Heerenveen ook op kunstgras??!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

scheerenveen_meid
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-05-2005 15:32
Locatie: burgum

Bericht door scheerenveen_meid »

Ik weet het niet hoor.. Tis zo wel goed..
We hebben toch nog geeen problemen gehad??
Gebruikersavatar
Akkrum fan
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 06-01-2005 11:59
Locatie: Akkrum

Bericht door Akkrum fan »

Jukke schreef:Ze hebben er daarom nu een 4 cm afgehaald en nu wordt het veld weer echt gras + die sprieten, wat evengoed moet zijn als kunstgras.
Het is zegmaar 25% kunstgras en 75% echt gras, prima oplossing :o
Dat is niet te zien bij de goal want daar zat hemaal geen gras mee!! dus daar helpt dat kunstgras niet echt goed :?
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Voetballen doe je op gras, niet op rubber!
Je hoort het gras dusdanig diep in je sokken te hebben dat je de vlekken er niet meer uitkrijgt. En als er in dit land te veel wedstrijden afgezegd moeten worden vanwege slechte kwaliteit van het veld door slecht weer, kijk dan eens naar je speelschema en verleg je seizoen!
Royce
Nieuw talent
Berichten: 140
Lid geworden op: 31-05-2005 22:34

Bericht door Royce »

Ik vind het ook maar niks kunstgras. En ik denk dat Heracles Almelo wel een voordeel heeft. Want Heracles is er aangewend. Voor Heerenveen is dat niet zo'n probleem want ze kunnen gewoon bij Cambuur trainen.
De KNVB heeft onlangs toegezegd dat Heracles Almelo op kunstgras mag spelen in de eredivisie, maar spelers van andere clubs uit de eredivisie zijn er niet bepaald blij mee. Dit lieten zij weten in een grote enquete, gehouden door spelersvakbond VVCS.

Maar liefst 195 van de 213 eredivisiespelers lieten weten absoluut tegen het kunstgras te zijn. Slechts vijf spelers waren voor, en de rest was neutraal
bron: voetbalzone

die 5 spelers zullen wel van Heracles Almelo zijn :D
Heerenveen Heerenveen Zo als jij is er geen 1!
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Ik ben jeugdtrainer bij een amateurclub. Wij hebben ook de beschikking over een kunstgrasveld. Ik heb daar het hele jaar op getraind en alle negatieve verhalen over kunstgras is onzin. Je moet gewoon wel het goede materiaal hebben, want in kunstgras heb je gewoon ook veel verschillende kwaliteiten.

Voor Heerenveen zou kunstgras gewoon veel beter zijn. Het veld is egaal, er zitten geen kuilen in. De bal rolt altijd soepel. Dat komt de speelsnelheid ten goede. Vooral de technische ingestelde ploegen hebben er baat bij.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
KingFoppe
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 14-05-2003 09:06
Locatie: Utrecht

Bericht door KingFoppe »

Ik train ook op kunstgras (keepen) en wel van een hoge kwaliteit.
Balletje rolt prima, sliding maken en duiken is prima mogelijk maar eigenlijk is kunstgras alleen leuk als je niet op het veld kan.

Niks, maar dan ook niks kan gras op dit moment echt vervangen

(Betere demping, gewoon modder in plaats van zwarte korreltjes die je wasmachine venaggelen en geen kleine schaafplekken)
No retreat, No surrender!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Na het zien van de eerste wedstrijd (op hoogste niveau) nog wijzigingen van mening over kunstgras?

De heren Mulder en Timmer zagen het niet als een probleem tijdens het naspreken van de wedstrijd Heracles - PSV.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
forza delfstrahuizen
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-07-2005 16:44
Locatie: Echten

Bericht door forza delfstrahuizen »

voetbal zelf ook heb weleens op kunstgras gevoetbald maar gras is mooier ruikt beter, moooier is er niet de pollen moeten er uit vallen met een sliding .........
Gebruikersavatar
Djoeloe
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 15-08-2005 11:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Djoeloe »

A.U.B. geen kunstgras.... Alleen de geur al... En dat is al reden genoeg
Don't mess with the real Pride of the North
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Zeg dames, we zit.. staan daar in een voetbal stadion en kijken naar voetbal, wat interreseerd het dan wat je ruikt? Je bent niet in een kalsalon oid.
Ik ruik op de tribune alleen maar rook, rook en nog meer rook en als je mazzel hebt een vleugje beerenburg maw ik ruik daar geen sprietje gras.
Het gaat er om dat de speler er op uit de voeten kunnen en er beter op spelen, niet wat zus of miep moet ruiken. :mrgreen:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
''Pippi'' Nilsson
Invaller
Berichten: 332
Lid geworden op: 07-08-2005 15:12

Bericht door ''Pippi'' Nilsson »

Maar toch, Voetbal hoort op natuurlijk Gras..
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Juist :lol:
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Hoort hoort wat hoort?
Een mens heeft benen gekregen om te lopen maar zit met zijn reet in de auto dus wat hoort?
Even een klein citaat.

"al wat nieuw is vindt bestrijders,
maar het komt niet op in hunner geest,
dat het geen waar ze voor strijden,
ooit eens nieuw is geweest."


Het gaat er even niet om wat hoort, maar wat is beter.
Komt het kunstgras het voetbal ten goede?
Ik denk van wel, je kan onder (bijna) alle omstandigheden voetballen.
Regen, sneeuw, droogte en weet ik veel.
Anti anti. :)
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

voetbal is prima zo, af en toe een wedstrijd die wordt afgelast vanwege het weer is helemaal niet erg, hoort erbij. Het is gewoon het gevoel, als heerenveen ooit besluit om op echt (100%) kunstgras te gaan voetballen lever ik mijn kaart in.

Voetbal hoort op echt gras!!!!!!!!!!!!!!!
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Laat het maar mooi zoals het is. Ik ben meer voor een aanpak zoals PSV het op dit moment heeft met van die scherpe lampen op het veld, dan er maar gelijk een kunstgrasveld in te gooien. Net als de voorgaande sprekers al zeiden kunstgras is alleen mooi als je niet op echt gras kunt.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Anothony Obodai heeft Heracles Almelo laten weten niet in te gaan op de interesse die de nieuwe eredivisionist in hem heeft getoond. De 22-jarige Ghanees wil niet om de week op KUNSTGRAS spelen.

Als zelfs spelers een club gaan afwijzen omdat ze op kunstgras spelen is het wel duidelijk dat het op dit moment niet slim is om een kunstgrasveld aan te leggen!!!
Gebruikersavatar
Djoeloe
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 15-08-2005 11:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Djoeloe »

Echt iedereen die ik spreek is tegen het kunstgras, en toch gebeurd het ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat er nog over gesproken word.. Fuck Kunstgras! Het gaat toch allemaal om geld en dat is de enige reden dat dat kunstgras er komen gaat.... zodat ze misschien nog meer wedstrijden kunnen in plannen... Aangezien je geen buffer meer nodig het voor het eventuele uitvallen van wedstrijd dagen ivm weer.

Dus....
Don't mess with the real Pride of the North
Plaats reactie