Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Begroting/financiën van sc Heerenveen

Berichtdoor Mackan68 » 06-02-2019 03:26

tha boelie schreef:Van Wijnen? Hadden die nog trek om werk voor de club te doen dan?

Dacht ik ook. Misschien een opwarmertje naar meer?
Als we gaan, gaan we met z'n allen. Bedankt directie!!
Mackan68
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 06-02-2019 11:15

Het gaat er bij mij niet in dat er voor 750k verbouwd is aan een winkeltje terwijl je bij god niet weet hoe je een broodnodig trainingscomplex van 7 tot 10 miljoen moet financieren.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor Speedster » 06-02-2019 17:20

Kaz_SCH schreef:Het gaat er bij mij niet in dat er voor 750k verbouwd is aan een winkeltje terwijl je bij god niet weet hoe je een broodnodig trainingscomplex van 7 tot 10 miljoen moet financieren.

Inclusief verplaatsen kantoorruimtes, vernieuwen hoofdentree
Speedster
Bankzitter

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-02-2019 10:16

Speedster schreef:
Inclusief verplaatsen kantoorruimtes, vernieuwen hoofdentree

Dan gaat het er bij mij niet in dat dat prioriteit heeft t.o.v. een nieuw trainingscomplex. De club is niet eens eigenaar van het stadion. Ik bedoel niet dat het niet waar is, maar ik kan er dan niet bij dat het zo gegaan is.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor BK2007 » 07-02-2019 12:02

De club is wel eigenaar van het stadion dmv aandelen in Sportstad BV. Voor 33% meen ik, andere 33% is van de gemeente en ook Friesland Zorgverz heeft 33%.
Trouwens Friesland zorgverz wil van zijn aandelen af. Iemand interesse in het aankopen van dit deel :mrgreen:
https://www.heerenveen.nl/nieuws/5719/
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 07-02-2019 12:07

BK2007 schreef:De club is wel eigenaar van het stadion dmv aandelen in Sportstad BV. Voor 33% meen ik, andere 33% is van de gemeente en ook Friesland Zorgverz heeft 33%.
Trouwens Friesland zorgverz wil van zijn aandelen af. Iemand interesse in het aankopen van dit deel :mrgreen:
https://www.heerenveen.nl/nieuws/5719/

Sportstad BV is eigenaar van het stadion, de club is weer aandeelhouder van Sportstad BV inderdaad. Maar dat is meer op papier, want de club betaalt een forse huur aan Sportstad BV, en Sportstad BV keert geen dividend uit aan de aandeelhouders.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor Wizard » 15-02-2019 12:25

Riemer van der Velde luidt vrijdag in de Leeuwarder Courant de noodklok over de toekomst van SC Heerenveen. "Ik lig er weleens wakker van. Iedereen weet dat het stadion lang niet vol zit en dat meer van de helft van de sponsoren die we ooit hadden, weg is. En het voetbal houdt ook niet over."

Het is niet de eerste keer dat de inmiddels 78-jarige Van der Velde zijn zorgen uit over de club die hij zelf met vele anderen zorgvuldig op heeft gebouwd. "De financiële positie van de club is zorgelijk. Ja, er is een eigen vermogen van 26 miljoen euro, maar dat is gebakken lucht. Het zit in stenen, transfersommen, zogenaamde 'tegoeden' en wat geringe bezittingen."
-----

Ik roep het nu al een paar jaar op dit forum: We hebben geen bergen met geld, want er zijn nauwelijks financiële reserves, en het operationele tekort loopt elk jaar op. De financiële situatie is zeer zorgelijk. Ik wil dan ook absoluut niet m'n gelijk halen, maar voornamelijk nogmaals mijn zorgen delen over het feit dat onder een deel van de fans het vertekende beeld heerst dat wij genoeg te besteden hebben.
De zorgen, die Riemer in de LC uit, deel ik dan ook volledig. Wellicht is dit een bevestiging danwel een hard gelag voor alle financiële optimisten op dit forum; dat maakt mij niet uit. Echter, er is geen geld om even een dure speler aan te trekken of om een duur trainingscomplex uit de grond te stampen. Het is dan ook geen vraag of een bank ons een langlopende lening wil verstrekken gezien onze zorgelijke financiële positie.
Deze roep van Van der Velde in de media is mijns inziens dan ook een zeer logische. De man heeft hoofdpersoonlijk (met Foppe) onze club opgebouwd en met gezonde financiële situatie achtergelaten. De laatste jaren is het hard achteruit gegaan met als dieptepunt de huidige situatie.
Wanneer mannen als Riemer en Foppe met een plan komen, moet je daar als bestuur te allen tijde voor open staan. Juist deze mannen kennen het klappen van de zweep, de club en de sponsoren, en, bovenal weten hoe je een voetbalclub weer bloeiende krijgt. Het is hun opvolgers helaas niet gelukt en ik verwacht dat dat in de huidige bezetting ook niet gaat slagen.
Noorderlingen blijven eigenzinnig en je moet van erg goede huize komen om de verschillende eilandjes objectief en gelijk te behandelen, bijelkaar te brengen en ondanks alle tegenstellingen weer een eenheid van te maken wat tot uiting komt bij onze club.
Laat Riemer en co. de tent weer runnen, haal Bloemers terug en begin weer van voren af aan.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Forza » 15-02-2019 19:51

Amen.

Wie wat moet doen, weet ik niet. Heb het in een ander topic ook gezegd, misschien is er een apart topic mogelijk... Het gaat om de vraag aan wie je de toekomst van de club vertrouwt. Er zijn nu jarenlang gaten met andere gaten gedicht. Het is weer 1985 :(
Forza
Wereldspeler

Berichtdoor BK2007 » 15-02-2019 21:17

Zou Jordania al hebben gesproken met Roozemond ?
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Vorige

Keer terug naar Algemeen