Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Grimo » 02-09-2015 13:18

bollebert schreef:
Alleen met goed spelersmateriaal kun je de wind in de zeilen krijgen!


Dan hebben we een goed zeilschip. Een prima selectie voor de subtop met de huidige middelen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Makkum8 » 02-09-2015 21:24

Waarom motiveert de club haar supporters niet om bedrijven te zoeken die Sc Heerenveen wil sponseren? De eigen commerciële afdeling lukt dat toch niet. Geef elke seizoenkaart houder een seizoen gratis toegang wanneer ze een substantiële sponsor aandragen :D De supporter als ambassadeur voor haar club!
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor tsfo » 04-09-2015 13:34

In een ander topic kwamen wij ook even op de terug lopen van het aantal sponsoren.
Er is dus echt iets mis bij het onderhouden van de contacten met kleine sponsoren die 2 stoelen of meer afnemen. Deze worden niet terug gebeld en zwemmen in een vijver waar de grote vissen belangrijker zijn. Dat is een slechte zaak, want Heerenveen moet het juist mede van de kleine sponsoren hebben en daar vul je de zalen mee en maak je het gezellig.
Er moet iemand op deze functie worden gezet die een Heerenveen hart uitstraalt en uren kan praten over de club. Die gaat langs de kleine sponsor en een praatje maakt over voetbal en zaken en belangstelling toont in de bedrijfjes. Persoonlijk iets meeneemt van de club en wat maakt dan niet uit al is het een sjaal of een mok maakt niet uit. elk jaar persoonlijk langs de sponsors is een must en van belang. Ik regel ook sponsors voor onze club in het dorp. Ik ga er bij langs elk jaar even een praatje en hoe het gaat en wat de mogelijkheden zijn om wat extra aandacht te krijgen als sponsor. Gewoon even een bakje en praatje en 99 van de 100 heb je ze voor volgend jaar weer.
Als ik dan lees en zelf ook hoor dat bedrijven die hun contract afloopt en gewoon aan hun lot overgelaten worden is niet best.
Dan hebben ze nog geluk dat er dan nog zijn die Heerenveen diep in het hart hebben en drie x bellen dat ze hun contract willen verlengen.

Als de club hier de juiste man/vrouw opzet dan komt het zeker weer goed ! Een persoon speciaal voor de kleinere sponsoren en mooiste is een ex voetballer met een hart voor Heerenveen. Zo heeft Hansma ook veel sponsors binnen gehaald en onderhouden.
tsfo
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 31-03-2014 10:03

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor pes5 » 04-09-2015 16:34

Die verhalen hoor ik inderdaad ook vaak. Schrijnend. Je mag het hier echter niet benoemen, want dan moet je allemaal voorbeelden geven van hoe het dan wel hoort.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor TORCIDA » 05-09-2015 10:08

pes5 schreef:Die verhalen hoor ik inderdaad ook vaak. Schrijnend. Je mag het hier echter niet benoemen, want dan moet je allemaal voorbeelden geven van hoe het dan wel hoort.


wat een kinderachtige opmerking, het voorbeeld van Jan van Dessel in een ander topic is gewoon schrijnend. echter wordt hier te vaak geroepen dat het allemaal niet goed gaat en dit wordt wat halfslachtig onderbouwd. Soms worden er ook voorbeelden genoemd waar je gewoonweg niets mee kunt, deze worden puur op emotie geschreven.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor TORCIDA » 05-09-2015 10:24

wat is de oplossing of wat draagt bij aan een oplossing? Er zijn veel sponsoren vertrokken en of bestaan niet meer.
Als je wilt dat oude tijden herleven met wellicht een nieuw sausje erover moet je niet beginnen met innovatieve middelen als
het plan van Egon Diekstra, begin gewoon bij de bron, we hebben sponsoren of plat gezegd bezetting nodig.
Dan kun je wel bij de staart beginnen maar begin bij de kop. Mijn idee zou zijn om alle sponsoren die vertrokken zijn, dus ook degene die failliet zijn uit te nodigen, nodig ze persoonlijk uit voor een nader te bepalen wedstrijd en creëer daar een warm bad gevoel om heen met sfeer en waardering, probeer oude positieve koeien uit de sloot te halen, speel in op de emotie die er was, maak ze ambassadeurs van onze club! En desnoods herhaal je 2 of 3 keer dit seizoen, er is ruimte zat in het stadion. Investeer daar in, zorg dat je ze weer in het stadion krijgt, spreek ze aan, stel je kwetsbaar op, er zijn zaken fout gegaan, maar fouten kun je herstellen, vraag om de kans om ze te herstellen. Dit hoef je niet krampachtig te doen, maar daar is echt wel een modus voor te vinden. Verwacht niet dat na 1x je de tent weer vol hebt, doe dit dit jaar bijvoorbeeld drie keer, betrek je huidige vaste sponsoren er bij, ook zij hebben hier baat bij. Houdt het simpel, begin bij de bron, dat zijn de mensen, de sponsoren.
Maak het instapmoment laagdrempelig, geen contracten van drie jaar, biedt ze een seizoens mogelijkheden aan. Niet direct weer voor drie jaar. Dit soort contracten moet je opbouwen, pas later kun je overgaan op langere termijn contracten.
De wereld vraagt om flexibiliteit, de economie is grillig, je kunt je nog niet alles veroorloven. Het is aan de accountmanagers ook altijd veel te makkelijk gemaakt, ah een klant voor drie jaar, nooit de druk om elkaar jaar weer die klant te hoeven binden, eens in de drie jaar was voldoende. En dan kreeg je via de post een brief waarin stond dat je weer moest verlengen.

werft een sponsor een sponsor? biedt ze daarvoor iets aan, waardeer dit en stimuleer dit.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Stiffie » 05-09-2015 12:17

Prima verwoord Torcida. Er is ruimte zat op Oost en West, maak daar gebruik van. Die oude sponsoren hebben hun sporen wel verdiend in het verleden, beloon dat.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor pes5 » 05-09-2015 12:19

Helemaal prima Torcida, maar er moet toch wel iemand binnen de club rondlopen die ook dat gezonde boerenverstand en empathisch vermogen heeft?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Thinkman » 05-09-2015 12:30

Heerlijk nuchter en praktisch voorstel van Torcida. Hier kan Joost Jetten vast wel iets mee!
Daarna of misschien daarnaast kunnen de vernieuwende plannen van Diekstra cs onderzocht worden. Je kunt best het één doen en het ander niet laten. We moeten weg van dat denken in zgn. kampen, we doen het uiteindelijk samen met elkaar.

Of zoals iemand ooit zei: "Je scoort vrijwel nooit alleen, dat doe je met het hele team". Dat besef moet er zijn bij alle bestuurders én medewerkers bij sc Heerenveen! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor TORCIDA » 05-09-2015 12:46

misschien kunnen we dit plan/idee met zn allen fine tunen of aanvullen, bieden we het idee ter ondersteuning aan aan de commerciële afdeling. Het begint met binding, mensen binden, contacten herstellen vooruitkijken en niet meer negatieve oude koeien uit de sloot halen. Met geschiedenis politiek is kun je het verleden toch niet herstellen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor diepFries » 05-09-2015 13:54

Geen idee hoe lang het al in de ticketshop staat, hier op het forum had ik 'm nog niet voorbij zien komen: De Keuzekaart. Met nog geen 17 euro per wedstrijd een prima aanbod lijkt me.

Extra informatie
Heb je geen tijd om alle 17 thuiswedstrijden te bezoeken, maar wil je jouw favoriete wedstrijden niet missen? Met de Keuzekaart kun je zelf kiezen welke 6 wedstrijden je wilt bezoeken! Een Keuzekaart kost € 99,- en geeft recht op 6 toegangskaarten naar keuze.

Voorwaarden
- Om een Keuzekaart te kunnen kopen, moet je in het bezit zijn van een clubkaart van sc Heerenveen en een MijnHeerenveen-account. Klik hier om een (gratis)clubkaart aan te vragen.
- De Keuzekaart kost € 99,- voor zowel volwassenen als jeugd en geeft recht op 6 toegangskaarten.
- De Keuzekaart is geldig tijdens seizoen 2015-2016 en gedurende het hele seizoen te kopen.
- Na aankoop van de Keuzekaart ontvang je binnen enkele werkdagen 6 kortingscodes per e-mail.
- De kortingscodes kunnen alleen gebruikt worden bij competitiewedstrijden.
- Zodra de wedstrijd naar keuze in de verkoop is, kun je via Online Ticketing zolang de voorraad strekt één of meerdere toegangskaarten voor de korte zijde bestellen.
- Het maximale aantal te bestellen toegangskaarten per wedstrijd is afhankelijk van de van toepassing zijnde clubkaartverplichting.
- Datum en tijdstip van de wedstrijden is onder voorbehoud van wijzigingen, houd de verkoopinformatie daarom goed in de gaten. Je bent zelf verantwoordelijk je van deze actuele informatie op de hoogte te stellen.
- Indien na afloop van seizoen 2015-2016 niet alle kortingscodes zijn verzilverd, heb je geen recht op geldteruggave of een andere vorm van compensatie.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Makkum8 » 05-09-2015 17:17

Goed idee Torcida. Naam voor dit project Aktie 2015?
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Avatar gebruiker
Makkum8
Basisspeler
 
Berichten: 938
Geregistreerd op: 11-04-2005 22:11
Woonplaats: Makkum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor zweed1 » 05-09-2015 19:40

Prima initiatief Torcida. Onze commerciële afdeling ligt op apegapen daar kont niet veel creatiefs uit.

Zo moeilijk is het om wat leuks en vernieuwends te bedenken. Was deze week toevallig in het AZ stadion en heb mij laten verrassen door de grote creativiteit daar.

Wel 10 verschillende pakketten voor sponsors, voor een seizoen, een aantal wedstrijden voor 1 wedstrijd etc/etc. Speciale zalen voor bedrijven inndezelfde sector etc etc.

Verder ook veel maatwerk voor de gewone man. De site is ook prachtig heeft al een paar keer een prijs gewonnen.

Als je het zelf niet weet kun je ook elders kijken. Dus kijk eens innde keuken bij AZ zou ik zeggen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Thinkman » 05-09-2015 20:18

Ik verwacht eigenlijk binnenkort een uitnodiging van de club, iets als onderstaand: :wink:


"sc Heerenveen denkt na over de toekomst en ontwikkelt beleid op diverse terreinen. Er wordt hard gewerkt aan de toekomst van onze club, waarbij we ook het sponsorbeleid willen evalueren en aanpassen aan de huidige tijd en omstandigheden.
Hoe nemen we de club mee in een tijd van toegenomen concurrentie, social media, e-commerce, hoe bereiken we de supporters, vrijwilligers, sponsors en andere stakeholders......?
Daarom willen we met jullie brainstormen over ons toekomstig sponsorbeleid en proberen een antwoord te geven op de centrale vraag:
- Hoe bereiken we nieuwe sponsors en op welke wijze boeien en binden we (bestaande) sponsors?

Jullie inbreng wordt hierbij gewaardeerd, we maken graag gebruik van de kennis, expertise en betrokkenheid van onze sponsoren en supporters!"


Wellicht kunnen we hier in aanvulling op wat Torcida schreef alvast wat constructieve, concrete suggesties benoemen!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Feanfan13 » 07-09-2015 12:46

Thinkman schreef:Ik verwacht eigenlijk binnenkort een uitnodiging van de club, iets als onderstaand: :wink:


"sc Heerenveen denkt na over de toekomst en ontwikkelt beleid op diverse terreinen. Er wordt hard gewerkt aan de toekomst van onze club, waarbij we ook het sponsorbeleid willen evalueren en aanpassen aan de huidige tijd en omstandigheden.
Hoe nemen we de club mee in een tijd van toegenomen concurrentie, social media, e-commerce, hoe bereiken we de supporters, vrijwilligers, sponsors en andere stakeholders......?
Daarom willen we met jullie brainstormen over ons toekomstig sponsorbeleid en proberen een antwoord te geven op de centrale vraag:
- Hoe bereiken we nieuwe sponsors en op welke wijze boeien en binden we (bestaande) sponsors?

Jullie inbreng wordt hierbij gewaardeerd, we maken graag gebruik van de kennis, expertise en betrokkenheid van onze sponsoren en supporters!"


Wellicht kunnen we hier in aanvulling op wat Torcida schreef alvast wat constructieve, concrete suggesties benoemen!


Ben benieuwd, maar verwacht het eerlijk gezegd niet. De club zou naar mijn mening veel meer met supporters in overleg moeten gaan.

Ook het social media gebruik van de club kan nog wel wat persoonlijker. De club reageert nooit op vragen die supporters onder een bericht plaatsen. Misschien moeten ze eens kijken naar hoe een organisatie als KLM hun klanten te woord staat. Zij behalen daarmee landelijke aandacht door hun creatieve reacties. Niet dat onze club op zo'n toon ons te woord moet staan, maar ook FC Dordrecht wist vorig jaar bij veel mensen een glimlach op het gezicht te toveren, door hun ludieke antwoorden en tweets etc.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor zweed1 » 11-09-2015 19:44

Denk dat de club toch meekijkt hier, vandaag presentatie keuzekaart om 6 wedstrijden te bezoeken voor 99 Euro.

Zie nieuwsbrief : http://www.sc-heerenveen.nl/?pageid=57203

Is in ieder geval weer wat nieuws!
Laatst bijgewerkt door zweed1 op 11-09-2015 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor HVNFL » 11-09-2015 20:21

Het kwam me ook al erg bekend voor! En nu moeten ze maar snel het plan van Torcida oppakken!
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Jazz » 12-09-2015 15:28

Grote schoonmaak door de marketingafdeling kan geen kwaad. Zet er een aantal jonge, frisse Heerenveen-marketeers met een Heerenveen hart die ook daadwerkelijk de interactie tussen de club en de klant willen verbeteren. Mijn suggesties:

-PR & Social Media afdeling moet actiever reageren op vragen, suggesties en zelf ook met ludieke acties komen (fotowedstrijden, tag je vrienden en maak kans op etc.)
-Belonen van fans als ze mensen naar de club brengen (geef korting op degene die extra mensen naar het stadion krijgen en voor de nieuwe supporter die een seizoenskaart koopt). Een welkomspakket zal ook in de smaak vallen (bestaande uit seizoenskaart, sjaal of mok, boekje over de club en historie etc).
-Belonen van fans als ze sponsoren binnenhalen (korting op je seizoenskaart)
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor NNboss » 23-09-2015 12:23

Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor SVSCH » 24-09-2015 00:36

Zijn we inmiddels al een beetje wakker geworden? Het is 1 grote puinhoop binnen de club. Zorgwekkend hoe apatisch de gemiddelde supporter op de actuele berichtgeving reageert. Berichten die ik hier eerder plaatste (helaas vaak niet serieus genomen) blijken volgens mij aardig te kloppen. Ik vrees ook nog steeds voor de goede afloop van de sfeertribune door de huidige bestuurlijke onrust. Er had al veel eerder moeten worden opgetreden...
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Feanfan13 » 25-09-2015 23:44

Wat levert zo'n deal met KIKA eigenlijk op? Natuurlijk hartstikke mooi dat de club zich daar voor leent.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor fuotbalgek » 26-09-2015 09:59

Feanfan13 schreef:Wat levert zo'n deal met KIKA eigenlijk op? Natuurlijk hartstikke mooi dat de club zich daar voor leent.


Het zou schandalig zijn als de club één euro verdient door KIKA te gebruiken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Mackan68 » 26-09-2015 11:04

Volgens mij 'levert het niets meer op' dan een positief imago. Verder hoeft de club daar uiteraard ook niet aan te verdienen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Gekko » 28-09-2015 20:18

Wat levert het voor KiKa op zal de vraag zijn.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-09-2015 12:41

Feanfan13 schreef:Wat levert zo'n deal met KIKA eigenlijk op? Natuurlijk hartstikke mooi dat de club zich daar voor leent.


Ben jij wel helemaal lekker? :lol: Als je ziet waar ze bij Kika mee te maken hebben stellen de problemen bij Heerenveen helemaal niks voor..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Feanfan13 » 30-09-2015 01:12

Kaz_SCH schreef:Ben jij wel helemaal lekker? :lol: Als je ziet waar ze bij Kika mee te maken hebben stellen de problemen bij Heerenveen helemaal niks voor..


Wat lul jij nou ineens? Heb ik het bij deze post over problemen bij Heerenveen?

Vind het een hele normale vraag, bovendien zou het mij niets verbazen dat Heerenveen er wel iets voor terug krijgt, en dat hoeft geen geld te zijn maar wellicht een andere dienst.

Wat mij betreft stelt de club nog wat stoeltjes ter beschikking voor andere stichtingen.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-09-2015 13:05

Feanfan13 schreef:
Wat lul jij nou ineens? Heb ik het bij deze post over problemen bij Heerenveen?

Vind het een hele normale vraag, bovendien zou het mij niets verbazen dat Heerenveen er wel iets voor terug krijgt, en dat hoeft geen geld te zijn maar wellicht een andere dienst.

Wat mij betreft stelt de club nog wat stoeltjes ter beschikking voor andere stichtingen.


Bij een deal met Kika denk ik niet meteen aan wat Heerenveen daar aan heeft, maar eigenlijk alleen maar wat Heerenveen voor Kika kan betekenen. Ik bedoelde het 2e deel van mijn post niet rechtstreeks aan jou gericht, meer voor iedereen (inclusief mezelf). Ik vind het relativerend werken, zo'n deal met Kika zet de problemen bij onze club in een heel ander perspectief. En wat ook eerder gezegd wordt, Heerenveen heeft er 'niks' aan behalve een goed gevoel en een positieve uitwerking op het imago van de club.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Satyr » 07-10-2015 09:49

En, komen we in Chinese handen...?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Lardy » 07-10-2015 09:52

Satyr schreef:En, komen we in Chinese handen...?


Als dat jouw conclusie is na het lezen van dat stuk. Dan is dat wel heel bedroevend.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67

Berichtdoor Otsje P » 07-10-2015 10:21

Satyr schreef:En, komen we in Chinese handen...?


Zijn we nu in verzekeringshanden?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten