Sportstad Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Even op de logische vragen die er komen rondom het vak:

Nieuw Noord krijgt zeker een eigen vak. Daar bestaat dus 100% zekerheid over. 't Is al eerder gezegd, maar bij deze toch nog even voor de duidelijkheid.

Dan de planning: we zullen daarvoor met de directie om de tafel gaan zitten. Maandagavond is dit nog ter sprake gekomen en NN zal zeker overleg plegen met de BVO over hoe dit alles nu verder ingevuld zal moeten worden. Het zal echter nog wel enige tijd duren. Immers, eerst wordt Oost verbouwd, daarna zijn Noord en Zuid pas aan de beurt.

Maar wie weet is er ergens een overbruggingsoplossing mogelijk in de zin van "één seizoen in een hoekvak om vast te wennen". Maar eerst maar eens om de tafel.

Eindelijk een sfeervak! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Iedereen GEFELICITEERD!!! :D :D :D :D

Ik was al een beetje pissed toen ik hoorde dat FCG al wel zekerheid heeft gekregen over hun nieuwe stadion en het bij ons nog steeds niet zeker was maar dit is fantastisch.

Dit is waar iedereen op heeft zitten wachten.

SC Heerenveen de nummer 4 van Nederland!!!
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Fantastisch nieuws. Zonder Sportstad geen uitbreiding van het stadion. Natuurlijk is het een ambitieus plan, maar dat is voor Heerenveen simpelweg de enige mogelijkheid om te concurreren met grote, rijke steden.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Het gekke is dat ik op de radio ongeveer hetzelfde bericht hoorde. Er zijn extra miljoenen voor Sportstad Heerenveen. Daar werd er echter bij verteld dat het geld NIET uit Brussel kwam, maar waar het wel vandaan kwam wilde de provincie niet zeggen... Eerlijk gezegd snap ik er nu zo langzamerhand helemaal niks meer van.

Miljoenen euro's ekstra binne beskikber
steld foar sportstêd Hearrenfean. Dat
hat in wurdfierder fan de provinsje
befestige. Wêr't it jild weikomt is net
dúdlik. It kmt yn alle gefallen net fan
Brussel.

De Europeeske Kommisje soe tongersdei
akkoart gean mei de finansiering fan
sportstêd Hearrenfean, mar dy tasizzing
kaam net. Neffens belutsenen kin it noch
wiken duorje foar't Brussel de plannen
goedkart.

Het geld is er blijkbaar nu wel, maar de goedkeuring van Brussel nog steeds niet :urgs:
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik zie het net op OF. En ik denk :?:
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Damaster
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 02-12-2002 19:30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Damaster »

SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Eindelijk eens goed nieuws :D

NU maar eens kijken wanneer we in aanmerking komen voor een seizoenskaart.
Dave
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 02-12-2002 19:59
Locatie: Makkum

Bericht door Dave »

Dat heb ik dus ook gelezen Forza?
Het staat op Fryslan teletekst en ik snap er helemaal niks van.
:?: :?: :?:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Geweldig, het sfeervak, daar gaat het natuurlijk om. :P
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Bericht van OF, nog geen bericht op de offi site.......

Gaat dus nog wel ff duren :angry:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Daar ben ik dus ook bang voor. Wie het stuk in de Leeuwarder Courant goed leest, zal ook zien dat daar helemaal geen bevestiging in staat, behalve in de kop dan. Maar de Van der Meer die geciteerd wordt, kan ook niet veel meer vertellen dat de champagneflessen klaar staan. Volgens mij staan ze er nu nog. Volgens mij snappen ze er bij de provincie zelf zo langzamerhand ook niks meer van. Maar goed, laten we er maar vanuit gaan dat het goed komt. Ooit, over een week of wat... :grmbl:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Toch nog geen besluit
vrijdag 17 januari 2003 10:00

Het bericht dat de Leeuwarder Courant gister naar buiten bracht wat betreft Sportstad blijkt onjuist; Brussel heeft nog steeds geen oordeel geveld.

De krant meldde dat de Europese Commissie haar goedkeuring had verleend aan het miljoenenproject, wat zou betekenen dat eindelijk met de bouw zou kunnen worden begonnen. Dat was echter te vroeg gejuicht.

Brussel heeft nog steeds geen uitspraak gedaan en de verwachting is dat dat nog wel enkele weken kan gaan duren. Wel is er extra geld beschikbaar gekomen meld de Provincie Fryslân, maar waar dat wegkomt wil men niet bekend maken.

Voor de zoveelste keer zijn de supporters, die al jaren op de wachtlijst staan, blij gemaakt met een dooie mus. Althans zo lijkt het. Ook voor supportersvereniging Nieuw Noord is dit een nieuwe teleurstelling aangezien het eigen vak nu nog langer op zich zal laten wachten.
leuk... :angry:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Schandalig de manier zoals dit verloopt. Iedereen wordt aan het lijntje gehouden door een stelletje bureaucraten. :urgs:
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh... Hoe moeilijk kan het zijn. Ik hoorde laatst dat de dames en heren in Brussel nog geen besluit hadden kunnen nemen, want de kerstvakantie zat ertussen... Dat waren ze een beetje vergeten. De laatste stand van zaken is geloof ik dat de stuurgroep gewoon begint met het werk, omdat de verwachting is dat het binnen twee maanden wel rond komt. Ik hoop dat ze gelijk krijgen, anders staat over dertig jaar alleen de eerste paal in de grond. Dat lijkt zo sneu. Maar........... waar komen die extra miljoen nou WEL vandaan dan???
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

SC Heerenveen heeft zelf de keuze gemaakt om de uitbreiding van het ALS te koppelen aan het sportstad-idee. Dan weet je dat het rondkrijgen van de financiering langer zal duren, zeker als je een Europese subsidie ervoor wilt krijgen. Er zijn vele initiatieven in Europa die heel blij zullen zijn met een EU-subsidie dus wordt er in Brussel een afweging gemaakt en dat kan af en toe wel iets langer duren. Het uitstel van de uitbreiding van het ALS ligt dus niet aan een stel bureaucraten maar in eerste instantie toch bij SCH omdat zij zich door deze constructie afhankelijk gemaakt van derden.
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Leeuwarder Courant mag schrijven wat ze willen maar sc-heerenveen.nl meldt dat ze
toch echt los gaan.
Bouw multifunctioneel centrum Sportstad Heerenveen kan beginnen

Door de onthulling van een grote maquette is vrijdagmorgen vroeg eindelijk het officiële startsein voor de bouw van Sportstad Heerenveen gegeven. Dat gebeurde om half acht tijdens een persconferentie in het Abe Lenstra Stadion. Daarmee werd een periode van ruim vijf jaar afgesloten, waarin intensief aan de voorbereiding van de plannen is gewerkt. Voor sc Heerenveen betekent het concreet dat nu begonnen kan worden met de uitbreiding van het Abe Lenstra stadion. De capaciteit van het stadion zal worden verdubbeld naar 28.000 plaatsen. Binnenkort zal worden gestart met de uitbreiding van de Oosttribune. Er wordt naar gestreefd de nieuwe zitplaatsen volgend jaar na de winterstop, dus begin 2004, beschikbaar te hebben. In de tweede helft van dit jaar zal ook worden begonnen met de uitbreiding van de Noord en de Zuid tribune. Op 1 januari 2006 moet de uitbreiding van het stadion voltooid zijn.
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Lees net op teletekst van omroep Friesland dat za er mee beginnen maar dat Brussel
binnen twee maanden pas uitsluitsel groen licht geeft.
Maar dat iedereen er van overtuigd is dat het goedkomt.

Een gok?
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Dit is nou een mooi voorbeeld van achterkamertjespolitiek :roll:
Ze weten al dat het goedgekeurd wordt maar dat is nog niet officieel. Waarschijnlijk
ligt het masterplan al op de stapel 'goedgekeurd' maar moeten de ambtenaren voor de
show nog even stemmen.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik hoorde net Tjisse Wallendal op de radio. Hij zei dat het achteraf helemaal niet nodig was geweest om te wachten op toestemming uit Brussel... Dat feestje dat ze vanochtend hadden, had dus ook wel een paar maanden eerder gekund. Dat had een hoop gesodemieter en gediscussieer gescheeld...
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Utwreiding Sportstad set útein, 17-1-2003

De projektgroep Sportstad Heerenveen
begjint mei de útwreiding fan it Abe
Lenstra Stadion. Dat is freed bekend
makke. Brussel moat noch 'grien ljocht'
jaan, mar de projektgroep tinkt dat dat
binnen twa moannen komt om't it plan ek in publike funksje hat.

It ryk jout minder jild foar de
Sportstad. Fan de 9,7 miljoen euro
bliuwt acht miljoen oer. De projektgroep
tinkt dat op te lossen troch de
boukosten leger te meitsjen.
bron: http://www.omropfryslan.nl
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Stuiterde ik gisteren door het Vat heen, kwam ik het broertje van The Rock nog tegen, die me wist te vertellen dat alles doorging. Ik had nog niet gekeken op inetrnet, dus mooi nieuws. Lees ik net het nieuwsbericht op deze site, dat het nog wel uitgesteld wordt. Ik lees nog nergens wanneer er nou precies begonnen word met bouwen. En ik ben heel benieuwd, wanneer NieuwNoord zijn eigen vak krijgt. Is dat pas bij aanvang van het seizoen 2005/2006 (wel erg extreem laat natuurlijk) of gebeurt dat gewoon zodra de Oosttribune klaar is. Moet eerlijk genoeg zeggen, dat ik het vreemd vind dat daar nog geen duidelijkheid over is (beetje druk op de ketel houden :wink: ).
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Is dat pas bij aanvang van het seizoen 2005/2006 (wel erg extreem laat natuurlijk) of gebeurt dat gewoon zodra de Oosttribune klaar is. Moet eerlijk genoeg zeggen, dat ik het vreemd vind dat daar nog geen duidelijkheid over is (beetje druk op de ketel houden).
Die gesprekken gaan nu dus pas beginnen en daar valt dus nog niks over te zeggen. (Dat heb ik hierboven ergens ook al min of meer aangegeven. Lezen! ;))[/code]
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ja, even opletten Niels. Ik zeg alleen maar dat ik het vreemd vind. Ik heb het eerdere wel gelezen. Daar had best al meer duidelijkheid over kunnen zijn. Dat is geen verwijt en ik snap het ook wel.
Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Bericht door fcdinamo »

Schiet allemaal lekker op zo!! :evil:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

We krijgen een vak, dat is duidelijk. Er is nog niet over invulling gesproken, omdat de verbouwing niet zeker was, te veel onzekerheid. Wij kunnen daar wel graag over willen spreken, maar als er nog niets concreets is heeft dat niet zo erg veel zin.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Daar had best al meer duidelijkheid over kunnen zijn.
In wat voor opzicht bedoel je dat nu precies? Zeg eens, misschien kan ik er dan wat duidelijker op antwoorden.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Tja, 2006. We moeten even uit proberen te vinden hoe de volgorde is van bouwen. Misschien zijn de laatste loodjes de sporthal(len) en de supportersruimte en zijn wellicht de tribunevakken tegen die tijd al lang klaar.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

dit komt van de offie site:
Voor sc Heerenveen betekent het concreet dat nu begonnen kan worden met de uitbreiding van het Abe Lenstra stadion. De capaciteit van het stadion zal worden verdubbeld naar 28.000 plaatsen. Binnenkort zal worden gestart met de uitbreiding van de Oosttribune. Er wordt naar gestreefd de nieuwe zitplaatsen volgend jaar na de winterstop, dus begin 2004, beschikbaar te hebben. In de tweede helft van dit jaar zal ook worden begonnen met de uitbreiding van de Noord en de Zuid tribune. Op 1 januari 2006 moet de uitbreiding van het stadion voltooid zijn.
dan duurt het dus 2 jaar voordat noord pas klaar is.....
Ladies and gentleman: We've got him!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

De offie site heeft het niet helemaal correct neer gezet. Dat jaar 2006 geldt voor het volledige project. Dus ook Sporthal,zwembad en CIOS. Wanhoop niet. :wink: Kanttekening: die info komt uit de Telegraaf. Op de nieuwspagina staat het ook verkeerd maar in het artikel staat dit.
De bouw begint over drie weken. Naar verwachting is het totale gebouwencomplex begin januari 2006 klaar
Zij er nog mensen die gaan proosten met de hoge heren als de eerste heipaal symbolisch de grond in gaat?


Even over de verbouwing zelf. Ik zie geen dakpalen aan de korte zijde. Op de lange zijde zie je een constructie die het dak omhoog houdt, op de korte niet. Betekent dit dat we nog steeds niet af zijn van de palen? De eerste tekeningen van het nieuwe stadion in 1994 lieten ook geen palen zien. Het uiteindelijke resultaat was teleurstellend.

Nog even iets uitdiepen uit de oude doos.
Voor de toekomst staat nog een aantal spectaculaire plannen op stapel. Het bestuur gaat met de gemeente Heerenveen een overeenkomst sluiten om plannen te ontwikkelen voor het gebied rond het stadion. En met name de oost tribune moet ingepast worden. "De bedoeling is daar met een tweede ring businessunits te maken en misschien de noord en zuid tribune mee te nemen zodat het kuipidee blijft. Meer dan twee tot drieduizend plaatsen erbij is niet de bedoeling. De compactheid en gezelligheid moeten blijven. Tenzij er voldoende belangstelling bestaat. Dat gaan we middels acties onderzoeken."
De wens is een grootschalig sportcentrum met een sportmedisch centrum, zeg maar een klein Papendal, waarin ook het Cios kan worden geïntegreerd. Dus met tennisbanen, een fitnesscentrum, een volleybalhal, een zwembad en misschien wel een turncentrum en skibaan. "We willen een machtig sportbolwerk realiseren, waarvan iedereen kan profiteren. Het is de bedoeling dat de bestaande voorzieningen erin kunnen integreren, want het is niet de bedoeling om de verdedigingstactiek toe te passen. Contacten zijn ook al gelegd." De gemeente en de club hebben voor het ontwikkelen en de haalbaarheid van de plannen elk een deskundige voor twintig uur per week vrijgemaakt.
Dit komt uit het promotie magazine van september 1997. Ruim vijf jaar geleden...

Wie wat bewaart heeft wat.

En acties kwamen er. Wie herinnert zich niet de actie waarbij je zoveel mogelijk potentiele seizoenskaarthouders aanbracht? Ik hield er "Een pompeblêd als voetbalhart" aan over. Maar het heeft bij elkaar toch erg lang geduurd....
Wéér uit!!!!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

VErdorie, toch lopen sommige mensen nog te piepen. Wees blij!! Het giet oan!! Lopen ze te piepen dat alles zo lang duurt, maar verwachten jullie dan dat het in 2 maanden klaar is!!! Kom op, wees geduldig en, vooral, wees nu gewoon even heel blij met het doorgaan van het project!! :D :lol:
Plaats reactie