Verlengen seizoenskaart!

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Verlengen seizoenskaart!

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-08-2018 08:53

Daar heb je ook gelijk in, maar hij houdt wel wat slagen om de arm. 'Ongeveer' 1000 minder. Het lijkt er een beetje op dat hij hoopt dat we uiteindelijk, eind augustus, op 1000 minder dan vorig jaar uitkomen. Als ze echt 2500 kaarten verkocht hebben in 27 dagen vind ik dat een erg knappe teamprestatie van iedereen die zich daar mee beziggehouden heeft. Alleen om een soort vliegwieleffect te creeëren had ik wel verwacht dat na de 11051 van 12 juli, de 12.000 en de 12.500 wel gecommuniceerd hadden. Dat was toch logisch geweest?
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor Marça » 10-08-2018 10:19

Heb even navraag gedaan en het aantal dat de LC noemt (13.500) is zowel de seizoenkaartverkoop aan supporters als sponsoren. De teller voor supporters staat nu op 11.400 en dus zijn er grofweg 2000 zakelijke seizoenkaarten verkocht.
Marça
Superster

Berichtdoor pes5 » 10-08-2018 10:37

Dat is schrikbarend weinig. Betekent dat we het gros van de duels voor ongeveer 15000 mensen spelen.

Voorheen waren deze getallen altijd losgekoppeld. Nu dus samengevoegd door Luuc. Handig, maar niet helemaal conform de waarheid.
pes5
Beheerder

Berichtdoor BK2007 » 10-08-2018 10:38

pes5 schreef:Dat is schrikbarend weinig. Betekent dat we het gros van de duels voor ongeveer 15000 mensen spelen.

Voorheen waren deze getallen altijd losgekoppeld. Nu dus samengevoegd door Luuc. Handig, maar niet helemaal conform de waarheid.

Door Luuc of de LC ?
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor Marça » 10-08-2018 11:17

pes5 schreef:Dat is schrikbarend weinig. Betekent dat we het gros van de duels voor ongeveer 15000 mensen spelen.

Als de toeschouwersaantallen worden genoemd in het stadion is het ook altijd bij elkaar opgeteld, dus het is maar net hoe je het bekijkt. Ik denk dat de LC het wat duidelijker had mogen vermelden.

An sich zijn het natuurlijk schrikbarende cijfers, maar wel grotendeels in de lijn der verwachting. "Als je wint, heb je vrienden..." Dat merken ze in Zwolle ook, waar het stadion net weer is uitgebreid.
Marça
Superster

Berichtdoor Ebiede » 10-08-2018 11:52

Marça schreef:Heb even navraag gedaan en het aantal dat de LC noemt (13.500) is zowel de seizoenkaartverkoop aan supporters als sponsoren. De teller voor supporters staat nu op 11.400 en dus zijn er grofweg 2000 zakelijke seizoenkaarten verkocht.

Het is in ieder geval niet transparant, dus niet volgens de kernwaarden van de club. #eenmetheerenveen m'n kont.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor pes5 » 10-08-2018 12:01

In Zwolle is het vanavond uitverkocht, maar dat komt vanavond ook vooral door weggeefacties. Tot twee weken geleden leek het erop dat er nog een paar duizend lege plekken zouden zijn. Mensen die eerder een kaartje gadden gekocht konden nu hun geld terugkrijgen. Dus dat geeft wel wat een vertekend beeld.
pes5
Beheerder

Berichtdoor BK2007 » 10-08-2018 12:01

Tenzij Luuc het goed heeft uitgelegd aan de LC maar dat het door de LC vervolgens niet goed wordt weergegeven.
Daar kan Luuc dan ook niets aan doen.

Waar hij wel wat aan kan doen is de club beter marketen. Schwung en enthousiasme creëeren rondom de club.
Ik vind hem nu niet echt een goed uithangbord in dat opzicht.
De bestuurlijke onrust is wel verdwenen, wat wel te prijzen is.
Maar kom, op Luuc. Trek eens wat nadrukkelijk aan de kar.
BK2007
Superster

Berichtdoor Wizard » 10-08-2018 13:41

BK2007 schreef:Maar kom, op Luuc. Trek eens wat nadrukkelijk aan de kar.

Jij bent supporter toch? Waardoor zouden jouw vrienden, je familie, buurman en jij eerder naar het stadion komen? Wat zou hun bewegen om eerder een sk te kopen?
Wizard
Beheerder

Berichtdoor gwgwgw » 10-08-2018 21:06

pes5 schreef:In Zwolle is het vanavond uitverkocht, maar dat komt vanavond ook vooral door weggeefacties. Tot twee weken geleden leek het erop dat er nog een paar duizend lege plekken zouden zijn. Mensen die eerder een kaartje gadden gekocht konden nu hun geld terugkrijgen. Dus dat geeft wel wat een vertekend beeld.

Dat vertekende beeld valt wel mee. PEC heeft op dit moment 10.700 seizoenskaarten verkocht, dat zijn er maar een paar 100 minder dan ons. PEC kan nu 14.000 toeschouwers bergen. Haal daar het uitvak en sponsorplekken vanaf; dan gaat PEC dit seizoen gewoon steeds in een nagenoeg vol stadion voetballen.

Wij zullen daarin tegen onze meeste wedstrijden voor 10.000 lege plekken spelen.
gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor Bubbe » 11-08-2018 08:55

gwgwgw schreef:
Dat vertekende beeld valt wel mee. PEC heeft op dit moment 10.700 seizoenskaarten verkocht, dat zijn er maar een paar 100 minder dan ons. PEC kan nu 14.000 toeschouwers bergen. Haal daar het uitvak en sponsorplekken vanaf; dan gaat PEC dit seizoen gewoon steeds in een nagenoeg vol stadion voetballen.

Wij zullen daarin tegen onze meeste wedstrijden voor 10.000 lege plekken spelen.

Zoals ik de recente berichtgeving lees zitten we op ongeveer 13.500 seizoenkaarten, dat zijn er bijna 3.000 meer dan PEC. (https://www.feanonline.nl/nieuws/sfeer- ... ons-parten) Wellicht dat de 2-3 winst in Zwolle nog wat twijfelaars over de streep zal trekken deze week.

PEC heeft wel degelijk kaarten voor bodemprijzen weg gedaan. Ik zat gister voor 6 euro in het thuisvak door handig gebruik van de Blauwvingerdagen. De laatste kaarten zijn voor c.a. 10 a 11 euro verkocht. Al geef ik ze groot gelijk, liever een vol stadion tegen iets lager tarief dan een halfleeg stadion.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor HUNTELAAR » 11-08-2018 11:02

Ik mag toch hopen dat komende week omgedoopt wordt tot 'koop een (met Heerenveen) seizoenkaart'!!

idee?;
1
- elke dag filmpje van een Heerenveen prominent, met de boodschap WAAROM het zo belangrijk is om een seizoenkaart te kopen.
+ vragen om het bericht te delen!!

2
- alle 'oud' seizoenkaarthouders GEEN mail, maar een brief sturen met dezelfde boodschap.
Een usb-stick met een gesproken boodschap een idee? Maak het tastbaar!

MAAR KOM OP, ACTIE!!
HUNTELAAR
Basisspeler

Berichtdoor BK2007 » 11-08-2018 11:28

Als je wedstrijden speelt zoals tegen PEC, maar dan vooral bij thuiswedstrijden maak je geen betere reclame.
Dan komen er weer veel supporters terug.
BK2007
Superster

Berichtdoor JelleLawnmower » 11-08-2018 12:03

Om me heen hoor ik van mensen die niet hebben verlengd dat ze na de wedstrijd van gisteren toch wel weer enthousiast zijn geraakt, sommige kopen zelfs los kaartje voor Vitesse thuis en laten daar van afhangen of ze gaan verlengen, een thuiswedstrijd zoals vergelijkbaar met vorig seizoen willen ze niet meer zien, maar juist strijd en een over mijn lijk houding van de spelers dat ze er alles aan doen om te winnen / overwinning over de streep trekken. Het komt goed uit dat Vitesse op 16 augustus uitspeelt in Europa, waar ze nog kunnen winnen, en op 19 augustus al weer tegen ons dat betekent dat we zelfs met Doke van Vitesse zouden kunnen winnen puur en alleen op inzet! Dan zouden zomaar een paar honderd of zelfs duizend mensen toch weer een seizoenskaart gaan nemen.

En de mensen die gisteren aanwezig waren in Zwolle (ik helaas niet) : breng datzelfde enthousiasme naar het ALS, laat de spelers op het veld weten waar ze het voor doen! :stan:
JelleLawnmower
Nieuw talent

Berichtdoor g11 » 11-08-2018 13:08

Misschien wel een goed idee om mensen die een los kaartje voor Vitesse hebben gekocht en toch een seizoenkaart willen aanschaffen, de prijs van het losse kaartje als korting op de seizoenkaart te geven.
Ik pas hier niet
g11
Basisspeler

Berichtdoor gwgwgw » 12-08-2018 06:58

Bubbe schreef:
Zoals ik de recente berichtgeving lees zitten we op ongeveer 13.500 seizoenkaarten, dat zijn er bijna 3.000 meer dan PEC. (https://www.feanonline.nl/nieuws/sfeer- ... ons-parten) Wellicht dat de 2-3 winst in Zwolle nog wat twijfelaars over de streep zal trekken deze week.

Ja 13.500 incl sponserplekken. 11.400 gewone seizoenkaarten. PEC 10.700 gewone seizoenkaarten.
gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor Mackan68 » 12-08-2018 07:44

Als je vrijdag tussen 5-6 uur in Heerenveenoutfit naar de Feansjop was gekomen kon je ook 2 gratis kaarten krijgen voor de wedstrijd tegen Vite$$e. Om het stadion in het jubileumjaar vol te krijgen komen er waarschijnlijk nogal wat gratis kaarten op de markt. Dit is kennelijk wat Luuc als de manier ziet. Ik blijf erg benieuwd naar wat het verschil in inzicht tussen Luuc en Henk nou precies was/is over het vol krijgen van het stadion. Als Luuc niet ongelooflijk gezichtsverlies wil lijden hoeven we dat seizoen eigenlijk niet eens een seizoenkaart te nemen, want op deze manier kunnen we gratis.....
Als we gaan, gaan we met z'n allen. Bedankt directie!!
Mackan68
Superster

Berichtdoor Bubbe » 12-08-2018 11:03

gwgwgw schreef:
Ja 13.500 incl sponserplekken. 11.400 gewone seizoenkaarten. PEC 10.700 gewone seizoenkaarten.

Eredivisie clubs moeten c.a. 15 tot 20 procent vrij houden voor vrije verkoop. Lijkt mij aannemelijk dat de 10.700 van PEC inclusief sponsoren is. Wat is je bron voor het aantal?
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor BakCristian » 12-08-2018 14:52

Ik las vandaag een stukje van Eisinga over de Netflix generatie.

Ze moeten zorgen dat ze een actieve community krijgen. Die elkaar aanspoort om naar het stadion te gaan.

BV: neem dit seizoen 5x een gast mee (losse verkoop kaart) en maak kans op...
Ga zovaak naar een uitwedstrijd en win...

Misschien werken met limited edition artikelen voor doelstellingen die mensen halen.
Op deze manier kun je deze generatie triggeren.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler

Berichtdoor Thinkman » 12-08-2018 15:59

BakCristian schreef:Ik las vandaag een stukje van Eisinga over de Netflix generatie.

Ze moeten zorgen dat ze een actieve community krijgen. Die elkaar aanspoort om naar het stadion te gaan.

BV: neem dit seizoen 5x een gast mee (losse verkoop kaart) en maak kans op...
Ga zovaak naar een uitwedstrijd en win...

Misschien werken met limited edition artikelen voor doelstellingen die mensen halen.
Op deze manier kun je deze generatie triggeren.

Nog een suggestie; kinderen gratis mee naar binnen. Zo verlaag je de drempel en kweek je fans voor de toekomst.
Besturen is vooruitzien.
Thinkman
Superster

Berichtdoor pes5 » 12-08-2018 16:53

Maak er dan van; iedere seizoenkaarthouder mag 4 keer per seizoen twee kinderen jonger dan 12 mee naar binnen nemen en kinderen jonger dan 16 voor 5 euro.
pes5
Beheerder

Berichtdoor hhage » 12-08-2018 18:09

Vorig seizoen 6-7 keer een kaartje gewonnen/gekregen allemaal weggegeven,omdat ik al een seizoenkaart heb.tel daarbij op dat je een aantal wedstrijden een kaartje kon krijgen voor 10 euro.dan was ik zonder seizoenkaart goedkoper uitgeweest..dat moet je ook niet krijgen dat supporters hun seizoenkaart opzeggen omdat met actie e.d. losse kaarten goedkoper zijn.doe wat acties voor seizoenkaarthouders,net zoals hierboven voor kinderen tot 12 jaar kunnen gratis mee met een seizoenkaarthouder.zijn ze 12 jaar en ze vinden het geweldig,zeg je niet als ouder dat ze niet meer mee mogen en betaal je die 150 gewoon voor je kind
hhage
Selectiespeler

Berichtdoor HUNTELAAR » 12-08-2018 19:22

Ik vind het een goed idee.
Ook al eerder geopperd: Sta tribune uitbreiden, m.i. gemiste kans dat dat dit jaar al niet gebeurt is.
Daarnaast zuid-tribune familietribune van maken, onder de naam 'Foppe de Haan tribune', of Foppe en Riemer tribune.

Kaarten voor 100,-. Of zoals geopperd met normale prijs, en kinderen tot 10 jaar gratis.
Dan krijg je ook weer verloop in het stadion, want de jeugd wil op termijn toch allemaal naar 'het vuur' op de noordtribune.
HUNTELAAR
Basisspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-08-2018 07:33

Verschil tussen Heerenveen en de meeste andere clubs is ook dat er in Heerenveen maar 30.000 mensen wonen, waarvan zo'n 20% tussen de 12 en 18. Als je in die leeftijdscategorie zit, en je kunt niet op de fiets naar het stadion wordt het al een heel stuk lastiger, en vooral ook duurder. Nu is daar al goed op ingespeeld met die Arriva-actie. Maar bij late wedstrijden lukt het vaak al niet meer om met het OV weer thuis te komen. Dan ben je toch weer aangewezen op ouders, die ook maar net zin moeten hebben om elke keer naar Heerenveen te rijden. Als ik de club was zou ik eens kijken naar (gratis?) georganiseerde busreizen vanuit de grotere plaatsen in Friesland. Soort away-days naar het eigen stadion. Verkoop wat chips en blikjes cola in de bus om de kosten deels te dekken. Als iedereen uiteindelijk binnen een straal van 5-6 kilometer van z'n huis in zo'n bus kan stappen lijkt dat me een heel mooi idee voor de jeugd.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-08-2018 09:15

Een ander systeem, wat bij FC Twente (niet alles is slecht daar) perfect werkt, zou hier ook heel goed kunnen aanslaan. Valt altijd op in het stadion daar: supportersvereniging Borne, Borculo, Nijverdal etc.

Als je in je familie/straat/woonplaats/omgeving minimaal 25 personen mobiliseert/verenigt krijg je vanuit de club de officiële titel van Supportersvereniging. Je krijgt dan een gratis parkeerplaats voor je bus naar de wedstrijden, korting en voorrang op de beste kaarten. Daarnaast komt er 1x per jaar één van de spelers langs bij elke supportersvereniging.

Er zijn inmiddels ruim 120 van zulke groepen. En ze gaan altijd, want het bier drinken in de bus is het ze alleen al waard.
Kaz_SCH
Basisspeler

Berichtdoor feanryp23 » 15-08-2018 14:40

Het is volgens mij ook wel zo dat bij FC Twente waarschijnlijk meer mensen speciaal voor de club naar het stadion komen dan bij ons. Onze club kent volgens mij een hele grote groep supporters die puur voor een pot voetbal komen, en alleen op basis daarvan vermaakt willen worden. En als dat dan een aantal seizoenen tegenvalt of gewoon niet meer bevalt, dan is de drempel om ermee te stoppen niet zo heel groot.

Daarom vind ik het ook niet meer dan normaal dat er tegenwoordig lege plekken zijn. Ooit (2000-2010) was er ontzettend veel animo voor de wedstrijden omdat Heerenveen goede spelers had en de wedstrijden vaak spectaculair waren. Die mooie jaren zijn langzaamaan verdwenen, en dus blijft niet iedereen meer hangen. En dan trekt FOX ook nog een hoop mensen weg. Zo werkt het toch gewoon?
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor xander » 15-08-2018 21:51

Precies het stadion zal nooit te nimmer meer volraken. In 2020 maar een goed aanbod en goeie belronde naar een ieder die ooit een sk heeft gehad. De tijden dat we met geluk een kaartje bij se ticketbox konden scoren voor RBC thuis zijn voorbij.
Alle ballen op Henkie!
xander
Superster

Berichtdoor Marça » 16-08-2018 07:25

Het is al eens eerder genoemd, maar achteraf is het een zegen dat Nederland het WK niet heeft mogen organiseren. Dan hadden we inmiddels wellicht in een stadion met 43.000 zitplaatsen gezeten...
Marça
Superster

Berichtdoor BK2007 » 16-08-2018 08:00

Marça schreef:Het is al eens eerder genoemd, maar achteraf is het een zegen dat Nederland het WK niet heeft mogen organiseren. Dan hadden we inmiddels wellicht in een stadion met 43.000 zitplaatsen gezeten...

Dat ging om een tijdelijke uitbreiding, die na het wk weer zou worden afgebroken.

xander schreef:Precies het stadion zal nooit te nimmer meer volraken. In 2020 maar een goed aanbod en goeie belronde naar een ieder die ooit een sk heeft gehad. De tijden dat we met geluk een kaartje bij se ticketbox konden scoren voor RBC thuis zijn voorbij.

Die tijden kunnen wel weer terugkomen. Kwestie van goed beleid voeren. Kijk naar AZ.

Kom, kom jongens. "Vroeger was alles beter"...
Genoeg bagger wedstrijden gezien hoor ook in die "goede tijden". Riemer die altijd maar Foppe de hand boven het hoofd hield terwijl die bij iedere andere club er wel een keer was uitgegooid.
BK2007
Superster

Berichtdoor Ebiede » 16-08-2018 09:01

Dat valt allemaal wel wat mee. Kijk niet graag naar anderen maar nu wel even..

Bij ons zat vorig jaar gemiddeld 20.754 toeschouwers tegenover AZ 14.633.

Op gebied van aantal toeschouwers ben je nog steeds de vijfde club van het land. Achter de top 3 en Twente. Wanneer Twente dit jaar niet promoveert dan ga je naar de vierde club van het land op basis van verkochte kaarten.

Kanttekening is wel dat het allemaal aantrekkelijker moet in ons stadion. Het voetbal moet attractiever.. de fans moeten beter bediend worden. Denk bijvoorbeeld aan het stoppen met muntjes en contactloos betalen bij verkoop punten. Actie om het stadion voller te krijgen etc. etc.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen