Sportstad Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Cross79 » 06-01-2003 12:32

Ze hebben heel veel bekende stadions gebouwd, zoek hier maar eens....


http://www.haitsma.nl/pages/producten/t ... bunes.html
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Cross79 » 06-01-2003 12:36

Heb het al gevonden,

http://64.224.66.88/public/search/pages ... ibunes.asp


Ze staan er niet allemaal maar goed.

Ook shalke 04
borussia dortmund en enkele andere stadions zijn hier gebouwd.
Ik werkte er met Borrusia,arena en RBC.

Haitsma krijgt deze zowiezo weer toegewezen maar dan moet eerst Brussel doorgaan.
Anders kun je de uitbreiding op je buik schrijven.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor the rockII » 10-01-2003 14:10

Het is al 14 uur en nog steeds geen nieuws uit Brussel. D-day vandaag!!!! :arrow:
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Forza » 10-01-2003 15:42

Vandaag geen uitsluitsel meer over Sportstad. Pas in de loop van volgende week. Reden is me onbkend, maar lullig is het wel... :urgs:
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor the rockII » 10-01-2003 15:45

Waar heb je die info vandaan Forza :angry: :angry: :angry: :angry:
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Heert-Jan » 10-01-2003 15:47

Van uitstel komt afstel en aangezien de beslissing nu al twee jaren uitgesteld wordt, zal er wel niet veel van komen.



Doemdenker.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Eastermar » 10-01-2003 16:01

Forza schreef:Vandaag geen uitsluitsel meer over Sportstad. Pas in de loop van volgende week. Reden is me onbkend, maar lullig is het wel... :urgs:


Heb ff op internet gezocht maar kan nergens een bericht vinden met deze informatie. Dus Forza, waar heb je dit gelezen??
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Forza » 10-01-2003 16:25

Gehoord uit betrouwbare bron, zullen we maar zeggen. Maar het was inmiddels ook al op de radio, geloof ik. Dus dan zal het wel waar zijn...
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Forza » 10-01-2003 16:26

Voor de liefhebber... Dit staat op http://www.omropfryslan.nl

Advys oer Sportstêd wer útsteld, 10-1-2003

De takomst fan it projekt Sportstêd
Hearrenfean is noch altiten ûnwis. De
Europeekse kommisje hat har advys oer it
plan freed wer útsteld. De kommisje sil
de finansiering fan it plan tsjin it
ljocht hâlde. It beslút soe earst al
foar de krystdagen komme.

Sportstêd Hearrenfean is in grut plan
foar nije sportfasiliteiten. It Abe
Lenstrastadion wurdt der by útwreide,
der komme nij sporthallen en in nij
swimbad.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Heert-Jan » 10-01-2003 16:28

Dat wordt dus echt niet volgende week, reken maar 6 weken....
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Eastermar » 10-01-2003 17:06

Bureaucratie ten top. We wachten, wachten, wachten, wachten en wachten maar. Om moedeloos van te worden. Natuurlijk moet er goed naar de plannen worden gekeken. Maar dat dat allemaal zolang moet duren....niet te geloven zeg.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Finuh » 10-01-2003 19:04

Volgend jaar zijn we volgens mij nog niets verder.
Niet te geloven!!!!
Avatar gebruiker
Finuh
Selectiespeler
 
Berichten: 335
Geregistreerd op: 17-12-2002 18:51
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Marça » 11-01-2003 19:21

Tsjah.. ik dacht dat ze november al zouden beginnen met uitbreiden van de oosttribune, maar jah... :evil:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor Beetle » 11-01-2003 21:50

Ach gut, zielig voor die twee stemmers in de poll...
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Fatih » 14-01-2003 13:07

Ik zie het niet meer goed komen, maar ben dan ook negatief ingesteld. Afwachten dusss...
Bush-wanker
Avatar gebruiker
Fatih
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 12-12-2002 18:23
Woonplaats: Droog

Berichtdoor Niels » 14-01-2003 13:36

Vrijdag a.s. is er uiterlijk duidelijkheid volgens Henk Hoekstra en Yme Kuiper. Eind 2003 moet dan de Oost-tribune op de schop gaan en in 2005 moet het hele project af zijn.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Caspar » 14-01-2003 13:37

2005 pas?? dat duurt nog 2 jaar........ betekent dat ook dat we in 2005 ons eigen vak pas krijgen?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Niels » 14-01-2003 13:52

Tja, het is nog prematuur om daar iets over te zeggen. Indien de kogel eind deze week eindelijk eens door de kerk is, dan gaat Nieuw Noord met de directie om de tafel zitten om tot concrete(re) plannen te komen over de invulling van het vak.

Uiteraard streven wij een zo snel mogelijke realisatie na van ons vak. We kunnen nu echter eerst niets anders dan afwachten, maar we hebben zeker de intentie om het vak al eerder te verkrijgen. Is Oost klaar, dan zien wij eventueel mogelijkheden in vak 11 of 12. De bussinesclubleden die daar nu zitten verhuizen dan namelijk naar Oost en creëren dus ruimte in 11 en/of 12. Met wat geschuif moet er voor ons dan al iets mogelijk zijn. Of dat dan een vak van 300 of 500 man is, dat is afwachten. Maar dat geldt dus voor dit hele verhaal.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Eric » 14-01-2003 15:20

Ik vind dat het nu wel eens tijd voor actie mag worden ofzo, dan maar aggressief maar ik krijg er geen beeld van dat Heerenveen er moeite voor doet..Ik sta nu al 5 jaar op die #@$@ #wachtlijst en als ik het zo zie kan het nog wel 5 jaar duren en dan ben ik al zowat bejaard..
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Niels » 14-01-2003 15:43

dan maar aggressief maar ik krijg er geen beeld van dat Heerenveen er moeite voor doet


Leg eens uit Eric. Volgens mij is Heerenveen in deze helemaal geen partij om het zo maar even te zeggen. Ze zijn geheel afhankelijk van het tempo waarin de bestuurlijke molen draait. De directie wordt er zelf inmiddels ook wel moe van, al dat uitstellen van beslissingen.

Overigens snap ik je frustratie wat betreft de wachtlijst.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Niels » 16-01-2003 14:23

WE GAAN LOS!!! :mrgreen:

Groen licht Sportstad Heerenveen

HEERENVEEN - De bouw van Sportstad Heerenveen kan beginnen. Vandaag gaat de Europese Commissie definitief akkoord met de financiering van het project, dat €111 miljoen kost. Morgenochtend vroeg geven alle betrokken partijen een toelichting.

Voorzitter Bart van der Meer van de regiegroep Sportstad had vanochtend de champagneflessen al in huis. ,,Die openen we morgen'', aldus Van der Meer.
Groen licht vanuit Brussel was essentieel voor het doorgaan van het project. De Europese ambtenaren wilden er zeker van zijn dat er bij de realisatie van Sportstad geen sprake is van verkapte overheidssteun. Sportstad kost €111 miljoen. De provincie draagt €19,1 miljoen bij.

Volgens Van der Meer is de afgelopen weken meermalen uitgelegd in Brussel dat er in Heerenveen geen sprake is van de bouw van een bedrijf, maar van een multifunctioneel centrum. In dat laatste geval mogen overheden wel ruimhartig bijdragen in de financiering. Van der Meer wachtte vanmorgen nog op het laatste telefoontje dat meldde ,,dat onze beoordeling past binnen de Europese kaders''.

Controle vanuit Brussel leidde er eerder toe dat een miljoenenbijdrage vanuit de Kompas-gelden werd gekort. Via die Europese subsidieregeling mocht er van Brussel €1,7 miljoen minder naar Sportstad vloeien. Volgens Van der Meer wordt het bedrag dat ,,er tussenuit is gevallen'' binnen het totale project opgevangen. Sportstad profiteert onder meer van de huidige lage rentestand.

Een van de initiatiefnemers van Sportstad is SC Heerenveen. In het voetbalstadion houden de partijen morgenochtend ook hun vroege feestje. Tjisse Wallendal, de huidige commercieel directeur van de voetbalclub, wordt directeur van Sportstad.

Het project Sportstad omvat onder meer uitbreiding van het voetbalstadion en de bouw van sporthallen, een zwembad, een gezondheidscentrum en scholen. Het Friesland College en zorgverzekeraar De Friesland nemen er hun intrek.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor IL Fenomeno » 16-01-2003 14:34

:D
Dat is nog eens goed nieuws. Ik wil wel eens zien wanneer nu daadwerkelijk de eerste paal de grond in gaat. Het kan niet snel genoeg wat mij betreft!
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

Berichtdoor COR » 16-01-2003 14:39

SUPER!!! Pffffffffffffffffff werd tijd maar eindelijk groen licht!!! :D
COR
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:45
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Eric » 16-01-2003 15:09

Nielshh schreef:
dan maar aggressief maar ik krijg er geen beeld van dat Heerenveen er moeite voor doet


Leg eens uit Eric. Volgens mij is Heerenveen in deze helemaal geen partij om het zo maar even te zeggen. Ze zijn geheel afhankelijk van het tempo waarin de bestuurlijke molen draait. De directie wordt er zelf inmiddels ook wel moe van, al dat uitstellen van beslissingen.

Overigens snap ik je frustratie wat betreft de wachtlijst.


Omdat Heerenveen het gelijk weer zo mooi en luxe wil doen...Breid eerst maar eens het stadion uit en ga dan voor de rest van de sportstad want door die sportstad heeft het zolang geduurd voordat ze toestemming kregen.

Mooi dat er nu eindelijk goedkeuring is! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor BBB » 16-01-2003 15:10

De volgende mislukking van de veel te ambitieuze gemeente Heerenveen is een feit. Dit project zal niet gaan misstaan in het rijtje SCI, magneetzweefbaan, megapark etc.

Overigens ben ik niet tegen uitbreiding van het ALS, maar de voorwaarde van het goedkeuren voor het sportstad idee ben ik het niet mee eens omdat dit een te groot iets is voor een plaats als Heerenveen.
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor Eastermar » 16-01-2003 15:23

Brussel:"Sportstad goedgekeurd"
donderdag 16 januari 2003 14:32

Eindelijk is dan ook de laatste kogel door de kerk: er kan een start worden gemaakt met de realisatie van Sportstad Heerenveen.

Vandaag gaat de Europese Commissie akkoord met de plannen van het miljoenenproject. Na uitvoerig onderzoek door de Brusselse ambtenaren is gebleken dat er bij de financiering van Sportstad geen sprake is van verkapte overheidssteun. Voorzitter Bart van de Meer van de regiegroep Sportstad Heerenveen is de afgelopen weken meermalen uitgelegd in Brussel dat er in Heerenveen geen sprake is van de bouw van een bedrijf, maar van een multifunctioneel centrum. In dat laatste geval mogen overheden wel ruimhartig bijdragen in de financiering.

Overigens is er wel gekort in de subsidie van de EU (€1,7 miljoen), maar dat wordt opgevangen door het voor Sportstad gunstige lage rentetarief van dit moment.


Bron: onze fansite

Groen licht Sportstad Heerenveen
HEERENVEEN - De bouw van Sportstad Heerenveen kan beginnen. Vandaag gaat de Europese Commissie definitief akkoord met de financiering van het project, dat €111 miljoen kost. Morgenochtend vroeg geven alle betrokken partijen een toelichting.

Voorzitter Bart van der Meer van de regiegroep Sportstad had vanochtend de champagneflessen al in huis. ,,Die openen we morgen'', aldus Van der Meer.
Groen licht vanuit Brussel was essentieel voor het doorgaan van het project. De Europese ambtenaren wilden er zeker van zijn dat er bij de realisatie van Sportstad geen sprake is van verkapte overheidssteun. Sportstad kost €111 miljoen. De provincie draagt €19,1 miljoen bij.

Volgens Van der Meer is de afgelopen weken meermalen uitgelegd in Brussel dat er in Heerenveen geen sprake is van de bouw van een bedrijf, maar van een multifunctioneel centrum. In dat laatste geval mogen overheden wel ruimhartig bijdragen in de financiering. Van der Meer wachtte vanmorgen nog op het laatste telefoontje dat meldde ,,dat onze beoordeling past binnen de Europese kaders''.

Controle vanuit Brussel leidde er eerder toe dat een miljoenenbijdrage vanuit de Kompas-gelden werd gekort. Via die Europese subsidieregeling mocht er van Brussel €1,7 miljoen minder naar Sportstad vloeien. Volgens Van der Meer wordt het bedrag dat ,,er tussenuit is gevallen'' binnen het totale project opgevangen. Sportstad profiteert onder meer van de huidige lage rentestand.

Een van de initiatiefnemers van Sportstad is SC Heerenveen. In het voetbalstadion houden de partijen morgenochtend ook hun vroege feestje. Tjisse Wallendal, de huidige commercieel directeur van de voetbalclub, wordt directeur van Sportstad.

Het project Sportstad omvat onder meer uitbreiding van het voetbalstadion en de bouw van sporthallen, een zwembad, een gezondheidscentrum en scholen. Het Friesland College en zorgverzekeraar De Friesland nemen er hun intrek.

bron: http://www.leeuwardercourant.nl

Morgen zal er dus een feestje in het ALS zijn. Maar of dan de eerste paal ook de grond in gaat is mij niet duidelijk. Dat zal nog wel even op zich laten wachten denk ik.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor the rockII » 16-01-2003 15:36

:D Dit is pas goed nieuws.....EINDELIJK!!!!!!

Ik neem aan dat er maandag begonnen zal worden!


Nog ff voor Eric (en ook voor de laatste maal):

Sportstad was de enige manier om uit te breiden voor SCH. Zonder de andere partijen was er geen mogelijkheid uit te breiden, tenminste niet de komende tijd en zeker niet tot 28.500.

BBB: :blbl: :blbl: :blbl: :blbl:
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Noord » 16-01-2003 15:39

Hehe na heel lang w88 kan het nu eindelijk beginnen :lol:

Of het goed is voor de plaats Heerenveen weet ik niet maar voor de club is het zeker een grote opsteker!

Btw dit betekent dus dat ons eigen vak eraan zit te komen maar wanneer? We zullen nog wel een seizoen geduld moeten hebben :erm:
Avatar gebruiker
Noord
Selectiespeler
 
Berichten: 235
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:44
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Caspar » 16-01-2003 16:28

oh dit is mooi :lol:

kan NN eindelijk plannen maken neem ik aan?
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Friessie » 16-01-2003 16:58

JIPPIE DE JIPPIE!! Wanneer wordt bekend of NN ook werkelijk zijn eigen vak krijgt?
Friessie
Nieuw talent
 
Berichten: 75
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:16
Woonplaats: Hoofddorp

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten