Wanneer geeft 6e plaats recht op Europees voetbal?

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Forza schreef:Wij kregen ooit als verliezend halve finalist nog een kans. Toen hoorde ik niemand klagen. Het wordt nu wel een stukje lastiger, maar dat betekent niet dat we nu opeens kansloos zijn.
Eén groot verschil: toen had je nog een apart toernooi voor bekerwinnaars. Daarin moest dus sowieso een ploeg spelen die had gepresteerd in het bekertoernooi. Vind het nog jammer dat de EC2 destijds afgeschaft is.
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

OSCAR MOENS, halen die vent!!!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

TORCIDA schreef: bron dappere strijders

zo 431 stadionverboden das niet mis !!
En de Ajax supporters doen nooit wat!
Belachlijk dat je met zo'n feestje niet even het veld op mag, ik zeg dat is aan WIllem 2 om te zeggen van: Jongens, dat my net! Of...ach dat geeft toch niks deze keer...
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Haha, nou veel succes met het uitdelen van die stadionverboden...
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

TORCIDA schreef: bron dappere strijders

zo 431 stadionverboden das niet mis !!
Ik vind de bron (nog) niet echt betrouwbaar maar misschien heb ik ongelijk.
Zou wel een beetje overdreven/belachelijk zijn vind ik om iedereen een stadionverbod te geven. Het lijkt er wel op dat de KNVB nu opeens daadkrachtig wil overkomen. Misschien om de competitieopzet te kunnen rechtvaardigen met meer risicowedstrijden.
Laatst gewijzigd door Arjen op 22-04-2005 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Tjonge jonge...is het eens een keer goed dat ajaks wint en dan krijg je dit.

Tuurlijk voelt het goed dat ajaks verliest :mrgreen: Maar ongelofelijk klote natuurlijk voor ons en voor de instelling waarmee ze gespeelt hebben moeten ze zich diep en diep schamen. Wat een wanvertoning. Anti ajaks :!:

Och...worden de ajaksjes weer eens gepest meneer Kessler....gog wat sneu nu weer. En ja hoor de zoveelste domme opmerking vanuit de knvb. 431 stadionverboden..lazer toch op :blbl:
Franssie
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-02-2004 11:06

Bericht door Franssie »

Opperbevelhebber Kesler van de knvb heeft laten weten dat alle 431 Willem II supporters die het veld betraden na de gewonnen Amstelcup wedstrijd van donderdag per direct een stadionverbod opgelegd krijgen van twee jaar. Daarnaast zullen zij een boete moeten betalen van 450 euro. Het onrechtmatig betreden van het speelveld, het bedreigen van Ajax-spelers en het uitdagen van het uitvak met Ajax-supporters waren de druppel voor Kesler. "Het moet maar eens afgelopen zijn met het provoceren en het in diskrediet brengen van Ajax-supporters", aldus Kesler.

Dit ga je toch niet menen!!!
Tijd dat die h#ft#r van een Kessler maar eens een stadionverbod krijgt voor het in- en
inslecht verkopen van het voetbal. Voetbal is hoe je het ook wendt of keert een
volkssport, dat sponsors daarvan mee willen proifiteren álla maar dat alle maatregelen
constant supporters de dupe laten worden en het hele feest eromheen verzieken dat
moet ook maar eens afgelopen zijn!
Treedt nou eens op tegen degenen die zich écht misdragen, en zorg daarmee er eens
voor dat het NL'se voetbal weer gezond wordt ipv dit soort onzin uit te kramen op basis
van een paar halfslachtige regels.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

worden de ajaksjes weer eens gepest meneer Kessler
Ik meende jou ook te herkennen op die tv beelden.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

jongens geen paniek... is gewoon een geintje van dapprestrijders.nl.

die laatste quote van kessler ligt er veel te dik bovenop.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

volgend jaar weer veel punten inleveren als willemII in de eerste ronde er uit vliegt!
:?
zo halen we duitsland of portugal nooit in natuurlijk he met willem II die deel neemt aan europees voetbal.......
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

boy waterman schreef:volgend jaar weer veel punten inleveren als willemII in de eerste ronde er uit vliegt!
:?
zo halen we duitsland of portugal nooit in natuurlijk he met willem II die deel neemt aan europees voetbal.......
En Heerenveen zou er niet in de eerste ronde uit kunnen liggen??
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Venderwel schreef: En Heerenveen zou er niet in de eerste ronde uit kunnen liggen??
Die kans lijkt me een stuk kleiner gezien dit seizoen...
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Je moet gewoon een beetje geluk hebben met de loting, dan kunnen de Nederlandse
ploegen zowieso de eerste ronde overleven. Met Europese wedstrijden kunnen spelers net een beetje meer geven.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

boy waterman schreef:volgend jaar weer veel punten inleveren als willemII in de eerste ronde er uit vliegt!
:?
zo halen we duitsland of portugal nooit in natuurlijk he met willem II die deel neemt aan europees voetbal.......
Je kan in de uefa geen punten verliezen als je verliest.
Je kan ze alleen maar winnen, maar de kans dat bijv heerenveen verder komt dan willem 2 is wel veel groter natuurlijk, en dan haal je meer punten.
Hopelijk kan Willem 2 toch tot de groepsfase schoppen.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Nou moeten we volle bak gaan voor die vijfde plek.
Eerst vandaag Rbc pakken.Dan 1 puntje tegen Feyenoord.Dan Willem II.Kunnen onze jongens i.i.g. volle bak tegen spelen lijkt me.Bewijzen dat Heerenveen Europa in hoort te gaan en de Kruiken niet.
Dan uit Groningen.Lijkt me ook geen motivatie problemen op te leveren.
En dan Thuis tegen NEC met de 3 punten Europa veilig stellen en daar opvolgend een knalfeest :D

zie het voetballeven weer helemaal zitten.Lekker spannend! :)
Sneeuwbal
Selectiespeler
Berichten: 500
Lid geworden op: 02-01-2005 23:21

Bericht door Sneeuwbal »

Het bericht over de WII supporters is inmiddels ook te lezen op http://www.voetbalprimeur.nl Die het van die ajaks site hebben overgenomen waarschijnlijk. Hoe kunnen ze na 1 dag al die supporters al geteld hebben? :wink:
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Punten aantallen van de nummer 5 t/m invoering 3 puntensysteem:

57, 51, 60, 59, 61, 60, 55, 55, 53

Gemiddeld: 56.78
Gebruikersavatar
Jelmert
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2005 11:40
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door Jelmert »

Geachte meneer/mevrouw,

Als supporter van Vitesse vraag ik mij het volgende af:
Als AZ of PSV de Europese beker wint, zijn deze dan direct geplaatst voor het toernooi van volgend jaar? Als dit zo is, komt er dan een extra plaats vrij voor respectievelijk de Uefa Cup of de CL? Is het dan zo dat de nummer 6 en wellicht de nummer 7 (afhankelijk van Amstel Cup) ook Europees Voetbal mag spelen?
--------------------------------------------------------------------------------



Quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Beste Frank,

Als je de CL of UC wint, ben je per direct geplaatst, en komt er een extra europese plaats vrij.

In het gunstigste geval heeft Nederland komend seizoen 8 ploegen die europa ingaan.

Met vriendelijke groet,
Geert Cox

Publieksvoorlichting KNVB


dit vond ik op het vitesse forum, ik vraag me sterk af of het waar is.
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Als dat wel zo is zou het mooi zijn als PSV en Az beide winnen zou dat achteraf betekenen dat de hele stijd om Europees voetbal voor niks was want dan plaatsen nr 5 6 en 7 zich.
Ik geloof er eigenlijk niks van!
Fean.tk
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-03-2005 15:24

Bericht door Fean.tk »

Dat met Willem ll in de UEFA dat is toch echt klote, voor Heerenveen en misschien voor het Nederlands voetbal.
De KNVB moet gewoon een regel bedenken dat je niet zomaar in de UEFA cup kunt komen, een voorbeeld:

Dat je gewoon bij de beste 12 moet zitten als je europees voetbal speelt( Als je de beker wint dan niet, dus al Willem ll gewoon van PSV zou winnen dan is het verdiend) maar alleen al door de finale te halen. Want zo zou bijvoorbeeld elke club als de loting een beetje mee zit wel de finale kunnen halen. Maar als nou een eerste divisie club de finale zou verliezen. Ja dan is het wel een beetje sneu want dan sta je in de finale en dan heb je niks. Maar voor het Nederlands voetbal (UEFA coëfficiënten) is het beter als Heerenveen,Twente of Vitesse in de UEFA zou zitten want dan maak je toch meer kan op een hogere notering op die UEFA ranglijst.
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Aan de andere kant, hoe sneu het ook zou kunnen zijn voor Heerenveen, krijgen mindere clubjes zo een kans hun kas wat te spekken. Zodat ze het wat beter kunnen opnemen tegen de 'grote' clubs.
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Fean.tk
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-03-2005 15:24

Bericht door Fean.tk »

Oké om de zoveel jaar maakt het niet uit dat er een clubje zoals willem ll of rkc in europa speelt maar dat gaat denk ik wel weer ten koste van het Nederlands voetbal. En die clubs die schrijven zich soms eens in voor intertoto. Probeer het dan daar ook eens.
(En aan dat geld, als je de eerste ronde niet overleeft valt er niet veel te verdienen)
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Voor een club als Willem 2 is elke euro al een flinke winst. :wink:
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik ben erg benieuwd na die bewering van de de voorlichter van de KNVB. Ik dacht dat het twee jaar geleden veranderd was, en dat de winnaar van de CL of Uefa Cup geen automatische plaatsing heeft voor het volgende jaar. Maar het lijkt me toch dat de voorlichter van de KNVB dat wel weet. En dat het bericht niet bedacht is.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Was trouwens een leuke uitspraak van Gert Jan in voetbal insite, dat hij niet zo blij was met Willem 2...
En dat hij normaal gesproken niet zo'n fan was van ajax, maar donderdag dus wel!
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Ik vond Maaskant's reactie van de twee meningen uit 't publiek ook wel leuk. "Ik vind 't ook goed dat ze alleen Europees mogen spelen als ze de beker ook echt winnen... maar laten we die regel volgend seizoen maar erin zetten"
Gebruikersavatar
Forza Willem II
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 01-03-2005 11:37

Bericht door Forza Willem II »

Fean.tk schreef:Oké om de zoveel jaar maakt het niet uit dat er een clubje zoals willem ll of rkc in europa speelt maar dat gaat denk ik wel weer ten koste van het Nederlands voetbal. En die clubs die schrijven zich soms eens in voor intertoto. Probeer het dan daar ook eens.
(En aan dat geld, als je de eerste ronde niet overleeft valt er niet veel te verdienen)
Ken uw feiten! Na jullie is Willem II de Nederlandse club die ooit het verst gekomen is in de Intertoto. In 2002 speelden wij de halve finale van dat toernooi tegen Malaga. En ook in 2003 speelde Willem II intertoto. Daarnaast is onze ploeg samen met Heerenveen, de enige Nederlandse ploeg buiten de grote drie die ooit Champions League heeft gespeeld.
We hebben het gewoon verdiend dit jaar! Vanaf begin augustus (tegen Meerssen) was Willem II al actief in het bekertoernooi. Nee, dan PSV met twee thuisoverwinningen tegen ploegen uit de eerste divisie en een uitwedstrijd tegen Feyenoord. Drie wedstrijden om in de finale te staan, belachtelijk!
Wie zegt dat wij volgend jaar weer zo'n dramatisch jaar in de competitie draaien trouwens. Ik denk dat we een betere selectie volgend jaar hebben.

Jullie in ieder geval ook veel succes in de UEFA/Cup. Ik had gedacht dat jullie het ons ook wel gegund hadden.
proudofthenorth
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 21-08-2004 10:23
Locatie: Hallum

Bericht door proudofthenorth »

volgens mij staat in dat berichtje niet dat jullie het niet verdienen maar volgens mij bedoelt de schrijver ervan dat je een kwalitatief goede clubs in de uefa cup hebt die punten kunnen pakken voor de Nederlandse competitie.
En daar twijfeld men aan.
En ik ook trouwens of Willen 2 kwalitatief wel zo goed is.
De enige echte trots van het noorden!!
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Jullie in ieder geval ook veel succes in de UEFA/Cup. Ik had gedacht dat jullie het ons ook wel gegund hadden.
Het is niet dat we het jullie neit gunden maar voor ons was het gewoon beter als ajax had gewonnnen omdat dan plaats 6 dus recht gaf op Europees bedankt en jullie ook veel suc6 in Europa.
Plaats reactie