Feanflits insite

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ik ben niet gebeld. Sinds ik mij enkele maanden heb laten registreren bij http://www.infofilter.nl wordt ik zo goed als nooit meer gebeld voor dit soort dingen.
Afbeelding
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

3 seizoenskaarten thuis en maar een telefoontje .... dan hebben we het nog niet eens zo slecht getroffen lees ik.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Boegyman (NL) schreef: http://www.infofilter.nl
Dat is nou eens nuttige informatie.
Anti anti. :)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

the rockII schreef: Heerenveen had dit per brief moeten doen. In dat geval gebruikt de club de adresgegevens voor eigen doeleinden. Maar nogmaals: het zal wel een landelijke actie zijn. Hebben de internetfreaks hier al topics hierover kunnen ontdekken bij andere clubs over dit onderwerp?
Klein topickickje.
Ik kom net terecht op het volgende topic op PSV Netwerk forum:
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum4/1874.php

Ook bij PSV is men bezig dus.
Gebruikersavatar
Super Fries
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2005 16:00
Locatie: Fryslân

Bericht door Super Fries »

Ik ben gister ook gebeld en heb geen seizoenskaart dus ze bellen alle Heerenveen sup. met een sk en een clubkaart. O ja en ik doe ook me, 1 maand gratis!
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Afgelopen week heb ik onderstaand bericht naar de club gestuurd. Ik heb helaas nog geen reactie terug mogen ontvangen. Ik geef ze echter nog een paar dagen. Daarna zal ik een verzoek indienen bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Dit verzoek post ik dan ook hier en ik verzoek een ieder die zich in daarin kan vinden, mijn voorbeeld te volgen. Wordt dus nog vervolgd (of de club nu wil of niet).
Geachte heer De Jong,

Naar aanleiding van uw mail d.d. 8 september jongstleden ten aanzien van de verkoop van loten doe ik u hierbij een reactie toekomen.

Graag wijs ik u op de Wet bescherming persoonsgegevens (Wet van 6 juli 2000, houdende regels inzake de bescherming van persoonsgegevens (WBP)).
Op grond van artikel 27 van deze wet bent u verplicht, de verwerking van persoonsgegevens te melden bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Artikel 27 van de WBP geeft het volgende aan:
Er bestaan echter wel een aantal vrijstellingen. Bij mijn weten is de Sportclub Heerenveen een stichting.

Voor stichtingen geldt volgens het vrijstellingsbesluit (Besluit van 7 mei 2001, houdende aanwijzing van verwerkingen van persoonsgegevens die zijn vrijgesteld van de melding bedoeld in artikel 27 van de WBP) het volgende:
De door u geschetste verstrekking van gegevens aan een bureau dat behulpzaam is bij de verkoop van loten valt hier niet onder. Voorzover ik kan nagaan, heeft u echter geen functionaris voor de gegevensbescherming aangemeld bij het CBP, noch heeft u uw gegevensverwerking hierbij aangemeld. U verzoek u, dit zo spoedig mogelijk te doen.

Mocht u aan mijn verzoek geen gehoor geven, dan zal ik het CBP verzoeken, u een bestuurlijke boete op te leggen.

Artikel 66 WBP:
Graag zou ik op de hoogte willen worden gehouden van uw vorderingen omtrent het bovenstaande.

Met vriendelijke groet,
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Je maakt de club kapot!!

Een keurige mail met daarin duidelijk aangegeven wat er de bedoeling is. Beetje raar dat de club hier niet op reageert. Maar we wachten af ... dag 12
Wie moet er kapot?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Heb je niks beters te doen, Piet dan je druk maken om een telefoontje?? Werkloos zeker?
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

[knip]
Laatst gewijzigd door Piet op 24-09-2005 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

ALS 26.000 schreef:Heb je niks beters te doen, Piet dan je druk maken om een telefoontje?? Werkloos zeker?
Ja, werkloos.
Ik maak me niet zozeer druk om een telefoontje, het gaat me meer om de manier waarop een miljoenenbedrijf als SC Heerenveen omgaat met haar supporters (en in dit geval de gegevens van deze supporters).
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Wat een gezeik zeg. Als je niet door een callcenter gebeld wilt worden, kun je dat kenbaar maken (zie eerder dit topic). Geouwehoer op de millimeter, daar zit ik niet op te wachten. :blbl:
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

De Tike Utd schreef: Als je niet door een callcenter gebeld wilt worden, kun je dat kenbaar maken (zie eerder dit topic).
Je zal het wel niet met me eens zijn, maar ik vind dat de club mijn gegevens helemaal niet aan een bureau had mogen geven. Dan hoef ik er toch niet voor te zorgen dat dit bureau daar vervolgens iets mee doet? Dat vind ik de omgekeerde wereld.
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Bang voor big brother? Waar ben je bang voor? Wat kan een voetbalclub aan persoonlijke info doorspelen waardoor jouw leven minder plesant zou worden? Heb je iets te verbergen? Of zit je gewoon ruim in je tijd dat je je druk maakt om dit soort pietluttigheden?
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Ik zit af en toe zeer ruim in mijn tijd. Voor mensen die dat ook zitten, of die (digitale) burgerrechten ook belangrijk vinden, zou ik zeggen, kijk eens op de website van Bits of Freedom http://www.bof.nl/
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

De Tike Utd schreef:Bang voor big brother? Waar ben je bang voor? Wat kan een voetbalclub aan persoonlijke info doorspelen waardoor jouw leven minder plesant zou worden? Heb je iets te verbergen? Of zit je gewoon ruim in je tijd dat je je druk maakt om dit soort pietluttigheden?
Dit is een principiele kwestie, ik sta er niet achter ... maar ik snap het wel. Moet je eens denken dat elk bedrijf dat jou persoonlijke gegevens heeft dit door zou spelen + de data die er achter hangt in een CRS (Customer Relations System), je verzekering wil van de supermarkt wel weten wat je voor eten koopt (is handig om het risico op hart en vaatziekten in te schatten). Verder is de belastingdienst ook wel geinteresseerd in je totale som van aankopen, zodat je elke cent die je verdient keurig kunt inleveren zodat daar een WW'er betaald van kan worden. Je werkgever wil vast wel weten wat hoeveel je drinkt in het weekend en hoeveel bier er thuis wordt ingeslagen zodat men vroeg kan ingrijpen bij een aankomende alcoholverslaving. Het is nu nog wat vergezocht, maar technisch gezien zijn er geen belemmeringen voor dit soort systemen, ethiek ... tsja naar maakt Piet zich druk om :wink:
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Je plaatst het probleem in een (te) grote(re) context, vlqrt. Gelukkig heeft Heerenveen de belastingdienst niet als sponsor en hoef ik bij het betsellen van een biertje mijn sofinummer niet door te geven. Vandaar mijn ''luchtigheid'' over deze actie van de club, waar ik dus geen moeite mee heb.
En aangezien Riemer vd V te L een reputatie als whiskeyconsument heeft en hij kennelijk geen principiële bezwaren tegen deze belactie heeft, ben ik niet bang dat mijn bierconsumptie tot rellen of functioneringsgesprekken op het werk zal leiden. :mrgreen:
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Je reacties zijn wat erg simpel Tike. Het gaat om een zeer principiële vraag of en op welke voorwaarden organisaties gegevens van leden/abonnées etc. aan derden mogen doorgeven. Deze privacy-bescherming is voor velen een belangrijke zaak, ook voor hen die niets op hun kerfstok hebben. De vraag: heb je soms iets te verbergen ? is volkomen misplaatst.
Of we voeren hier een serieuse discussie over de gang van zaken mbt onze gegevens die door de scH aan derden verstrekt zijn of we doen dat niet. Maar flauwekul over bier-en whiskeyconsumptie doen af aan ernst van het onderwerp. Ik krijg het gevoel dat je clubliefde het wint van een serieus benaderen van het onderwerp.
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Ik dacht al, wanneer zal Arnaud reageren? :bfriend:
Blijft onverlet dat ik het principiële dat sommige deelnemers aan deze discussie wel kan begrijpen, maar dat het wat mij betreft een theoretisch ''gevaar'' is waartegen geageerd wordt. En daarom vind ik het de moeite niet waard om ''tegen in opstand'' te komen.
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Maar dan hoef je ook niet zo denigrerend over de principiële opstelling van anderen te doen.
De onderstaande quotes geven aan dat je dat wel doet:
Bang voor big brother? Waar ben je bang voor?
Heb je iets te verbergen?
Valt me van je tegen. En Arnaud ? Mijn moeder zou zich in haar urn omdraaien als ze je schrijfwijze zou zien :urgs:
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Dat is niet denigrerend bedoeld ArnOud, maar om discussie uit te lokken. :bfriend:
Sorry van je naam, je urn en je moeder. :crying:
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dus in deze discussie is het wel geoorloofd om denigrerend te doen, maar zodra het over apathische koffiekanners (ook alleen maar om discussie uit te lokken...) gaat, is het respectloos?
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Jeroen, als jij een discussie uit wil lokken heb jij toch je ''eigen middelen''?
Kopje koffie d'r bij, Jeroen? :urgs: Koffie komt niet uit een kan, hoor!
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik heb dat over het algemeen niet nodig nee. Ik vraag me alleen af waarom je in dit topic een discussiemethode hanteert waartegen je je in het NEC-topic zo afzet.
HV ON TOUR
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07

Bericht door HV ON TOUR »

De Tike Utd............... tsja...........
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Sponsorloterij; deel van geld gaat naar goede doelen, deel naar onze jeugdopleiding dus ook goed doel en je kan een prijs winnen. EN ja kan gewoon nee zeggen aan de telefoon. Dat gezeik over privacy altijd van zulke mensen, dat zijn mensen die of teveel tijd hebben, of iets te verbergen, of principiële zeikerds die klein denken en vaak weinig bereiken of bereikt hebben in het leven. :blbl:

Zo denk ik er over :D
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Zwak je opmerkingen Tike, uiterst zwak en nogal goedkoop. Verbaast me van je, want ik kan me heel vaak in jouw opstelling vinden. Maar goed, duidelijk is dat jij privacy-bescherming niet belangrijk vindt als de scH daar partij in is. Ben benieuwd wanneer het dan wel voor je speelt. Waar leg jij dan wel de grens van wat acceptabel is en wat niet meert acceptabel is ?
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

duidelijk is dat jij privacy-bescherming niet belangrijk vindt als de scH daar partij in is
Foute conclusie. sc Heerenveen heeft er helemaal niks mee te maken, Arnoud. Het gaat me hier om: Heerenveen weet weinig van me. Wat ze van me weten mogen ze gebruiken op welke manier dan ook. Niet omdat ik tegen privacybescherming ben, maar omdat dat beperkt blijft tot naam, adres, woonplaats, telefoon, geboortedatum, banknr (daar valt weinig af te halen) en hoe lang ik al een seizoenkaart heb. De uitregistratie zegt nog wat over mijn sofinummer en toont mijn fraaie smoel. Dat laatste zal zeker niet de moeite waard zijn om te publiceren!
Het wordt kwalijker wanneer bijvoorbeeld mijn medisch dossier wordt gepubliceerd c.q. wordt doorgestuurd naar derden. In die zaken zal ik wel bezwaar hebben. M.a.w. ik vul de principiële discussie praktisch in. That's all folks! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door De Tike Utd op 25-09-2005 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Sluit me hier helemaal bij aan.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Dan verschillen wij hierin dus van mening. Ik vind dat de club zich gewoon aan de wet moet houden.
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Piet, dat kan gebeuren. Wat mij betreft einde discussie.
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Plaats reactie