uberleague

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

uberleague

Bericht door kukkel »

Even een hypothetish topic...[Arnout, excuse my French]
Elk land levert een landskampioen af.Die club mag dan een jaar lang spelen in de zgn uberliege[sorry maar het klinkt zo mooi in het duits]Op het einde van die competitie mag alleen de titelverdediger van de uberliege blijven.De rest gaat terug naar de nationale competitie.De nationale Kampioen gaat elk jaar spelen in de liege..Dus nooit 2 jaar de zelfde.....Een algemeen idee over de Europeese competitie...Die er ooit van zal komen...Of moeten we op de Amerikaanse honkbal manier aan de slag?De laagste club de eerste koop?

Over 20 jaar zal het voetbal er anders uitzien in Europa als nu..........
Hoe...?

Wat is jouw mening?
En zonder cambuur... Dat is duidelijk...Iets uitgebreider graag....

als hier al een topic over is..sorry maar niet gezien..he dat rijmt op blien..
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Klinkt heel mooi Kukkel! Echter ik zie wel een paar 'kleine' nadeeltjes.

1. Hoe gaat de supporter dat allemaal bekostigen? Nu is het mogelijk om naar Breda, Tilburg, Ostrava, Boekarest etc. af te reizen. Maar om elke 2 weken een trip naar het buitenland te maken...

2. Hoe gaat de club dat bekostigen? Zie boven...

3. Zou het stadion elke week vol zitten? Ik denk nl. van niet..Omania Nicosia (met Sinouh op de goal)

4. Europa bestaat uit ??? landen.. dus dan ben je wel even bezig om uit en thuis tegen elke club te spelen..
Wie moet er kapot?
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Het lijkt me leuker als er een mooi toernooi komt voor de 8 'beste' landskampioenen (gemeten met de UEFA-Coëfficient). Het toernooi, met 2 poules, kan dan in 2 tot 3 weken gespeeld worden. Winnaar poule 1 tegen Runner-up van poule 2 en andersom... daarna een Grande Finale en voilá een nieuwe kampioen.

+ Toernooi ieder seizoen in een ander land
+ Makkelijker te organiseren
+ Het toernooi duurt niet al te lang
- Zie maar eens 2 tot 3 'vrije' weken te vinden
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Op zich wel een mooi idee.
Wat betreft de volle stadions, ik denk het juist wel!!Je hebt bij een thuiswedstrijd gewoon altijd een goede ploeg in principe.
Naar uitwedstrijden zal er dan niet in zitten, helaas....maar goed, als je naar het Amerikaanse systeem kijkt, wat natuurlijk NIET heilig is, maar dan zullen de supporters daar ook niet zo vaak naar uitwedstrijden gaan.

Ook een draw zou natuurlijk wel wat zijn, de beste nieuwelingen gaan naar de mindere clubs, maar ik denk niet dat dat in Nederland gaat werken.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

1. Hoe gaat de supporter dat allemaal bekostigen? Nu is het mogelijk om naar Breda, Tilburg, Ostrava, Boekarest etc. af te reizen. Maar om elke 2 weken een trip naar het buitenland te maken...
Deze oplossing ligt voor de hand. Geen uitsupporters. Denk hierbij aan de Verenigde Staten waar honkbalclubs ook lange afstanden moeten overbruggen.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Venderwel schreef:draw
bedoel je een (entry-)draft?
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Ik vind het systeem zoals het nu is prima, opzich is een competitie tussen de 8 beste teams van Europa ook wel grappig natuurlijk, maar dan krijgen die een nog drukker programma en daar zitten ze ook niet echt op te wachten denk ik.
Een Europese competitie lijkt me voorlopig niet echt voor de hand liggend, heeft teveel nadelen en is veel te moeilijk te organiseren en veel clubs/landen zullen daar ook niet zoveel trek in hebben denk ik....
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

We hebben al zoiets en we hebben het de champions league genoemd (vrij vertaald de competitie der kampioenen). Plus de meerwaarde van veel kleinere europese competities verdwijnt, bij kleine clubs in Nederland zit het stadion altijd vol tegen ajax/feyenoord en psv ... die clubs zullen een vol stadion missen.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

1 grote club mis je maar als ze niet kampioen worden in die competiete dan zijn ze het jaar er op weer.Vergroot kansen voor andere clubs...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Deze grote clubs gaan door zo'n competitie opzet nog meer verdienen dus die hou je dan helemaal niet meer bij.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Ik heb altijd het idee dat metname de kleinere voetballanden zo'n Europese competitie willen. Ik denk dat de grotere landen hier niet echt warm van worden. Engeland zal het niet leuk vinden wanneer Chelsea of Manchester een jaarlang alleen maar Europees speelt, hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Real en Juve etc. Die competities zijn daar commercieel zo goed (metname de Premierleaque) dat het wellicht niet snel zal gaan plaats vinden. En dat zou ik ook niet betreuren trouwens....
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Freeze schreef: bedoel je een (entry-)draft?
Excuses.....die bedoelde ik inderdaad!!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Plaats reactie