Opa, vertel eens.... [Verhalen uit de oude doos]

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Ago » 12-09-2006 22:15

Ago schreef:

Berend "Beerke" Negerman was mijn favoriet.
Menig balletje met hem getrapt in die tijd.
Geweldige voetballer, helaas door familieomstandigheden te snel met betaald voetbal
gestopt.


Dat verhaal ken ik niet. Vertel eens

Hoi Mitrita, misschien wat laat maar, Berend is gestopt met professioneel voetbal vanwege het overlijden van zijn schoonvader.
_________________
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Berichtdoor DE ZUID » 13-09-2006 18:34

We gingen toen met een bus of vier/vijf naar Venlo want daar moest het weer gebeuren! [vol en luidruchtig uitvak!] Scheidsrechter van Swieten floot deze wedstrijd toen echter kapot. Na afloop wilden Heerenveen supporters de catacomben bestormen om van Swieten op te wachten. Wie herinnert zich dit nog?

Van Swieten, die schele, die homoseksuele, wat een dag was dat. 11 mei 1985, Popie Jopie bezoekt Nederland, een stadion in Bradford meende ik vloog in de vlammen.

Er gingen voor Heerenveen begrippen inderdaad heel veel bussen mee. 1 Bus maakte er een dagtocht van, via de Efteling. Wij van de "Cross-Side" waren met een man of twintig ook van de partij. Niet naar de Elfteling, nee naar het café. Daar aangekomen zagen we nog net het bordje omgedraaid worden, gesloten. we zijn vervolgens maar een supermarkt in gelopen en hebben een paar kissies gehaald. Biertje drinken in Kaatsheuvel op een pleintje in de zon. Praatje maken met de veldwachter aldaar om vervolgens nog ff ouwehoeren met een stel haagse dames, die best wel onder de indruk waren van de boertjes uit het noorden. De reden dat we van Swieten wilde pakken was, dat v/d Wilgenberg scoorde, en een vvv speler struikelde over zijn eigen voeten. Van Swieten keek net de andere kant op toen er gescoord werd en zag die speler liggen, en dacht, overtreding.
Dolblij hingen wij met een man of 50 in de hekken van het uitvak, wat inderdaad bomvol was. De blijheid veranderde in woede, maar we bleven hangen, totdat het hek begon te scheuren. de politie het vak in, paar klapjes met de stok, en we stonden weer.

na afloop was het inderdaad zeer onrustig voor de Koel. Bussen van VVV, die schijnbaar een ophaalservice hadden, werden lastig gevallen en van Swieten moest, net als ons, zijn thuisreis iets later aanvangen.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor DE ZUID » 13-09-2006 18:41

Overigens bij het begin van de" Brusselse kermis", begon ook het publiek fanatieker te worden. In die tijd, begin jaren 80, is de Cross-Side ontstaan. Toendertijd stond je nog bij het scorebord en in de rust snel sprinten naar de andere kant. Na de eerste na-competitie zijn er achter de goals ook hangijzers geplaats. Want na de eerste goal tegen de Graafschap, meende ik, werd er van boven geduwd en gingen de hekken van Heras met gemak om. Helemaal een drama was volgens mij tegen DS'79, toen er maar liefst 5 maal het hek plat ging. Helaas ging dat wel gepaart met een aantal gewonden.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor Frisian Viking » 14-09-2006 17:06

mitrita schreef:Aan de andere kant, het lijkt wel wat op het onwaarschijnlijke scenario van 1990 voor Go Ahead-NAC. Misschien wel het grootste mirakel in geschiedenis van de club.

Jaaaa, hier wilde ik al een tijdje naar toe. Maar omdat we nog aan het begin van de jaren '80 zaten wilde ik nog even wachten. Mijn vader heeft het nog altijd over deze nacompetitie, maar hij weet niet meer precies hoe het zat met winnen en verliezen en weet ik veel wat allemaal. Kan iemand uitleggen hoe dat inelkaar zat?

Trouwens, vind het erg jammer dat ik die jaren heb moeten missen eigenlijk. Die jaren '80 is toch een mooie periode in de geschiedenis van de club geweest. Alles zat erin.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor mitrita » 14-09-2006 18:32

Frisian Viking schreef:Jaaaa, hier wilde ik al een tijdje naar toe. Maar omdat we nog aan het begin van de jaren '80 zaten wilde ik nog even wachten. Mijn vader heeft het nog altijd over deze nacompetitie, maar hij weet niet meer precies hoe het zat met winnen en verliezen en weet ik veel wat allemaal. Kan iemand uitleggen hoe dat inelkaar zat?


Dit is natuurlijk wel basiskennis voor de ECHTE supporter :mrgreen:

Dat seizoen werd er geexperimenteerd met de nacompetitie.
Er waren 6 periodekampioenen die werden ingedeeld in 2 poules van 3.
Poulewinnaars speelden vervolgens om 1 plek in de eredivisie. Verliezer van de finalewedstrijden kreeg herkansing tegen nr 16 van de eredivisie. Dat systeem is dacht ik maar 2 jaar gehanteerd.

Heerenveen won dat jaar de 1e periode (SVV, Lubbe van Dijk, need I say more..) en bakte er daarna niets meer van, waardoor de club als 16e eindigde in de competitie.
De nacompetitie begon slecht met 2x verlies tegen NAC en Go Ahead, daarna werd er onverwacht nog 2 x gewonnen. In een poule van 3 ploegen speelt er altijd 1 ploeg niet. Daardoor was Heerenveen al uitgespeeld toen Go Ahead en NAC op de laatste wedstrijddag tegen elkaar speelden.

De stand was vooraf:
1.Go Ahead 3 2 0 1 4 5-4
2.Heerenveen 4 2 0 2 4 7-6
3.NAC 3 1 0 2 2 3-5

Reken zelf maar eens na.

Overwinning was 2 punten. Go Ahead speelde thuis en had aan gelijkspel voldoende.
NAC moest winnen met 3 doelpunten verschil.
Nac kwam met 1-3 voor en was er dus bijna. Daarna was er echter 2x rood voor NAC.
Go Ahead kreeg in de slotfase kans op kans maar scoorde nog maar 1 x zodat H'veen toch nog de poule won.

In de finales werd Emmen met hangen en wurgen verslagen, mede dankzij een uitblinkende Johan Tukker (ondanks de naam volgens mij een Groninger :mrgreen: )
Dhr Punt kan daar wellicht nog iets over melden.
Laatst bijgewerkt door mitrita op 14-09-2006 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Mika- Bo » 14-09-2006 18:58

ik heb al deze wedstrijden live in het stadion kunnen zien echt wat was dat geweldig.

ik weet nog van de uit wedstrijd in emmen dat na de wedstrijd voor het stadion de fietsen door de lucht vlogen :roll: :roll:

volgens mij was johan tukker toen nog geblesseerd aan het oog wat ik me nog kon herinneren had hij een dik oog

na de thuis wedstrijd een geweldig feest in de kantine onder de hoofdtribune heb er nog het warming up shirt van good old maarten de jong aan overgehouden.

super dat waren nog eens tijden
ook in Eerbeek woont een groot fean fan!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Mika- Bo
Nieuw talent
 
Berichten: 122
Geregistreerd op: 11-07-2006 19:52
Woonplaats: Eerbeek

Berichtdoor DE ZUID » 15-09-2006 09:56

En dat was het begin van waar we nu staan. Halverwege de competitie draaide Heerenveen als een keutel en toen dacht Riemer, "wist wat, ik loek de beurs mar efkes".
Sjaak Storm, Rene v/d Gijp en Rodion Camataru werden aangetrokken en prompt begon het ALS voltelopen. Met de steun van deze 11.000 toeschouwers leek het dat Heerenveen het zou redden, maar dat deed het niet. De degradatie volgde en Riemer wist de selectie bijelkaar te houden, het publiek bleef komen( men haalde het jaar na de degratie gemiddeld meer toeschouwers dan in de eredivisie) , alleen vielen de resultaten ietwat tegen. Geeneens na-competitie werd er gehaald. Het jaar erop werd er via de na-competitie gepromoveerd en werd de bekerfinale gehaald. Vanaf dat moment zit de club in de lift.

Terugkomend op de jaren 80, ook toen was het regelmatig kommer en kwel. Ik kan me nog een thuis wedstrijd herinneren tegen de FC VLaardingen, die met 0-1 werd verloren. Spandoeken en vlaggen werden door het ontevreden publiek in de fik gestoken. Een dikke mist van rook, vermengt met gifdampen van de verf, bleef boven het veld hangen.
Riemer wast daar niet blij me, en er werden lieden op het stadion uitgenodigt om es efkes te praten over deze acties. werd goed opgelost, het contact tussen Riemer en de supporters werd daardoor opener.

Begin jaren 80, 1981 meende ik, degradeerde de FC Den Haag uit de eredivisie. De eerste uitwedstrijd van dat seizoen stond gepland in DKV, dat in die tijd ook leuk bovenin meedraaide. Dat waren zeg maar de eerste rellen waar Friesland toen mee te maken kreeg. Ik kwam er supporters van Heerenveen tegen, die nu steward zijn, maar toen op jeugdige leeftijd de sensatie opzochten. Ook ik werd op een gegeven ogenblik aangesproken door een DKVer, met de vraag waar ik de volgende week stond. De week erop was het Heerenveen - DKV :urgs:.
Yep, als 15 jarig jochie stenen gooie op Hagenezen was prachtig, al moest je natuurlijk wel oppassen dat je niet geraakt werd.En de politie kon nix doen.

Tot zover. Er zal me nog wel meer binnen schieten uit die tijd, dat schrijf later dan wel weer op.

Tsjuuuuuuuuuuuuus.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor Paolo Soprani » 15-09-2006 10:12

DE ZUID schreef:Yep, als 15 jarig jochie stenen gooie op Hagenezen was prachtig, al moest je natuurlijk wel oppassen dat je niet geraakt werd.En de politie kon nix doen.
[/b]


daar was ik ook bij, alleen toen wij een steen terug zouden gooien moesten we achter de goal weg en naar de zijkant

die hagenezen gooiden de stoeltjes op het veld..........
Avatar gebruiker
Paolo Soprani
Selectiespeler
 
Berichten: 279
Geregistreerd op: 27-09-2005 20:16

Berichtdoor sonnema » 15-09-2006 12:33

De degradatie volgde en Riemer wist de selectie bijelkaar te houden, het publiek bleef komen( men haalde het jaar na de degratie gemiddeld meer toeschouwers dan in de eredivisie) , alleen vielen de resultaten ietwat tegen. Geeneens na-competitie werd er gehaald.


Was erg pijnlijk, omdat DKV dat jaar kampioen 1e divisie werd, terwijl Heerenveen vooraf als grote titelkandidaat was getipt, omdat we na de degradatie toch nog een hele goede selectie hielden.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor mitrita » 15-09-2006 17:39

Vandaar dat het des te leuker was dat we het seizoen daarop voor de beker als 1e divisionist DKV als eredivisionist in eigen huis compleet van de mat speelden. 0-3 dacht ik
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor BBB » 15-09-2006 17:52

mitrita schreef:Vandaar dat het des te leuker was dat we het seizoen daarop voor de beker als 1e divisionist DKV als eredivisionist in eigen huis compleet van de mat speelden. 0-3 dacht ik


Mijn eerste uitwedstrijd, tevens schitterende beelden van een knettergek vak op TV :)
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor oldtimer » 15-09-2006 18:40

Goals van Regtop, Tammer ( na een lange solo ) en Verbeek ( kopbal uit een corner ).
Dat uitvak was trouwens minstens even wild na de beide Keur- goals een driekwart jaar later ( (1 - 2 ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor paparazzi » 15-09-2006 18:40

En toen brak de tijd aan voor de plaatselijke boksclub!
Dat waren de eerste, zeg maar; '' hakstewards''.
Een groepje van een man of 8 van de boksclub Heerenveen, die bij ongeregeldheden wel even door het uitvak gingen vegen wanneer het te rumoerig werd..."
:mrgreen:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Frisian Viking » 15-09-2006 23:31

mitrita schreef:De stand was vooraf:
1.Go Ahead 3 2 0 1 4 5-4
2.Heerenveen 4 2 0 2 4 7-6
3.NAC 3 1 0 2 2 3-5

Reken zelf maar eens na.

Overwinning was 2 punten. Go Ahead speelde thuis en had aan gelijkspel voldoende.
NAC moest winnen met 3 doelpunten verschil.
Nac kwam met 1-3 voor en was er dus bijna. Daarna was er echter 2x rood voor NAC.
Go Ahead kreeg in de slotfase kans op kans maar scoorde nog maar 1 x zodat H'veen toch nog de poule won.

Schitterend, wat een samenloop van omstandigheden zeg. Zoiets komt ook nooit weer voor.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Frisian Viking » 15-09-2006 23:34

paparazzi schreef:En toen brak de tijd aan voor de plaatselijke boksclub!
Dat waren de eerste, zeg maar; '' hakstewards''.
Een groepje van een man of 8 van de boksclub Heerenveen, die bij ongeregeldheden wel even door het uitvak gingen vegen wanneer het te rumoerig werd..."
:mrgreen:

Haha. Kan me nog foto's herinneren van bebloede Feyenoorders in het ALS. Ongelooflijk.

De jaren '80 waren de jaren van de ADO-supporters inderdaad. Moet altijd een behoorlijk 'feest' zijn geweest als die club hier op bezoek kwam.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor DE ZUID » 16-09-2006 08:09

De jaren '80 waren de jaren van de ADO-supporters inderdaad. Moet altijd een behoorlijk 'feest' zijn geweest als die club hier op bezoek kwam.


Zekers, en helemaal als je in bezit bent van een De Haag sjaaltje.
De Hageneze zaten op oost, wij stonden onder het scorebord en zoals eerder al werd omschreven was er achter het scorebord een groenstrook. Rust, en de hageneze koffie halen en wij iemand dat sjaaltje omdoen en als een idioot er achter aan rennen.
Da wa lache, man..... :roll:

daar was ik ook bij, alleen toen wij een steen terug zouden gooien moesten we achter de goal weg en naar de zijkant

die hagenezen gooiden de stoeltjes op het veld..........

Niet veel later kon je gewoom weer stenen gooien. Een vriend van mij werd door moeders herkend op tv, hmmmm, had altijd zo'n rasta petje op, wat het op huisarrest kwam te staan.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor chrissie » 16-09-2006 14:33

Leuk om die verhalen hier te lezen, komen alle herinneringen weer boven :D
Kan me van de wedstrijden "an sich" niet meer zo veel herinneren, wel van het randgebeuren, alleen weet dan niet meer welk jaar dat was.
Weet nog goed dat we onderweg naar de kantine waren, wij zaten op Oost en dan omlopen, na de wedstrijd tegen NEC. Er stond altijd zon hotdog karretje voor op het plein. We hoorden ineens een luid aanzwellend kabaal van geschreeuw, en zagen toen een horde NEC'ers aan komen rennen die in hun loop "a passant" de hotdogkraam op zijn zij zette. Vond dat trouwens een beangstigend iets, zijn gaan "schuilen" in een naburige tuin. Waren niks gewend, nou? 8)
Ik herinner me ook na een wedstrijd in de nacompetitie tegen Fortuna Sittard na winst van ons dat er een aantal supporters op een rij op een hekje hun tranen de vrije loop lieten. Zal wel komen omdat ik een meisje ben, maar dat vond ik nou toch weer zielig :mrgreen:

En feest in de kantine, dat waren nog eens tijden. De spelers kwamen altijd na de wedstrijd in de kantine!! Gewoon tussen ons in biertje drinken, dat mis ik nu wel.
Dat feest in de kantine dat we promoveerde was ik ook bij. Stonden in de vensterbanken en de spelers liepen de polonaise met de fans!!
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Berichtdoor oldtimer » 16-09-2006 16:23

chrissie schreef:Ik herinner me ook na een wedstrijd in de nacompetitie tegen Fortuna Sittard na winst van ons dat er een aantal supporters op een rij op een hekje hun tranen de vrije loop lieten


Ja, dat was de wedstrijd die de ( 2e ) promotie opleverde.
Vreugdetranen dus, niet zo onbegrijpelijk als je er echt heel erg bij betrokken bent.
Waren hettrouwens wel tranen?
Het regende dat het goot, die woensdagavond.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor bigbear » 16-09-2006 17:09

ik kan me ook nog een enorme rookbom (pvcbuis met sterretjes) van een forumlid herrineren bij een uitwedstrijd bij Cambuur.
Oost west, Zuid best
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Avatar gebruiker
bigbear
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 21-08-2003 22:12
Woonplaats: snits

Berichtdoor mitrita » 17-09-2006 19:48

Die verheerlijking van het hooliganisme begrijp ik niet zo goed. Dankzij dat soort fratsen zitten we nu met clubcards, uitregistratie etc opgescheept.

De hiervoor al genoemde wedstrijd tegen destijds FC Den Haag was de aanleiding om op het Sportpark Noord een "kooi"' ofwel uitvak aan te leggen. Vreemd genoeg had men bedacht dat deze onder de hoofdtribune moest komen. Gevolg daarvan was het publiek bij het "apies kijken" in de kooi zelf bekogeld wordt met plastic glazen met geel vocht (niet zijnde bier).

De aanleg van de kooi was meteen de 1e inbreuk op de traditie van het jeugdige publiek om in de rust om van zijde te wisselen. Tot die tijd verzamelde de jeugd zich altijd op zuid omdat H'veen in de 1e helft meestal die kan op speelde. Persoonlijk had ik Nieuw Zuid daarom een betere naam gevonden, het is maar welke jaren je referentie zijn.
In de rust kon je dan met zijn allen via het trappetje over de spelerstunnel (dringen!) naar de andere kant. Had je pech want werd de toss verloren, dan gebeurde dit direct bij het begin van de wedstrijd en miste je een stuk van de wedstrijd.

De betreffende wedstrijd tegen Den Haag was tamelijk spectaculair. Bij rust stond H'veen met 3-0 voor. In mjn herinnering vooral via goals van Boy Nijgh, in de tweede helft kwam Den Haag alsnog langszij: het werd 3-3.

En dat was het begin van waar we nu staan. Halverwege de competitie draaide Heerenveen als een keutel en toen dacht Riemer, "wist wat, ik loek de beurs mar efkes".
dat was nog weer een jaar later....
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor sonnema » 18-09-2006 08:37

En toen brak de tijd aan voor de plaatselijke boksclub!
Dat waren de eerste, zeg maar; '' hakstewards''.
Een groepje van een man of 8 van de boksclub Heerenveen, die bij ongeregeldheden wel even door het uitvak gingen vegen wanneer het te rumoerig werd..."


Ja, hahaha :D als de stadionomroeper "Jan Willem, ...portofoon" omriep, dan wist je alweer hoe laat het was.
Als we JW in het uitgaansleven tegenkwamen, spraken we hem ook altijd op die manier aan.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor DE ZUID » 18-09-2006 17:06

Jan Willem

Das toch die brilsmurf???
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor michel » 18-09-2006 17:08

DE ZUID schreef:Das toch die brilsmurf???


yep, dat figuur ja.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Squerrel » 18-09-2006 19:10

Jan Willem Swart, bekende familie in heerenveen e.o.

Ik kende hem vrij goed, als ik weer eens mijn seizoenkaart was vergeten liep ik even naar het uitvak (dit was trouwens al in het nieuwe ALS) en kwam er aan die kant via JWS wel in en dat gebeurde nog al eens in die periode. Trouwens nooit begrepen waarom die "groep" er toen opeens niet meer was.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Niels » 18-09-2006 19:30

Laten we het op interne strubbelingen houden Squerrel...
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor JeroenDeBoer » 20-09-2006 08:46

Squerrel schreef:Jan Willem Swart, bekende familie in heerenveen e.o.

Ik kende hem vrij goed, als ik weer eens mijn seizoenkaart was vergeten liep ik even naar het uitvak (dit was trouwens al in het nieuwe ALS) en kwam er aan die kant via JWS wel in en dat gebeurde nog al eens in die periode. Trouwens nooit begrepen waarom die "groep" er toen opeens niet meer was.


Omdat het breinloze apen waren.
JeroenDeBoer
Nieuw talent
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 27-01-2004 17:08

Berichtdoor mitrita » 24-09-2006 09:53

Oude VI uit voorjaar 1979.
1.500 toeschouwers......

Afbeelding


Ik heb verder nog wat krantenknipsels uit die tijd. Zal ik bij gelegenheid ook eens wat van inscannen
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor oldtimer » 24-09-2006 10:12

Dit is natuurlijk wel een MOMENTopname.
Begin jaren '70 en begin jaren '80 b.v lagen de toeschouwerdsaantallen behoorlijk veel hoger. Mensen die deze periodes niet hebben meegemaakt moeten niet de indruk krijgen dat het steeds kommer en kwel was.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor mitrita » 24-09-2006 10:39

Klopt, dit zal wellicht een gure zondagmiddag zijn geweest. De Brusselse periode was ook nog aangebroken.

2 jaar later bij inwijding van de lichtinstallatie wel

Afbeelding
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Surhuisterveen » 02-10-2006 11:10

Toch mooi om te zien, het videofilmpje in de rust van gisteren. Het oude stadion nog een aantal keren mooi in beeld. Fantastisch om te zien hoe spelers in de hekken hingen de een doelpunt vierden met de supporters (die ook erg veel lawaai maakten na een doelpunt). Fantastisch!
Toch jammer dat niet meegemaakt te hebben!!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten