Stem nu tegen verbod uitpubliek bij risicowedstrijden

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ja en was dat voor of na de beslissing om terug te sturen?? Nadat men besloten had de treinen terug te sturen is het inderdaad 'los' gegaan. Daarvoor was er net als in ons zwolle-geval nauwelijks iets aan de hand.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

The_Hunter schreef: als je het NOS journaal de volgende dag hebt gezien, dan weet je dat dit niet waar is.
Ze lieten 1 trein van binnen zien en er was gewoon niks van over. Alle banken waren van hun plaats en lagen verspreid(je zag alleen de stalen construstie nog), ook lagen overal stenen en bijna geen enkel ruit was meer intact. Kortom 1 grote bende
Bekijk de foto's op de bovengenoemde link maar eens goed en vergeet ook de links naar de Ajaks-sites niet.(onderaan op de pagina) De hele boel escalleerde toen de trein werd stopgezet en bleek dat de heren uit 020 niet naar binnen mochten. Komen daar ook nog de vrienden uit 010 bij, dan is dat vragen om moeilijkheden.Van 11.30 tot 20.00 opgesloten bij de Kuip staan is echt geen pretje. De meeste ramen sneuvelden door stenen...en die komen van buiten
Graaijax Hamsterdam!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

De waarheid zal (zoals altijd) wel weer eens in het midden liggen.

Ik vind het jammer dat mensen die totaal geen verstand van voetbal hebben en het liefst bij korfbal of hockey zitten hier een mening en nog belangrijker een stem in hebben.

Remkes is al langer het lachertje van Nederland, maar de overtrokken reactie van het CDA en de PVDA vind ik ook schandelijk. Niet eerst informatie verzamelen en dan een oordeel vellen, maar meteen mediageil er op duiken en het hoogste woord hebben.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Tsja, dit verhaal lijkt een aardig hoog déja vu-gehalte te krijgen...

(met als verschil dat er nu wel toestemming (noodverordening...) van de burgemeesters was om de groepen terug te sturen (Evert ten Napel)?)
Ik ruik corruptie...
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Afbeelding

Duidelijke impressie van zondag..... een traject vol met ajax-fans gescheiden door een hek waar achter Feyenoordfans staan met een vrachtlading aan stenen.
Denk er dan bij dat er vanaf de andere kant ook het een en ander gegooid werd.
Zoals gezegd, een verstandig idee om de amsterdamse fans niet het stadion in te leiden. :|


Afbeelding

Ook de ME moest werd hier en daar klemgedreven door supporters.
tic.
Gebruikersavatar
UK
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-12-2004 16:31

Bericht door UK »

Ben 4kant tegen deze reactie om geen uitpubliek meet toe te laten.
Heeft eindelijk de Heer (ja met een grote H want zo ziet hij zichzelf) Atsma zijn zin met de rest van de politieke nullen, die totaal geen doel hebben over wat er nu precies moet gebeuren.
Laten we nu eindelijk de voetbalwet zoals deze in Engeland (het beloofde land) van kracht is, invoeren in Nederland.
Dit soort maatregelen geeft burgemeesters weer een vrijbrief om bij de eerste de beste kermis in de stad de voetbalwedstrijd die gespeeld moet worden als risico wedstrijd te bestempelen, zoadat wij bv niet naar Alkmaar kunnen, ik noem maar een zijstraat.
Of koopzondag in Kerkrade.
Dit geeft ook maar weer eens aan hoe dom het idee is om de wedstrijden van de play-offs voor en groot gedeelte lals risico-wedstrijden te bestempelen, uitsupporters bij de play-off wedstrijden? Vergeet het maar. Nou lekker dan

UK
Gebruikersavatar
g3r4rd
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 15-03-2005 21:08
Locatie: akkrum

Bericht door g3r4rd »

ik ben tegen deze stelling, je krijgt tog dat fans na/voor de wedstrijd komen op eigen vervoer en dan heb je nog rellen. laat de club zelf de schade maar betalen wat de fans aanrichten, andere clubs zijn hier ook de pineut door, en ik wil eigenlijk wel ff naar groningen!! :D
net stinne, mar winne!
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Ga eens een keer mee naar Roda of RBC.... :?
Graaijax Hamsterdam!!
Butler
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-12-2004 16:53

Bericht door Butler »

Over dit onderwerp en waarschijnlijk ook heerenveen komt Riemer vanavond in Barend en van Dorp aan het woord. woensdag de 20e dus.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik heb nog met het stadion gebeld om te vragen of Riemer er nog was. Ik wilde hem nog even herinneren aan de poeha waarmee Joop Atsma een jaar geleden de Heerenveenfans over een kam scheerde. Precies hetzelfde deed hij na dit weekend weer en vandaag kwam er dan ook een reactie op die bak lucht middels een bijtende column in het Algemeen Dagblad. (Pagina 2 van het Sportwereld katern.)

Chris van Nijnatten roept Atsma op om eens wat voor het voetbal terug te doen. De column is ook online te lezen na (gratis) registratie bij het AD. Een tweetal passages.
De irritatie over Atsma is om mij heen vrij hevig. Altijd komt hij met dezelfde afgekloven standpunten. Nooit heeft iemand hem ooit horen zeggen, om maar eens wat te noemen, de erediisie jaarlijks gezamenlijk ruim 11 miljoen Euro uitgeeft aan de beveiliging om en rond de stadions. Dat scoort namelijk niet.

Maar is er een aan voetbal gerelateerde rel geweest, dan schreeuwt Atsma om maatregelen. Het zijn steeds dezelfde voor de hand liggende teksten. Daarom is het onbegrijpelijk dat Atsma elke keer weer zoveel podia krijgt om zijn holle teksten te trompetteren

Waarom Riemer gebeld? Wel, zoals Butler al zegt, vanavond is hij te gast bij Barend en Van Dorp. Kan hij mooi op de kwestie in gaan.


Overigens heeft Hugo Borst ook zijn zegje gedaan over deze kwestie in dezelfde krant. Hij legt de schuld ondubbelzinnig bij de rechterlijke macht. En ook dat snijdt hout! Deze column staat nog niet online maar is te lezen in de editie van 20 april. Waarschijnlijk komt deze nog online.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Shit, ik ben helemaal vergeten te kijken. Weet iemand ook of het ergens online staat?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Onderstaand stukje vond ik op een naburige website terug.
Was eigenlijk een beetje verbaasd over de uitspraken van Van der velde destijds (lees onderstaand citaat")

Waaide onze Riemer in het verleden ook niet eens vaker op verschillende windrichtingen mee?

En wat wilde hij nu eigenlijk precies zeggen bij Barend en van dorp...?

(Henk --van Dorp is overigens niet de echte achternaam van Henk, maar dat ter zijde" )





" Van der Velde voelt niets voor de suggestie om het supportersvak voor de tegenstander stoelstjesvrij te maken en dus uitsluitend staanplaatsen te creeren. "Ik lit vandalen net bepale hoe't it der yn us stadion utsjen moat. Al sil ik dy stuolstjes der ek mei eigen hannen wer yn sette moatte, se komme der wer yn." Volgens Van der Velde sloopten de NAC-aanhangers 25 stoeltjes. Dat levert een schadepost op van minimaal Fl. 25.000. Over dat bedrag hoeft Heerenveen zich overigens geen zorgen te maken. NAC-voorzitter John Peek verklaarde direct na afloop van de wedstrijd tegenover Van der Velde dat hij persoonlijk garant staat voor de schade. "Hy skamme him foar syn eigen publyk. Peek hat syn eksuses oanboan en sein dat er ferskriklik fertrietlik wie om wat der bart is."
Miereneukert!
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

paparazzi schreef:" Van der Velde voelt niets voor de suggestie om het supportersvak voor de tegenstander stoelstjesvrij te maken en dus uitsluitend staanplaatsen te creeren. "Ik lit vandalen net bepale hoe't it der yn us stadion utsjen moat. Al sil ik dy stuolstjes der ek mei eigen hannen wer yn sette moatte, se komme der wer yn." Volgens Van der Velde sloopten de NAC-aanhangers 25 stoeltjes. Dat levert een schadepost op van minimaal Fl. 25.000. Over dat bedrag hoeft Heerenveen zich overigens geen zorgen te maken. NAC-voorzitter John Peek verklaarde direct na afloop van de wedstrijd tegenover Van der Velde dat hij persoonlijk garant staat voor de schade. "Hy skamme him foar syn eigen publyk. Peek hat syn eksuses oanboan en sein dat er ferskriklik fertrietlik wie om wat der bart is."


En nu ff in begrijpelijk nederlands svp.

1000,00 voor een stoeltje....zat de ratten in de VIP-room of zo?
Graaijax Hamsterdam!!
Plaats reactie