Nieuwe opzet intertoto

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Nieuwe opzet intertoto

Bericht door KingBee »

UEFA kortwiekt toernooi om Intertoto Cup

21/9/2005 20:12

Het toernooi om de Intertoto Cup gaat op de schop. De UEFA besloot deze kleinste Europese competitie aan te passen, laat de Europese bond weten.
Vanaf komende zomer zal het toernooi niet uit vijf maar uit drie speelronden bestaan. In totaal zullen elf clubs deze ronden overleven. Zij stromen door in de tweede kwalificatieronde van het toernooi om de UEFA Cup.

Tot en met dit seizoen kwalificeerden de drie winnaars van de Intertoto Cup zich direct voor de UEFA Cup. Alle 49 landen die zijn aangesloten bij de UEFA mogen één deelnemer afvaardigen. Ook dat is een regelwijziging. Voorheen mochten landen zelfs drie teams inschrijven.
Ik denk dat deze opzet een hele verbetering is en dat de intertoto nu een belangrijker toernooi gaat worden omdat je met het winnen van drie wedstrijden je al kunt plaatsen voor de UEFA cup.
Net fan dat benaude!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

In mijn ogen schiet je er geen ruk mee op. Je komt namelijk terecht in de tweede voorronde van de UEFA Cup. Nou, daar tref je toppers aan. Bovendien moet je daarna nog de derde ronde doorkomen wil je je plaatsen voor de eerste (echte) ronde van de Cup.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Je speelt net zoals in de intertoto 5 ronden. Maar ik zie er het voordeel nog wel van in, in de voorrondes van de UEFA cup zitten vaak zwakkere voetballanden die niet meedoen aan de intertoto.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Dit lijkt me nou juist voordelig voor Nederland. De kans is immers inderdaad groot dat je een zwakkere broeder treft. Liever een ploeg uit Moldavie in de tweede en derde voorronde, dan HSV, Valencia, Villareal of Bordeaux in de finale van de UEFA Cup.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

roelof de vries schreef:Dit lijkt me nou juist voordelig voor Nederland. De kans is immers inderdaad groot dat je een zwakkere broeder treft. Liever een ploeg uit Moldavie in de tweede en derde voorronde, dan HSV, Valencia, Villareal of Bordeaux in de finale van de UEFA Cup.
dan moet je eerst wel tot de finale van de UEFA cup komen! :wink:

Maar ik neem aan dat je de finale van de Intertoto Cup bedoelt!
Net fan dat benaude!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Nielshh schreef:In mijn ogen schiet je er geen ruk mee op. Je komt namelijk terecht in de tweede voorronde van de UEFA Cup. Nou, daar tref je toppers aan. Bovendien moet je daarna nog de derde ronde doorkomen wil je je plaatsen voor de eerste (echte) ronde van de Cup.
Punt, maar een topper op bezoek vind ik toch fijner dan een anonieme club uit weet-ik-veel-wat-voor-kutlandje.
Evengoed is het beter je rechtstreeks te kwalificeren natuurlijk.
Wéér uit!!!!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Euh, ik heb dus óók liever een topper op bezoek Beetle! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Die toppers komen wel in een latere ronde, de kans dat je je het hoofdtoernooi haalt is gewoon stukken groter met deze opzet. DAG Liepaja biedt nu eenmaal meer perspectief dan Villareal.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik zei vandaag al, je kunt nu, met wat geluk, eenvoudiger een Uefa plaats afdwingen via de Intertoto dan via die achterlijke Nederlandse playoffs!
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Praat me niet van die playoffs. Die moeten bedacht zijn vanachter een bureau met een rekenmachine..... vast leuk voor het geld, maar sportief waardeloos.

Is de spelers en supporters eigenlijk ooit naar hun mening gevraagd?

(maar goed, ik raak nu al off topic en dit is pas mijn 4e bericht hier...)
Plaats reactie