Feanflits insite

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Zowel m'n vriendin als ik werden gebeld. Het gesprek was snel over. Heb nog wel even gevraagd of de sponsorloterij misschien Nieuw Noord ook zou willen sponsoren, maar daar had mevrouw geen antwoord op. Erg jammer :lol:
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik ga gewoon een klacht indienen bij die lui!

Zo trouw als ik ben, en nog niet gebeld... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Feanfan84
Invaller
Berichten: 275
Lid geworden op: 28-06-2004 22:24
Locatie: Wommels

Bericht door Feanfan84 »

Ben net ook lastiggevallen, maar heb vriendelijk bedankt voor het aanbod. Vragen ze ook nog waarom je er niet op ingaat, tsja daar ga ik dus niet op in :evil:
Zijn er trouwens al forummers die wél meedoen met de actie?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zijn er trouwens al forummers die wél meedoen met de actie?
Mijn vader doet mee aan de actie, gaat voor hem overigens meer voor de jeugdopleiding dan de troep van de Sponsorloterij.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Mijn vader doet mee aan de actie, gaat voor hem overigens meer voor de jeugdopleiding dan de troep van de Sponsorloterij.
Tja 1.000.000 is idd. troep :mrgreen:
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Een basis in de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP)
In het algemeen geldt dat het verstrekken van persoonsgegevens verenigbaar moet zijn met het doel van het verzamelen daarvan. Of dit het geval is, hangt af van de concrete omstandigheden. Bij de vraag of een verstrekking verenigbaar is, spelen factoren een rol, zoals de verwantschap met het doel van verzamelen, de aard van de gegevens, de gevolgen van een verstrekking, de waarborgen die zijn getroffen en de verwachtingen van de betrokkene (dat is degene van wie een bedrijf of instelling (hierna: organisatie) de gegevens wil verstrekken). In artikel 8 WBP staan zes gronden waarop een gegevensverstrekking gebaseerd kan zijn. Dat zijn de toestemming, de overeenkomst, de wettelijke verplichting, een vitaal belang van de betrokkene, de uitvoering van een publiekrechtelijke taak en het gerechtvaardigd belang. Een verstrekking moet terug te voeren te zijn op één van de zes gronden.

Toestemming
Met toestemming van de betrokkene kunnen persoonsgegevens verstrekt worden aan een andere organisatie. De toestemming is alleen dan rechtsgeldig, als duidelijk is waar de toestemming voor is en wat de gevolgen zijn van het geven van toestemming. De toestemming kan op elk moment worden ingetrokken, waarmee de grond voor de verstrekking vervalt. Het is dus aan te raden om, indien mogelijk, een gegevensverstrekking te baseren op één van de andere grondslagen . In het gegeven voorbeeld zou de directeur de gegevens met uw toestemming kunnen verstrekken aan de sponsor.

Uitvoeren van een overeenkomst
Een organisatie kan uw persoonsgegevens verstrekken aan een andere organisatie als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst die u hebt of gaat sluiten met de eerste organisatie. Zo kan een telecombedrijf uw persoonsgegevens verstrekken aan TPG Post als u bij het bedrijf een mobiele telefoon hebt bestelt, zodat TPG Post de mobiele telefoon bij u thuis kan bezorgen. Deze grondslag kan niet als basis dienen voor het verstrekken van leerlinggegevens aan de sponsor.

Wettelijke verplichting
Soms is het noodzakelijk om bepaalde persoonsgegevens te verstrekken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van een wettelijke plicht. Een voorbeeld van een dergelijke verplichting is artikel 56 van de Algemene wet bijzondere ziektekosten. Op grond van dit artikel is een ieder verplicht aan onder meer de ziekenfondsen alle inlichtingen te geven die deze nodig hebben voor de uitvoering van deze wet. Deze informatieplicht betreft alleen informatie die nodig is voor de vaststelling van de eigen bijdrage. Ook kan bijvoorbeeld de belastinginspecteur op grond van artikel 47 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen alle gegevens die van belang kunnen zijn voor de belastingheffing, vorderen. De schooldirecteur kan een eventuele gegevensverstrekking van leerlinggegevens aan de sponsor niet baseren op deze grondslag.

Vitaal belang van betrokkene
Bij vitaal belang van de betrokkene kan gedacht worden aan een dringende medische noodzaak. Het verdient overigens altijd de voorkeur om toestemming van de betrokkene te vragen. Alleen als dat niet meer mogelijk is, bijvoorbeeld omdat de betrokkene buiten bewustzijn is, mogen zonder diens toestemming de persoonsgegevens verstrekt worden. Het spreekt voor zich dat een verstrekking van leerlinggegevens niet op deze grondslag gebaseerd kan worden.

Noodzakelijk voor de goede vervulling van een publiekrechtelijke taak
Een overheidsorgaan mag op deze basis persoonsgegevens verstrekken als dat noodzakelijk is voor de goede vervulling van een publiekrechtelijke taak van het overheidsorgaan of van een overheidsorgaan waaraan de gegevens worden verstrekt. Het gaat om taken die specifiek bij de organisatie zijn neergelegd. Het verstrekken van informatie over een strafbaar feit (bijvoorbeeld een fraudezaak) door het Openbaar Ministerie (OM) aan verzekeraars ten behoeve van het verhalen van schade op de dader, vloeit bijvoorbeeld voort uit de taak van het OM. Het OM heeft namelijk ook als taak de belangen van het slachtoffer van een strafbaar feit te dienen. Het verstrekken van leerlinggegevens aan een sponsor is niet noodzakelijk voor een goede vervulling van een publiekrechtelijke taak.

Gerechtvaardigd belang
Een gerechtvaardigd belang is in de regel aanwezig bij handelingen in het kader van de normale bedrijfsvoering of het dagelijks beheer van een organisatie. Het verstrekken van gegevens moet noodzakelijk zijn voor het gerechtvaardigd belang van een organisatie. Dat betekent dat de organisatie zich moet afvragen of met minder gegevens of via een minder ingrijpende weg hetzelfde resultaat bereikt kan worden. Ook moet de organisatie een privacytoets uitvoeren. Dit betekent dat uw belang en rechten afgewogen dienen te worden tegen het belang van de organisatie bij het verstrekken van de gegevens. Deze belangenafweging moet de organisatie inzichtelijk kunnen maken voor u en zonodig voor het College bescherming persoonsgegevens (CBP) of de rechter. Deze grondslag komt wellicht in aanmerking als basis voor verstrekking van de leerlinggegevens, maar deze verstrekking valt niet onder de noemer ‘normale bedrijfsvoering’. Ook kan de schooldirecteur na het uitvoeren van de privacytoets op goede gronden tot de conclusie komen dat het belang en de rechten van de leerlingen zwaarder wegen dan het belang van de school. Toestemming is dan de enige grond waarop de schooldirecteur de gegevens mag verstrekken.

Verstrekken bij ambts- of beroepsgeheim
Verstrekking van gegevens aan een andere organisatie is niet toegelaten als een ambts- of beroepsgeheim zich daartegen verzet. Uitsluitend met toestemming van de betrokkene kan een organisatie dergelijke informatie verstrekken. Er zijn echter gevallen waarin de wet uitzondering maakt. Zo volgt uit de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst dat medische gegevens, zonder toestemming, verstrekt kunnen worden aan personen die noodzakelijkerwijze bij de behandeling van een patiënt betrokken zijn, de zogenaamde ‘functionele eenheid’.

Melden en vrijstellingen
Het gebruik van persoonsgegevens moeten gemeld worden bij het CBP, tenzij hiervoor een vrijstelling geldt. In het Vrijstellingsbesluit zijn veel situaties uitgezonderd van deze meldingsplicht. Dit besluit geeft een indicatie aan wie een organisatie in bepaalde situaties gegevens mag verstrekken. Een organisatie dient zich echter altijd aan de algemene bepalingen van de WBP te houden. Zie verder het informatieblad Melden en vrijstellingen.

Waar kunt u klagen?
U kunt bij een organisatie klagen als u meent dat uw persoonsgegevens ten onrechte aan een andere organisatie zijn verstrekt. Zie verder het informatieblad Uw klacht en het CBP.
Volgens mij moet de club ook de mogelijkheid bieden, gegevensverstrekking uit te sluiten.
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

[quote]
Geachte heer, mevrouw,

Net als naar verluid vele mensen om mij heen, ben ik gebeld door de sponsorloterij. Zij gaven aan, mijn telefoonnummer van u te hebben ontvangen (sterker nog, ze vertelden namens u te bellen). Aangezien ik daar niet zoveel behoefte aan heb, verzoek ik u, in de toekomst mijn persoonsgegevens niet meer aan derden te verstrekken. Kunt u mij vertellen wat ik moet doen om hiervoor te zorgen? Op uw website trof ik hierover helaas geen informatie aan.

Daarnaast vraag ik mij af, of u de verwerking van (onder andere mijn) persoonsgegevens hebt aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Kunt u mij dit misschien vertellen?

Vriendelijke groet,

xxx
[quote]


Even een s toegevoegd...
Laatst gewijzigd door Piet op 08-09-2005 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Zo kan het ook dus :wink: (eigenwijs persoontje!!)

Copy - Paste en mailen met die hap naar Heerenveen... 't zal me benieuwen of we antwoord krijgen.

info@sc-heerenveen.nl
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

E-mail is verstuurd.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

ook net e-mail verzonden! :mrgreen:
Wie moet er kapot?
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

gister ook mail gestuurd met ongeveer dezelfde inhoud.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Antwoord van heerenveen op mijn vraag wie mij (ons) benadert heeft voor die loterij. Waarbij ik het bericht op de site heb vermeld, waar stond dat wij benadert werden door de sponsorloterij.


Geachte heer Ten Wolde,

Hierbij komen wij terug op uw vraag aangaande de verkoop van loten voor de Sponsorloterij.
Onlangs heeft de Eredivisie CV een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Sponsorloterij. De Sponsorloterij ondersteunt goede doelen door middel van het organiseren van loterijen. Door de samenwerking met de Eredivisie wil de Sponsorloterij haar naamsbekendheid en de naamsbekendheid van de verschillende door haar gesteunde goede doelen verhogen.

Naast de samenwerking op het niveau van de Eredivisie wordt ook met clubs individueel samengewerkt, zo ook met ons. Daarbij hebben wij op ons genomen te trachten zoveel mogelijk loten te verkopen waar tegenover staat dat een deel van de opbrengst ten goede zal komen aan het jeugdvoetbal. In dit kader hebben wij een bureau ingeschakeld dat hierbij behulpzaam is. Ons ontbreekt de mankracht voor dit soort acties. U wordt daarom namens ons gebeld en niet door of namens de Sponsorloterij.

Het bericht op onze site is in die zin onjuist. Wij hebben dit inmiddels gecorrigeerd en danken u voor uw opmerkzaamheid.

Met vriendelijke groet

H.A. de Jong (Henk)
Commercieel manager sc Heerenveen
Laatst gewijzigd door Squerrel op 08-09-2005 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Ik heb inmiddels ook een antwoord gehad!

snel en netjes afgehandeld door onze Sc Heerenveen!
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Toch vind ik het allesbehalve prettig dat onze club de gegevens van haar supporters zo gemakkelijk van de hand doet. Volgens mij weet de sponserloterij precies in wat voor vak ik zit (vakje 10 ), wellicht zal dat wel bij de sponserloterij als "zeer fanatiek" aangefinkt zijn in hun systeem zodat ze je ook fanatiek gaan bellen.....Verder weten ze ook je bankrekeningnummer, echt prettig is dat! Ik vraag me af of ik daar wel toestemming om gegeven heb aan SCH. Het zal vast wel weer ergens in de kleine lettertjes opgenomen zijn.... Ook ik ga ze schriftelijk verzoeken om te stoppen met het "doorsluisen" van mijn persoonlijke gegevens aan derden. Overigens ben ik nog niet gebeld.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ze sluizen het dus eigenlijk niet door aan derden, ze laten iemand anders bellen namens de club zelf. Nog steeds niet netjes, maar toch.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Inderdaad Roelof, dus met een omweg heeft de club zelf gebeld.
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Squerrel schreef:Inderdaad Roelof, dus met een omweg heeft de club zelf gebeld.

Zo zie ik het dus niet. SCH heeft de gegevens wel zeker doorgesluisd. Anders had die persoon van het callcenter nooit mijn gegevens gehad. Ik vind dat SCH om de werkelijkheid heen draait en puur een woordspelletje speelt.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Makkum8 schreef:
Zo zie ik het dus niet. SCH heeft de gegevens wel zeker doorgesluisd. Anders had die persoon van het callcenter nooit mijn gegevens gehad. Ik vind dat SCH om de werkelijkheid heen draait en puur een woordspelletje speelt.
Dat denk ik ook maar heerenveen geeft er zo'n draai aan dat ze uit eigen naam hebben gebeld.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Makkum8 schreef:
Zo zie ik het dus niet. SCH heeft de gegevens wel zeker doorgesluisd. Anders had die persoon van het callcenter nooit mijn gegevens gehad. Ik vind dat SCH om de werkelijkheid heen draait en puur een woordspelletje speelt.
Jij snapt het niet, een callcenter inhuren is gelijk aan het huren van een werknemer via een uitzendbureau. Die kunnen toch ook bij gegevens komen waarover ze moeten beschikken om juist te functioneren? In dit geval heben dus de medewerkers van het callcenter jou en onze gegevens nodig om te functioneren voor de club.
Net fan dat benaude!
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Wat een problemen om niets. Je kan toch gewoon ja of nee zeggen!!!! Mijn antwoord was overigens nee!! Ik vind dat er maar weinig goede jeugd doorstroomt naar de basis van Heerenveen dus is het mijns inziens weggegooid geld. Zou denk ik over bijna alle jeugdopleidingen, m.u.v. Ajax, al wordt het ook daar al iets minder.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Leuk en aardig, maar als je in de openingszin zegt dat je de trouwste supporter van Heerenveen belt, en vervolgens continu mij als PSV supporter bestempeld ('ik ben geen PSV supporter', 'oh komt u nooit in het Philips stadion'), was het bij uiteraard snel gebeurt.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Leuk en aardig, maar als je in de openingszin zegt dat je de trouwste supporter van Heerenveen belt, en vervolgens continu mij als PSV supporter bestempeld ('ik ben geen PSV supporter', 'oh komt u nooit in het Philips stadion'), was het bij uiteraard snel gebeurt.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kortom: Heerenveen heeft niets fout gedaan, behalve dan de tekst die ze op hun site hebben gezet.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

en vervolgens continu mij als PSV supporter bestempeld
Eindelijk iemand die het ziet! Ik heb het altijd al geweten Robert... Dat je dat zelfs door de telefoon kunt horen, triest zeg! :mrgreen:

Tis trouwens toch te gek voor woorden: ik ben nóg niet gebeld! :wink:
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

KingBee schreef: Jij snapt het niet, een callcenter inhuren is gelijk aan het huren van een werknemer via een uitzendbureau. Die kunnen toch ook bij gegevens komen waarover ze moeten beschikken om juist te functioneren? In dit geval heben dus de medewerkers van het callcenter jou en onze gegevens nodig om te functioneren voor de club.

Nee, ik snap het inderdaad niet :cry: :? Stel je eens voor dat het desbetreffende callcdenter het te druk heeft en het vervolgens uitbesteed aan weer een ander callcenter. Dan liggen mijn en jouw gegevens weer op een ander bureau..... We kunnen hier nog lang en breed over hebben maar ik vind het gewoon niet prettig ondanks dat ik er waarschijnlijk toestemming voor gegeven heb.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Ik vind dat er maar weinig goede jeugd doorstroomt naar de basis van Heerenveen dus is het mijns inziens weggegooid geld. Zou denk ik over bijna alle jeugdopleidingen, m.u.v. Ajax, al wordt het ook daar al iets minder.
vandaaar ook deze actie, door nog meer geld in de jeugdopleiding te pompen zal er wellicht weer een nieuwe "Abe" opstaan. :mrgreen:

we waren al bang dat we niet meer bij de grote "sc Heerenveen" familie behoorden maar zijn uiteindelijk toch nog gebeld. Alleen vroegen ze naar onze zoon Thomas Bruin, aangezien die pas 4 is hebben we maar voor het aantrekkelijke aanbod bedankt. :wink:


Je ziet nu waar de samenwerking met de sponsorloterij tot kan leiden. De sponsorloterij steekt flink wat geld in de Eredivisie NV en heeft via de clubs toegang tot een groot adressenbestand. Clubs doen natuurlijk met de actie mee aangezien ze dat weer wat extra geld oplevert. Maar er wordt blijkbaar aardig op de emotie gespeeld, "U bent toch supporter van ... dan neemt u toch ook een lot!"
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

En u antwoord op die vraag 30plus was?
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Kunnen die gasten ook niet even naar de leeftijd kijken?!... Ik werd net vrolijk gebeld (mobiel nogwel.. en wat een rottijd zeg) door een Rotterdammer die 'namens sport club Heerenveen' belde... nadat ik zei dat ik minderjarig ben en mn ouders voor Feyenoord zijn was het gesprek snel voorbij :lol:
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Nou deze avond was ik dan ook eindelijk aan de beurt. De dame in kwestie bleef maar volhouden dat ze van SC. Heerenveen was. Na een korte research waaruit bleek dat ze niet eens wist wie de trainer van Heerenveen was heb ik haar duidelijk gemaakt dat ik niet gedient ben van dit soort verkooppraktijken.

En mijn mail gaat zo meteen ook naar de club.
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

En u antwoord op die vraag 30plus was?
mijn secretaresse heeft het gesprek aangenomen en wij hebben heel vriendelijk voor de eer bedankt. :mrgreen:
Plaats reactie