Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Uitbreiding Trainingcomplex Skoatterwâld

Berichtdoor Jazz » 17-03-2023 11:20

Kaz_SCH schreef:De club heeft laten weten SKW te gaan verlaten, en zoekt 10 miljoen extern geld om ergens anders een modern trainingscomplex neer te zetten. Eindelijk knopen doorgehakt, goed om te lezen. Maar ik ben ontzettend benieuwd wáár het dan komt te liggen, het had wel wat dat je als jeugdspeler het Abe Lenstra Stadion aan de andere kant van de weg zag liggen. Daar doe je het voor. Daarnaast vraag ik me af of het voor 10 miljoen mogelijk is écht een state of the art complex neer te zetten. Andere clubs hebben meer uitgegeven in tijden dat bouwen goedkoper was. Maar wellicht legt de club zelf ook een deel in.

EDIT: Het persbericht van de Gemeente bevat iets meer informatie dan het bericht van de club zelf. Heerenveen zal gaan verhuizen naar een stuk grond binnen de gemeente Heerenveen, wat eigenlijk bestemd was voor woningbouw. Dan blijft er niet zoveel over. Je hebt zeker 5-6 hectare nodig. Klein beetje zoeken levert dan op dat de Gemeente van plan is/was om een stuk grond aan Van Wijnen te verkopen voor woningbouw. Net als het stuk grond/parkeerplaats aan de noordkant van het stadion bij de Rabobank.

Ik gok erop dat we gaan verhuizen naar het stuk grond achter de McDonalds:
https://www.heerenveen.nl/wp-content/up ... makker.pdf

https://www.google.com/maps/place/Pasto ... 2F1tcxcfsf

Dat gebied is kleiner dan SKW, minder oppervlakte en niet echt een verbetering tov SKW. Wel dicht bij het stadion, dat is dan wel een plus.

Mijn droomlocatie is een mooi complex aan het Nannewiid. Rust, natuur, water. Goede plek om vol te focussen op topsport. Ook minder herrie (ver weg van de snelweg). Wel buiten de gemeente Heerenveen, dat wel.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor Kaz_SCH » 21-03-2023 10:49

Jazz schreef:Dat gebied is kleiner dan SKW, minder oppervlakte en niet echt een verbetering tov SKW. Wel dicht bij het stadion, dat is dan wel een plus.

Mijn droomlocatie is een mooi complex aan het Nannewiid. Rust, natuur, water. Goede plek om vol te focussen op topsport. Ook minder herrie (ver weg van de snelweg). Wel buiten de gemeente Heerenveen, dat wel.

Het wordt sowieso kleiner dan SKW, en dat kan ook, want je hoeft het niet meer te delen met een amateurvereniging die uit z'n jasje knapt.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Ebiede » 30-03-2023 12:37

Roelof of Sander de Vries had het deze week, in een van de podcasts, over een 3d animatie van het nieuwe Skoaterwald. Ik kan deze niet vinden op internet. Heeft iemand hier een link?
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Jazz » 25-08-2023 23:16

Zag dit op Twitter voorbij komen, uitbreiding van Skoatterwâld.

Afbeelding
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor badfrisianboy » 26-08-2023 07:33

Jazz schreef:Zag dit op Twitter voorbij komen, uitbreiding van Skoatterwâld.

Afbeelding

Dit plaatje komt volgens mij weer van de site van vv Heerenveen. Daar is een artikel geplaatst naar aanleiding van een discussie met de gemeente Heerenveen over de nieuwe indeling van de velden. In de 'verbeterde' indeling zijn er, zolang het nieuwe complex van sc Heerenveen nog niet is gerealiseerd, nog maar 9 velden beschikbaar voor zowel vv als sc Heerenveen in plaats van de huidige 10 velden. Dus zolang het nieuwe complex van sc Heerenveen nog niet is gerealiseerd zal het gebruik tijdelijk alleen maar groter worden.

Hierbij onderstaande link naar het artikel van vv Heerenveen:
https://www.vvheerenveen.nl/1/724/discu ... eerenveen/
badfrisianboy
Basisspeler

Vorige

Keer terug naar Algemeen