(Illegale) kaartverkoop/Uitsupporters

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Ja hoor ! Vak 9 werd weer bevolkt door een afvaardiging uit dat stukje NL wat eigenlijk bij Duitsland hoort :grmbl:

2e doelpunt van die tukkers weer juichen en joelen. Schijnt ook wat gebeurd te zijn, niks van meegekregen. Iemand die er wat van weet ?
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

heb zelf ninks gezien dat er daar wat gebeurt was.
zag wel veel mensen met rood/witte sjaaltjes daar zitten met allemaal keurig in het pak!!!
heb zelf ook in vak 9 gezeten maar ben ontzettend blij dat ik daar niet meer zit.
de mensen die daar die ook in vak 9 zitten of gezeten hebben wetten wel waarom :wink:
dat de club daar nooit ninks aan doet....geld zal wel belangrijker zijn dan dat er naar hun supporters geluisterd word helaas.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

GVD, heb dit al vaker gezegt maar als de stewards zien dat er uit suporters in de thuis vakken zitten of juichen voor de verkeerde club, schop ze dan gewoon het stadion uit er is niet voor niets een uitvak.

Als je ze elke keer het stadion uit flikkerd stopt het vast wel eens.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

In vak 22 was het ook weer raak, een heel clubje sponsorts uit tukkerland dat leuk met het uitvak konden 'spelen'. Ach ... geld boven alles toch?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

vlqrt schreef:In vak 22 was het ook weer raak, een heel clubje sponsorts uit tukkerland dat leuk met het uitvak konden 'spelen'. Ach ... geld boven alles toch?
Inderdaad daar begint het wel op te lijken. Er moet waarschijnlijk eerst eens een keer wat ergs gebeuren voordat er wat aan gedaan wordt. :urgs:
Op naar het volgende seizoen....
scheerenveen05
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2005 21:11
Locatie: zwolle
Contacteer:

Bericht door scheerenveen05 »

bovenin vak 16 was het ook weer flink raak vandaag met een heleboel tukkers. De kaarten komen vooral via de bedrijven in handen van uitsupporters. De skyboxen zitten ook altij helemaal vol. Er moet echt is wat aan gebeuren vind het behoorlijk storend. Uitvak is er niet voor niets. Als je gewoon rustig gaat zitten en het niet echt laat merken prima maar als je vrolijk staat gaan juichen etc. ga dan lekker in het uitvak zitten kun je de hele wedstrijd springen en dansen!!
scheerenveen
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

vlqrt schreef:In vak 22 was het ook weer raak, een heel clubje sponsorts uit tukkerland dat leuk met het uitvak konden 'spelen'. Ach ... geld boven alles toch?
Inderdaad, deze keer ga ik er echt werk van maken! Ik heb hier de club meerdere malen op aangesproken en elke keer vinden ze het het vervelend en geven ze me gelijk. Ik hoop dat Formsma het nu met eigen ogen heeft kunnen aanschouwen.

Als ik naar Groningen uit wil, wordt ik gescreend, ondersteboven gehouden en (bijna) geheel uitgekleed en hier in het ALS is het mogelijk om een groep van zo'n 150 supporters van de tegenpartij in het eigen vak te plaatsten. Dit kan alleen maar bij ons, nou not!

Ik ga contact zoeken met de twee kalende heren op rij 1 vak 2, misschien kunnen die, als echte supporters, helpen.

't Is tijd voor aktie!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Gister na het parkeren van mn auto moesten we nog een behoorlijk eind lopen naar het ALS. Dit heb ik er wel voor over en zorgd voor de nodige wedstrijdkriebels. Maar wat gebeurde er onderweg, we stuitten op een vervelende groep tukkers die met blikjes bier gooiden naar Heerenveen-supporters (o.a. naar mij) en naar auto's. Dit ging even goed totdat er een paar mede-supporters er genoeg van hadden en dit groepje op hun plaats zetten door middel van het uitdelen van een paar tikken.

Na dit te hebben meegemaakt was mn huneur al aardig gedaalt tot nulpunt. Dit is tijdens de wedstrijd alleen nog maar erger geworden. Allemaal tukker-fans zaten door het gehele ALS. Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? Wij, als Heerenveensupporters, mogen dit niet bij uitwedstrijden maar hier kan dat schijnbaar niet. Er zijn voldoende supporters dit zat. De bal ligt nu bij het bestuur, er komt een moment dat de supporters van Heerenveen hier zelf iets aangaan doen en dan is et te laat!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Kunnen we hier als seizoenkaarthouders niet gezamenlijk iets aan doen?
Als er niet veel mensen mailen of bellen met de club wordt er waarschijnlijk helemaal niks aan gedaan.
En inderdaad bij uitwedstrijden worden we compleet door de mangel gehaald, maar bij ons kan het allemaal.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Garcia-Garcia schreef: Inderdaad daar begint het wel op te lijken. Er moet waarschijnlijk eerst eens een keer wat ergs gebeuren voordat er wat aan gedaan wordt. :urgs:
Vorig jaar Play offs heerenveen - twente 5-0 ken je dat niet meer herineren! naast het uitvak? ik zat toen met me pa ook vak 22 en zat een groep twente supporters boven ons!hele tijd proveceren! ik vind gewoon die mensen er uit zetten! ook al doen we niets! vind het gewoon achterlijk punt uit straks kun je niet meer met je kinderen veilig naar een voetbal wedstrijd kijken! schande!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Tsja als ik bovenstaande reacties eens doorlees dan kan ik concluderen dat het de meeste Heerenveen supporters een doorn in het oog is. Punt is dat de frustraties (in mijn optiek) terecht en onderbouwd zijn. In de meeste stadions worden de uitsupporters als honden behandeld. Nou is dat gelukkig bij ons in Heerenveen niet zo. Maar het hoeft ook niet door te slaan naar de "andere kant".

Persoonlijk ben ik een tollerant persoon. Maar ook bij mij begint de frustratie per keer erger te worden. Dit heeft niks met de uitslag van de wedstrijd te maken. Twente heeft de drie punten verdiend gisteren. Maar dat de uitsupporters misbruik maken van de gastvrijheid is helaas maar al te vaak gebeurt. Daarom bestuur (ik weet dat dhr. H. Hoekstra het forum leest :mrgreen: ) uitsupporters dienen plaats te nemen in het UITVAK. Als bobo's van de tegenpartij tussen het Heerenveen publiek zitten ok. Maar geen bierdrinkende, provocerende supporters.

Als dit doorzet dan is het een kwestie van tijd voordat er een keer echt de vlam in de pan slaat. Dit is schadelijk voor ons imago en bovendien geheel onnodig!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hier een foto van een groepje uitsupporters in een Heerenveen-vak:
http://www.vakp.nl/data/foto/big/45d8bd ... CF0076.JPG

Uitsupporters in een thuisvak heb ik opzich weinig tegen, maar groepen zijn behoorlijk irritant. Met name wanneer ze ook nog heel duidelijk, en dus provocerend, gaan staan feesten (zoals in dit geval). Wat mij betreft mag Heerenveen bij zulke gevallen best eens wat harder ingrijpen.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Tsja, als het aan mij ligt dan wordt gewoon onderzocht welke sponsoren deze kaarten weggeven en maken we hier gewoon een lijstje van die wordt gepost op abelenstra.com, feanfan.nl, feanfans.nl, nieuwnoord.nl, hier en elke andere site die maar wil meewerken. Als dat nog niet werkt dan nog maar eens over andere zaken nadenken.

Natuurlijk moeten de sponsoren wel eerst worden geinformeerd over deze maatregel ... misschien helpt het idee alleen al om de kaarten lekker aan pro heerenveen supporters te geven.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

vlqrt schreef:Tsja, als het aan mij ligt dan wordt gewoon onderzocht welke sponsoren deze kaarten weggeven en maken we hier gewoon een lijstje van die wordt gepost op abelenstra.com, feanfan.nl, feanfans.nl, nieuwnoord.nl, hier en elke andere site die maar wil meewerken. Als dat nog niet werkt dan nog maar eens over andere zaken nadenken.

Natuurlijk moeten de sponsoren wel eerst worden geinformeerd over deze maatregel ... misschien helpt het idee alleen al om de kaarten lekker aan pro heerenveen supporters te geven.
Ben ik het helemaal mee eens. Wij worden overal door dit soort lui in de maling genomen. Laten we hier dan een thread openen met sponsors die dit doen en dan bijvoorbeeld de reacties van de forumleden meesturen naar hen om aan te geven hoe er tegen hun actie wordt aangekeken!! :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Ik heb er een paar Tukkers op aangesproken en ze verteld waar het uitvak was, ze vertelden me dat ze niet meer in het uitvak wouden zitten, hadden ze slechte ervaring mee blablabla
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Lijkt een groepje oudere heren die een dagje uit zijn. Ik heb zelf gejuicht bij PSV uit in een loge (helaas maar één keer). Was geen probleem, hadden voor de wedstrijd al een gemoedelijk praatje gemaakt met het volk eromheen. Even contact leggen neemt vaak al de spanning weg. Bij zo'n grotere groep in een vak komt dat contact meestal al niet tot stand. Heb in vak 16 ook altijd gasten (10 tot 15 personen) van de tegenpartij in het vak, leidt nooit tot spanningen. Het is ook maar net hoe ze zich gedragen. Als ze scoren mogen ze van mij juichen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Ik zit zelf beneden in vak 22, clubje Tukkers zat bovenin.
Wisselwerking met het uitvak was er goed.
Viel het uitvak stil vielen zij in en andersom.

Dat zij lol hadden mag van mij, maar het hoort natuurlijk dat zo´n grote groep zo prominent aanwezig is buiten het uitvak. Gaat nog eens keer mis.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Misschien is het ook een idee om dit probleem via de KNVB te spelen ipv via de club zelf. Ik weet niet of dergelijke praktijken toegestaan zijn door de KNVB, maar een informatief mailtje zou natuurlijk niet verkeerd zijn.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Booijstra schreef:Misschien is het ook een idee om dit probleem via de KNVB te spelen ipv via de club zelf. Ik weet niet of dergelijke praktijken toegestaan zijn door de KNVB, maar een informatief mailtje zou natuurlijk niet verkeerd zijn.


Wil dat wel even checken hoor, doe in mn vrije tijd al heel wat werk hiervoor dus even nagaan is geen probleem. :upto:
scheerenveen.supporterswereld.nl
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Het gebeurd toch bijna elke wedstrijd wel weer... Ik zelf zit in vak 16 en schuiboven me, boven vak 15 zaten ook tegen Twente weer een stuk of honderd man/vrouw... Lijkt me niet bepaald leuk om als SCH supporter daar tussen te moeten zitten... maar het gaat gewoon een keer fout op deze manier...
Superfriezen!!!!
GW
Bankzitter
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-02-2005 13:14

Bericht door GW »

Op de teletekstpagina van FC Twente stond voor de wedstrijd nog wel vermeld dat FC Twente een brief had gehad van de burgemeester van Heerenveen. Bij een herhaling zoals in de laatste wedstrijd in de playoffs, zou twente de komende jaren met een verplichte buscombi de wedstrijden in Heerenveen moeten bezoeken. Dus met andere woorden, eerst weer flink trammelant...
Ik val onder klapvee!!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Ik stel mijn vraag hier maar even omdat ik zo snel niet weet of er een ander topic bestaat over clubcards.

Het volgende is het geval; een Belgische vriend van mij heeft een clubcard van Roda-jc. Echter , hij is eigenlijk een echte Heerenveen supporter. Maar omdat hij in het diepe zuiden woont heeft ie voor t gemak een cc bij Roda jc aangeschaft.

Nu wil hij graag met mij eens naar wedstrijden in Heerenveen, of met uit-wedstrijden mee van Heerenveen.
Je mag maar 1 CC per club hebben, dus hij kan er nu niet een bij Heerenveen aanschaffen.

Zowel bij Heerenveen danwel Roda konden ze me niet verder helpen bij de ticketing. Men snapt volgens mij zelf ook niet precies hoe het systeem in elkaar steekt.

Is er hier iemand die mijn vriend verder kan helpen?

BVD !!
Miereneukert!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Er was een mooi item bij Kassa te zien waarin de doorverkoop van consert en voetbaltickets ter sprake kwam. Het speerpunt hierbij was de woekerwinsten die hierbij behaald werden. Maar een politicus aan tafel maakte ook duidelijk dat dit soort uitschot dat kaarten weer verkoopt voor veel te hoge bedragen ook verantwoordelijk waren voor dit soort misstanden, en daarbij werd Nancy - Feyenoord voor de dag gehaald. Jammer dat niet dieper op die visie werd ingegaan want het heeft wel degelijk met elkaar te maken. Er zijn kaarten verkocht aan mensen die er helemaal niets te zoeken hadden omdat ze een stadionverbod hadden.

Bekijk het allemaal nog eens. Even doorspoelen naar 25 minuten.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

En dan die man ook nog ontkennen dat het een met het andere te maken heeft. Hij begint er nota bene zelf over. :urgs:
Op naar het volgende seizoen....
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

paparazzi schreef:Is er hier iemand die mijn vriend verder kan helpen?

BVD !!
Een clubcard op naam van een vriendin,zijn moeder of vader. Zo doen veel meer supporters dat!!



Jullie prefereren toch zo gastvrij te zijn. Daar horen ook juichende en jennende supporters van de tegenpartij bij.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Thx Poenkt, daar had ik zelf ook al over nagedacht.Naar 'tschijnt wordt er weleens naar legitimatie gevraagd. Ik zelf heb geen ervaring met die dingen en ben dit ook niet van plan. Nog even en je moet je DNA beschikbaar stellen ! :lol:

Wat betreft die gastvrijheid; dat hebben ze hier nooit geprefereerd, maar meer de niet -limburgers! Je bent hier als niet-limbo alleen even welkom in de bouwvak vakantie. Ze willen dandat je zo snel en zo veel mogelijk vreet en zuipt en daarna weer gauw opdondertnaar daar waar je vandaan komt. Nee, gastvrijheid is in mijn ogen een heel ander begrip, schijnheiligheid troef hier. Laat je niets wijsmaken!

Helaas merken die feestvierende bouwvakkers daar niets van in de vakantie.
Miereneukert!
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

paparazzi schreef:
Nu wil hij graag met mij eens naar wedstrijden in Heerenveen, of met uit-wedstrijden mee van Heerenveen.
In het geval dat hij naar uitwedstrijden wil, heeft hij natuurlijk niks aan een clubkaart van z'n vriendin, vrouw of wie dan ook. Dan moet je een eigen clubkaart hebben, met uitregistratie. Ze controleren in dat geval je kaart met een scanner, en dan moet je wel heel erg op je vriendin lijken wil je erin komen. :lol:
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

als hij in het uitvak wil zitten wel.Buiten het uitvak niet.Maar dat gebeurt vast niet.hebben we een hekel aan toch :D
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

AZ bestraft zo'n 60 supporters
Geschreven door Franklin Stoker op zaterdag, 24 februari om 13:13

AZ heeft zo’n 60 supporters bestraft naar aanleiding van het UEFA Cup-duel tegen Fenerbahçe. De personen in kwestie hadden hun toegangskaart doorverkocht aan Turkse supporters en krijgen, ondanks waarschuwingen vooraf, nu de rekening hiervoor gepresenteerd.

“We hebben duidelijk aangegeven dat supporters een risico liepen als ze hun kaartje zouden verkopen”, vertelt AZ-algemeen directeur Toon Gerbrands in het Noordhollands Dagblad. Als sanctie wordt het de betreffende AZ-fans nu onmogelijk gemaakt om een wedstrijdticket voor de achtste finale tegen Newcastle United aan te schaffen.

Volgens Gerbrands geldt de maatregel ook als een signaal naar andere supporters. Wanneer de bestrafte AZ-aanhangers nog een keer op een dergelijke manier in de fout gaan volgt er een stadionverbod.

Aanleiding voor dit alles was een opstootje tussen supporters van AZ en Fenerbahçe. Turkse fans lieten zich op een tribunevak van de Alkmaarders luidruchtig gelden na het eerste Fener-doelpunt, waarna er wat commotie ontstond. De Turken moesten vervolgens een ander onderkomen zoeken. Achteraf kon aan de hand van hun toegangskaarten worden bepaald wie deze hadden doorverkocht.
voetbalzone.nl
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Aah mooizo, hard tegen zulke fratsen optreden..
Al is dit nog niet echt hard!
Zulke mensen zijn geen supporters, waarom je kaartje doorverkopen en aan supporters van de tegenstander als je er zelf kan zitten?
Plaats reactie