).

Mijns inziens heeft dit overigens verder weinig met de ambitie van de club te maken. Heerenveen heeft onder Riemer uitgesproken langzaam de stap naar de top te willen maken. Iets wat moeilijk is, maar niet bij voorbaat onmogelijk. Je hebt de 4e begroting van Nederland, een supergroot (potentieel) legioen, een van de beste spitsen van Europa.. Allemaal ingredienten die zouden kunnen leiden tot de aansluiting bij de top. Toch komt dat er niet van, sterker nog, mijns inziens raken we er steeds verder van verwijderd.

Nou kun je hoog en laag springen, de positivo uithangen of het allemaal wel best vinden, ieder zijn eigen zullen we maar zeggen. Ik maak me echter zorgen over de toekomst en uit dat hier..
Frans Jan
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-05-2007 18:37

Bericht door Frans Jan »

Paolo Soprani schreef:Maar een heleboel forumleden, waaronder ook SCH-United vermoed ik, hebben de slechtere periodes van Heerenveen niet meegemaakt en willen na een aantal jaren subtop de stap naar de topclubs geforceerd maken.
Aan welke slechte periodes zit jij te denken. 2001 was wat minder, maar Heerenveen speelde wel CL. Je moet pas ver terug gaan, 1992, toen Heerenveen degradeerde, maar dat seizoen daarvoor was ook fantastisch. Dus dan ben ik benieuwd welke slechte periodes jij bedoelt. 1979?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Hoezo het wordt alleen maar minder? Sinds 2002 eindigt Heerenveen steevast op plaats 4-7 en we spelen nu vier jaar op rij Europees. Dan kun je wel roepen dat het voetbal in een neerwaartse spiraal zit, maar waar is dat in vredesnaam op gebaseerd? Zoals velen terecht opmerkten: ook onder Foppe zijn er draken van wedstrijden gespeeld. Sterker nog: in het seizoen dat we tweede eindigden, was het vaak niet om aan te gluren!

Heel mooi om ambitieus te zijn, maar als je een te grote broek aantrekt ga je zo Vitesse achterna. De voorzichtigheid in salaris- en (in mindere mate) transferbeleid vind ik ook heel verstandig. De club wordt gerund door professionals en die weten vast beter wat ze doen dan een stelletje boeroepers op een forum. Als er niet gepresteerd wordt, heb je recht van klagen. Nu is het niet meer dan een beetje vaag onderbuikgelul.

Zelf zie ik duidelijk vooruitgang in de club, wat ook blijkt uit de hoge transfersommen die zijn besteed aan Alves en Dingsdag. Maar als je ziet hoe makkelijk het bijna failliete Feyenoord een handvol financiers bereid vindt om miljoenen te geven... Face it: een half miljoen Friezen wegen niet op tegen het achterland van Feyenoord, Ajax en PSV en helaas ook niet tegen de bankrekening van Dirk-met-de-wollen-sokken.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

Frans Jan schreef: Dus dan ben ik benieuwd welke slechte periodes jij bedoelt. 1979?
Ik kom sinds begin jaren 80 .
Met mindere periodes bedoel ik niet hele seizoenen, maar series slechte wedstrijden.
Die hadden we onder Verbeek, De Haan, Korbach, Gritter en ook Van Brussel.

Wat ik bedoel is dat de laatste jaren een contstante subtopper bij de eerste zes zijn geworden en er zijn genoeg voorbeelden van andere subtoppers die na één of twee jaar top door organisatorische problemen weer teruggevallen zijn (Vitesse, Groningen, AZ).

Dat is dus niet de juiste manier; al doet Groningen dat nu wel beter. Zoals ons huidige bestuur met eigen middelen een goede selectie en modern stadion heeft gefinancierd verdiend respect en vertrouwen voor de toekomst.

Bovendien vind ik het kortzichtig om het hele beleid op twee mensen (Formsma en Verbeek) af te rekenen. De staf is heel wat groter en iedereen zal zijn inbreng hebben in strategie t.o.v. organisatie en speelwijze.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

AllardP schreef:Hoezo het wordt alleen maar minder? Sinds 2002 eindigt Heerenveen steevast op plaats 4-7 en we spelen nu vier jaar op rij Europees. Dan kun je wel roepen dat het voetbal in een neerwaartse spiraal zit, maar waar is dat in vredesnaam op gebaseerd?
Op de gemiddeld 40 wedstrijden die ik op jaarbasis bekijk. Ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat de kwaliteit van het spel er niet op voouit gegaan is als je het vergelijkt met een aantal jaar geleden (en dan heb ik het over het 'gemiddelde' van het hele seizoen, niet een kleine periode binnen het seizoen o.i.d.) , of vind jij van wel?

Wat betreft de ranglijst. Inderdaad, we spelen europees, al hadden we daar zowel vorig seizoen als dit seizoen bijzonder veel geluk mee. Verder mag het 4 jaar op rij europees spelen inderdaad toch wel als een prestatie worden gezien. In die zin zit er dan misschien wel vooruitgang in. Maar nogmaals, waar het mij voornamelijk om gaat is het vertoonde spel. En als ik mij goed kan herinneren was de kritiek op het spel afgelopen seizoen ook op dit forum niet van de lucht. Blijkbaar ben ik niet de enige die dat constateert.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Op de gemiddeld 40 wedstrijden die ik op jaarbasis bekijk. Ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat de kwaliteit van het spel er niet op voouit gegaan is als je het vergelijkt met een aantal jaar geleden (en dan heb ik het over het 'gemiddelde' van het hele seizoen, niet een kleine periode binnen het seizoen o.i.d.) , of vind jij van wel?
Kerel, dit is geen argumenteren: 'ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat...'. Voor de kwaliteit van het spel heb je maar één goede maatstaf en dat zijn de prestaties. En die zijn de afgelopen jaren (zeer) goed: vier keer Europees op rij en twee keer overwinterd in het UEFA-Cuptoernooi (een primeur). Voor de rest is het niet meer dan een subjectieve waarneming.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar je moet niet je eigen observaties als absolute waarheid neerzetten.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

AllardP schreef: Kerel, dit is geen argumenteren: 'ik denk dat de meesten het er wel over eens zijn dat...'. Voor de kwaliteit van het spel heb je maar één goede maatstaf en dat zijn de prestaties. En die zijn de afgelopen jaren (zeer) goed: vier keer Europees op rij en twee keer overwinterd in het UEFA-Cuptoernooi (een primeur). Voor de rest is het niet meer dan een subjectieve waarneming.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar je moet niet je eigen observaties als absolute waarheid neerzetten.
Als je niet meer van eigen observaties uit mag gaan, waar dan nog wel van?

Voor de rest is wat je schrijft complete bullshit natuurlijk. Als de prestaties de maatstaf zijn voor het spel, waarom hebben grootheden als Cruyff dan kritiek op het voetbal van bijv. jong oranje afgelopen zomer (Dat kan toch niet? Ze wonnen, dus hoe kan je dan kritiek hebben op het spel? ) En waarom valt dan half Nederland over Van Basten heen (het winstpercentage is uitzonderlijk hoog, hoe kan je dan kritiek hebben op het vertoonde voetbal pfff)

Rare redenatie
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Heerenveen is naar mijn idee nu echt in een stadium gekomen dat we niet meer spelers moeten verkopen. Dit geeft je meer kwaliteit in de selectie en rust ook naar mijn idee.

Daarnaast zijn de huidige spelers een binnenlandse transfer niet als een stap voorwaarts. Ik denk daarbij vooral aan jongens als Bradely, Pranjic. Ik denk dat die als ze gaan naar het buitenland gaan en niet naar de papieren top drie.

Het aankoopbeleid heeft indirect met het verkoop beleid te maken. Voorheen werden vooral jonge talenten gehaald waarvan we het nog maar moesten afwachten.

Ook hierin is een slag gehaald. We halen gevestigde namen van andere clubs Dingsdag, Bak Nielsen, Grindheim..

Ik denk dat de het begin van de omslag is naar net niet club, naar een club die mee gaat doen.

Ik heb het gevoeld dat de komende jaren de vruchten worden geplukt van de oogst die begin jaren tachtig is gezaaid.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Heerenveen is naar mijn idee nu echt in een stadium gekomen dat we niet meer spelers moeten verkopen aan nederlandse clubs. Dit geeft je meer kwaliteit in de selectie en rust ook naar mijn idee.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik zal even verduidelijken wat ik hiermee bedoel.

Vroeger moesten we spelers verkopen aan ajax/feyenoord/psv.. deze clubs waren financieel en sportief een stapje hogerop.
Dat stapje hoger na Heerenveen ligt voor de spelers niet meer bij deze clubs maar bij clubs in het buitenland. Daarom bedoel ikj dat we een stap hebben gemaakt.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik geloof nog steeds dat een stap naar met name Ajax of PSV nog wel degelijk een stap hogerop is. Wat ik wel denk ik dat die stap een stuk kleiner is geworden (vooral sportief) de afgelopen jaren en het daarom ook wat makkelijker is geworden om spelers niet aan die clubs te verkopen.
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

Blizzard schreef:Ik geloof nog steeds dat een stap naar met name Ajax of PSV nog wel degelijk een stap hogerop is. Wat ik wel denk ik dat die stap een stuk kleiner is geworden (vooral sportief) de afgelopen jaren en het daarom ook wat makkelijker is geworden om spelers niet aan die clubs te verkopen.
Qua salaris: zeker
Sportief: mwah

Ik denk dat je, om te kunnen slagen bij de trad. top 3 vooral mentaal sterker moet zijn. Je krijgt daar gewoon minder krediet, met name van de supporters. Daar moet je tegen kunnen. Daarbij hebben die clubs al wel vaker spelers naar europese topclubs geleid, iets wat ons nog moet overkomen. Ik denk dat onze stabiliteit, met daaraan gekoppeld een indrukwekkende organisatie, er toch wel toe gaat leiden dat de verschillen kleiner zullen worden. Maar dat laatste hangt ook erg af van wat er met de rest van de clubs gebeurt. Wanneer er rijke russen dezxe kant op komen, dan krijg je weer een heel ander scenario. Echter in beginsel vind ik dat Heerenveen gewoon bij de top 4 van nederland moet willen horen. Net alle respect voor Groningen en Twente: onze club is toch al wel wat stapjes verder in zijn geheel gezien.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Wanneer we jaarlijks om het kampioenschap willen strijden zal het budget eerst met 10 tot 15 miljoen euro omhoog moeten. Wanneer dat niet het geval is zie ik ons de komende jaren niet om het kampioenschap spelen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach, dat zegt niet alles die begrotingen.
Heerenveen heeft een hele eerlijke en duidelijk begroting en dat is bij de topclubs nog wel eens vertekend.
Daarnaast heeft Werder in Duitsland ook een veel lagere begroting dan bijv. Bayern, Schalke en volgens mij ook HSV en Stuttgart, maar ze doen wel elk jaar mee.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

ALS 26.000 schreef:Ach, dat zegt niet alles die begrotingen.Heerenveen heeft een hele eerlijke en duidelijk begroting en dat is bij de topclubs nog wel eens vertekend.
Daarnaast heeft Werder in Duitsland ook een veel lagere begroting dan bijv. Bayern, Schalke en volgens mij ook HSV en Stuttgart, maar ze doen wel elk jaar mee.
Toch nog even reageren. Dat zegt niets, zoals jij aangeeft is erg overdreven. Je zult toch minstens een budget moeten hebben om te presteren. En als je kijkt naar de laatste 10 jaar, dan staan de clubs qua budget vaak ook op de plaats waar ze horen te staan.

Wanneer Heerenveen het budget met 10 miljoen op weet te krikken, dan kun je best eens in de vijf jaar kampioen worden. Feyenoord staat financieel gezien ook niet zo heel ver weg. Zei hebben nu zo'n 38 miljoen en PSV teert nog altijd op de Champions League inkomsten. Wannneer die inkomsten 2 jaar wegvallen hebben ze niet veel meer dan Heerenveen. Beide clubs hebben nog schulden en kunnen het budget momenteel niet veel meer verhogen. Feyenoord pas bij een nieuw stadion. Op korte termijn ziet het er voor die clubs wel aardig uit, maar ik denk dat Heerenveen op langer termijn, op dat gebied, evenveel en misschien wel meer potentie heeft.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

De club is zeer ambitieus. Ze willen een aanval doen op de top 3.De begroting moet fors omhoog, het stadion moet naar die 40.000 plaatsen, spelers moeten niet meer naar de top 3 willen boven Heerenveen, enz. enz.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Heracles-voorzitter Jan Smit gaf gisteren bij Studio Voetbal aan dat 1.000 stoeltjes extra capaciteit staat voor een miljoen extra op je begroting. Indien de club de stap naar 40.000 maakt, zal de eerder door Verbeek genoemde begroting van 40 miljoen, in Smit's theorie mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Flying Frisian schreef:Heracles-voorzitter Jan Smit gaf gisteren bij Studio Voetbal aan dat 1.000 stoeltjes extra capaciteit staat voor een miljoen extra op je begroting. Indien de club de stap naar 40.000 maakt, zal de eerder door Verbeek genoemde begroting van 40 miljoen, in Smit's theorie mogelijk zijn.
Dat is een vuistregel die Riemer ooit opgestelt heeft meen ik. En als je kijkt naar de begroting van de clubs en je vergelijkt die met de capaciteit van hun stadion dan komt dat vaak ook wel overeen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Dat is een vuistregel die Riemer ooit opgestelt heeft meen ik. En als je kijkt naar de begroting van de clubs en je vergelijkt die met de capaciteit van hun stadion dan komt dat vaak ook wel overeen.
Alleen dan moet deze capaciteit wel daadwerkelijk bezet worden lijkt mij..., maar daar is de rek er bij Heerenveen ook nog niet uit als je kijkt naar de wachtlijst...
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Volgens mij is het sowieso zaak FC Twente, Groningen en Utrecht vóór te blijven. Je hebt er niets aan wanneer je Twente, Groningen en Utrecht eerst langszij laat komen alvorensze weer te moeten inhalen. Derhalve dient komende zomer de bouw te beginnen. De wachtlijst is tenslotte weer enorm lang en als er net als ik nog mensen zijn die wel belang hebben bij een tweede kaart (sta hiervoor niet op de wachtlijst) dan zie ik een capaciteit van 35 a 40 duizend plaatsen wel haalbaar.
Plaats reactie