Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor DE ZUID » 04-10-2006 16:36

Begin jaren '70 en begin jaren '80 b.v lagen de toeschouwerdsaantallen behoorlijk veel hoger. Mensen die deze periodes niet hebben meegemaakt moeten niet de indruk krijgen dat het steeds kommer en kwel was.


Och, als het één keer liep. liep het stadion ook vol. Velen zullen zich de wedstrijd tegen Willen II nog wel herinneren, dat het stadion, gevuld met zo'n 9.000 mensen, tegen het einde van de wedstrijd met een 1-3 achterstand, zo goed als leegliep. Dat er in de 90ste minuut nog gescoord werd en dat iedereen terug het stadion in ging om te zien hoe v/d Wilgenberg na een uittrap van Reys de 3-3 op het bord bracht.

Dat waren goede tijden....
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor Frisian Viking » 04-10-2006 22:27

DE ZUID schreef:Och, als het één keer liep. liep het stadion ook vol. Velen zullen zich de wedstrijd tegen Willen II nog wel herinneren, dat het stadion, gevuld met zo'n 9.000 mensen, tegen het einde van de wedstrijd met een 1-3 achterstand, zo goed als leegliep. Dat er in de 90ste minuut nog gescoord werd en dat iedereen terug het stadion in ging om te zien hoe v/d Wilgenberg na een uittrap van Reys de 3-3 op het bord bracht.

Dat waren goede tijden....

Is dat ook niet een beetje hoe wij Friezen zijn? Pas komen als er prestaties zijn. Pas zingen als het goed gaat. Ik denk toch dat de mensen hier zo in elkaar zitten. Is ook geen schande vind ik, absoluut niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor sch4life » 05-10-2006 07:15

Daar ben ik het volledig mee eens. Psychologie speelt altijd een grote rol bij sport in het algemeen. Zowel voor de supporters als de sporters zelf.
Avatar gebruiker
sch4life
Selectiespeler
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 08-01-2005 16:51
Woonplaats: ijlst

Berichtdoor Jeroen » 05-10-2006 07:49

Frisian Viking schreef:Is dat ook niet een beetje hoe wij Friezen zijn? Pas komen als er prestaties zijn. Pas zingen als het goed gaat. Ik denk toch dat de mensen hier zo in elkaar zitten. Is ook geen schande vind ik, absoluut niet.


Niet mee eens. Natuurlijk zit er een zekere variabiliteit in toeschouwersaantallen bij meer of minder goede prestaties, maar ik denk dat je in het Westen of in Brabant veel grotere verschillen ziet dan hier in het Noorden.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor DE ZUID » 04-01-2007 17:49

Sjah vroegáh was alles beter toch ..


Nee hoor, alleen was het allemaal wat relaxter dan nu. Pfff, verliezen van de FC Vlaardingen, gelijk tegen SC Amersfoort, naar DKV gaan om vervolgens hardlopend met een dikke nederlaag naar het station te lopen.

Die verheerlijking van het hooliganisme begrijp ik niet zo goed.


Toendertijd was het nog niet hooliganisme, het was meer rebels. Manager Henk Schulten & Riemer waren wel begripvol om de "acties" van de boys.

Vergeet niet, toen Riemer erin stapte, hing Heerenveen ergens onderin de kelder van het betaalde voetbal. Geld was er niet. Toen Hiddo Reys stopte, kregen we Ad Raven, pffffffff, daar werd je vrolijk van. Of een Jan de Boer. Hendriksen, Jaap de Blaauw, zelfs Kees Kist kwam nog eens langs. Nee, da wa niet best, mien jong. Maar we zijn nu de beste van Friesland, en dat doet me zeer deugd!! :mrgreen:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor Ebiede » 18-01-2007 22:30

Uit het Groningen - heerenveen topic (maar hoort hier)

Frisian Viking schreef:
Ebiede schreef:Inderdaad was ook een mooie avond.. verder vond ik de wedstrijd waar tomassen zijn debuut maakte ook speciaal, IJskoude avond in Groningen maar gelukkig werden we warm omdat we moesten rennen door het Oosterpark..

Verder blijft me de Dick "groenteboer" Jol wedstrijd ook altijd bij in Groningen. Alberda die in/of vlak voortijd met een "magistrale" handsbal de 2-2 neerzet na een 2-0 achterstand. Was een van de wedstrijden die de hele affaire rond Jol op de wagen zette

Voor beide incidenten ben ik wat te jong geweest om de boel echt mee te krijgen. Vertel, vertel. Prachtige verhalen dit altijd.


Het eerste voorval was in de tijd dat het uitvak nog rechts zat (t.o.v de hoofdtribune) deze wedstrijd was niet veel bijzonders, zoals altijd eigenlijk. Eind december waterkoud..was een woensdag of vrijdag avond en Tomasson debuteerde en eigenlijk kan je toen al zien dat hij meer dan normaal getalenteerd was. Na afloop werden we door de politie gesommeerd om gelijk het vak te verlaten. Om vervolgens achter het stadion in het park uit te komen waar Groningers als NEC in de bosjes zaten. Wij waren met ev en moesten de andere kant op dan de mensen met bussen.. werden nog achtervolgd door twee dwazen die ons klem wilden rijden.. Tijdens het naar huis rijden kwamen we bussen tegen die een oosterparkwijk behandeling hadden gehad. (niet veel bijzonders, maar toen wel grappig)

De andere wedstrijd was een hele opzichtige handsbal van Alberda die Jol goedkeurde, ik zat toen op de lange kant tussen de groningen fans in heb stiekem heel hard gelachen.. deze wedstrrijd was nog in de tijd dat groningen een behoorlijk elftal had. met van Dijk,Roosien ed.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Frisian Viking » 19-01-2007 11:31

Bedankt Ebiede. Mooie verhalen zijn dat altijd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor oldtimer » 19-01-2007 11:57

Ebiede schreef:Uit het Groningen - heerenveen topic (maar hoort hier)

Frisian Viking schreef:
Ebiede schreef:Inderdaad was ook een mooie avond.. verder vond ik de wedstrijd waar tomassen zijn debuut maakte ook speciaal, IJskoude avond in Groningen maar gelukkig werden we warm omdat we moesten rennen door het Oosterpark..

Verder blijft me de Dick "groenteboer" Jol wedstrijd ook altijd bij in Groningen. Alberda die in/of vlak voortijd met een "magistrale" handsbal de 2-2 neerzet na een 2-0 achterstand. Was een van de wedstrijden die de hele affaire rond Jol op de wagen zette

Voor beide incidenten ben ik wat te jong geweest om de boel echt mee te krijgen. Vertel, vertel. Prachtige verhalen dit altijd.


Het eerste voorval was in de tijd dat het uitvak nog rechts zat (t.o.v de hoofdtribune) deze wedstrijd was niet veel bijzonders, zoals altijd eigenlijk. Eind december waterkoud..was een woensdag of vrijdag avond en Tomasson debuteerde en eigenlijk kan je toen al zien dat hij meer dan normaal getalenteerd was. Na afloop werden we door de politie gesommeerd om gelijk het vak te verlaten. Om vervolgens achter het stadion in het park uit te komen waar Groningers als NEC in de bosjes zaten. Wij waren met ev en moesten de andere kant op dan de mensen met bussen.. werden nog achtervolgd door twee dwazen die ons klem wilden rijden.. Tijdens het naar huis rijden kwamen we bussen tegen die een oosterparkwijk behandeling hadden gehad. (niet veel bijzonders, maar toen wel grappig)

De andere wedstrijd was een hele opzichtige handsbal van Alberda die Jol goedkeurde, ik zat toen op de lange kant tussen de groningen fans in heb stiekem heel hard gelachen.. deze wedstrrijd was nog in de tijd dat groningen een behoorlijk elftal had. met van Dijk,Roosien ed.


Nu moet ik je even corrigeren.
De wedstrijd waarin Tomasson debuteerde was gewoon een zondagmiddag-wedstrijd, geen avondwedstrijd. Het werd 0 - 0. Echteld en Regtop misten toen dotten van kansen in de eerste helft. Een jaar later hadden we wel een ( ijzig koude ) avondwedstrijd op dinsdag in Groningen, uitslag 1 - 1 ( doelpunt Tomasson uit een strafschop na een vreselijk domme overtreding van die verdediger ( naam even kwijt, Jan? ) die later nog in Albanie heeft gespeeld ). Waarschijnlijk verwissel je die 2 wedstrijden.
Tony Alberda maakte geen hands, maar kopte de bal tussen de handen van Lodewijks vandaan in het doel. De laatste interpreteerde dat als aanvallen van de keeper, de scheidsrechter gelukkig niet. Pas ver na afloop was Lodewijks gekalmeerd. De eerste Heerenveengoal kwam op naam van Tammer, vanaf 20 meter via de paal.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 19-01-2007 12:42

oldtimer schreef:
Ebiede schreef:Uit het Groningen - heerenveen topic (maar hoort hier)

Frisian Viking schreef:
Ebiede schreef:Inderdaad was ook een mooie avond.. verder vond ik de wedstrijd waar tomassen zijn debuut maakte ook speciaal, IJskoude avond in Groningen maar gelukkig werden we warm omdat we moesten rennen door het Oosterpark..

Verder blijft me de Dick "groenteboer" Jol wedstrijd ook altijd bij in Groningen. Alberda die in/of vlak voortijd met een "magistrale" handsbal de 2-2 neerzet na een 2-0 achterstand. Was een van de wedstrijden die de hele affaire rond Jol op de wagen zette

Voor beide incidenten ben ik wat te jong geweest om de boel echt mee te krijgen. Vertel, vertel. Prachtige verhalen dit altijd.



Het eerste voorval was in de tijd dat het uitvak nog rechts zat (t.o.v de hoofdtribune) deze wedstrijd was niet veel bijzonders, zoals altijd eigenlijk. Eind december waterkoud..was een woensdag of vrijdag avond en Tomasson debuteerde en eigenlijk kan je toen al zien dat hij meer dan normaal getalenteerd was. Na afloop werden we door de politie gesommeerd om gelijk het vak te verlaten. Om vervolgens achter het stadion in het park uit te komen waar Groningers als NEC in de bosjes zaten. Wij waren met ev en moesten de andere kant op dan de mensen met bussen.. werden nog achtervolgd door twee dwazen die ons klem wilden rijden.. Tijdens het naar huis rijden kwamen we bussen tegen die een oosterparkwijk behandeling hadden gehad. (niet veel bijzonders, maar toen wel grappig)

De andere wedstrijd was een hele opzichtige handsbal van Alberda die Jol goedkeurde, ik zat toen op de lange kant tussen de groningen fans in heb stiekem heel hard gelachen.. deze wedstrrijd was nog in de tijd dat groningen een behoorlijk elftal had. met van Dijk,Roosien ed.


Nu moet ik je even corrigeren.
De wedstrijd waarin Tomasson debuteerde was gewoon een zondagmiddag-wedstrijd, geen avondwedstrijd. Het werd 0 - 0. Echteld en Regtop misten toen dotten van kansen in de eerste helft. Een jaar later hadden we wel een ( ijzig koude ) avondwedstrijd op dinsdag in Groningen, uitslag 1 - 1 ( doelpunt Tomasson uit een strafschop na een vreselijk domme overtreding van die verdediger ( naam even kwijt, Jan? ) die later nog in Albanie heeft gespeeld ). Waarschijnlijk verwissel je die 2 wedstrijden.
Tony Alberda maakte geen hands, maar kopte de bal tussen de handen van Lodewijks vandaan in het doel. De laatste interpreteerde dat als aanvallen van de keeper, de scheidsrechter gelukkig niet. Pas ver na afloop was Lodewijks gekalmeerd. De eerste Heerenveengoal kwam op naam van Tammer, vanaf 20 meter via de paal.


Inderdaad, de tand destijds knaagt geloof ik ook aan mijn grijze massa.. excuus hiervoor!! Damm wat is het ernstig om ouder te worden.. :oops:
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Gekko » 19-01-2007 12:54

Dat gaat wel over als je héél oud wordt. Dan is er niemand meer om je corrigeren want niemand heeft het meer meegemaakt. Volhouden dus!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Caspar » 19-01-2007 19:59

Let AUB even op het Quote in Quote in Quote in Quote verhaal :!:

Merci!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor paparazzi » 07-11-2007 19:25

Wie o wie herrinnert zich de engelsman Charles Kenter nog? Linksbuiten vliegensvlug en technisch begaafde speler. Was nog iets voor deze tijd...(foto)
John Janssen was trouwens ook een mooie voetbller om te zien, en volgens mij hadden wij toen een van de beste laatste mannen der eerste divisie; Dirk Visser!

Is er hier overigens iemand die de naam Eyse Plantinga iets zegt? Zo ja PB me even a.u.b. (Uit het oog verloren) Dank!

Btw; de Ankers hadden het in het filmpje over een cafe waar ze in de rust een borrel dronken. Was een klein paadje of hoe zeiden ze dat... Ik denk dat ze hiermee cafe Rienk Dalstra bij de ingang van Oost bedoelden.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor oldtimer » 07-11-2007 20:50

Kenter ken ik nog wel, maar hij m.i gewoon een Nederlander die eerder voor Hoogeveen had gespeeld.
Johnny Janssen kwam volgens mij van Fortuna Vlaardingen en was destijds linkshalf of ,zoals dat nu heet, linker middenvelder.
Dirk Visser kwam van Ajax, heeft hier jaren (7?) lang gespeeld als stijlvolle laatste man met een prachtige lange pass.
Hij nam ook de strafschoppen en heeft er, voorzover ik nog weet, nooit eentje gemist.
Later heeft hij nog gevoetbald bij Beursbengels ( hij was werkzaam op de Beurs in Amsterdam ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor paparazzi » 07-11-2007 22:50

oldtimer schreef:Kenter ken ik nog wel, maar hij m.i gewoon een Nederlander die eerder voor Hoogeveen had gespeeld.
Johnny Janssen kwam volgens mij van Fortuna Vlaardingen en was destijds linkshalf of ,zoals dat nu heet, linker middenvelder.
Dirk Visser kwam van Ajax, heeft hier jaren (7?) lang gespeeld als stijlvolle laatste man met een prachtige lange pass.
Hij nam ook de strafschoppen en heeft er, voorzover ik nog weet, nooit eentje gemist.
Later heeft hij nog gevoetbald bij Beursbengels ( hij was werkzaam op de Beurs in Amsterdam ).


Duidelijk verhaal oldtimer. Ik zat destijds altijd op de overdekte oosttribune, vooraan op de middenlijn. In de rust kwam er altijd van bovengenoemd cafe een medewerker langs met zo`n grote ouderwetse kookpan. Hij liep hiermee over de tribune met warme worst. Ik hoor `t hem nog roepen ; warme worst, warme worst...'

En als je dan al een uur op `die koude tribune had gezeten met +5 graden , slag-regens en harde wind, (men was dan inmiddels al automatisch met z`n allen naar boven toe geschoven, omdat je daar iets meer beschutting had dan beneden), dan was het meer dan welkom om zijn stem weer te horen. Heerlijk `zo`n dikke vette warme worst ...met mosterd! Al stonden we dan achter met 0-2 bij de rust tegen bv een Fc Amersfoort.

Ja, dat is weer eens wat anders he dan tegenwoordig een luxe sate halen in een overdekte aangename ffP.

En dan hadden wij nog het minst te klagen. De onoverdekte oosttribune moet helemaal een ramp zijn geweest kan ik me zo voorstellen. Het rare is dat ik in die tijd met meer plezier naar het voetbal ging als nu. Het comfort van tegenwoordig is dus schijnbaar slechts een bijzaak...
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor oldtimer » 08-11-2007 00:08

Ik kan me hier helemaal in vinden.
Zat trouwens ook op Oost, iets meer richting noord.
Onoverdekt zat ik ook wel eens, zo b.v bij de promotiewedstrijd tegen Fortuna in de stromende regen.
Ik heb nog steeds het destijds van de wedstrijd gemaakte TV-verslag op band staan en zie dan mezelf als een oranje ( plastic ) vlekje op de onoverdekte tribune terug.
Op Noord stond ik ook wel eens.
Daarvan herinner ik me dat tijdens een bekerwedstrijd tegen Feyenoord ( 1-1, verlies na strafschoppen ) het hek achter het doel onder de druk bezweek en instortte als gevolg van de de uitzinnige vreugde bij gelijkmaker van Jan Smid.
Een als voorzet bedoeld schot.
Prima zo'n item voor oud-gedienden.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor TWR22 » 08-11-2007 10:25

Grappig, zo leer ik wat. Zo ver gaat mijn herinnering namelijk niet, leuk!
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor Gekko » 08-11-2007 11:35

Kenter kwam volgens mij van ACV of ging daarheen na Heerenveen. Een blonde Romeo Wouden.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor paparazzi » 08-11-2007 12:41

oldtimer schreef:Ik kan me hier helemaal in vinden.
Zat trouwens ook op Oost, iets meer richting noord.
Onoverdekt zat ik ook wel eens, zo b.v bij de promotiewedstrijd tegen Fortuna in de stromende regen.
Ik heb nog steeds het destijds van de wedstrijd gemaakte TV-verslag op band staan en zie dan mezelf als een oranje ( plastic ) vlekje op de onoverdekte tribune terug.
Op Noord stond ik ook wel eens.
Daarvan herinner ik me dat tijdens een bekerwedstrijd tegen Feyenoord ( 1-1, verlies na strafschoppen ) het hek achter het doel onder de druk bezweek en instortte als gevolg van de de uitzinnige vreugde bij gelijkmaker van Jan Smid.
Een als voorzet bedoeld schot.
Prima zo'n item voor oud-gedienden.


Ja, ik vraag me wel af hoeveel forumleden die tijd eigenlijk ook hebben meegemaakt. Mijn eerste wedstrijd moet geweest zijn in 1969 volgens pa. Alleen kan ik me daar niets meer van herrinneren. Op oost vlak achter mij zat altijd een beetje aparte gast. Die zat altijd tegen een paal aan, dat was zijn vaste stek. Alhoewel..vaste stekken waren er toen nog niet. En waagde het niet om op 'zijn plek' te gaan zitten, dan was het niet best! Maar wat zo leuk was was dat iedereen eigenlijk zijn vaste plekje had op de tribune. Men zat en ging nooit op een ander z`n plekje zitten. Dat deed je gewoon niet. Moest je nu eens mee aankomen!

Die wedstrijd tegen Feyenoord staat me ook nog wel wat bij idd. Maar dat jij dat nog weet joh..nu komt ineens alles weer boven...
Zoals het topic al deed vermoeden ; we worden echte opa`s inderdaad! :mrgreen: (btw; mijn dochter is 17 dus alles is mogelijk....bedenk ik me nu opeens....Ahum) :lol:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor post » 08-11-2007 13:39

paparazzi schreef:Ja, ik vraag me wel af hoeveel forumleden die tijd eigenlijk ook hebben meegemaakt.


Mijn herinneringen gaan niet zover terug als waar jullie over spreken. Vanaf begin jaren tachtig was ik er bij. Namen uit die tijd:
Joop Braber, Rini Jurna, Dirk Visser, Klaas Justus de Vries, Age Postma, Bert Gotink etc.

Inderdaad als je het doorleest dan komt er weer wat bovendrijven zoals die keer dat Bert Gotink niet kon voetballen omdat hij de hele zaterdag in de tuin aan het tegels sjouwen en leggen was geweest !
post
Nieuw talent
 
Berichten: 84
Geregistreerd op: 21-08-2007 08:02

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor Ebiede » 08-11-2007 14:04

Verhalen over de (broodjes) rookworst doen me denken aan mijn buurman..De worst was ook te krijgen in de snackwagen achter oost-onoverdekt waar jij bij regen tot je enkels in de blubber stond.

Ik weet niet meer wanneer het was, maar de hele zomer waren Heerenveen en Cambuur bezig om Erik Tammer aan te trekken van Excelsior. Dit mislukte en de derde, het portugese Belenenssen ging er met Tammer vandoor. Mijn buurman noemde vanaf die tijd het broodje worst een broodje Tammer. Dit als troost dat Tammer niet bij ons speelde.

In de winter konden we Tammer alsnog halen, voor een prikkie, omdat deze ongelukkig was/niet speelde bij de Portugezen. We hebben nog wel plezier aan hem beleefd. Ik vergeet dan ook niet het spanddoek "Cambuur jammer, wij hebben Tammer" :D
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor paparazzi » 08-11-2007 21:08

Ebiede schreef:Ik vergeet dan ook niet het spanddoek "Cambuur jammer, wij hebben Tammer" :D


Ik vergeet `t spandoek "Nooit meer Cambuur" nooit meer. Door m`n buurjongens destijds gemaakt. Maarten de Jong maakt toen wel even de blits hiermee `t veld over te gaan, wat hem een jaar later duur kwam te staan. :lol:
Toen degradeerden we namelijk alweer terug naar de eerste divisie, en dat heeft ie geweten daar in LwD!
Een jaar later kwam de droom van het spandoek toch nog uit! :mrgreen:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Berichtdoor paparazzi » 08-11-2007 22:38

Poenkt schreef:Als ik me niet vergis is dat kleine branieschoppertje nu raadslid in Groningen...Geert Spieker.


Geert Spieker inderdaad. gouden gozer! :mrgreen:

Zie hier docu Een vandaag met Geert over Hooligans; http://www.eenvandaag.com/call.php?modu ... &vtype=wwb
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor Baggerraartje » 09-11-2007 11:06

Nog wel een leuk verhaaltje..

Kwam een keer thuis van het baggeren en woonde toen nog in Heerenveen. S`avonds speelde heerenveen thuis tegen GAE geloof ik.
Aangezien het heerlijk weer was en ik geen kaartje had, ben ik maar op het terras bij bak gaan zitten met twee maten!
De wind kwam van uit de richting van het stadion. Wij natuurlijk een pooltje maken...en ik had 3-0 voor heerenveen gezegd.
De inzet was 50 gulden...en idd, 3 keer oorverdovend gejoel/ gejuich vanuit het stadion. Ik dus 50 gulden geincasseerd!
Affijn.....de avond viel en wij naar huis, om de wedstrijd nog even te volgen op studio sport. Bleek Heerenveen met 5-3 te hebben verloren!!! Hahaha! Dat gejuich van die 12 GAE fans...hadden we uiteraard niet gehoord! En jahoor gelijk weer terug betalen!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor Frisian Viking » 09-11-2007 13:53

Ik heb er even een promotiemagazine bijgepakt, jaargang '95/'96 (voor slechts 1 gulden!!!).

Er staan ook foto's in van de C's, B's, A's en het tweede elftal.

Ik zal de namen van het tweede elftal van destijds opnoemen:

Ronnie Venema, Pjotr Rachmatov, Yusuf Tinah Daniehour, André van Tuinen, Tieme Klompe, Johnny Jansen, Leo de Wagt, Melchior Schoenmakers, Marc Nygaard, Ronnie Pander, Victor Schoenmakers, Geert Jelle de Vries, Sierk Kooistra, Richard Elsinga en Antony Berghahn.

Nu zitten er een aantal spelers bij die het behoorlijk gedaan hebben in het profvoetbal. Maar ik zie hier ook namen tussenstaan die we verder nooit meer gezien hebben.

Als we verder teruggaan in de leeftijdscategoriën komen we nog namen tegen als Kees Kostwinder, Stefan van Hoving, Orlando Smeekes, Hendry Wijngaarden, Jacob de Vries, Ties Heldens en Max Houttuin.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor paparazzi » 10-11-2007 13:28

Zo heeft een ouwe kameraad van mij ook nog eens een paar wedstrijdjes mee gespeeld ; Jan Lodewijks. Kan ik ook nergens meer terug vinden. :roll:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor eddie » 10-11-2007 13:45

paparazzi schreef:Zo heeft een ouwe kameraad van mij ook nog eens een paar wedstrijdjes mee gespeeld ; Jan Lodewijks. Kan ik ook nergens meer terug vinden. :roll:


Jan Lodewijks is later gaan spelen bij FC Wolvega (samen met Johan Akkerman), hier heb ik nog een aantal jaren af en toe met hem gespeeld. Destijds woonde hij in Drachten.
eddie
Nieuw talent
 
Berichten: 135
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:27

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor g11 » 15-11-2007 00:17

De ingang naar de oost-tribune was bij cafe Vaartjes.
In de rust was dat voor ons de Fun-plaza.

Kon je een paar blikjes bier kopen voor de tweede helft, behalve bij risico wedstrijden.
Dan mocht er geen bier in blik verkocht worden.

Erg was dat niet.
Je bestelde dan gewoon een paar flesjes bier, in glas, en vroeg of de dop er op mocht blijven zitten.

In het stadion kon je met een aansteker oid de dop er altijd wel afkrijgen.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor paparazzi » 15-11-2007 02:22

eddie schreef:Jan Lodewijks is later gaan spelen bij FC Wolvega (samen met Johan Akkerman), hier heb ik nog een aantal jaren af en toe met hem gespeeld. Destijds woonde hij in Drachten.


In Drachten, mmm. :erm: Dat is grappig om te horen. Laatste keer dat we samen op stap waren geweest was in Drachten. Hier kwam Jan weer eens een mooie meid op zijn pad tegen, en is daar toen ook nogal redelijk mee in de weer geweest die avond. Het zal toch niet he... :mrgreen:
Maar ja, jan hield er meestal niet een op na , maar een heel peleton! :lol:
Zal me niets verbazen of er ergens nog een paar koters van hem in `t wild' rondlopen....

@ g11 : Later heette dat cafe Vaartjes inderdaad.
Meen me te herinneren dat daar toen een mooie meid achter de bar stond met lang bruin haar, de vriendin van ene Oosterhof (Jan/Bote?) Die gasten hadden later de 'Bellefleur.' Zal bij jou ook wel bekend zijn dan neem ik aan! :wink:

Btw; Bellefleur was destijds een van de grootste discotheken van Noord Nederland en werd bezocht door mensen uit heel `t land. Prachtige tent, stond midden in Heerenveen t/0 het huidige ABC complex. Jammer dat daar nog zo weinig meer over geschreven is. Doodzonde dat die toen tegen de grond moest. Maar zo was het met meer authentieke gebouwen in die tijd van het Hitorische centrum van Heerenveen.
De ellende en afbreuk van de prachtige oude watertoren was daar het begin van. De Heerenveense watertoren was hetzelfde voor de plaats Heerenveen als dat de Martinitoren voor Groningen is, doodzonde!

Als ik me niet vergis is het definitieve besluit destijds genomen door een Groningse Burgemeester, maar daar weet ik de naam niet meer van.

Hier staat de verandering van Heerenveen mooi omschreven ; http://www.dezwartehond.nl/site/dzwh.ph ... &publID=11

En hier de prachtig mooie oude watertoren van Heerenveen ; http://gallery.digitaleplaza.com/displa ... 1135&pos=1

Sorry voor beetje off - topic dat laatste stukje, maar wilde ik de mensen toch niet onthouden die dit niet hebben meegemaakt."
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor Frisian Viking » 15-11-2007 12:49

Geeft niet paparazzi. Nostalgie is mooi ;) . Heerenveen is eigenlijk een hele saaie en lelijke stad. Inderdaad weinig oude gebouwen, die zijn allemaal tegen de vlakte gegooid. Ik liep gisteren langs de oude techniekschool (volgens mij zat dat daar vroeger) op de Burgemeeste Falkenaweg. Prachtig gebouw. Staat er een bord in de tuin, hun gaan ook verbouwen. Ben benieuwd wat daar van terecht komt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

Berichtdoor Flying Frisian » 15-11-2007 16:40

Frisian Viking schreef:Geeft niet paparazzi. Nostalgie is mooi ;) . Heerenveen is eigenlijk een hele saaie en lelijke stad. Inderdaad weinig oude gebouwen, die zijn allemaal tegen de vlakte gegooid. Ik liep gisteren langs de oude techniekschool (volgens mij zat dat daar vroeger) op de Burgemeeste Falkenaweg. Prachtig gebouw. Staat er een bord in de tuin, hun gaan ook verbouwen. Ben benieuwd wat daar van terecht komt.


Zoals ik het begrepen heb, gaat de school naar de Ds Kingweg, op de plaats waar het CIOS stond. Naar mijn weten, blijft het techniekgebouw gewoon staan.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten