Meer punten uit dan thuis.

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Meer punten uit dan thuis.

Bericht door Joho »

Ik zat de uitslagen van dit seizoen nogeens door te lezen en het viel me op wat ik eigenlijk al wist dat er uit meer punten behaald zijn dan thuis. Ik vraag me af hoe dit kan, want het is bij mijn weten Heerenveen nog niet eerder overkomen. Zelf zit ik te denken aan een combinatie van:
Steeds stiller en kritischer wordend thuispubliek,
te weinig creativiteit in het elftal om een verdedigend team te bespelen,
iets meer lef tonen in uitwedstrijden,
toeval.

Wat denken jullie?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Een algemeen probleem. Uitspelende ploegen graven zich steeds meer in. FC Groningen heeft bijvoorbeeld ook uit meer punten gepakt dan thuis. Ik vermoed FC Twente ook.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

En als ploegen thuis spelen kunnen ze het niet maken om zich in te graven hierdoor heeft heerenveen meer kans om uit te winnen dan thuis lol. Daarom hebben ze meer punten uit dan thuis. Alleen de grote 3 ploegen komen naar heerenveen om te winnen de rest komt om niet te verliezen.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Dit zijn de clus die buitenshuis meer punten behaalden dan in het eigen stadion:

Ajaks(8 meer),H'veen(5),Twente(1),Vitesse(3)en NAC(4). Dus niet zoveel als men denkt. Komt meestal doordat deze ploegen de tegenstander het spel laten maken en dan toeslaan.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Valt denk ik wel mee poenkt. Komt ook doordat veel ploegen als ze op bezoek moeten bij b.v. Heerenveen met 10 man achter de bal spelen en gewoon gaan voor een gelijk spel of via een couter proberen te winnen. Als diezelfde ploegen weet tegen elkaar moeten maar dan heerenveen uit kunnen ze het niet maken om voor eigen publiek helemaal in te zakken. En moeten ze meer voetballen. Hierdoor krijgt heerenveen meer ruimte en mogelijkheid om te voetballen. En daarom spelen ze in mijn ogen uit beter dan thuis.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Poenkt schreef:......Geplaatst: 16 Mei 2005 18:24:57 ....... De wedstrijd is gewoon zo verlopen zoal eigenlijk te verwachten was. Een 11-tal dat meer kwaliteit heeft en voor iets strijdt, wint van het mindere elftal ..........
Poenkt schreef:.......Komt meestal doordat deze ploegen de tegenstander het spel laten maken en dan toeslaan.
1 + 1 = 2? ;)
Anti anti. :)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Jeroen schreef: FC Groningen heeft bijvoorbeeld ook uit meer punten gepakt dan thuis.
Niet dus...thuis 20 poenkte en uit 20 points.

1 plus 1 is dus niet altijd 2....en afscheid nemen van 5 spelers gebeurt ook niet iedere thuiswedstrijd. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Tjah, je kan het van twee kanten bekijken:

Een goede ontwikkeling dat we uit meer punten pakken dan voorheen.

Een slechte ontwikkeling dat we thuis minder punten pakkan dan voorheen.

Maar het is natuurlijk teveel van het goede dat we thuis zes maal hebben verloren. Ik hoop dat Verbeek daar voor volgend seizoen wat aan kan gaan doen (met Sammie in de basis moet dat een minder groot probleem zijn denk ik), dan kunnen er volgend seizoen nog hele leuke dingen gebeuren.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Bij thuiswedstrijden missen we teveel een speler die het team op sleeptouw kan nemen. We missen een diezeltje een speler die ongeacht het spelbeeld altijd zijn eigen wedstrijd speelt. Ik hoop dat Bosvelt deze rol volgend seizoen kan spelen.

Bij uitwedstrijden zal het idd wel dat teams zich minder ingraven, maar positief gezien we zijn wel een keer van het uitsyndroom af :wink:
Plaats reactie