Sportstad Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Wel een goeie zaak dat het iets minder gaat worden. Iets realisticher. Wat de reden is, kan me dan eigenlijk niet schelen.
Mh
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 02-12-2002 13:55

Bericht door Mh »

Ik heb dit "gerucht" een aantal weken geleden ookal gehoord, maar dacht dat het toen om een grap ging. Arie de Boer weet hier meer van! Ik vind het niet erg dat er minder plekken komen. Het Lijkt zo lelijk(zie Vitesse, Roda JC, etc.), al die lege plekken....
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

zolang nieuwnoord een eigen vak krijgt vindt ik het allemaal wel prima
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

montana schreef:zolang nieuwnoord een eigen vak krijgt vindt ik het allemaal wel prima
Misschien hebben ze net DAT vak wel geschrapt ;)
Richard
Nieuw talent
Berichten: 115
Lid geworden op: 02-12-2002 18:39

Bericht door Richard »

Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat het inderdaad iets technisch is.
Er is gemeten vanuit de hoeken en de SC vond het zicht niet goed genoeg om als plaats te verkopen. Zoals uit de hernieuwde aanvraag blijkt komen er nu schermen.
Een goede zaak lijkt me en toch wel reeel dat men uitgaat van het feit dat iedereen het goed moet kunnen zien.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

maar schermen?? ik hoop niet dat het eruit komt te zien als een soort vitesse achtig iets...
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Power
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-05-2003 13:19

Bericht door Power »

Ah bah :blbl: het is ook nooit goed.
Als het aan het zicht ligt weten ze dus geen reet van stadions af, laat ze maar eens in de overige 200 stadions van europa kijken hoe daar het zicht is.
En als ze het dan toch gaan verkleinen laat ze dan alsjeblieft geen platen er neer zetten :angry:
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

De hoeken blijven open. Dichtmaken is te duur, schijnt...
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Als ik het goed begrijp dat zijn de hoeken deels open en deels dicht. De hoeken zijn dus dicht tot de bestaande bouw en de nieuwbouw is open. Ik denk dat dit juist wel mooi is. het is niet te vergelijken met de hoeken van vitesse. Op deze manier creeer je echte tribunes. Was dit bij psv ook niet het geval, voordat ze de hoeken helemaal dichtmaakten?
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

dit is een stuk beter .... een half vol stadion is geen gezicht...als over een paar jaar nog steeds een grote vraag is dan kunnen ze de hoeken nog "dicht" maken
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Nu dus maar 26.000 plaatsen
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

schermen
TV-schermen? Net zoals bij PSV? Of bedoelen ze er heel iets anders mee?

Ook ik heb er geen problemen mee dat er nu 2000 minder plaatsen komen. Mijn enige wens is een :stan: vak(ken).
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat het inderdaad iets technisch is.
mag ik vragen wie je bron dan is? Vanmiddag iemand van de bouwplaats gesproken en volgens hem was het toch een financieel probleem....
Verder nog. De verbouwing ligt (nog) aardig op schema. Afgelopen weken is er wel een deel van de voorsprong op de planning ingeleverd. Komende week schijnt een drukke week te worden omdat spanten geplaatst moeten worden voor het nieuwe dak. 28 januari wordt naar verwachting het hoogste punt bereikt.
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Las in het interview met Riemer (LC,13-12):

Overigens is het volgens Van der Velde nog allerminst zeker dat de capaciteit op 25.500 komt te liggen, zoals Sportstad Heerenveen vorige week heeft bepaald, en niet op de door SC Heerenveen gewenste 28.000. "Dêr binne we noch oer yn diskusje. Hoe dan ek: as wy fuotbaljend en bestjoerlik net yn 'e war reitsje, kinne wy it aanst royaal besette. Dêr meitsje wy ús gjin soargen oer."

Als het aan Riemer ligt, worden het er dus toch gewoon 28.00 plaatsen. Mocht het een financieel probleem zijn... Misschien krijgen we dan wel weer net zo'n strakke actie als toen het stadion in '94 eerst zonder opgevulde hoeken gebouwd zou worden. Toen werd er door een viertal clubmensen alsnog garant gestaan voor de extra uitgave van 2,4 miljoen gulden, zodat ze de hoeken wel dicht konden bouwen! :D
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

De werkzaamheden aan het dak zijn vanaf deze week ook begonnen. En wat ziet het er allerjezus mooi uit zeg.
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Gelezen in Promotie Magazine december 2003:

"De uitbreiding van het stadion is op schema. In de winterstop komt het dak op de aanbouw. Jammer is dat begin december bleek dat de hoeken aan de westkant anders gebouwd moeten worden vanwege de zichtlijnen. Dit kost zo'n tweeduizend plaatsen. Over compensatie van die plaatsen zijn we met Sportstad in overleg, want dit is natuurlijk niet volgens afspraak." (aldus Riemer)

Blijkbaar worden de hoeken naast de hoofdtribune in het slechtste geval niet zo hoog als de bedoeling was. Maar de hoeken aan de oostkant worden dus wel zo als gepland, dus niks geen schermen of wat dan ook in de hoeken! (gelukkig maar... :-))
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

oost-kant wordt steeds mooier ... ben erg benieuw hoe het wordt als het dak erop gaat
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Omdat ik ietwat teleurgesteld ben over de gelijknamige site, heb ik hier maar een nieuw topic over geopend.

Ik vind de site van Sportstad Heerenveen nogal saai en on-updated, en bovendien van een matige uitstraling getuigend.
Met andere woorden..., wat vinden jullie van deze site ?
Vinden jullie dat er voldoende actuele info over het nieuwe project wordt verstrekt?

Of..., wat vinden jullie van de steeds weer terugkerende items over bouwvakkers en kranen??

Bovendien vind ik de foto`s van de vorderingen dermate van een matige kwaliteit dat ik soms eerder geneigd ben om even op de site van onze oosterburen te ' buurten' en de vorderingen van de Euroborg te bestuderen..."
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

100% mee eens!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Ik vind de website niet saai, goede uitstraling en meteen een up-to-date agenda op de voorpagina. Dus on-updated? Wat up to date moet zijn, is up to date hoor (agenda, nieuws, bouw-update). En de foto's (voorzover je dat zwembad en die school zo belangrijk vind) zijn volgens mij gewoon duidelijk.

Of kijk ik nou naar een andere site?
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Ik vind ze anders aardig actueel. Iedere week een bouwupdate, bijna iedere week nieuwe foto's. In ieder geval zijn er nieuwe foto's zodra er grote veranderingen zijn.

Sportstad is nog in ontwikkeling dus de site ongtwijfeld ook.

Wat verwacht je de van zo'n site?
mancity
Bankzitter
Berichten: 156
Lid geworden op: 29-08-2005 16:51

Bericht door mancity »

Hopeloos slecht

Volgens mij hebben ze dr echt geen overtuiging ingelegd.......Ja als je dan die site van de Euroborg ziet......Dat is met liefde gedaan.

Maar ja daar vertellen ze je tenminste iets.... Kijk alleen maar es naar de onduidelijkheid over de nieuwe noordtribune......helemaal geen info over gegeven.

Ze informeren haar supporters überhaupt slecht.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

mancity schreef:Hopeloos slecht

Volgens mij hebben ze dr echt geen overtuiging ingelegd.......Ja als je dan die site van de Euroborg ziet......Dat is met liefde gedaan.

Maar ja daar vertellen ze je tenminste iets.... Kijk alleen maar es naar de onduidelijkheid over de nieuwe noordtribune......helemaal geen info over gegeven.

Ze informeren haar supporters überhaupt slecht.
Inderdaad ja, ze informeren haar supporters slecht!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Ik vind het een prima site.
Ziet er goed uit, eigenlijk is de rest hier al voor verteld.
Misschien mogen er wel wat vaker nieuwe foto's gemaakt worden, maar als er weinig veranderd (wat waarschijnlijk het geval is) snap ik ook wel dat ze af en toe een weekje overslaan.
Ik heb dus absoluut geen problemen met de site.

Wat wil je weten dan papparazi?
Over de Noordtribunne is nog weinig bekend dus kunnen ze ook niet veel informeren.
supporter: in voor en tegenspoed
mancity
Bankzitter
Berichten: 156
Lid geworden op: 29-08-2005 16:51

Bericht door mancity »

Frisian schreef:


Over de Noordtribunne is nog weinig bekend dus kunnen ze ook niet veel informeren.
Niets bekend? Mag het hopen van wel.........ze gaan daar toch wel vrij vlot mee beginnen mag ik hopen, indien het voor volgend jaar klaar moet zijn........

Ze zullen beslist weten hoe het eruit gaat zien.

T is gewoon een feit dat er slecht geïnformeerd wordt
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

De tekeningen zijn nog niet eens uitgegeven dus beginnen ze eerst ook nog niet.
Wat word er dan slecht geinformeerd?
Alleen de bouw van de Noordtribunne?
supporter: in voor en tegenspoed
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

@the citizen: zoals je hier wel hebt kunnen lezen zijn de plannen gewijzigd (met die discussie
heb jij je ook nog bezig gehouden, dacht ik), dat gevalletje extra business-seats etc. Gevolg
is automatisch dat de plannen op veelerlei wijze aangepast moeten worden, dus loopt het
vertraging op, maar da's logisch.
Dat de site niet helemaal compleet is kan ik me wel in vinden, zou voor ze pleiten als ze de
stadionperikelen (sportstad of heerenveen) actueler bij zouden houden, alhoewel we al in de
eindfase van de bouw zitten. Sportstad.nl was iig niet mijn favoriete nieuwsbaak, terwijl er
toch veel mensen echt geinteresseerd zijn in de bouw van het stadion (en stadions in het
algemeen).
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Frisian schreef:Ik vind het een prima site.
Ziet er goed uit, eigenlijk is de rest hier al voor verteld.
Misschien mogen er wel wat vaker nieuwe foto's gemaakt worden, maar als er weinig veranderd (wat waarschijnlijk het geval is) snap ik ook wel dat ze af en toe een weekje overslaan.
Ik heb dus absoluut geen problemen met de site.

Wat wil je weten dan papparazi?
Over de Noordtribunne is nog weinig bekend dus kunnen ze ook niet veel informeren.
Als het goed is zitten we op iets meer dan een half jaar voor de opening.

-Wat kunnen we verwachten tijdens de opening?
-Hoe komt de Noord tribune er nu werkelijk uit te zien?...Wanneer beginnen ze?
-Kunnen ze de site misschien wat gebruikersvriendelijker maken, ik vind hem super onoverzichtelijk!

Weet heel Nederland inmiddels al af van Sportstad Heerenveen?? Ik vraag me dat ernstig af..."
...En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bovendien vind ik ook dat er over de voetbalclub veel te weinig wordt geschreven. Een volksclub als Heerenveen moet toch minimaal 3 keer per week via de (regionale) pers van zich laten horen..? Ik wil weten hoe er getraind is...Waarom iemand juist niet meetraint...Wie er nu juist wel of niet in vorm zijn tijdens de trainingen...Wie is nu precies onze nieuwe voorzitter?? Dat wat met hockey heeft gedaan weten we inmiddels wel, maar wat is hij met de club precies van plan?
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

paparazzi schreef: Als het goed is zitten we op iets meer dan een half jaar voor de opening.

-Wat kunnen we verwachten tijdens de opening?
-Hoe komt de Noord tribune er nu werkelijk uit te zien?...Wanneer beginnen ze?

-Kunnen ze de site misschien wat gebruikersvriendelijker maken, ik vind hem super onoverzichtelijk!

Weet heel Nederland inmiddels al af van Sportstad Heerenveen?? Ik vraag me dat ernstig af..."
...En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bovendien vind ik ook dat er over de voetbalclub veel te weinig wordt geschreven. Een volksclub als Heerenveen moet toch minimaal 3 keer per week via de (regionale) pers van zich laten horen..? Ik wil weten hoe er getraind is...Waarom iemand juist niet meetraint...Wie er nu juist wel of niet in vorm zijn tijdens de trainingen...Wie is nu precies onze nieuwe voorzitter?? Dat wat met hockey heeft gedaan weten we inmiddels wel, maar wat is hij met de club precies van plan?
Wat er eventueel gebeurt bij de opening zou op de site kunnen ja, maar zoals je zelf al zegt zitten we op meer dan een half jaar dus de de definitieve plannen zijn nog niet bekend, dus als je iets niet zeker weet hoef je dat ook niet op een site te zetten.

Van de Noordtribunne is (zoals ik al zei) nog niet bekend hoe het er precies komt uit te zien, dus ook niet wanneer ze beginnen, dan zou ik dus ook niks op de site zetten.

Dat de site wat onoverzichtelijk is ben ik wel een beetje met je eens, maar ik zelf zit er redelijk vaak op dus ik weet wel een betje hoe die in elkaar steekt
Nieuwkomers moeten eesrt wel even goed kijken ja.
Waar ik ook aan twijvel is dat de rest van Nederland inderdaad niet weet wat sportstad daadwerkelijk is maar sportstad word in Heerenveen gebouwd dus daar heeft de rest van nederland daar ook weinig oog voor denk ik.

De rest van je verhaal heeft helemaal niks met sportstad te maken, dat is voer voor de SC Heerenveensites en niet voor een site van een bouwproject (ookal is het een voetbalstadion)
Net zoals Riemers opvolger, dat heeft helemaal niks met Sportstad te maken.
Sportstad heeft een andere directeur.
supporter: in voor en tegenspoed
Plaats reactie