Verdiensten Uefa Cup

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CRULES
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 05-03-2003 09:09
Locatie: IJLST
Contacteer:

Verdiensten Uefa Cup

Bericht door CRULES »

Ik vroeg me het volgende af:

hoeveel wordt er door de clubs verdient door de 2e ronde te halen ?
wat zijn de verdiensten bij een overwinnen, gelijkspel en verlies ?
krijgen de clubs ook geld per gescoord goal ?

zijn er mensen die antwoorden hebben op deze vragen ?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

In CM 03/04 krijg je slechts 40.000 euro maar dat is maar de vraag of dat correct is..
Ze halen meer geld van kaart verkoop en reclame enz..
(Reken maar uit 15.000 kaarten verkocht voor 10 euro is 150.000 euro en dan krijg je nog de laaste duizend die voor 15 euries zijn verkocht..)
Maar er zijn nartuurlijk ook nog kosten..
Ik denk dat je het prijzen geld meer kan zien als kosten vergoeding(eerste ronde), maar als je echt van de poule naar de laaste 32 gaat zal het bedrag wel aardig aantikken..
In de CL krijg je voor een gelijk spel en voor winst geld maar niet per doelpunt dat zal dus ook niet zo zijn in de uefa..
Maar ik denk dat je op de eerste ronde meer gelijk loopt dan gelijk dikke winst maakt het is zeker minimaal...
Laatst gewijzigd door Lipton op 02-10-2004 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Nou mensen met een goed cijfer op wiskunde dit is jullie kans :mrgreen:
Jos in de basis
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen heeft voor 1 speelronde Europees begroot dus alles wat er nu bijkomt is extra.Hoeveel de kosten precies zijn weet ik niet maar in vergelijking met de CL zijn de inkomsten niet super hoog maar ja..Zolang we winst maken is elke euro mooi meegenomen :D
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik denk dat het nu wel wat veranderd is, maar voor de kleine clubs die Europa ingaan is de UEFA Cup helemaal niet winstgevend. Er worden zoveel kosten gedraait, en als je dan de eerste ronde niet doorkomt... ja dan win je niet veel geld.
vries153
Bankzitter
Berichten: 241
Lid geworden op: 23-07-2003 19:48
Locatie: gorredijk

Bericht door vries153 »

de nieuwe opzet zorgt voor extra inkomsten als ik alles goed gelezen heb zit het poule systeem zo inelkaar dat de clubs 1/3 krijgen van wat champions leauge clubs krijgen
voor een overwinning of gelijkspel.

bijvoorbeeld PSV wint van Arsenal €1,5 miljoen
Heerenveen wint van schalke €500.000

De bedragen zijn verzonnen maar het is even dat het iets duidelijker wordt wat ik bedoel.
Franssie
Nieuw talent
Berichten: 96
Lid geworden op: 14-02-2004 11:06

Bericht door Franssie »

Heerenveen wint van schalke €500.000
Gaan we nu ook al tennisen???

Maar 1/3 van CL-premies is wel te doen, is meer dan ik verwacht had. Vergeet bovenal
de recettes niet, tegen Petach waren er meer dan 17.000 supporters en ik verwacht
dat deze aantallen ook in de poule worden gehaald. (is al 51.000 kaartjes * €15-20)

(is idd alleen een indicatie, uitspelende club zal er ook wat van krijgen en prijs klopt niet
want wat gebeurt er met sponsors bijvoorbeeld?)
Maar goed levert volgens mij nog een behoorlijke winst op en dat vind Riemer altijd leuk
(ben er zelf ok niet ontevreden over hoor :wink: )
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik heb helaas nergens iets kunnen vinden over de bedragen die uitgekeerd worden.

Ik vermoed echter dat het net als bij de CL op basis van marktaandeel van de televisierechten van het thuisland gaat, en dan daar een percentage van.

Dus als het Schalke - Heerenveen geloot wordt, krijgt Schalke veel meer, aangezien Duitsland een groter aandeel in de televisierechten betaalt aan de UEFA.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Jullie vergeten nog even de lucratieve uitzend rechten. Niet onbelangrijk, zeker als de tegenstander uit een aansprekend land komt. Ik weet geen bedragen maar dat levert de club een behoorlijke grijpstuiver op.
Wéér uit!!!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Beetle schreef:Jullie vergeten nog even de lucratieve uitzend rechten. Niet onbelangrijk, zeker als de tegenstander uit een aansprekend land komt. Ik weet geen bedragen maar dat levert de club een behoorlijke grijpstuiver op.
Lees jij mijn posts niet ofzo?
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Vergeet het verdere randgebeuren ook niet he! Denk aan de consumpties en bv de verkoop van club-artikelen. Dat, samen met uitzendrechten en krt-verkoop is het toch echt wel lucratief voor onze club hoor. Ook al betalen de sponsors niet direkt voor een kaartje, die hebben ze min of meer al wel betaald hoor. Wordt bij het sponsor bedrag vast wel rekening mee gehouden. ( en vlgns mij moeten ze ook extra betalen voor de europese duels, in ieder gevald de rond-draaiende borden langs het veld. Reken maar dat die tijdens deze wedstrijden ook aardig meer opleveren dan tijdens de gewone competitie )
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Ik vermoed echter dat het net als bij de CL op basis van marktaandeel van de televisierechten van het thuisland gaat, en dan daar een percentage van.

Dus als het Schalke - Heerenveen geloot wordt, krijgt Schalke veel meer, aangezien Duitsland een groter aandeel in de televisierechten betaalt aan de UEFA.
Helaas die vlieger gaat voor de Uefacupwedstrijden niet op. Bij de CL hebben de clubs afstand gedaan van alle rechten (tv-rechten en reclameuitingen rondom het veld) daarvoor krijgen ze echter heel veel geld voor terug, startgelden, bonus voor winst/gelijkspel. Voor de Uefacup bestaan voor de clubs de inkomsten naast de recette uit de verkoop van de tv-rechten.
De winst van het poulesysteem is dat een club verzekerd is van 2 thuiswedstrijden en dus 2x de tv-rechten kan verkopen. Daarnaast 2x een uitverkocht stadion, de OSSH-leden hebben gratis toegang, zodat er per wedstrijd circa 15.500 kaartjes verkocht kunnen worden.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Misschien moeten we Riemer eens vragen hoe het nou allenmaal zit :)
Het is wel duidelijk dat je aan de Uefa verdient, zeker als je naar de poule rondes gaat dat kan niet anders.
Het is ook leuk voor de uitstraling van de club, er zijn spelers naar Heerenveen gekomen omdat het uefa speelt. (Bijv Arnold)
Maar het geld wat ze er totaal aan zullen verdienen?
Dat weten we over een periode van tijd wel, als er bekend word hoe het zit met de begroting. (hoe wel ik niet weet wanneer dat is)
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Riemer van der Velde was op Nederland 2 na de wedstrijd.
Hij melde dat er bruto 16miljoen euro bij de CL is op gehaalt.
De uefa zou ongeveer 10% daar van opleveren..
Dat valt dus wel mee!
Het is even voor de mensen die dat niet wisten!
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Carwood Lipton schreef:Hij melde dat er bruto 16miljoen euro bij de CL is op gehaalt.
Hij had het wel over zestien miljoen, maar niet over euro's. Aangezien dat avontuur in 2000 heeft plaats gevonden, neem ik aan dat we in guldens moeten rekenen. Dus verdienen we in de UEFA Cup ongeveer driekwart miljoen euro. En onmetelijke roem, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Volgens mij heeft de CL ons ongeveer 7 miljoen gulden opgelevert. Alleen al zonder te spelen hebben we toen iets van 6 miljoen gulden bijelkaar gesprokkelt... Dat zijn mooi bedragen voor een club als Heerenveen. Destijds was dat zijn 1/3 van de totale begroting...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als het gulden zou zijn geweest dan zou heerenveen nu 1,6 miljoen gulden hebben opgehaalt en ook nog bruto! :shock:
Dat is bijna niks!

Edit: dit lijkt me een beetje sterk, maar ik denk dat als heerenveen na deze ronde door gaat wel aardig zal worden verdient!
Dat komt omdat er veel clubs mee doen aan de uefa, nu zijn dat er nog maar 32.
Laatst gewijzigd door Lipton op 16-12-2004 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Het verschil met de CL is te groot. Op deze manier worden de grote en rijke clubs alsmaar groter en rijker.

De verdiensten zijn natuurlijk niet enkel uit te drukken in tv gelden, kaartverkoop en uefa premies. Je moet je ook bedenken dat het spelen van europees voetbal een positieve werking heeft op het aantrekken van nieuwe sponsors en publiek. Daarnaast is heen motivatie voor bestaande sponsors om de club te blijven steunen. Haalt Heerenveen bijvoorbeeld 4 jaar achtereen geen europees voetbal dan zal dit gevoeld worden in het sponsorbestand en dus de clubkas en dus de begroting en dus de spelerskwaleit.

Kortom: het levert wel meer geld op, al is dat op termijn.
foppe65
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 25-03-2004 16:58
Locatie: Lemmer

Bericht door foppe65 »

Newcastle United.....................
Nou das een pittige tegenstander,met Kluivert..........
Eerst gelukkig thuis!!! :lol:
You simply the best, better than all the rest!!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wat ook een mooi verdienst is van de uefa is de ontwikkeling van spelers!
Ik denk dat vooral Haarala baat heeft gehad aan die wedstrijden, hij werd helemaal weg gespeelt tegen Benfica maar heeft er heel veel van geleerd en is nu een redelijke tot goeie verdediger aan het worden!
Zonder uefa hadden veel spelers denk ik een iets minder grote ontwikkeling gemaakt dan nu het geval is.
proudofthenorth
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 21-08-2004 10:23
Locatie: Hallum

Bericht door proudofthenorth »

Mijn vader zit bij een videoclub en nou is één van de leden van die club vaste camaraman bij sc-heerenveen.
Die vertelde dat één zo'n cameraplaats bij een uefa cup wedstrijd zo'n 2 ton moest kosten. Rekenen dan maar wat dat in totaal opleverd. Ik gok op 6 camera's per wedstrijd. Is toch leuk meegenomen.
De enige echte trots van het noorden!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Nou rekenen kan ik, maar in sprookjes geloof ik al lang niet meer.
200.000 € voor 1 cameraplaats x 6 cameraplaatsen zou dus 1 miljoen 200.000 € opbrengen.
Je vader heeft zich leuk in de luren laten leggen met dit verhaal :blbl:

ps om even in oude guldens te spreken: twee miljoen zeshonderdvierenveertig duizend en vierhonderd en tweeenvijftig guldens voor een UEFA-cup wedstrijd van sc Heerenveen ....
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Ja Arnoud daar droomden je vroeger nog van :wink: Maar is idd waanzin.

Om lang verhaal kort te maken alles wat wordt verdiend met europees voetbal is meegenomen.
Jos in de basis
Plaats reactie