De Mol verwerft rechten samenvattingen eredivisie!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Niemand weet wat voor kwaliteit De Mol gaat leveren, en ik denk dat het beter dan Studio Sport moet kunnen.

En dat "instituut" is vooral door zelfbenoemd instituut Mart Smeets in interviews naar voren gebracht.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

John de Mol straks bij NOVA, Ned. 3, p/m 22.15u!

Benieuwd hoe hij een en ander gaat aanpakken.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

YAY einde van studio ajax ik hoop dat de mol en de zijnen onafhankelijk blijven en het voetbal brengen als onafhankelijke partij en niet als een grutje fans van 1 club en dit ook nog duidelijk naar buiten brengen.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Die Studio Sport lui zijn bijna allemaal fan van Heerenveen hoor, dus het zal er voor ons niet beter op worden.

Ik begrijp die afkeer van Studio Sport en die hang naar geld van sommigen niet zo.

Ik vind persoonlijk dat Riemer ons een loer draait, alleen maar aan de poet denken.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het gaat dus niet alleen maar om de poet. Als John de Mol een wanproduct levert, lopen de kijkers weg.

In Nova legde hij net uit dat hij een liefhebber is van de Engelse manier van het in beeld brengen van voetbal, en dat hij het op die manier wil gaan doen. Mijn zegen heeft ie!
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

devito schreef:Ik ben zeer blij met de keuze voor Talpa ... en Studio Sport kan zich richten op de sporten waar ze wel goed in zijn.
Kijk, dit vind ik nou een mooi geschreven stuk. Ben het er niet helemaal mee eens (deels helemaal niet), maar devito's meningen zijn onderbouwd, hij noemt man en paard, is bevlogen, schrijft lopende zinnen, etc.. Zou zo als redactioneel in de krant kunnen :wink:
Jaap F. schreef:Het is vooral die arrogantie van Michael van Praag die me tegenstaat.
Helemaal mee eens, wat een zelfvoldane man. Kan sowieso niet zeggen dat ik een fan ben van deze man, maar het viel mij vandaag ook wel heel erg op.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Jeroen schreef:Het gaat dus niet alleen maar om de poet. Als John de Mol een wanproduct levert, lopen de kijkers weg.

In Nova legde hij net uit dat hij een liefhebber is van de Engelse manier van het in beeld brengen van voetbal, en dat hij het op die manier wil gaan doen. Mijn zegen heeft ie!
Jij gaat dus voor het geld?

Denk je nou echt dat de voorzitters op basis daarvan gekozen hebben? De Mol zegt dat hij in eerste instantie niks gaat veranderen. Er is gekozen voor het geld en nergens anders voor en dat is erg bedenkelijk, vind ik.

Natuurlijk lopen de kijkers niet weg, hoe stel je je dat voor?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jaap F. schreef:
Natuurlijk lopen de kijkers niet weg, hoe stel je je dat voor?
Een "boycot" zoals bij Sport7...
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Jeroen schreef: Een "boycot" zoals bij Sport7...
Daar was geen sprake van een boycot. Er werd gewoon slecht naar de Frank Masmeijer quizjes gekeken, de samenvattingen zullen altijd wel blijven scoren. Of kijk jij niet meer naar Heerenveen dan?
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ik zag De Mol bij het Journaal en bij Nova en ik heb er wel vertrouwen in. Dat had ik trouwens al.

Ik vond Studio Sport de laatste tijd monopolistische trekjes vertonen. "Maakt niet uit hoe we het uitzenden: de mensen kijken toch wel."

Ook vond ik dat er altijd buitensporig veel aandacht werd besteed aan Ajax. Neem nou het verlies tegen Heerenveen. Na de wedstrijd wordt niet "de winnaar" als eerste geïnterviewd. Nee hoor...een Ajax-speler over de "verlieswedstrijd". Dat getuigt van heel weinig respect. Later in Studio Voetbal alleen maar Ajax Ajax Ajax...verloren en hoe moet het nu met Koeman? Met dank aan Jack van Gelder. En al die eigenwijze commentatoren die daar al jaren zitten? Ze zeggen buitenspel en tijdens de herhalingen blijven ze dat volhouden terwijl iedereen kan zien dat het niet zo is. Alleen Frankie Snoeks krijgt van mij een voldoende.

John de Mol zei het al: Er komen echt geen showballetten het veld ophuppelen. Hij wil het uitzenden zoals het in Engeland wordt uitgezonden en dat is alleen maar een voordeel. Meer gebruik van de technische mogelijkheden. Hopelijk haalt hij de IJzeren Rinus weer terug. Ik vond dat fantastisch. Studio Sport heeft er een blauwe maandag gebruik van gemaakt en het na een paar weken er weer uitgegooid. Ook luistert De Mol naar het wensenlijstje van de clubs, terwijl de NOS deze arrogant terzijde heeft geschoven.

En John doet tegenwoordig echt alleen maar wat hij leuk vindt. Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Hij is immers na het aflopen van zijn concurrentiebeding gewoon weer begonnen met een productiebedrijfje omdat hij dat leuk vindt.

Kortom: Ik zie het wel zitten!
Afbeelding
foppe65
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 25-03-2004 16:58
Locatie: Lemmer

Bericht door foppe65 »

Ik vermoed dat we de eerste 2 jaar geen kosten hoeven te betalen om naar het voetballen te kijken, maar daarna zullen we voor ome John echt in de buidel moeten gaan tasten om het voetbal nog te kunnen zien...
De zon gaat voor niets op maar het voetbal gaat geld kosten als we dat willen gaan zien.
Let op mijn woorden over 2 jaar gaan we op zeker betalen voor deze sender want ome John wil wisselgeld zien en aangezien hij voor 3 jaar de rechten heeft wil ie ze het derde seizoen te gelde maken, want met reclameblokken alleen gaat ie er niet komen en moet er geld bij...........

Dus als er een blessure is krijgen we reclame.......................
Jammer maar het is niet anders..........

BTW vroeger nog met dit meneertje samengewerkt en hij gaat over lijken, dus betalen straks om voetbal te zien en anders kijken jullie toch niet, zo denkt ie!!! 100% op zeker!!!!
You simply the best, better than all the rest!!!
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

vries153 schreef:YAY einde van studio ajax ik hoop dat de mol en de zijnen onafhankelijk blijven en het voetbal brengen als onafhankelijke partij en niet als een grutje fans van 1 club en dit ook nog duidelijk naar buiten brengen.
Daar zou ik maar niet te vroeg om juichen, Jack van G. is een grote vriend van John de Mol, deze zal waarschijnlijk ook overkomen naar Nickolodeon. Waardoor we waarschijnlijk weer een Ajax-talkshow krijgen.
Anti-vlaggetjes
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

BTW vroeger nog met dit meneertje samengewerkt en hij gaat over lijken, dus betalen straks om voetbal te zien en anders kijken jullie toch niet, zo denkt ie!!! 100% op zeker!!!!
Ben jij misschien ome Joop van den Ende :wink:

Ik geef JdM het voordeel van de twijfel. Eerst zien dan oordelen! Op Studio Sport is genoeg aan te merken en ik kan het me niet voorstellen dat de kwaliteit minder wordt. An de reclame zal ik me niet echt storen wel aan eventuele spelletjes, al geloof ik niet dat hij er van die SBS bagger van wil gaan maken.

Ik ge ervan uit dat de tijden niet veel zullen veranderen. Niet qua aanvang en niet qua tijdsduur. Indien het programma met de samenvattingen te lang duurt dan zal het kijkcijfer namenlijk omlaag gaan.

Ik was een van de weinigen die het jammer vond dat sport 7 destijds neergeknuppelt is. Was wel een beetje hun eigen schuld omdat ze enkele verkeerde keuzes gemaakt hadden, maar dit had zeker wat moois kunnen worden.

Ik geloof nooit dat JdM de samenvattingen achter een betaalsysteem wil gooien. De reclameinkomsten zullen niet gering zijn en het aantal kijkers zal bij een dergelijk systeem hard achteruit gaan. Hierdoor zullen de reclameinkomsten dalen.

Overigens heeft JdM al een groot deel van zijn investering terugverdient in aandelen Versatel.

Ben wel benieuwd naar welke mensen over zullen stappen. Er zijn al diverse open solicitaties geweest. Belangrijk vind ik de commentatoren. Niet dat de huidige nu helemaal geweldig zijn, maar waar vind je goede alternatieven?? Kunnen de commentatoren niet een eigen bedrijf starten en zich laten inhuren voor zowel JdM als de NOS?!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Studio Ajax blijft bestaan ben ik bang.

Aantal Feiten:

De Mol is lid van de RvC van Ajax,
Jaakke zit in het bestuur van Versatel,
De mol heeft weer aandelen Versatel,
De mol is Amsterdam georiënteerd.. (geen feit, maar gedachte)

Een logische cirkel..

We zullen altijd en overal naar studie Ajax of studie JOS zoals onze Rotterdamse vrienden het noemen moeten blijven kijken.

PS die Belg van komt dat schot moet een contract krijgen van Talpa, vond het erg plezant om naar het verslag van Utrecht-Den Bosch te luisteren..
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Carwood Lipton schreef:En voor de mensen die niet willen betalen, kunnen net al ik gedaan heb, een tv kaart nemen, en cracken die zooi, heb je zo canal + gratis in huis...
Doe mij even zo'n kaart CL, geef in een PB,tje maar even aan waar ik hem vandaan kan halen en hoe ik hem kan updaten.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

vries153 schreef:YAY einde van studio ajax.
De Mol = 020 !!!

Twee handen op een buik met v Praag.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

foppe65 schreef:Ik vermoed dat we de eerste 2 jaar geen kosten hoeven te betalen om naar het voetballen te kijken, maar daarna zullen we voor ome John echt in de buidel moeten gaan tasten om het voetbal nog te kunnen zien...
Dat is al jaren uitgesloten, aangezien elke 'gewone man' voetbal moet kunnen zien, dit zal dus echt niet gebeuren.

Dat het een ajaxshow gaat worden zal ongetwijfeld. Persoonlijk hoop ik vurig op een kampioenschap van AZ. Die zogenaamde top 3, waarvoor aparte rechten verkocht worden, bah. Arrogantie ten top.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

O ja dat is waar ook twee jaar geleden is er besloten dat voetbal altijd op het open kanaal moet blijven, dus er voor betalen is niet aan de orde..

H-J ben jij de Harm-Jan van het CMDutch forum? sorry off topic
jeroentjeheerenveen
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 22-12-2003 17:40
Locatie: franeker

Bericht door jeroentjeheerenveen »

tsja het voetbal verhuist naar een andere zender,, ik ding weet ik zeker waar het ook uitgezonden wordt we kijken toch wel.

maar iedereen rekent de mol al rijk, hij moet eerst maar een goed team om zich heenbouwen.

al denk ik wel dat het snel zal gaan wennen, maar zoals al eerder gezegt is de kracht van nos zat em in de verslaggevers.

mart smeets blijft denk ik gewoon bij de nos wielrennen, schaatsen (alleen de belangrijkste wedstrijden dan) want dione de graaf neemt et stokje al wat over, en verder zijn talkshow's,, jack van gelder vind ik niet slecht maja algemeen bekend ajacied.

rlt houd 2e recht dus genee zal daar wel doorgaan met derksen en co. vind ik wel leuk programma alleen er wordt zo vreselijk veel alleen over de top 3 gepraat.

net als die live wedstrijden waarom ajax-rbc uitzenden als az-utrecht speeld of heerenveen-az..?

ach het word gewoon afwachten wat het word, nieuwe tijden nieuwe dingen..
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

jeroentjeheerenveen schreef:net als die live wedstrijden waarom ajax-rbc uitzenden als az-utrecht speeld of heerenveen-az..?
Omdat Ajax en Feyenoord nou eenmaal de grootste aanhang van Nederland hebben, dus ook de meeste kijkers... Hoe meer kijkers, hoe interresanter het is om dan reclame te maken rond die tijd als bedrijf, dus volle en duurdere reclameblokken voor John de Mol en dus sneller z'n investering er uit..
Je houdt toch dat de grote clubs meer aandacht krijgen, das ook logisch natuurlijk, ze hebben veruit het meest gewonnen en dus betekend voor het Nederlands voetbal..., daar kun je maar 1 ding aan doen en dat is een aantal jaar achter elkaar tussen de topclubs eindigen en meedoen om het kampioenschap.. En dat lijkt me wel wat :D

Verder verwacht ik wel dat John de Mol kwaliteit gaat leveren, vond de uitwedstrijden van het Nederlands Team er ook prima uitzien en, zolang Witsche niet weer commentaar gaat leveren bij de wedstrijden, zie ik het met vertrouwen tegemoet
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Patrick schreef:

Verder verwacht ik wel dat John de Mol kwaliteit gaat leveren, vond de uitwedstrijden van het Nederlands Team er ook prima uitzien en, zolang Witsche niet weer commentaar gaat leveren bij de wedstrijden, zie ik het met vertrouwen tegemoet

Ik denk dat ie daarvan wel geleerd heeft, dus dat zel wel beter worden, maar ik zag het toch liever bij de NOS.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Misschien dat de Mol eens andere oud voetballers commentaar laat geven dan Joeri Mulder. Niet dat ik de familie Mulder niet waardeer, maar toch zie ik ze het liefst in postbank blauw.


Wat ik me wel afvraag is of de NOS volgend jaar ook de Champions League en Uefa Cup rechten heeft? Want dan heb je 3 zenders waar je wedstrijden moet kijken

Europees voetbal : NOS
Eredivisie: Nickelodeon
Oranje uit: Nickelodeon
Oranje Thuis: SBS6

Dat vind ik toch behoorlijk lastig.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Champions League is nog tot en met 2006 bij de NOS, net als WK 2006.
Gebruikersavatar
Frisian
Wereldspeler
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10-07-2004 12:43

Bericht door Frisian »

En wie denkt dat onze grote vriend is uitgewinkeld heeft het mis, dit zijn zn nieuwe plannen.
John De Mol wil nu ook uitzendrechten Jupiler League


Na de Nederlandse competitie, heeft John De Mol nu ook zijn zinnen gezet op de uitzendrechten van de Belgische voetbalcompetitie. De maatschappij Versatel, waarin hij 41 procent van de aandelen heeft, informeerde donderdag al bij de Profliga naar de voorwaarden om een bod te mogen uitbrengen.

Eerder verwierf De Mol ook al de uitzendrechten in Nederland. Daar start hij binnenkort met een nieuwe zender waarvan het voetbalcontract een belangrijk onderdeel van wordt. De zender zal wel niet te zien zijn in België. (PM)
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Ik heb helemaal geen problemen mee dat de rechten bij John de Mol zijn terecht gekomen. Ik zie ook helemaal niet wat Studio Sport nu zo speciaal maakt, afgezien van dat ze het voetbal al jaren uitzenden. Bijzondere kwaliteiten die zouden rechtvaardigen dat de NOS ondanks het lagere bod de rechten zou krijgen kan ik er in ieder geval niet ontdekken. En over vervelende reclameblokken gesproken: bij live wedstrijden wil de NOS ook zo veel mogelijk reclameblokken in de pauze proppen, geen verschil met welke commerciële omroep dan ook.
Tja....
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

Op de Beverenside blijken de belgen er niet zo blij mee, volgden onze competitie via de NOS!! :cry:
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Jaap F. schreef:Die Studio Sport lui zijn bijna allemaal fan van Heerenveen hoor, dus het zal er voor ons niet beter op worden.

Ik begrijp die afkeer van Studio Sport en die hang naar geld van sommigen niet zo.

Ik vind persoonlijk dat Riemer ons een loer draait, alleen maar aan de poet denken.
Wat een onzin!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik zou het wel leuk vinden als John dat Belgische voetbal dan ook in Nederland zou uitzenden!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik vond die ene keer beveren eigenlijk al meer dan genoeg
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Dat Belgische voetbal hoeft van mij ook niet, dan zie ik liever Engels voetbal. Maar de Mol wil doordeweeks voetbaljournaals maken, waarin vooral de kleinere clubs meer aandacht krijgen. Hij moet toch wat 's avonds doordeweek.
Plaats reactie