(Illegale) kaartverkoop/Uitsupporters

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

(Illegale) kaartverkoop/Uitsupporters

Bericht door Rednax »

Tegen Groningen was het (helaas) weer raak.

Hoe is het mogelijk dat een dergelijke grote groep aan kaarten komt en dan ook nog allemaal bij elkaar ?? Het kan bijna niet anders dan dat er gehandeld wordt in kaarten.

Uitsupporters horen in het uitvak. Ik vind dat je als stewards deze "gasten" bij het minste of geringste direct af moet voeren naar het uitvak.

Ik snap ook wel dat er altijd uitsupporters zullen zijn die een kaartje weten te bemachtigen tussen Heerenveen publiek, maar zolang dat max. 2 bijelkaar zijn zullen die niet zo snel voor trammelant zorgen.

Als je ziet dat er een grote groep bijelkaar zit grijp je toch direct in ?

Afgelopen zondag zat er een vader met zijn zoontje van (hooguit) 5 jaar voor ons. Mooi voorbeeld voor dat jochie die randdebielen die het verpesten.

Ik vrees met grote vreze voor a.s. zaterdag.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Ik vind dat heerenveen stewards al die groningen supporters er uit mag zetten, het is hun keuze dat ze daar gaan zitten dus kunne ze verwachten dat ze daar weg worden gehaalt lijkt mij. Maar ook de thuis supporters mogen harder aangepakt worden vidn ik als ze hun misdragen want dat gebeurt dus ook .
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Ik denk dat het moeilijk tegen te houden is. Je hebt mensen die een clubcard hebben en dus een los kaartje kunnen kopen. Iedereen kan zo'n clubcard aanvragen en dus een kaartje kopen! Het lijkt mij dat dit technisch moet worden verholpen bij alle clubs, en niet alleen intern bij Heerenveen.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

BBB had opzich wel een goede opmerking, men heeft er weinig baat bij en dus zal men er ook weinig aan gaan doen. Er is nu al een aantal malen beterschap beloofd door de club, dit mond er altijd op uit dat men niks doet ... althans er zijn weinig tot geen resultaten geboekt en er is ook niet bekend dat de maatregelen zijn die de club heeft genomen om dit soort zaken te voorkomen.

Het rare is dat op het forum altijd bekend is wanneer dit soort onzin plaats gaat vinden en het hier ook altijd wordt gepost, erg veel zoekwerk hoeft de club niet meer te doen. Als dat ze al te veel is wil ik zelfs wel een mailtje sturen wanneer er weer eens uitsupporters in thuisvakken komen zitten waarbij het waarschijnlijk mis gaat.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

vlqrt schreef:Als dat ze al te veel is wil ik zelfs wel een mailtje sturen wanneer er weer eens uitsupporters in thuisvakken komen zitten waarbij het waarschijnlijk mis gaat.
Wat dat betreft waren ze op de hoogte :wink:
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Rednax schreef: Uitsupporters horen in het uitvak. Ik vind dat je als stewards deze "gasten" bij het minste of geringste direct af moet voeren naar het uitvak.

Als je ziet dat er een grote groep bijelkaar zit grijp je toch direct in ?
Direct ingrijpen bij een grote groep??? Denk dat je je dan nog veel meer heisa op de hals haalt, geduw en getrek (als het daar bij blijft tenminste) in een vak waar niemand bij gebaat is. Bovendien kan dit ook wel eens een negatief effect hebben op andere "losse uitsupporters", die zien heibel ontstaan en komen van alle kanten toestromen om hun "maten" te "helpen".

Maar hoe het wel moet weet ik ook niet.
Pietro
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 12-08-2006 21:07

Bericht door Pietro »

Om te kunnen blijven roepen dat je bij SCH gezellig met je kinderen en je oma naar het voetballen kunt denk ik eerlijk gezegd dat Heerenveen er juist wel bij gebaat is dat er zich geen ongeregeldheden voordoen zoals tegen Groningen. Op deze manier blijkt dat je als club toch de zaken niet goed kunt controleren. Of dit komt door de regulering van de kaartverkoop met bijbehorende toegangscontrole of incapabele stewards (het zijn wel bijna allemaal vrijwilligers) wie het weet mag het zeggen!
Ik denk dat de zo vaak geroemde professionele organisatie van Heerenveen hier wel een oplossing voor kan bedenken. Of zou men het stiekum toelaten om toch een klein beetje passie toe te laten in het stadion? Feit is wel dat kleine kinderen die wat rommelen met de overgebleven vlaggetjes binnen no time worden belaagd door een leger stewards. Voor uitsupporters die in de thuisvakken terechtkomen geldt de regel "je bent onze gast mits je je als zodanig gedraagt" blijkbaar niet meer.
Misschien moet duidelijk worden aangegeven dat als je je als uitsupporter in een ander vak als het uitvak bevind met een geldig kaartje er van je verwacht wordt dat je je als gast gedraagt. Indien niet, wordt je overgeplaatst naar het uitvak als daar nog plaats is. Als het uitvak vol is mag je door de voor- of achterdeur vertrekken! Het is maar een idee!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Tja, bestuur van Heerenveen was weer eens veel te laks. Ze wisten waar de Hoolies van Grunn gingen zitten, en dus kun je je daar alvast op voorbereiden door er wél capabele stewards neer te zetten.

Heerenveen supporters zijn vogelvrij in het eigen stadion voor mensen die het nodig vinden om zich te misdragen.
jadh
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 07-09-2006 19:26

Bericht door jadh »

Is het niet mogelijk om met een paar mensen een serieus gesprek aan te gaan met
Heerenveen.

Desnoods met de nieuwe voorzitter.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Direct ingrijpen bij een grote groep??? Denk dat je je dan nog veel meer heisa op de hals haalt, geduw en getrek (als het daar bij blijft tenminste) in een vak waar niemand bij gebaat is. Bovendien kan dit ook wel eens een negatief effect hebben op andere "losse uitsupporters", die zien heibel ontstaan en komen van alle kanten toestromen om hun "maten" te "helpen".
Juist voor of vlak na begin van de wedstrijd direct aanpakken. Ze zijn dan misschien nog een beetje voor rede vatbaar en nog niet gefrustreerd door een achterstand van hun club. Als anderen toe komen stromen kunnen ze gelijk mee naar het uitvak of toedeledokie.

Dan weten ze gelijk waar ze aan toe zijn, kun je gelijk duidelijk maken dat ze het een volgende keer niet weer hoeven te proberen.

En ook hier geldt: de goeden lijden onder de kwaden

Oh ja, (extra) reden waarom ik me hier druk over maak is omdat ik mijn ouders 2 kaartjes voor H'Veen-Ajax kado heb gedaan. Ze komen in vak 410, ik moet er niet aan denken dat ze tussen allemaal Ajax aanhangers met verkeerde bedoelingen komen te zitten.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ik ben het er mee eens dat er een belang is voor SCH als het gaat om het overeind kunnen houden van het "tussen het thuispubliek kunnen zitten"-verhaal. Blijkbaar is er echter een groter belang om ondanks dit verhaal niet in te willen grijpen. De directie was en is aardig controlegericht en zou makkelijk actie kunnen ondernemen als ze dat zou willen.

Overigens ben ik het niet eens met de stelling dat uitsupporters niet tussen het thuispubliek zouden moeten kunnen zitten ("uitsupporters horen in het uitvak"). Wat mij betreft zou dat idd overal mogelijk moeten kunnen zijn. MAAR deze supporters moeten zich realiseren dat het irritatie op kan roepen als zij laten merken voor de tegenpartij te zijn (de irritatiegrens zal voor iedereen anders zijn en je kan het je afvragen of het überhaupt terecht is dat er in deze situatie een irritatiegrens is (dat laat ik even in het midden), maar ik kan me het voorstellen). En naar die situatie zul je je moeten gedragen, je hebt je wat mij betreft dus aan te passen aan de irritatiegrenzen van het thuispubliek.

De grotere groepen supporters van Ajax, FC Twente, Boekarest en FC Groningen deden dat niet en dan kun je als SCH beter preventief dan corrigerend optreden...
Laatst gewijzigd door BBB op 23-10-2006 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

2 jaar geleden ben ik met een paar vrienden bij Arsenal-New Castle geweest. We hadden ook kaarten via via weten te bemachtigen. We zaten nog geen minuut op onze stoelen of we werden al aangesproken door stewards en uitvoerig gecontroleerd. Omdat wij "vriendelijke" jongens waren mochten we gelukkig de wedstrijd bijwonen. Wel werden de kaarten direct ingenomen en er zou een onderzoek plaatsvinden naar degene die ze ons verkocht had een ene mister "Jay". Deze doorverkoper zou hard gestraft worden werd ons verzekerd. Wel grappig is dat wij deze kaarten gewoon via een erkend reisbureau gekocht hadden in combinatie met een vlucht en hotel. Zo zie je maar weer dat zelfs bonafiede bedrijven gewoon aan hun kaarten komen via zwarthandelaren.

Ik denk/ vermoed dat dit bij Heerenveen veel gebeurd met bepaalde sponsers. Maakt mij ook niet veel uit wie ze te koop aanbied als ze NU maar hard gestraft gaan worden in de toekomst. ZIJ mogen wat mij direct aansprakelijk gestelt worden voor eventuele schade of letsel dat voortvloeit uit de ongeregeldheden.

Overigens vond ik de "toon" van NN ook van een bedenkelijk laag niveau. Anti Groningen werd mij wat te vaak gezongen. Zaterdag is het waarschijnlijk weer Anti Ajax, steek je energie liever in het aanmoedigen van Heerenveen.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Tuurlijk. In een ideale wereld zitten Groningen en Heerenveen supporters vrolijk en gezellig naast elkaar te genieten van een goede pot voetbal. Na afloop gezellig een biertje pakken met z'n allen.

Naast mij mogen ook gerust een aantal (niet teveel) SUPPORTERS van de tegenstander van die dag zitten/staan MITS men zich weet te gedragen. Helaas kun je bij binnenkomst niet aan de smoeltjes zien of men met goede of kwade bedoelingen komt.

In de praktijk schijnt het helaas niet mogelijk te kunnen zijn en zul je dus iedereen over 1 kam moeten scheren: allemaal in het uitvak.

En inderdaad, het anti Groningen begon mij ook te irriteren, laat staan de Groningen aanhang.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Rednax schreef: En inderdaad, het anti Groningen begon mij ook te irriteren, laat staan de Groningen aanhang.
Oh, en het veelvuldige Heerenveen en kut k#nker friezen irriteert je niet?
Kwestie van actie = reactie jongetje... Als je dat niet snapt heb je niks in een voetbalstadion te zoeken..
Ik heb geen onderschrift nodig...
makkys
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 12-09-2005 13:05

Bericht door makkys »

ik zou me ook niet erg op men gemak voelen als er teveel supporters van de tegen partij naast me zitten.
en als er kleine kinderen bij zijn al helemaal niet, maar het schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen in stadion dat uit en thuis naast elkaar.
ben erg benieuwd hoe het zaterdag gaat tegen ajax.
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

SpongeBob schreef: Oh, en het veelvuldige Heerenveen en kut k#nker friezen irriteert je niet?
Kwestie van actie = reactie jongetje... Als je dat niet snapt heb je niks in een voetbalstadion te zoeken..
Niet zo snel op de kast/conclusies trekken.

Als ik dat had gehoord had ik me daar bij de 1 x al aan geirriteerd. Maar dat heb ik niet, dus heb ik me er ook niet aan kunnen irriteren.

Ik heb idd gelezen dat in het uitvak leuzen met daarin het woord hamas werden gezongen. Dat keur ik absoluut af.

In het begin was het leuk dat anti Groningen, maar na 15 keer heb ik het wel gehoord.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Vele mensen hebben altijd wel kritiek op bepaalde liederen! Maar ik hoor alleen de fans uit NN maar zingen hoor.Gellukig komen er steeds meer mensen die mee zingen en klappen! Dus kijk eerst eens naar jezelf en dan naar een ander in plaats van gelijk maar te roepen moedig je ploeg eens aan!

Het lijkt mij een goed idee om eens een actie te houden tegen het feit dat er altijd uitsuppoters in let goed op ONZE vakken zitten!
Er ontstaan als men niet op past binnekort een keer grote problemen. En jah hoor dan heeft een bepaalde groep suppoters het straks weer gedaan!

Wie heeft er een goed idee!

Tijd voor actie!!!!!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het is volgens mij een typisch Nederlands verschijnsel, dat gezeik met fans in verkeerde vakken. Ik ga regelmatig naar Aachen en Engeland en daar staan zelfs stands waar je shirts etc van de tegenstander kunt kopen. Ook loopt iedereen gewoon door elkaar heen.

Sfgelopen zaterdag was ik bij Luton - Leeds, Luton maakte gehakt van Leeds, de liedjes bleven echter ludiek en niemand die er ook maar aan dacht om de 7 Leedsfans naast ons uit te jouwen (of erger). Handje na de wedstrijd en 'hope to see you next season, mate'
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

lees net in de leeuwarder courant dat onze nieuwe voorzitter een gesprek aan wil gaan met suppporters van scheerenveen...
weet niet met hij wil praten..misschien personen van het forum of alleen de personen die zaterdag het stadion in wilden tijdens de training.
anders wil ik me als vrijwilligger opgeven hoor...want ik heb nog wel dingen te melden die in mij ogen anders kunnen
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Als Koos even in zijn agenda kijkt ziet hij komende woensdag een overleg met het bestuur van NN staan.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

Jeroen schreef:Als Koos even in zijn agenda kijkt ziet hij komende woensdag een overleg met het bestuur van NN staan.
nou jeroen..dan weet jij wel waar jij het over hebben moet :wink:
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Mooi! Een topoverleg met het bestuur van SC Heerenveen komt precies op tijd. We moeten de heren duidelijk maken dat (ik meende dat Nielsh het al aangaf) grote groepen uitsupporters misbruik maken van de gastvrijheid van onze club. Ook de ongecontroleerde verkoop van kaarten moet aangepakt worden. Dit moet duidelijk gemaakt worden aan het bestuur van SC Heerenveen. SC Heerenveen heeft de MIDDELEN om deze problematiek tegen te gaan. Wij als supporters hebben de WIL om dit tegen te gaan. SC Heerenveen moet de veiligheid van haar supporters kunnen garanderen, ik vind dat de club op bepaalde punten haar verantwoordelijkheid niet neemt. IK hoop echt dat er nu een adequate oplossing gevonden gaat worden voordat het echt erg gaat worden. Dus bestuur van NN probeer zo veel mogelijk samen met het bestuur van SC Heerenveen naar een oplossing te zoeken.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Drie keer raden waar dat overleg over gat. Het zou mij niets verbazen dat die jongens die op de training naar binnen zijn gegaan en stadionverbod krijgen.

Dat zou echt weer het toppunt zijn. Eigen supporters royeren en supporters van andere clubs gewoon in onze vakken toelaten. Ze moeten gewoon preventief iedereen met een sjaal of shirt van de tegenstanders in het uitvak donderen.

Het lijkt wel dat of Heerenveen het met opzet laat escaleren om zo de heerenveen supporters die erop reageren te kunnen weren.
Tink om de beam!!!!!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Ook ik heb weer het genoegen mogen hebben om tussen 2 uitsupportersvakken te mogen zitten, aan de ene kant het uitvak (geen probleem mee) en aan de andere kant het sponsorvak bovenin vak 22, wederom zaten hiet zo'n 200 groningensupporters bij elkaar. Het zijn misschien welwillende supporters die zich gedragen, maar het is enorm irrirant als deze groepen contact met elkaar gaan zoeken, mee gaan zingen met het uitvak en bij iedere kans voor groningen gaan staan. Ik sluit niet uit dat het een keer goed mis gaat, als het een keer tot een conflict komt, dan is er geen enkele steward in de buurt om in te grijpen.

De club heeft niks geleerd van de wedstrijden van vorig jaar waar het bijna echt mis ging, met als dramatische dieptepunt de wedstrijd tegen Steau Boekarest.
anti ajax
Jeugdspeler
Berichten: 34
Lid geworden op: 10-10-2006 21:03
Locatie: bergum

Bericht door anti ajax »

ik vind het echt dom dat die uit supporters gewoon in het heerenveenvak zitten!
gister ook weer een paar van die grunningers achter me. :(
blue white dynamite!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Romano for president schreef:Drie keer raden waar dat overleg over gat. Het zou mij niets verbazen dat die jongens die op de training naar binnen zijn gegaan en stadionverbod krijgen.

Inderdaad. Die kans zit er dik in. Mij bekruipt het nare gevoel dat het bestuur van Sc Heerenveen ongelofelijk naief is in het toelaten van grote groepen uitsupporters in "onze " vakken. De ongeregeldheden die daaruit voortvloeien kan men dan gemakkelijk op het conto van NN schrijven. Daarmee heeft men dan een stok om mee te slaan naar NN.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Er zijn meer clubs die er last van hebben.
ROTTERDAM - Voetbalclub Sparta heeft een stadionverbod opgelegd aan alle personen die zaterdag werden opgepakt na relletjes op de tribunes tijdens Roda JC-Sparta. Het is een maatregel die minimaal achttien maanden duurt voor zowel de uit- als thuisduels van de Kasteelclub. In totaal pakte de politie in Kerkrade 32 mensen op, van wie er zeventien bekend zijn bij Sparta.


De maatregel van Sparta loopt vooruit op de door de KNVB te nemen sancties. Een groep van ongeveer vijftig personen had speciale kortingskaarten gekocht voor een vak waarin uitsluitend Roda JC-supporters thuis horen. Op de tribune daagden zij de aanhang van de thuisploeg uit, waarna de problemen begonnen.
Volgens Roda JC heeft een juiste controle op de uitgifte van deze speciale tickets ontbroken.
Bron nu.nl
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Het simpelste is gewoon mensen bij de ingang weren die dingen van de tegenstander bij hun hebben. Ook al hebben ze geen slechte bedoelingen, het woord uitvak is niet voor niets het woord uitvak! Het is misschien sneu voor die mensen (de goeden dan), maar het is een van de weinige oplossingen om zulke supporters buiten de deur te houden.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Ten aanzien van het 'afwijkende' gedrag van de thuissupporters het volgende. Wie een groot stadion nastreeft zou moeten weten dat daarmee een beheersprobleem ten aanzien van de thuissupporters ontstaat. Blijven volhouden 'dat dit niet hoort en niet kan bij een club als Heerenveen' getuigt van wereldvreemdheid.

Ik vind dat Heerenveen elke vorm van provocatie op de tribunes moet verbieden. Daarom post ik het nog maar eens. Bij veel clubs in het buitenland is het niet toegestaan om vlaggen, shirts, sjaaltjes en dergelijke van onbekende of competitietegenstanders zichtbaar in het stadion, buiten het uitvak, te dragen. Als de club daar nu eens mee begint, dan zijn we volgens mij al een stuk verder.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

De simpelste oplossing om problemen bij competitiewedstrijden te voorkomen lijkt me om het aantal losse kaarten in de "eigen" vakken tot een absoluut minimum te beperken en het stadion (vrijwel) volledig met seizoenkaarthouders te vullen.

Voor de beker en Europees zou je bij wedstrijden met een zeker risico maar 1 kaart per seizoenkaart moeten verkopen, waarbij je dan bij het doorverkopen van de kaart een sanctie als het intrekken van de seizoenkaart kunt opleggen. Consequentie is wel dat het stadion niet snel meer uitverkocht zal raken en dat mensen zonder seizoenkaart niet snel een kans krijgen om eens een wedstrijd te bezoeken.
Tja....
Plaats reactie