Standaard Brief/ongenoegen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Ze op de training bezoeken om protest acties te voeren vind ik dus echt kansloos.
Echt van die Ajaks-trekjes.
Je kan ze beter oppeppen op een training!

En brief sturen vind ik dan nog beter, al heb je daarbij dat ze het snel de prullenbak ingooien.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Flying Tilster schreef:Op dit moment speelt het team nog te wisselvallig. In mijn beleving ligt dat meer aan de trainer dan de spelers.
De 3 die nu voorin staan, gedijen volgens mij beter in een 4-4-2 systeem. Terwijl onze Gert-Jan driftig vasthoudt aan 4-3-3.
Als ik zie hoe Ajax zondag speelde, dan kan 4-4-2 ook heel erg aantrekkelijk voetbal opleveren.

Nu zou ik nog geen brief schrijven. Een groot spandoek zou "meer" doen denk ik. Ook omdat Talpa hier altijd wel oog voor heeft :upto:
De kans dat dit spandoek het gaat halen tijdens een thuiswedstrijd is klein want de meestte kritische teksten worden hier altijd verwijderd. Mocht je toch overgaan tot een spandoek dan lijkt het me handig dit tijdens een uitwedstrijd te doen. :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

SCH-P.O.T.N. schreef:Ze op de training bezoeken om protest acties te voeren vind ik dus echt kansloos.
Echt van die Ajaks-trekjes.
Je kan ze beter oppeppen op een training!

En brief sturen vind ik dan nog beter, al heb je daarbij dat ze het snel de prullenbak ingooien.
Mijn idee, met veel mensen de training bezoeken, schijnt dat formsma ook vaak aanwezig is bij trainingen.
kunnen we gelijk het onvrede van de suporters kenbaar maken.
Dit gaat toch echt te ver, al 2 seizoenen lang zien we onze club afzakken naar een bedenkelijk niveau.
Laatst gewijzigd door camataru op 26-02-2007 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Heerenveen.
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Mijn idee, met veel mensen de training bezoek, schijnt dat formsma ook vaak aanwezig is bij trainingen.
kunnen we gelijk het onvrede van de suporters kenbaar maken.
Dit gaat toch echt te ver, al 2 jseizoen zien we onze club afzakken naar een bedenkelijk niveau

Klopt Forsma is bijna elke training wel aanwezig, met zijn sigaartje :lol:
Superfriezen!!!!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Eerstvolgende thuiswedstrijd; NN - vak leeg, een enorm groot spandoek neerleggen met de tekst ;
Verbeek weg, NN terug !!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

paparazzi schreef:Eerstvolgende thuiswedstrijd; NN - vak leeg, een enorm groot spandoek neerleggen met de tekst ;
Verbeek weg, NN terug !!
Kom op, overdrijven is ook een vak. Ik vrees voor je dat je dan de rest van het seizoen geen thuiswedstrijd van Heerenveen meer live zult zien. Zeker dit soort confrontaties zal men in het bestuur niet leuk vinden lijkt me. Reken erop dat je het zo zeker niet wint. Het beleid van Heerenveen kennende zullen ze geen druppel water bij de wijn doen. Gezien het feit dat 90% van de bezoekers van de thuiswedstrijden van Heerenveen heel veel op heeft met "pro-aktieve" acties geef ik je weinig kans.

Hier op het forum lijkt vaak dat men het veelal met elkaar eens is. Vergis je niet. De grote groep supporters die misschien verbaal iets minder sterk aanwezig zijn (maar in aantal wel) zijn veelal zeer behoudend en moeten niets van dit soort dingen hebben.

O ja, het idee om niet wedstrijden weg te blijven maar slechts een paar minuten.... Onze oosterburen kunnen je nog wel wat vertellen over hun zeven minuten na het hun verlies van 7-1 tegen FC Twente.

Even de kop der bij houden... geen paniek.... (de voorjaarsvakantie is zo weer voorbij).
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

paparazzi schreef:Eerstvolgende thuiswedstrijd; NN - vak leeg, een enorm groot spandoek neerleggen met de tekst ;
Verbeek weg, NN terug !!
En wat is het volgende? Witte zakdoekjes? De ingang van het stadion bestormen? Dit gedrag hoort bij een Ajax en niet bij Heerenveen. De spelers hebben de komende periode gewoon de volledige steun nodig om nog UEFA Cup af te dwingen. Dit seizoen is de sfeer m.i. (ik beoordeel dit wel vanaf Zuid) niet geweldig en juist daarom lijkt het me juist om massaal achter de club te blijven/gaan staan.

Wat mij betreft mag je vinden dat Verbeek een andere baan moet gaan zoeken. Dat is je goed recht. Alleen dergelijke acties zijn wat mij betreft echt kansloos, terwijl ik toch al niet denk dat deze actie gaat lukken.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Precies. Bedenk dan acties dat je op een nette/subtiele manier laat weten niet tevreden te zijn. Doet het een stuk beter bij bestuur hoor.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Als NN weg blijft en een spanoek er neer gaat hangen haal je de naam NN weer aan en wordt de actie tegen Groningen helemaal vergeten en blijft dit hangen. Zeker geen actie als deze doen. Wat er wel moet gebeuren is het gezonde verstand blijven gebruiken. Misschien is het een idee een forumavond bij de club aan te vragen en een dialoog aan te gaan met Verbeek, Hansson Formsma en Riemer aan de ene kant en wij als supporters aan de andere kant. Ik denk dat dit veel beter werkt, mocht de club dit niet willen dan kan er altijd nog een brief worden geschreven... :D
scheerenveen.supporterswereld.nl
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Z'n forum avond is zeker een goed idee.. maar wat moeten Hansson en Riemer hierbij..
Hansson als aanvoerder snap ik.. maar Riemer heeft er niets mee te maken..
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ebiede schreef:Z'n forum avond is zeker een goed idee.. maar wat moeten Hansson en Riemer hierbij..
Hansson als aanvoerder snap ik.. maar Riemer heeft er niets mee te maken..
Heel simpel, die Formsma heeft iets wat mij niet aanstaat.... :urgs:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

janneman schreef: Heel simpel, die Formsma heeft iets wat mij niet aanstaat.... :urgs:
Ja en laten we als voorbeeld Ed Nijpels er bij halen die heeft er ook geen zak mee te maken.. Mensen kunnen je wel niet aanstaan, maar wie verantwoordelijk is is verantwoordelijk.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ebiede schreef: Ja en laten we als voorbeeld Ed Nijpels er bij halen die heeft er ook geen zak mee te maken.. Mensen kunnen je wel niet aanstaan, maar wie verantwoordelijk is is verantwoordelijk.


Daar zit weer wat in maar sinds Formsma voorzitter is heeft het voetbal van Heerenveen zich erg ontwikkeld, naar beneden. Ik blijf erbij dat hij soms van die rare opmerkingen maakt om de boel te bagataliseren. Ik heb er geen behoefte bij om tijdens zo'n forumavond door iemand dan weer in de maling te worden genomen. Ik denk daarom dat het verstandig is diegene uit te nodigen die het spelersmateriaal hebben uitgezocht (Riemer en Gert Jan), de aanvoerder (Hansson kan dan zien wat er leeft) en de huidige voorzitter erbij!! :upto:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ach.. ze roepen bij de club wel dat de supporters belangrijk zijn, maar volgens mij is dat een aantal jaren niet meer zo. Helaas vinden velen dat we het "brave" imgao moeten behouden en dat Verbeek sowieso tot het eind van het seizoen moet blijven.

Als je kijkt naar de doelstellingen die de club heeft neergelegd kun je duidelijk stellen dat er niet één van terechtkomt. De 1e 5 kunnen we helemaal wel uit ons hoofd zetten en we moeten zelfs nog oppassen dat we niet buiten de Top 10 vallen.

Het bestuur moet gewoon inzien dat we met deze trainer niet beter worden. Sterker nog... zonder Alves zijn we helemaal niks. Daarentegen hebben we een zeer zwakke rechterlinie waar wedstrijd op wedstrijd de tegengoals voorbereid worden.

Verbeek is niet de trainer die sc Heerenveen een stap hoger kan brengen. Sterker nog... hij brengt ons 2 a 3 stappen achteruit.
Hij wordt per wedstrijd voorspelbaar (na 60 minuten Bosvelt wisselen)

LAAT VERBEEK TOCH ZIJN BIEZEN PAKKEN. TIJD VOOR ACTIE!!!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Fantastisch initiatief! Ik zou een megaspandoek laten maken (het grootste van de wereld, in navolging van het shirt) en dan met grote letters:

"Verbeek Oprotten, Nieuw Noord terug"

En dan maar hopen dat Verbeek biljft zitten... HAHHAHAHAH

We lijken zo langzamerhand wel cambuur-publiek.. altijd negatief. Ga %$#&*% 100% acter je club staan man!
COME ON FRIEZUH, SUPERFRIEZUH!!
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Leuk is dat.
Iemand die niet in het NN vak staat (ik vraag me af of hij wel in het stadion komt) gooit een kreet op het forum waar NN in voor komt, en iedereen reageerd er op als een stier op een rooie lap.
Wat heeft papa met NN te maken?
Niks, nada, noppes, rien, intet..... niets dus.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Freezeman schreef:Leuk is dat.Wat heeft papa met NN te maken?
Niks, nada, noppes, rien, intet..... niets dus.
Oh nee? Jij kent papa helemaal niet, wijsneus. :lol:
Miereneukert!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik heb zelf de onderstaande brief verstuurd aan de directie. Lijkt me niet meer dan net dat ze me antwoord geven.
Geachte directie,

Voor de aanvang van dit seizoen werd naar buiten toe kenbaar gemaakt dat Heerenveen de beste selectie ooit had. Als logisch gevolg hierop werden ook de doelstellingen naar buiten gebracht:

1. Attractief voetbal
2. Eindigen in de top-5
3. Overwinteren in Europa
4. Ver komen in het bekertoernooi.

In alle redelijkheid kan er naar mijn idee door de bovengenoemde punten een streep gehaald worden.

Uitschakeling in het bekertoernooi als mede de KNVB-beker kan incidenteel voorkomen.
Echter vanaf het begin van de competitie doet het voetbal pijn aan de ogen en verbetering is er niet waarneembaar. Attractief is het zeker niet. “een ros naar voren en Alves en Nilsson moeten het maar uitzoeken”

Door aan het begin van het seizoen duidelijk naar buiten te treden met de doelstellingen zijn verwachtingen gecreëerd bij mij en naar ik denk bij vele andere supporters. Ik vind het dan ook niet meer dan fatsoenlijk om nu ook openheid te geven over de situatie en over het standpunt van de directie.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Ebiede :)
Veel zoden aan de dijk zal het waarschijnlijk niet zetten, maar ik ben mijn frustratie even kwijt. Zou al heel wat zijn als ik antwoord krijg.

Beter zo, dan eindeloos je ongenoegen uiten op het forum.

Maar dat is ieder zijn eigen.
Laatst gewijzigd door Ebiede op 26-02-2007 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Goede brief hoor Ebiede. Maar of ze daar nu echt zenuwachtig van worden binnen de club dat betwijfel ik.

Maar goed, je mag best een signaal afgeven, mijn zegen heb je!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ben toch meer voor een forum avond maar misschien is het handig een poll op te starten en vandaar uit een beslissing nemen op basis van de stemmen? :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Mooie brief van Ebiede, gezien het fatsoen zal deze brief wel enigsinds serieus worden genomen.

Maar het lijkt mij echt overtrokken als we nu al paniekerig gaan doen, net of Heerenveen ineens een topclub is.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Lipton schreef:Maar het lijkt mij echt overtrokken als we nu al paniekerig gaan doen, net of Heerenveen ineens een topclub is.
Paniekerig, overtrokken. Hoelang kom jij bij Heerenveen. Drie jaar ruk voetbal. Een trainer die met allemaal smoesjes komt. Thuis in bekerduels waarin je geen vuist kunt maken. Doelstellingen die niet worden gehaald. Clubs met lagere begrotingen die boven ons staan en ga zo maar door. Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat de technische staf van Heerenveen heeft gefaald en dan vooral de trainer. Door zijn beleid staan we nu op een plaats waar we 7 jaar geleden ook al stonden. Ik kan zo nog wel even door gaan maar ik denk dat je zelf ook wel weet wat er allemaal mis is en wat er moet veranderen.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

je hebt helemaal gelijk maar je blijft hoop ik wel achter je club staan anders vind ik et zwak en ja gert-jan is een slechtere trainer dan foppe maar iemand als foppe vind je nooit meer ik vind dat gert-jan een prima trainer is en hoeft om mij niet weg
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Na Champions League- jaar is het langzaam aan steeds minder geworden met attractief voetbal. De ambities om een structurele sub-topper te worden dreigen nu niet gerealiseerd te worden. Dit alles kan zo maar, terwijl SCH in de top5 staat van rijkste clubs in Nederland. Het voetbal, de sfeer en de ambities lijken dus schril in contrast te staan met die vette bankrekening. Het bestuur mag zich hierzelf op aan rekenen vind ik.
Het stadion zit nu elk weekend nog vol met 25.000 toeschouwers, maar als er volgend jaar weer dergelijk treurig voetbal wordt gespeeld dan ben ik bang dat een eventuele uitbreiding van het stadion voorlopig niet nodig is. @ Bestuur: investeer a.u.b. eerst in het voetbal (+ trainer) en dan pas in de randzaken!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Inmiddels antwoord gehad

Op 08-03-07 heeft Jelly van der Bij geschreven:
Geachte heer,

De directie van sc Heerenveen heeft uw mail ontvangen en heeft kennis genomen van uw zorgen omtrent het behalen van de beoogde doelstellingen.

De directie acht de gestelde doelstellingen realistisch. Natuurlijk kunnen niet alle doelstellingen die voorafgaand aan een seizoen worden uitgesproken gehaald worden. In het voetbal zit het nu eenmaal soms mee en soms tegen. Door allerlei omstandigheden hebben we tot nu toe een wisselvallig seizoen gehad. De directie ziet dat natuurlijk ook graag anders maar blijft vasthouden aan de eerste twee doelstellingen.

Wij hopen dat het spel en de uitslagen van de komende wedstrijden tot tevredenheid zullen stemmen.

Met vriendelijke groet, namens de directie
sc Heerenveen

Jelly van der Bij
Directiesecretaresse
Je wordt dus gewoon afgewimpeld..

Maar ik hou vol..
Geachte Directie,

U bevestig in deze mail alleen de feiten die ik ook in mijn brief heb aangegeven. U geeft aan dat u vasthoudt aan de eerste twee doelstellingen. De eerste vijf zijn gelukkig weer in zicht, maar nu we ver over de helft van de competitie zijn is attractief voetbal nog niet of hoogst zelden vertoond. Graag zou ik dan ook van u horen wat de directie onder attractief voetbal verstaat. Zodat eventuele verschillen over definitie van attractief voetbal helder zijn.

Naar mijn idee is attractief voetbal: vooruit verdedigen, pressie zetten op een tegenstander en met snelle combinaties de aanval zoeken dit alles met een gezonde agressiviteit. Dit is iets wat dit jaar nog niet vertoond is. Ik heb er vrede mee dat de competitieve doelstellingen niet gehaald worden. Maar een doelstelling die zeker gehaald kan worden, zonder na het resultaat te kijken, is attractief voetbal.

Concreet, zou ik dan ook graag horen wat de directie onder attractief voetbal verstaat.


Met vriendelijke groet,

Ebiede
Spijt heb je morgen maar!
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

jah ze willen er niks van weten van die doelstellingen raar :evil:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

@ ebiede; Ik kan je nu het antwoordt op de je 2e brief al geven, die luidt wellicht;

Geachte mijnheer Ebiede,

We kunnen ons voorstellen dat niet iedereen even gelukkig is met de tot nu toe behaalde resultaten.
Echter verwijzen we u graag terug naar ons eerdere schrijven.

Met vriendelijke groeten;

de secretaresse van....... :roll:
Miereneukert!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

paparazzi schreef:de secretaresse van....... :roll:
Henk Hoekstra

Maar goeie mail terug Ebiede, ik kan zulke initiatieven wel waarderen. De reactie van Heerenveen was voorspelbaar, enkele jaren terug zelf ook al eens gebeld en gemaild over het vertoonde spel en het antwoord was vergelijkbaar als bovenstaand antwoord. Aan de ene kant begrijpelijk omdat ze natuurlijk veel vaker zulke reacties krijgen, aan de andere kant wil je gewoon graag een correcte en vooral duidelijke reactie op je vragen en opmerkingen. Denk dus niet dat je snel een beter antwoord krijgt.
Bedankt Torcida:-)
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

De reactie van Heerenveen lijkt me logisch, als ze je gelijk gaan geven zeggen ze indirect ook dat het spel niet om aan te zien is. Dit is niet handig als het seizoen nog loopt en zou alleen maar voor onrust zorgen, alhoewel het wel de waarheid is.
Eala Frisia!
Plaats reactie