4e club van Nederland: Heerenveen vs AZ

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Welke club is volgens jullie de 4e club van Nederland?

Peiling eindigde op 30-03-2005 13:48

AZ Alkmaar
11
18%
SC Heerenveen
40
66%
Anders, nl:
10
16%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

En ik zie dus niet in dat FC Twente de nummer 4 is van de laatste jaren...dan wel op dit moment
In dat geval is het AZ..althans volgens de huidige ranglijst
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Er is op dit moment maar 1 topploeg in Nederland, en dat is PSV
Degelijke ploeg, weinig goals tegen, weinig kansen maar wel scoren.
Ajax bestaat uit veel te veel arrogante eigenwijze tieners. Kunnen misschien
uitstekend voetballen. Laten ze dat dan ook maar eens doen.
Feijenoord is momenteel niks sterker dan de clubs uit de subtop.
AZ is net als in Willem II in '98 en Heerenveen in 2000 eenmalig een goed seizoen.
Zij zakken volgend jaar weer terug naar de middenmoot. Vooral als spelers als
Landzaat, Kromkamp, Perez vertrekken. Achter de grote 3, om ze zo te noemen:
Komen wij samen met FC Utrecht, FC Twente en AZ. Daarna komen Vitesse,
Roda JC en dan een gaatje naar Nac Breda, Willem II, FC Groningen en RKC Waalwijk.
FC Den Bosch vliegt er dit jaar uit, heb een gevoel dat RBC er ook wel eens uit kan
gaan. Denk dat De Graafschap, Ado en Nec het wel redden.
En dan volgend jaar hoop ik dat Heracles Almelo promoveert. Verdienen ze
En doe Sparta maar weer terug op het hoogste niveau. Als Cambuur de 3e periode
pakt en promoveert, zijn we zeker van 6 punten volgend jaar :D
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Squerrel schreef:Dit heeft even niks met het topic te maken..
En waarom dan wel niet?
Aan een visie onderbouwd met argumenten waarvan ik denk dat die er wel degelijk toe doen.... of lette je alleen even op de zin dat niet iedereen Friesland even leuk vindt?
tic.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het gaat om je avatar.. De groenwitte stadsvlag van Rotterdam wordt door squerrel geassocieerd met Groningen.. :wink:
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Jeroen schreef:Het gaat om je avatar.. De groenwitte stadsvlag van Rotterdam wordt door squerrel geassocieerd met Groningen.. :wink:
En Rotterdam Jeroen, is om het even. Allebei even erg :mrgreen:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef: En Rotterdam Jeroen, is om het even. Allebei even erg :mrgreen:
Zeker ook een hekel aan het gras en de lijnen in het ALS? :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef: Zeker ook een hekel aan het gras en de lijnen in het ALS? :wink:
Die groene kleuren koester ik :mrgreen:

Maar als we straks kunstgras krijgen hoop ik wel op een ander kleurtje, blauw met wit bijvoorbeeld :bfriend:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef:Maar als we straks kunstgras krijgen hoop ik wel op een ander kleurtje, blauw met wit bijvoorbeeld :bfriend:
Komen er dan ook van die rode vlekken in?
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef: Komen er dan ook van die rode vlekken in?
Pompebleaden noemen ze die toch? Ja 3 stuks, strafschopgebieden en middencirkel :urgs: Doen ze bij het korfbal hier ook
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Squerrel schreef:Pompebleaden noemen ze die toch?
O, hier noemen ze dat menstruatievlekken. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Berichten: 130
Lid geworden op: 07-08-2004 02:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

Wat poenkt zegt slaat nergens op.
Ik bedoel wat vroeger geweest is geweest,het gaat om de ploeg die kwa geld en spelers en publiek het best ervoor staat.Die is nr 4 van Nederland.
Twente krijgt een nieuw stadion met 28000 supporters die erin kunnen.Daardoor krijg je weer meer inkomen en kun je betere spelers krijgen.Heerenveen krijgt een stadion met plaats voor 26000 supporters,en die komen als het goed is ook.Dus krijgt Heerenveen ook meer geld en betere spelers.En de sponsors ook niet te vergeten.Heerenveen is de enige ploeg waar de sponsors blijven komen.
dus ik denk dat Heerenveen in potentie de 4e ploeg van NL KAN worden.
Het ligt er ook aan wat de voorzitter doet en of Riemer goed vervangen kan worden.Bijvoorbeeld door de Ankers,die mensen zijn nu Advocaten dus zullen wel het verstand ervoor hebben.

Twente laat eigenlijk al jaren geen goed voetbal zien,maar goed zoals ik al zei:Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Groningers kijken wel steeds naar het verleden,is waarschijnlijk de enige reden om nog vertrouwen te hebben in Groningen :upto:
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef: O, hier noemen ze dat menstruatievlekken. :wink:
Als het beessie maar een naam heeft :roll:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Laat SCH eerst maar eens 4e worden in de huidige competitie...Praat dan maar weer eens over de 4e club van NL. :blbl: Kwa begroting staat de club veel te laag!!
Bijvoorbeeld door de Ankers,die mensen zijn nu Advocaten dus zullen wel het verstand ervoor hebben.
Wel het verstand, maar niet de uitstraling en niet het gedrag!!
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Waarom vind je dat de ANkers de uitstraling niet hebben ik vind van wel bekende namen humoristisch en zeker slim genoeg.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Waar overal in NL de supporters als dronken weirdo's worden bestempeld, gaan deze 2 artiesten (ex F'noordsupporters)het drinken op de tribune promoten! Na de laatste SCH-FCG vond 1 van de heren het leuk om met een dronken hoofd FCGers te provoceren na de wedstrijd. Ik vind ze dus niet representatief voor een club als SCH.
Laatst gewijzigd door Poenkt op 02-03-2005 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Graaijax Hamsterdam!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Poenkt schreef:Waar overal in NL de supporters als dronken weirdo's(ex F'noordsupporters) worden bestempeld, gaan deze 2 artiesten het drinken op de tribune promoten! Na de laatste SCH-FCG vond 1 van de heren het leuk om met een dronken hoofd FCGers te provoceren na de wedstrijd. Ik vind ze dus niet representatief voor een club als SCH.
Ben ik met je eens. Kan eigenlijk niet. Zijn een beetje de clowns van Heerenveen en clowns worden over het algemeen geen voorzitter van zo'n club.
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Jammer he Squerrel anders hadden wij ook nog wel een kans gehad :lol: Misschien is Poenkt wel een geschikte kandidaat hij is de laatste tijd al aardig bezig om zich te verdiepen op dit forum dus toch wel degelijk interesse in onze club.

En Heerenveen de 4e club van Nederland op dit moment laat me ff niet lachen. Denk dat deze opmerkingen meer komen van de jongere forumleden die alleen maar de laatste paar jaar weten.
Jos in de basis
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Riemer schreef: Misschien is Poenkt wel een geschikte kandidaat hij is de laatste tijd al aardig bezig om zich te verdiepen op dit forum dus toch wel degelijk interesse in onze club.
Waar kan ik solliciteren? Verdiepen op dit forum is niet zo moeilijk.. :blbl: Ik vind SCH niet zo'n beroerde club...jammer dat het in Friesland ligt. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

Poenkt post over het algemeen tenminste gewoon, in tegenstelling tot onze andere Groninger vrienden.
supporter: in voor en tegenspoed
Paulus de B
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 25-02-2005 16:14

Bericht door Paulus de B »

Hmmmmmmmmmmmmm, heerlijk, weer eens een ouwerwetse discussie waarbij de rotte viffen nog net niet door de lucht vliegen.
Qua history is denk ik Twente de nummer 4 van Nederland, maar als je naar de huidige ranglijst kijkt staan er verschillende clubs die er aanspraak op kunnen maken.
Utrecht, Twente, Groningen(jawel), Heerenveen, Vitesse, Roda, Willem twa en dan heb je het zoon beetje wel gehad.

De tijd zal leren, het blijft voornamelijk gissen. (endatdoetbierok)
tis allemaal de schuld van die clown en accrobaat
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Tja, als je de opgang van de laatste jaren bekijkt denk ik dat we "ons" wel een beetje richting nr 4 van Nederland mogen plaatsen. Wanneer je in ogenschouw neemt dat het aantal sponsoren, de O.S.S.H., groter is dan die van de TOP 3 en dat er zelfs een WACHTLIJST bestaat voor sponsoren kan je met recht zeggen, wij zijn de nr.4 van Nederland. Heerenveen heeft toekomst maar de komende 2, 3 seizoenen zullen cruciaal worden. Krijgen wij het stadion vol? Gaan we echt weer de sfeer krijgen van het oude A.L.S.

Qua populariteit zijn we de 3de/4de v/h land,
De beloften doen het goed evenals de jeugd elftallen,
De O.S.S.H. is de grootste van Nederland, we zijn een zeer "gezonde" club,
De eigen aanhang is hondstrouw en het stadion zit dus altijd vol. ( zowel tegen AJAX als tegen Den-Bosch ), ( nu ook nog bij uitwedstrijden binnen Nederland )
Zelfs dit seizoen, met een nieuwe trainer en een zeer jonge en onervaren ploeg draaien we weer mee voor Europees, en wie had dat bij aanvang van dit seizoen gedacht.
We hebben het dit seizoen Europees zeer goed gedaan wat zeer veel vertrouwen voor de toekomst geeft.
Etc.

Echter, dit is allemaal gebasseerd op het heden! Zaak is, dit voort te zetten.
Het is overigens leuk dat het op sponsor gebied ook goed gaat echer, het is wel wachten op een sponsor die ECHT veel geld meeneemt en dan wordt het pas echt feest!

Maar goed, als je het allemaal wat breder bekijkt heb je momenteel, SPORTIEF gezien, de TOP 2, PSV/AJAX,
en dan krijg je, Feyenoord, AZ, Utrecht, Roda en Heerenveen,
en hier vlak achter, Twente, NAC, Vitesse en WillemII

En Poenkt, jouw club verwacht ik binnen de komende 5 seizoen weer terug in het linkerrijtje maar ook voor jullie geld net zo goed als voor ons; Wat gebeurt er wanneer het "Nieuwe" stadion er staat! Dat zal doorslaggevend zijn!
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Poke schreef:En Poenkt, jouw club verwacht ik binnen de komende 5 seizoen weer terug in het linkerrijtje maar ook voor jullie geld net zo goed als voor ons; Wat gebeurt er wanneer het "Nieuwe" stadion er staat! Dat zal doorslaggevend zijn!
Helaas kan ik niet in de toekomst kijken!! De reslutaten zijn de laatste jaren niet altijd geweldig, maar het stadion zit meestal vol. Afgezien van de slechte plaatsen dan!! Er aantrekkelijk is het OP ook niet, ook niet voor sponsoren!! Groningen is 1 van de laatste clubs die de overgang gaat maken naar een nieuw onderkomen. Aangezien alle skyboxen al verkocht zijn, gaat de club dan ook een batensprong maken. Clubs als Twente,NAC,Utrecht en Vitesse zullen moeten bezuiningen aangezien ze (enorme) schulden hebben.Al heb ik bij Vitesse nog steeds het idee, dat alles daar nog steeds kan.
Inmiddels kloppen we al aan bij het linkerrijtje, na een hele slechte seizoenstart....Gewoon afwachten dus...
Graaijax Hamsterdam!!
joost
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-03-2005 16:20

Bericht door joost »

nou ik vind heerenveen beter.Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet vinden hoor.Nou morgen lekker vrij.We hebben gezellig met zn allen in het honk gezeten ondanks dat het zo koud is.Wat hebben jullie allemaal gedaan?
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
Berichten: 130
Lid geworden op: 07-08-2004 02:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Heerenveen in mijn hart »

nou ik vind heerenveen beter.Ik snap niet dat er mensen zijn die dat niet vinden hoor
sorry hoor maar echt serieus neem ik jou niet.
Als je nog niet eens weet wie DE GENERAAL was dan kan ik jouw voetbaltactische en technische dingen niet serieus nemen.

EN NOU NIET DOORDENKEN!!

Verder kan je wel een toffe gast zijn maar voetbalinzicht heb je niet.

Ik ook niet maar ik ga niet zeggen dat ik Rinus Michels niet ken.

voor mensen die niet weten wat hij gezegd heeft,ga maar naar het topic over Rinus,de GENERAAL,Michels.
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Clubs als Twente,NAC,Utrecht en Vitesse zullen moeten bezuiningen aangezien ze (enorme) schulden hebben.Al heb ik bij Vitesse nog steeds het idee, dat alles daar nog steeds kan.
Ik denk juist dat een club als Twente wel goeie zaken kan doen, Twente heeft interesante spelers aangehaald, die misschien wel een aardig zak centje kunnen opleveren.
Maar sc Heerenveen zal veel stijgen kwa begroting, clubs als Twente, Nac, Utrecht en Vitesse zullen veel minder snel stijgen, dat is natuurlijk in het voordeel van sc Heerenveen :)
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Lipton schreef:[Ik denk juist dat een club als Twente wel goeie zaken kan doen, Twente heeft interesante spelers aangehaald, die misschien wel een aardig zak centje kunnen opleveren.
Wie dat dan?
Graaijax Hamsterdam!!
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Poenkt, je staat op het punt een discussie met de heer Lipton aan te gaan...
Succes :urgs:
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Fluffy schreef:Poenkt, je staat op het punt een discussie met de heer Lipton aan te gaan...
Succes :urgs:
Ik ken al hem langer....Ik weet van zijn afwijkende mening, ondanks het feit dat ie buiten Friesland maar 3 stadions in Nl heeft bezocht.Door zijn avatar heb ik een gruwelijke hekel aan jullie Hestad. :mrgreen:
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Poenkt schreef: Ik ken al hem langer....Ik weet van zijn afwijkende mening, ondanks het feit dat ie buiten Friesland maar 3 stadions in Nl heeft bezocht.Door zijn avatar heb ik een gruwelijke hekel aan jullie Hestad. :mrgreen:
Je graat nog een grotere hekel aan hestad krijgen per 15 mei!! :-P
Ik zeg 2 goals...
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Okay 3-2 mij best... :blbl:
Graaijax Hamsterdam!!
Plaats reactie