Feanflits insite

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Feanflits insite

Bericht door Piet »

Afgelopen week keek ik weer eens in mijn spambox. Daar trof ik een bericht aan dat afkomstig was van de club. Het was verzonden op 13 januari en betrof een 'Feanflits Insite week 2.' Er stond onder andere wat in over de wedstrijden tegen Newcastle, over gewijzigde wedstrijden en over de voetbalkadobon.
Het zag er verzorgd uit, maar bevatte weinig nieuws. Voor mensen die niet regelmatig de verschillende websites in de gaten houden kan dit echter anders zijn.
Op dit moment vraag ik me af, waarom ik deze Feanflits mocht ontvangen.
Daarnaast vraag ik me af of het een periodiek verschijnend iets is. ' Week 1' of ' week 2' heb ik nergens gezien.
Het belangrijkste wat ik me echter afvraag, dat is hoe de club aan mijn emailadres komt. Ik heb ooit wel eens een mail gestuurd, maar de laatste is zeker een half jaar geleden, en ik weet niet eens zeker of ik gemaild heb vanaf het mailadres waarop ik deze Feanflits heb ontvangen. Heeft de club soms een database met emaildressen aangelegd? Is die database dan wel getoets aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP)? Ik hoop niet dat iemand dit forum gebruikt heeft om de Feanflits te verzenden, dat zou ik jammer vinden.
Is er iemand die meer weet?
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Nog nooit van gehoord, maar heb ook een redelijk goed spamfiltertje :D
Moet ik er eerlijkheidshalve ook bijvermelden dat ik maar heel weinig op de officieele heerenveen pagina kom :oops:
Anti anti. :)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik meende te herinneren dat de club bij de lancering van de website dit heeft aangelegd.
Heb je toen niet toevallig je emailadres ingevuld?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Volgens mij kan/moet je tegenwoordig bij je seizoenkaart een e-mailadres opgeven. Of bij de uitregistratie.
Strukeduker
Bankzitter
Berichten: 227
Lid geworden op: 18-11-2004 21:00
Locatie: Drylts!
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

Geloof ook dat t via de uitregistratie is gebeurd... k krijg em ook via de mail, alleen is t gewoon t nieuws wat de hele week al op de site stond... :roll: Niet echt veel nieuwswaarde dus...
Wij zijn Fries, Wij zijn één, wij zijn Sc Heerenveen!!! :stan:
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Blijf het vreemd vinden. Die uitregistratie is er al een tijdje en nu pas heb ik de eerste mail gezien. Een mail waar ik niet eens omgevraagd heb en die anderen blijkbaar helemaal niet hebben ontvangen.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik heb ook uitregistratie, maar ik heb ook nog niks ontvangen.
Corruption is everywhere, fight it!
Olaf
Erelid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Lissabon
Contacteer:

Bericht door Olaf »

Ik heb hem ook ontvangen. Toen ik hem las vroeg ik me net als Piet af hoe ze aan mijn e-mail zijn gekomen, volgens mij heb ik nooit toestemming gegeven om berichten toegestuurd te krijgen....

Overigens ben ik ook geregistreerd voor de uitwedstrijden...
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Ben als het goed is ook geregistreerd maar heb ook nooit wat ontvangen. Ik zeg bewust als het goed is want om 1 of andere duistere reden ben ik tot 2 keer toe ook al v/d wachtlijst verdwenen. Dus daar ik ook geen bevestiging heb gekregen watbetreft uitregistratie stelt me niet echt gerust. Zal daarom binnenkort de club ook maar weer eens bellen of t wel goed zit. ( heb overigens destijds de pasfoto persoonlijk langs gebracht ).
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Alweer niet echt op de juiste plaats, maar toch weer een klacht. Na een ongevraagde mail werd ik vanavond gebeld door iemand die vertelde namens SC Heerenveen te bellen. Of ik mee wilde spelen in de sponsorloterij. Het moet echt niet gekker worden! Zal binnenkort toch eens een mail sturen om te achterhalen wat er allemaal met mijn gegevens gebeurt en ze verzoeken, deze niet voor commerciële doeleinden te gebruiken.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ook hier is vanavond heen gebeld. Ik heb zelf niet opgenomen, maar van wat ik begrijp was het iets van de supportersclub ofzo. De helft van een bepaald bedrag zou daar naar toegaan ofzo.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Piet, ik was net van plan een identieke post te plaatsen. Gisterenavond.
"Goedenavond meneer, ik bel u namens de sc Heerenveen. U bent voor zover wij weten een echte supporter die ook bijna alle wedstrijden bezoekt. Heeft u even tijd ?"
Nou, dat had ik wel, voor onze eigen scH. Tot die mevrouw in de volgende zin meldde dat de Sponsorloterij ...en toen onderbrak ik haar want ik zag de bui al hangen. Ik heb de dame in kwestie laten weten dat ik absoluut niet gediend was van een dergelijke benadering (en dat ik het haar overigens niet persoonlijk kwalijk nam) maar dat ik van mening ben dat zij het gesprek dient te beginnen met de mededeling dat ze namens de Sponsorloterij belt. Want dan had ik geen tijd voor haar gehad.
Schandalig dat de club de telefoonnummers van de seizoenkaarthouders zo verspreid. Waar blijven de privacy-regels ? Overigens meldt de club sinds vandaag dat je gebeld kunt worden namens die Loterij. Als mosterd na de maaltijd :blbl:
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

Ik ben inderdaad ook gebeld. Stelt zich inderdaad voor als iemand van SCH en komt dan met de vraag of ik wil meespelen, 1 maand gratis een lot als lokkertje, hierna uiteraard tegen betaling, en je kon er ook nog een Hotelbon bij krijgen. Gedeelte van geld ging naar jeugdopleiding begreep ik. Ben ook niet blij dat men op deze manier over mijn (onze) gegevens kan beschikken.
Ben er trouwens ook niet op in gegaan.
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Ook hier is vanavond heen gebeld. Ik heb zelf niet opgenomen, maar van wat ik begrijp was het iets van de supportersclub ofzo. De helft van een bepaald bedrag zou daar naar toegaan ofzo.
Neem in het vervolg zelf de telefoon op, verfboer :blbl: dan je gehoord dat het om een deal tussen de sponsorloterij en de sportclub gaat.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Sponsorloterij georganiseerd door de ossh toevallig?
Heerenveen: superbia ex septentrio
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Voor de mensen die niet (dagelijks) op de officiële site van de club komen:
De Sponsorloterij is maatschappelijk sponsor van de Eredivisie CV geworden. De jeugdopleidingen van de clubs in de eredivisie profiteren daar direct van. Van ieder verkocht lot komt namelijk de helft (3,25 euro) ten goede aan de jeugdopleiding van de clubs. Bovendien maakt u 52 keer kans op een miljoen euro of één van de andere schitterende prijzen.

Seizoenkaarthouders van sc Heerenveen kunnen gebeld worden door de Sponsorloterij met het verzoek om een lot te bestellen. Als u op de aanbieding ingaat maakt u wekelijks kans op het winnen van een miljoen euro en steunt u direct en gegarandeerd de jeugdopleiding van sc Heerenveen. De helft van de inleg (3,25 euro) wordt aan sc Heerenveen geschonken. Tegelijkertijd maakt u wekelijks kans op het winnen schitterende prijzen, zoals een week rijden in een Ferrari of u wint één van de drie Cabrio's die er gegarandeerd uitgaan.
Als u als seizoenkaarthouder van sc Heerenveen gebeld wordt en ja zegt tegen het aanbod van de Sponsorloterij, dan steunt u dus onze jeugdopleiding èn u ontvangt ook nog een Hotelwaardecheque, waarmee u drie nachten gratis in één van de Selecthotels in Europa kan verblijven. Allemaal redenen dus om ja te zeggen!
Ik besteed elk seizoen al genoeg aan het voetbal. Dit 'extraatje' laat ik dus mooi aan me voorbij gaan... :mrgreen:
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Ja, ik ben ook gebeld..... de manier waarop vind ik ook niet kunnen hoor! Het idee is leuk, dat ze de club wat steunen e.d. maar deze aanpak ben ik ook niet van gediend! Bellen ze me ook nog op mijn zakelijke mobiele nummer.... wat ik aan SCH had gegeven zodat ze me altijd kunnen bereiken....... niet weer dus!
Net fan dat benaude!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Nielshh schreef:Voor de mensen die niet (dagelijks) op de officiële site van de club komen:
Ik besteed elk seizoen al genoeg aan het voetbal. Dit 'extraatje' laat ik dus mooi aan me voorbij gaan... :mrgreen:
Zo heb ik het ook kenbaar gemaakt, de beste man maakte de opmerking "zo sponsert u Heerenveen". Doe ik per seizoen al voldoende was het antwoord.

Maar dit is natuurlijk een afspraak tussen de sponsorloterij en de eredivisie clubs, een MOETJE maar net als de rest hier ben ik absoluut niet gediend van dit soort zaken en helemaal niet als ze me overdag "storen" tijdens het werk. Ik heb wel wat beters te doen, forum lezen en dergelijke :mrgreen:
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

"Seizoenkaarthouders van sc Heerenveen kunnen gebeld worden door de Sponsorloterij met het verzoek om een lot te bestellen"

Door wie ben ik nou gebeld? op de officiele site staat dus dat je gebeld kan worden door de Sponsorloterij terwijl de meneer die mij belde uit naam van Heerenveen belde. Vreemd
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ook ik was gisteravond slachtoffer.

Het is een tactiek die de sponsorloterij wel vaker gebruikt. Er zit een callcenter in Leeuwarden, genaamd Cendris, dat o.a. belt voor de Sponsor loterij. Zelf heb ik ooit nog eens één dag daar gewerkt (voor Tele2), maar aangezien ik toen pas hoorde dat ik zo'n 6 euro per uur zou krijgen, was ik snel weer weg. Bovendien zijn het een beetje vieze bedrijven. Ten koste van alles verkopen is niet mijn stijl.

Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, als ik voor commerciele doeleinden gebeld wordt. Zo lang het maar fatsoenlijk gaat. Positieve reclame vind ik het echter niet en vooral de manier waarop is niet erg sjiek. Bellen namens s.c. Heerenveen terwijl je toch eigenlijk belt voor de Sponsor Loterij.

Zelf ben ik ooit eens lid geworden van het waardeloze voetbalblad Elf. Kostte twee euro per maand, en één euro ging naar de club uit mijn dorp S.S.S. Prima natuurlijk, totdat ik nooit een blad kreeg. Het kan bij zulke bedrijven blijkbaar nooit goed gaan.
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

roelof de vries schreef:Er zit een callcenter in Leeuwarden, genaamd Cendris, dat o.a. belt voor de Sponsor loterij. Zelf heb ik ooit nog eens één dag daar gewerkt (voor Tele2), maar aangezien ik toen pas hoorde dat ik zo'n 6 euro per uur zou krijgen, was ik snel weer weg.
Dat heb ik ook een paar weekjes gedaan. Kon kiezen tussen Lotto en Tele2, dus volgens mij daar geen Sponsor Loterij Roelof.
Je had trouwens beter Lotto kunnen kiezen, veel leuker dan Tele2. Voor mijn leeftijd verdiende het trouwens wel goed.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

@ Roelof en Fluffy.
Jullie hebben daar gewerkt, weet je dan ook hoe je je naam/nummer uit hun bestanden kan verwijderen?
Moet wel een speciaal nummer voor zijn namelijk, maar ik weet niet welk.
Of misschien weet iemand anders het?
Anti anti. :)
Johnny '86
Wereldspeler
Berichten: 1192
Lid geworden op: 18-09-2004 20:31

Bericht door Johnny '86 »

Ik kan je in ieder geval niet helpen, heb niks gehoord/gelezen over zo'n nummer. Die bestanden krijgen ze trouwens weer van een andere instantie waarvan ik helaas de naam ben vergeten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik ben gisteren dus gebeld door iemand van de sponsorloterij terwijl ik in de veronderstelling was dat het een medewerker van Heerenveen was die uit naam van de sponsorloterij belde. Ik vind het een zeer slechte zaak dat Heerenveen persoonsgegevens (waaronder het banknummer :twisted: ) doorgeeft aan dergelijke organisaties. Ik zal dit de club ook zeker laten weten.
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Om terug te keren naar het topic van Piet:
Afgelopen week keek ik weer eens in mijn spambox. Daar trof ik een bericht aan dat afkomstig was van de club. Het was verzonden op 13 januari en betrof een 'Feanflits Insite week 2.' Er stond onder andere wat in over de wedstrijden tegen Newcastle, over gewijzigde wedstrijden en over de voetbalkadobon.
Het zag er verzorgd uit, maar bevatte weinig nieuws. Voor mensen die niet regelmatig de verschillende websites in de gaten houden kan dit echter anders zijn.
Op dit moment vraag ik me af, waarom ik deze Feanflits mocht ontvangen.
Daarnaast vraag ik me af of het een periodiek verschijnend iets is. ' Week 1' of ' week 2' heb ik nergens gezien.
Piet, kan het zijn dat je lid bent van de Feanatics? Die mailen af en toe een nieuwsbericht naar hun leden.
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

En vanavond was ik aan de beurt! Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!!

Dus binnen 15 seconden was de lijn weer vrij! :mrgreen:
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Bij mij zei de mevrouw niet dat ze namens SCH belt, maar 'met ....vanSCH en dat vind ik nog kwalijker :urgs: Vanuit :stan: ken ik de meeste medewerkers wel dus ik dacht ben jij nieuw of zo bij de club :urgs:

Het idee van in een loterij meespelen en daardoor je cluppie steunen vind ik op zich wel aardig. Ik denk ook dat bij alle seizoenkaarthouders van alle clubs in NL gebeld zullen worden. Echter, de manier waarop deze werving gebeurt is alles behalve goed te noemen.

Heerenveen had dit per brief moeten doen. In dat geval gebruikt de club de adresgegevens voor eigen doeleinden. Maar nogmaals: het zal wel een landelijke actie zijn. Hebben de internetfreaks hier al topics hierover kunnen ontdekken bij andere clubs over dit onderwerp?
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

30plus schreef: Neem in het vervolg zelf de telefoon op, verfboer :blbl: dan je gehoord dat het om een deal tussen de sponsorloterij en de sportclub gaat.
Hoho 30+, volgens mij haal je nu twee personen door elkaar.
Je hebt Frisian Viking en Frisian en dat zijn twee verschillende mensen. :blbl:
supporter: in voor en tegenspoed
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

"Maar het is voor de jeugdopleiding van Heerenveen". alsof daar gebruik van wordt gemaakt :wink:
Plaats reactie