Live voetbal

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Dit is live kijken,dus legaal,Via eredivisielive :wink:
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Wat een gezeik met die kijkcode die we kregen bij de thuiswedstrijd :x . Aangezien ik wielrennen wil kijken wil ik niet EL kijken via tv maar via internet. Wil ik de code invoeren staat er dat hij onbekent is. Moet je hem eerst activeren en binnen 7 dagen krijg je een kijkcode opgestuurd. Ik denk dus niet dat de code er is voor 14.30 :wink:
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Voor mensen met Ziggo zonder een abonnement op EL:
Eredivisie Live is de gehele maand oktober gratis te zien voor mensen met een aansluiting bij kabelmaatschappij Ziggo. De NOS heeft toestemming gegeven voor de actie, waarmee de voetbalzender zijn abonneebestand hoopt te vergroten. De toestemming was nodig, omdat de NOS de samenvattingen van de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Vandaag lees ik in VI iets waar mijn broek echt van afzakt. De live-uitzendingen van de Eerste Divisie keren volgend seizoen mogelijk terug op televisie, maar dan bij Eredivisie Live. Die zender wil voorafgaand aan het vrijdagse eredivisieduel om 18:00 (!!) een live wedstrijd uit de Jupiler League gaan coveren.

Maar, zo staat erbij, 'over de vroege aftrap van de vrijdagavondwedstrijd wordt nog met de clubs gesproken; gezien de enorme verkeersdrukte bestaat de vrees dat het stadion half gevuld zal zijn'.

Iedereen weet dat er in de vrijdagavondspits geen doorkomen aan is. Maar de televisieuitzending is schijnbaar belangrijker dan de fans, die nu een vrije middag moeten nemen om hun club te zien. Ik vind Eredivisie Live een goed initiatief vanuit de clubs (waaronder Heerenveen), maar als ze deze ziekelijk commerciële Sky Sports-kant op gaan, zeg ik mijn abonnement liever vandaag dan morgen op.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Blij dat we net niet zijn gedegradeerd zeg :wink:
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Halfvolle stadions? Daar zou driekwart van de eerste divisieclubs direct voor tekenen. Het niveau is soms beroerd maar clubs als Go Ahead en Cambuur laten best aardig voetbal zien.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Bekerduels gaan nu achter de decoder, naar Eredivisie Live. Naar mijn mening moeten de samenvattingen van de Eredivisie ook achter de decoder om de doodeenvoudige reden dat dan het voetbal in Nederland een flinke impuls zou kunnen krijgen en iets meer zou kunnen betekenen in Europa.
Nu nemen veel mensen geen Eredivisie Live omdat ze een samenvatting om 19 uur wel prima vinden. Als je dat ook naar Eredivisie live doet moeten de mensen wel als ze wat willen zien. Je mag dan, vermoed ik, tussen de 1 en 2 miljoen abbonnees verwachten. Een kleine rekensom, uitgaande van 1,5 miljoen leden x € 10,- per maand is € 15.000.000 per maand en dus € 180.000.000 per jaar. Trek daar € 20.000.000 aan kosten af (ik roep maar wat) en je houdt € 160.000.000 over om te verdelen onder clubs. Heel wat meer dan de huidige, wat is het, € 30.000.000?

Natuurlijk zullen er eerst forse protesten komen, maar dat duurt altijd maar even. Daarnaast valt het uit te leggen en in veel Europese landen is dit al heel normaal.


Wat vinden jullie er van?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Tja, zo verdwijnt voetbal wel steeds meer van de 'gewone man'. Aan de andere kant kan ik me wel vinden in je verhaal, maar ik denk juist dat voetbal zo enorm aan populariteit verliest. Mensen die nu zo'n 10 keer per jaar op zondag kijken (als ze toevallig thuis zijn, ze blijven er niet voort thuis) zullen het voetbal dan 'laten vallen'.
Corruption is everywhere, fight it!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Fanatic 4-ever schreef:Mensen die nu zo'n 10 keer per jaar op zondag kijken (als ze toevallig thuis zijn, ze blijven er niet voort thuis) zullen het voetbal dan 'laten vallen'.
Dat zijn ook de mensen waar niets aan wordt verdiend. Dus in principe zou het afhaken van die mensen het voetbal weinig financiele schade berokkenen.
Fanatic 4-ever schreef:Tja, zo verdwijnt voetbal wel steeds meer van de 'gewone man'.
Definieer de gewone man. Ik denk niet dat het voor de gewone man erg moeilijk is om een Eredivisie Live abonnement aan te schaffen.

Ik ben het eigenlijk wel met ALS 26.000 eens, iets wat niet zo vaak voorkomt. Als we het voetbal gezond willen blijven houden zal er toch geld over de brug moeten komen.
Laatst gewijzigd door Riverside op 01-06-2010 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

De samenvattingen van de eredivisie mogen niet achter de decoder. Dat is wettelijk vastgelegd en maar goed ook. Voetbal is van ons allemaal, niet alleen van de mensen die een abonnement kunnen betalen.

Om Eredivisie Live interessanter te maken ligt het voor de hand om het heilige huisje van zondagavond 19 uur omver te schoppen en de samenvattingen later op de avond te brengen. Zoals Match of the Day in Engeland, waar het live voetbal achter de decoder ondanks de ruime samenvattingen op het publieke net razend populair is. Daar ontkomen we denk ik niet aan. Maar alle samenvattingen achter de decoder: dat nooit.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ja, dat vind ik ook hoor. Maar ik vind het gewoon jammer dat het voetbal steeds meer verdwijnt van waar het voor bedoelt is: mensen vermaken en het verbroederen van mensen. Daar gaat het natuurlijk al lang niet meer om. En juist op deze manier verdwijnt het voetbal van mensen die geen zin hebben om daar voor te betalen. Dat is trouwens wel iets typisch Nederlands, we zijn te dwars om aan veranderingen te wennen.

Met de gewone man bedoel ik iemand die er wel van houdt om een potje voetbal te kijken, maar daar geen extra werk voor wil doen, zoals een decoder aanschaffen. Zo moeilijk is het inderdaad, maar je weet zelf ook wel hoe dat soort mensen kunnen zijn. Het vrijblijvende van 'even een potje voetbal kijken' verdwijnt op deze manier, en dat vind ik gewoon zonde.
Corruption is everywhere, fight it!
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Als we het voetbal gezond willen blijven houden zal er toch geld over de brug moeten komen.
Stel eerst maar eens een salarisplafond in. IPV gemiddeld 325.000 naar gemiddeld 150.000.

We zullen dan niet kunnen concureren met het buitenland. So be it. Voor die 150.000 moet de gemiddelde nederlander 4 jaar werken.

Mourinho gaat nu 40 miljoen op jaarbasis verdienen. Echt ongeloofelijk. Real heeft een schuldenlast van......tig miljoen.
Ultras'01
Selectiespeler
Berichten: 702
Lid geworden op: 11-01-2010 19:14
Locatie: lemmer

Bericht door Ultras'01 »

Zijn jullie soms helemaal gek geworden??
Ik heb een sk in NN, ben alle thuiswedstrijden aanwezig, daarnaast ga Ik ook vaak naar uitwedstrijden.

wat Fanatic- 4 ever zegt: die mensen die 10x per jaar naar de samenvatting kijken, daar hoor ik ook bij. Omdat ik de rest van de tijd bij onze SC zit. Ik ga toch geen abonnement nemen van weet ik hoeveel euro om af en toe eens een samenvatting mee te pikken.

P1230965.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wij zijn HEERENVEEN
Gebruikersavatar
JelleV
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 09-03-2010 17:30

Bericht door JelleV »

Ultras'01 schreef:Zijn jullie soms helemaal gek geworden??
Ik heb een sk in NN, ben alle thuiswedstrijden aanwezig, daarnaast ga Ik ook vaak naar uitwedstrijden.

wat Fanatic- 4 ever zegt: die mensen die 10x per jaar naar de samenvatting kijken, daar hoor ik ook bij. Omdat ik de rest van de tijd bij onze SC zit. Ik ga toch geen abonnement nemen van weet ik hoeveel euro om af en toe eens een samenvatting mee te pikken.

P1230965.jpg
Misschien een idee om Eredivsie Live gratis of voor de halve prijs bij een seizoenskaart te leveren dan hebben mensen die in het stadion zitten ook nog de mogelijkheid om de samenvattingen te bekijken.
Hoeveel seizoenskaarthouders hebben alle Eredivisie ploegen bij elkaar eigenlijk?
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik de laatste paar jaar bijna geen voetbal meer kijk.Zondags de radio aan en maandag naar OF.De rest lees ik wel in de krant of sneup eens wat op het net.Iig al een hele poos geen bord meer op schoot voor mij.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

volgens mij is het per wet vastgelegd dat de samenvatting op een openbaar kanaal te zien moet zijn en minimaal 10 minuten per wedstrijd, of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ik weet niet of dit hier ook al eens was geplaatst, een bericht van 2 weken terug:
Geen eredivisie voetbal bij regionale omroepen

De regionale omroepen mogen geen flitsen uitzenden van wedstrijden in de edivisie. Dat heeft de rechter bepaald in een kort geding dat de stations waaronder TV West hadden aangespannen tegen de Eredivisie CV. De tv-zenders mogen geen doelpunten en overtredingen uitzenden zonder toestemming van de voetbalclubs die de auteursrechten hebben. De omroepen vonden dat ze vanwege de nieuwswaarde wel recht hadden op de beelden en reageren teleurgesteld.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

Nou mooi is dat!
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik vind wel raar dat eredivisie live niet eerst zorgt dat het overal toegankelijk is. Via digitennen heb ik nog steeds maar 2 kanalen...! Lullig als Heerenveen dan op nr 3 komt.
AMF
Bankzitter
Berichten: 190
Lid geworden op: 05-10-2009 17:05
Locatie: Utrecht

Bericht door AMF »

Ik heb vandaag net mijn Eredivisie Live opgezegd omdat ik fel tegenstander ben van alles achter de decoder. Als ze het ook maar een klein beetje voor elkaar kunnen krijgen zullen ze de zender van de samenvattingen ook nog een beperking opleggen van 90 seconden per duel. We gaan weer lekker terug naar de streams. Die overigens ook van zeer voldoende kwaliteit zijn. Dan voel ik me tenminste ook niet verplicht om voetbal te kijken omdat ik dat abonnement weer heb.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

du longhi schreef:Mourinho gaat nu 40 miljoen op jaarbasis verdienen. Echt ongeloofelijk. Real heeft een schuldenlast van......tig miljoen.
Dit is voor 4 seizoenen.

Ik ga er geen eredivisie live voor aanschaffen. Als ik ongeveer 80% per seizoen van de Heerenveen volg. De samenvatting kijk ik wel in fun plaza na een thuiswedstrijd. Verder blijf ik niet thuis voor een gemiddelde wedstrijd van psv - feyenoord ofzo. Ik kijk liever 's avond naar studio sport voor een samenvatting. Wat erbij trouwens ook bijkomt is dat de meeste oudere mensen nog gewoon met het analoge signaal tv kijken en voor eredivisie live is digitale tv nodig!!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6242
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

gerdykster schreef: Dit is voor 4 seizoenen.
ooohh gelukkig dan is het maar 10 miljoen per jaar, dat is wel normaal!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

gerdykster schreef: Wat erbij trouwens ook bijkomt is dat de meeste oudere mensen nog gewoon met het analoge signaal tv kijken en voor eredivisie live is digitale tv nodig!!
Klopt, maar als je tegenwoordig een nieuwe tv aanschaft krijg je vaak digitale tv erbij. Ik verwacht eerlijk gezegd dat met een jaar of 10 bijna iedereen dit 'gewoon' heeft. Net als de meeste mensen tegenwoordig een breedbeeld tv hebben.

Ik heb zelf thuis sport1 en EL, bevalt me prima. Kan heerlijk op zaterdagmiddag een potje Engels of Duits voetbal kijken, 's avonds eredivisie en nog iets later op de avond Primera Division.
Corruption is everywhere, fight it!
AMF
Bankzitter
Berichten: 190
Lid geworden op: 05-10-2009 17:05
Locatie: Utrecht

Bericht door AMF »

Het verdwijnt niet helemaal achter de decoder gelukkig.
Veronica zendt de komende drie jaar de voetbalwedstrijden om de KNVB-beker uit. De zender heeft de uitzendrechten verworven voor alle samenvattingen en voor de live-uitzendingen van de belangrijkste speelrondes.

Veronica zendt komend seizoen de kwartfinales, de halve finales en de eindstrijd van de KNVB-beker uit
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... onica.html
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

In Engeland hebben ze het al eens geprobeerd om de samenvattingen achter de decoder te krijgen. Dat is toen helemaal mislukt, de kijkers haakten massaal af. Nadat de samenvattingen weer naar de BBC teruggingen is het kijkcijfer weer hoog. En nu heb je in Nederland ook de mogelijkheid om samenvattingen te zien van het Engelse voetbal.

Samenvattingen achter de decoder: het is gedoemd om te mislukken.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Ebiede schreef: ooohh gelukkig dan is het maar 10 miljoen per jaar, dat is wel normaal!
Dat is ook nog niet normaal, maar voor geld doen mensen gekke dingen. Voor 10 miljoen per jaar had ik ook wel even coach van Real willen zijn, al heb ik helemaal niks met die bijeen gekochte club!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

De aansluiting bij de grote Europese clubs zullen we toch niet meer vinden, puur om het feit dat er in Nederland te weinig mensen zijn om aan te verdienen. Het plan is dan ook leuk om meer geld te genereren voor het Nederlandse voetbal, maar mijns inziens is dat niet meer dan een druppel op de gloeiende plaat. Laten we als Nederland gewoon zorgen dat we 36 financieel gezonde clubs krijgen en laten we, met de topklasse erbij, een paar leuke eigen competities hebben. Dan kunnen we misschien een keer incidenteel mee met de grote van Europa, structureel zullen we er niet meer bij komen. Laat de samenvattingen dus maar mooi op het open net.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Voetbal ontleend zijn populariteit en marktwaarde aan het grote bereik/hoge kijkcijfers.
Tegelijkertijd is hooguit 10% bereid te betalen om voetbal te zien.
Ga je achter de decoder, dan verliest het voetbal meer dan het op korte termijn wellicht wint.
Net doen dus.

Eredivisie live is overigens best aardig, ik beschouw het maar als mijn seizoenkaart voor de uitwedstrijden. Die is goedkoper dan mijn plekje in vak 22.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Of je gaat voor een tussenweg.
€ 5,- per maand voor alleen samenvaattingen en voor € 10,- heb je alles. Het lijkt DE manier om een financiële slag te slaan. € 5,- per maand is voor (bijna) iedereen nog goed te doen, maar als je daar een miljoen van hebt pak je wel € 60 miljoen per jaar extra voor de clubs. Maar goed, ik lees dat het bij wet verboden is blijkbaar.

Neemt niet weg dat ook ik vind dat de clubs eerst zelf ook orde op zaken moeten stellen met salarisplafonds en bestuurders die sterk genoeg in de schoenen staan voor een stabiel beleid.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

ik heb een tijdje ere live gehad. En ik moet eerlijk zeggen ik keek er echt nooit naar. Dus heb het weer opgezegt. Zou het 5 euro per maand zijn zou ik misschien denken van nou laat maar. Maar nu met 15 per maand was het me toch teveel voor iets waar ik niet naar kijk.

Heb ook sport 1 gehad en dat beviel me vele malen beter. Lekker duits en engels voetbal. Eigenlijk zouden ze het moeten combineren ofzo.
Plaats reactie