Heerenveen ook op kunstgras??!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

nou doe mij maar een echt veld, want op kunstgras kun je niet slijden of je been ligt al open.
(of ik moet de hele tijd verkeerd slijden :oops: )
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

The_Hunter schreef:nou doe mij maar een echt veld, want op kunstgras kun je niet slijden of je been ligt al open.
(of ik moet de hele tijd verkeerd slijden :oops: )
Dan slijd jij verkeerd :lol:
Wat wel klopt van je verhaal, dat een kunst gras veld dat net nieuw is eerst zulke problemen kan geven omdat het nog nieuw is!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2458
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Als het veld er zo bij ligt als gister tegen RKC zou ik zeggen doe maar kunst gras ... wat een modderpoel.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Wij hebben Kunstgras bij onze voetbalclub (Trynwalden), het voetbalt goed maar als je valt of slide dan is dat pijnlijk.
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Jesper
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-03-2005 09:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Jesper »

Ik heb al een paar keer op kunstgras gevoetbald (o.a. op skoaterwald) en het speelt voor geen meter, ik hou het liever bij echt gras.
Wat?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Vrieskist schreef:Als het veld er zo bij ligt als gister tegen RKC zou ik zeggen doe maar kunst gras ... wat een modderpoel.
Het lijkt mij ook het beste dat ze niet meer in het stadion trainen, er was afgelopen tijd verschillende keren in het stadion getraind, dat zal het veld ook wel niet ten goede zijn gekomen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

'Onkruid'-straatgras wint bij Heerenveen
HEERENVEEN - Een paar jaar geleden waren het algen die van het veld in het Abe Lenstra-stadion in Heerenveen een moeilijk te bespelen grasmat maakten. Momenteel - en dat was zaterdag in de met 1-2 verloren wedstrijd tegen RKC duidelijk te zien - is er een ander probleem. Het 'onkruid'-straatgras heeft de groei van het gewenste Engelse raaigras verhinderd.
Stadionmanager Ab van der Meulen vreest het ergste, omdat de gezonde invloeden van zon en wind steeds geringer worden naarmate de tribunes verder worden verhoogd. ,,Ik wol it leaver net, mar as it sa trochgiet, moatte wy hjir aanst ek hielendal oer op keunstgers.''

Bron: Leeuwarder Courant

Dan wordt het tijd om mijn seizoenkaart in te leveren. Ik wil absoluut niet naar "mijn" Heerenveen kijken op kunstgras. Noem me principieel maar voetbal hoort op gras. Mocht het inderdaad zover komen dan hoop ik dat we een actie commitee kunnen vormen voor het behoud van groen gras.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Stel je toch niet zo aan man, dan kan er iig fatsoenlijk om deze tijd gevoetbalt worden, in een moderpoel voetballen zoals zaterdag is ook 561x helemaal niks..
Bovendien is de "proef" in Almelo en Leeuwarden helemaal niet slecht gevallen onder het publiek, en mijn eigen ervaring is zeker ook niet slecht, iig geen irritante hobbel's en andere troep.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Lipton schreef:Stel je toch niet zo aan man, dan kan er iig fatsoenlijk om deze tijd gevoetbalt worden, in een moderpoel voetballen zoals zaterdag is ook 561x helemaal niks..
Bovendien is de "proef" in Almelo en Leeuwarden helemaal niet slecht gevallen onder het publiek, en mijn eigen ervaring is zeker ook niet slecht, iig geen irritante hobbel's en andere troep.
Aan je posts te zien was jij er niet eens bij, dus ik vraag me af waar je over praat.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Noem me principieel maar voetbal hoort op gras
Diezelfde geluiden hoorde je jaren geleden ook toen de hockeyers over gingen op kunstgras. Terwijl nu iedere hockeyer horendol wordt als hij weer eens op "echt" gras moet spelen. Natuurlijk, hockeyers maken geen slidings maar het huidige kunstgras levert nauwelijks nog blessures op, ook niet als het door voetballers gebruikt wordt.

voetbal hoort op gras" - schaatsen hoort op natuurijs - korfbal speel je alleen maar buiten - ga zo maar door. Allemaal niet-rationele maar emotionele benaderingen, allemaal begrijpelijk, maar de tijd schrijdt voort - over 30 jaar weten alleen de veteranen nog hoe het was om op echt gras te voetballen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Afbeelding

Dus jij wilt beweren dat dit nog een mooi en leuk voetballen is ook een dergelijk stuk voetbal veld :?:

Deze keer (zoals wel vaker) kan ik mij helemaal vinden in de post van Arnoud, misschien is het eerst een kwestie van wennen, dan komt de rest vanzelf.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Kan allemaal wel zijn Arnoud, maar daarom gooi ik mijn princiepe niet overboord en blijf ik bij mijn standpunt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hoe vaak komt een onbespeelbaar veld nu voor? Veel te weinig om daarvoor in de plaats een kunstgrasveld aan te leggen. Voetbal hoort op echt gras!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ach, Verbeek zal wel weten wat de voor en nadelen van kustgras zijn. Immers geen trainer heeft in Nederland langer een club met kunstgras getraind als onze GJ.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Op een voetbaltribune hangt een geur van gras, shag en snack...en dat wil ik graag alledrie behouden :D
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2458
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

the rockII schreef:Op een voetbaltribune hangt een geur van gras, shag en snack...en dat wil ik graag alledrie behouden :D
ik ruik op de tribune alleen maar allerlei rookwaren, dus kom maar op met dat kunstgras.
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Ik ben ook tegen het kunstgras alleen het idee dat DKV het ook heeft spreekt me niet aan.
Ik heb zelf ook een keer moeten voetballen in het stadion van Cambuur en je hebt niet echt het idee dat je een voetbalwedstrijd aan het spelen bent, misschien moet je er aan wennen maar ik zie het abslouut liever niet.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ben absoluut geen voorstander van het kunstgras.

Heb zelf 2x op kunstgras gevoetbald ( Drachten / Surhuisterveen ) en vond het 2x niks.
Na elke sliding heb je de poten open en daar heb je ook wel een paar dagen last van.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Een paar mensen die geven nu aan dat ze niet over op kunstgras willen, omdat ze daar ooit zelf een keer op hebben gevoetbalt en dat niet naar het zin was.
Dat is totaal toch niet relevant. Heerenveen moet er op voetballen, wij niet. Als Heerenveen dit nou goed bevalt waarom dan niet? Het maakt mij echt niks uit of Heerenveen nou op kunstgras of gewoon gras voetbalt als ze maar winnen dan vind ik alles best.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

VV Drachten heeft trouwens ander kunstgras dan bijvoorbeerd Heracles. Ik geloof dat in Friesland alleen Serhuisterveen op het nieuwe kunstgras speelt.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Ok, ik probeer het nog een keer. Bij psv hebben ze momenteel wel een goede mat, dit dankzij een lampeninstallatie. Iemand daar een mening over?
Persoonlijk zeg ik, doen, ook al kost het je klauwen vol geld. Een mooie, echte, grasmat heeft toch iets voor op kunstgras vind ik.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Beetle schreef:Ik wil plaggen zien vliegen, geen nylon...
Als zoiets nou in de Arena gebeurd ofzo dan maakt het toch niet zoveel uit, dat is toch een evenementenhal, dat heeft daar niets met voetbal te maken. Maar als het bij ons zou gebeuren dan zou ik dat erg betreuren. Ik wil de geur van het gras op kunnen snuiven, ik wil mensen zien die onder de modder van het veld afstappen en geen stedelingen op een kunstgrasveld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

The_Hunter schreef:nou doe mij maar een echt veld, want op kunstgras kun je niet slijden of je been ligt al open.
(of ik moet de hele tijd verkeerd slijden :oops: )
Je slide niet verkeerd, je slide op een verkeerd kunstgrasveld. Al een aantal jaar kunnen ze kunstgrasvelden maken waar je probleemloos een sliding op kunt maken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Direct doen dat kunst gras.
Op het veld (kan het geen grasmat noemen) dat er nu ligt kan je geen fatsoenlijk voetbal spelen.
En er wordt hier veel gesproken over "ik wil het gras ruiken".
Dan mag er wel iemand gaan staan met een spuitbus met gras lucht, want ik ruik nu ook geen gras.
Het enige dat ik nu ruik is rook, koffie, nog meer rook, gevulde koeken en als ik mazzel heb een vleugje Beerenburg (en had ik al rook gezegd?)
Anti anti. :)
HV ON TOUR
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07

Bericht door HV ON TOUR »

Voetbal hoort op echt gras!!! We kunnen er natuurlijk ook direct zaalvoetbal van gaan maken.......... :blbl:
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik vind het zelf ook niks, maar je hebt spelers als Vayrynen en Yilderim die liever op kunstgras spelen.(Vayrynen vroeger in de garage las ik in de Sportweek). Persoonlijk vind ik niks mooiers dan af en toe een beetje baggeren op een klereveld. Ik denk ook dat je op den duur met zo'n veld keepers kapot maakt.
Corruption is everywhere, fight it!
Bliksem
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2002 16:29
Locatie: Sneek

Bericht door Bliksem »

Voetbal speel je op GRAS, echt gras! Het is toch harstikke mooi om van die spelers met zwarte broekjes van het veld af zien te stappen.
We zitten nou met zijn allen mooi te zeiken dat Heerenveen de laatste tijd kloten speelt en dat we meer inzet en beleving willen zien. Maar met veredelt zaalvoetbal wordt dat volgens mij niks. Eerst leggen we er kunstgras in en straks schaffen ze de sliding af en nog even later wordt ook de schouderduw verboden. Ik wil zien dat er spelers onder de grasmat worden geschaaft en dat de plaggen modder door de lucht vliegen.

Dus voor iedereen die graag voetbal op kunstgras wil zien, maar mooi naar die graftombe in A'dam binnenkort of misschien naar het plaatselijke zaalvoetbal team van Heerenveen.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Als je daardoor mooier voetbal krijgt mogen ze het van mij morgen nog verplicht stellen.

Op de tribune heb ik nog nooit gras geroken (tenzij de lucht van de parkeerplaats ook meetelt)
Maakt mij het uit of de spelers vies zijn geworden (als ik dat wil zien ga ik wel naar Jovink ofzo)
Altijd een bespeelbaar veld EN een nog groter thuisvoordeel ten opzichte van clubs die op 'gewoon' gras spelen

Minpunt:
Als je de plastic dingetjes niet uit je shirt haalt voor het wassen moet je een nieuwe wasmachine kopen :(
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

vlqrt schreef: Als je de plastic dingetjes niet uit je shirt haalt voor het wassen moet je een nieuwe wasmachine kopen
Dan gooien de spelers hun "vieze"shirt na de wedstrijd maar naar het publiek, zijn ze ook van dat probleem af. :D
Anti anti. :)
Bliksem
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2002 16:29
Locatie: Sneek

Bericht door Bliksem »

vlqrt schreef:
Minpunt:
Als je de plastic dingetjes niet uit je shirt haalt voor het wassen moet je een nieuwe wasmachine kopen :(
Dit is volgens mij niet zo bij de kunstgras velden van cambuur en heracles, maar alleen bij de meeste velden van amateurclubs (zeerobben,drachten).
correct me if i'm wrong
Plaats reactie