Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

@Feanfan. Nee, de huur wordt het een vooraf afgesproken percentage geïndexeerd. Dat staat wel duidelijk in de jaarverslagen (en ook in mijn post).
Wubwub
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-04-2011 23:09

Bericht door Wubwub »

AllardP schreef:De club zal niet het volledige bedrag aan transferinkomsten opstrijken: speler en zaakwaarnemer hebben recht op eventuele percentages die in het contract zijn vastgelegd. Als conservatieve schatting ga ik ervan uit dat Heerenveen 80% van dit bedrag overhoudt.
Goed verhaal Allard, leuk dat je je hier in hebt verdiept en het helder hebt opgeschreven. Ik vraag me nog wel af waar je de bovenstaande 80% op baseert, en waarom je dit conservatief noemt? Ik kan hier zelf geen betere bron bij vinden, maar op basis van wat ik hier en daar wel eens lees lijkt 80% me een redelijk optimistische schatting en is 50% eerder een conservatieve schatting.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wubwub schreef:Goed verhaal Allard, leuk dat je je hier in hebt verdiept en het helder hebt opgeschreven. Ik vraag me nog wel af waar je de bovenstaande 80% op baseert, en waarom je dit conservatief noemt? Ik kan hier zelf geen betere bron bij vinden, maar op basis van wat ik hier en daar wel eens lees lijkt 80% me een redelijk optimistische schatting en is 50% eerder een conservatieve schatting.
Lijkt mij ook. Vind 80% absoluut aan de hoge kant. De helft komt inderdaad meer in de buurt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

zweed1 schreef: 5. Waarom zijn stukken hierover in de Raad van Heerenveen altijd geheim.

Binnenkort meer ! input altijd welkom per pb.
Ook via een WOB verzoek?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Frisian Viking schreef:Lijkt mij ook. Vind 80% absoluut aan de hoge kant. De helft komt inderdaad meer in de buurt.
Hoezo komt dat meer in de buurt? Heerenveen betaalt alleen de percentages die in het contract van de vertrekkende speler zijn vastgelegd. Dat staat ook zo in het jaarverslag. Ik kan me niet voorstellen dat onze zuinige club op voorhand de helft van een transfersom cadeau doet. Alle andere kosten (tekengeld, vergoeding zaakwaarnemer) komen voor rekening van de nieuwe club. Dat is toch ook logisch? Waarom zou Heerenveen een vertrekkende speler extra geld meegeven of de zaakwaarnemer betalen? Heerenveen is niet de vragende partij.

Belasting is ook een factor, maar die betaal je pas na verrekening van alle kosten van het lopende jaar en mogelijk verrekenbare verliezen uit voorgaande jaren. Hierbij heb ik aangenomen dat we het volledige vpb-tarief betalen over de volledige winst: conservatiever kan niet.

Laat ik de vraag maar omdraaien: waarom denk jij dat we de helft kwijt zijn?

Overigens blijven de conclusies zelfs met een percentage van 50% staan...
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

De bedragen die je noemt (bijvoorbeeld 8 miljoen voor Finnbogason) zijn allemaal bedragen die in de media gekomen zijn en de media bericht niet over wat het bedrag is dat Heerenveen na alle aftrekposten over houdt, maar het bedrag wat de kopende partij moet betalen. Je hebt heel veel aftrekposten (opleidingsvergoeding, deel speler zelf, zaakwaarnemer, belastingen, doorverkooppercentage), dus het is lastig om zo maar een percentage te noemen, maar ik denk wel dat 80% wat te rooskleurig is.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Superfries1994 schreef: Je hebt heel veel aftrekposten (opleidingsvergoeding, deel speler zelf, zaakwaarnemer, belastingen, doorverkooppercentage), dus het is lastig om zo maar een percentage te noemen, maar ik denk wel dat 80% wat te rooskleurig is.
Heb je mijn post wel gelezen? Belastingen betaal je over het hele resultaat na aftrek van alle kosten (en ik heb het maximale bedrag belastingen meegenomen in de berekening) en de vergoeding voor speler en zaakwaarnemer alleen als die in het contract zijn opgenomen (de club kennende niet heel hoog). Doorverkoopercentage geldt natuurlijk niet voor spelers uit eigen jeugd, maar mogelijk dat we daar nog wat aan kwijt zijn geraakt voor Finnbogason.

En zoals ik ook al zei: al krijgen we maar de helft van het bruto-bedrag binnen, dan nog is dat meer dan voldoende om alle schulden volledig af te betalen. Tenzij er ergens kosten zijn die de club niet noemt in het jaarverslag (wat natuurlijk heel kwalijk zou zijn), zwemmen we in het geld. Geen enkel excuus om met een onvolwaardig team de competitie in te gaan.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Inmiddels de jaarstukken over 2012, 2013 en 2014 (publicatie 2 juli 2015) ingekeken. Eerste indruk:

1. In 2012 een groot negatief resultaat van 931.000 in 2013 en 2014 positieve resultaten van resp. 457.249 en 204.535 Euro
2. Het huurcontract loopt t/m 31 december 2022;
3. Bank NL Gemeenten heeft een bouwdeposito van 6 miljoen op 20 augustus 2013 ingetrokken, financiering van verbouwing dient Heerenveen zelf te financieren;
4. De financiering BNG is verhoogd van 25 miljoen naar 36 miljoen per december 2013
5. De waarde van het stadion bedraagt in 2014 : 30.912.201
6. Bijstortverplichting BNG eigen vermogen/totaal vermogen indien kleiner dan 33%
7. Juridisch geschil Sportstad en SC Heerenveen aangekondigd in 2013.

Later meer ...............
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

begroting bij onze buren fc g wel weer omhoog in de begroting met 4 miljoen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

je gaat je toch echt afvragen waarom het heerenveen niet lukt om de boel weer boven jan te krijgen. hoeveel jaar op rij wordt onze begroting naar beneden bijgesteld? al een jaar of 6? Het is net alsof er ergens een lek zit waar niemand van weet dat daar geld uit wegstroomt, is dat de salarishuishouding, hebben we nog steeds te veel overhead in dienst?, is dat de huur van het stadion? is dat een schromelijk te kort aan sponsor inkomsten? Hebben we teveel concurrentie gekregen van dkv en zwolle en na de bekerwinst van fcg ook van hen? Zitten de verkeerde mensen binnen de club? Joost mag het weten..
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dat vraag ik mij ook wel eens af inderdaad. Als je kijkt hoeveel er in de afgelopen jaren is binnengekomen en hoeveel er is bezuinigd. Maar toch lijden we nog steeds structureel verlies waar veel van het binnengekomen geld in moet worden gestopt waardoor we dit binnengekomen geld voor een groot deel niet blijken te kunnen herinvesteren. Hoe komt dat? Waardoor lijden we nog steeds structureel verlies en waar blijft al het binnengekomen geld dan? Is dat dan puur het schreeuwende gebrek aan overige inkomsten? Hebben we zulke hoge kosten aan stadion huur? Het verlieslijdende Sportstad verhaal?

We worden steeds meer voorbij gelopen door anderen, Fc Groningen lag altijd mijlenver op ons achter, maar ze hebben ons ingehaald begrotingstechnisch. Op de ranglijst blijkt dat nog niet echt in de afgelopen jaren, maar ook dat gaat niet uitblijven als het zo doorgaat. Als wij aan dat salarisplafond van 2 ton moeten blijven vasthouden dan kunnen we een structurele terugkeer in de subtop echt vergeten, als je dat wil dan zal je toch af en toe daar eens een uitzondering op moeten gaan maken. Anders raak je echt te ver achterop. Met andere woorden, is het echt noodzakelijk om te blijven vasthouden aan dat salarisplafond de komende jaren? Zo ja, dan voorzie ik echt dat we genoegen zullen moeten blijven nemen met plek 8 t/m 14, met af en toe een positieve dan wel negatieve uitschieter. En steeds sneller vertrek van jeugdspeler die er bovenuit steken. Ik heb hier zelf in financiële zin met betrekking tot scH niet genoeg zicht op, maar anderen ongetwijfeld wel.

Nou pleit ik er niet voor om gelijk weer in oude fouten te vervallen en slarissen van 5 a 6 ton uit te geven, maar iets meer in de spelersgroep investeren acht ik wel noodzakelijk om weer structureel mee te gaan doen voor plek 4 t/m 7, ons oude niveau zeg maar. Maar je moet je het natuurlijk wel kunnen veroorloven. Als ik kijk naar wat er is binnengekomen en wat er is bezuinigd, zou ik zeggen ja. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

1983 schreef:Als wij aan dat salarisplafond van 2 ton moeten blijven vasthouden dan kunnen we een structurele terugkeer in de subtop echt vergeten, als je dat wil dan zal je toch af en toe daar eens een uitzondering op moeten gaan maken. Anders raak je echt te ver achterop. Met andere woorden, is het echt noodzakelijk om te blijven vasthouden aan dat salarisplafond de komende jaren? Zo ja, dan voorzie ik echt dat we genoegen zullen moeten blijven nemen met plek 8 t/m 14, met af en toe een positieve dan wel negatieve uitschieter. En steeds sneller vertrek van jeugdspeler die er bovenuit steken. Ik heb hier zelf in financiële zin met betrekking tot scH niet genoeg zicht op, maar anderen ongetwijfeld wel.
Dit stukje slaat nergens op. want ze blijven niet vasthouden aan het salarisplafond, daar worden namelijk uitzonderingen op gemaakt. De tijden dat middelmaat zich financieel onafhankelijk voetballen zijn gelukkig voorbij bij Heerenveen, daar is dat salarisplafond voor.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Lardy. Sorry, dat wist ik niet. Wie verdienen hier momenteel meer dan het salarisplafond? Dat middelmaat hier niet meer verdiend ben ik het uiteraard helemaal mee eens!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ter info:

Aantal OSSH leden
op 10-3-2015: 444
op 4-8-2015: 407
(op 16 mei 2013 waren dit er nog 667)

Gelet daarop lijkt een pas op de plaats (ook op salarisgebied) bittere noodzaak.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

H-J schreef:Ter info:

Aantal OSSH leden
op 10-3-2015: 444
op 4-8-2015: 407
(op 16 mei 2013 waren dit er nog 667)

Gelet daarop lijkt een pas op de plaats (ook op salarisgebied) bittere noodzaak.


En waar komt deze info vandaan?
Spijt heb je morgen maar!
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

je gaat je toch echt afvragen waarom het heerenveen niet lukt om de boel weer boven jan te krijgen. hoeveel jaar op rij wordt onze begroting naar beneden bijgesteld? al een jaar of 6? Het is net alsof er ergens een lek zit waar niemand van weet dat daar geld uit wegstroomt, is dat de salarishuishouding, hebben we nog steeds te veel overhead in dienst?, is dat de huur van het stadion? is dat een schromelijk te kort aan sponsor inkomsten? Hebben we teveel concurrentie gekregen van dkv en zwolle en na de bekerwinst van fcg ook van hen? Zitten de verkeerde mensen binnen de club? Joost mag het weten..
Niemand hoeft zich af te vragen wat de redenen zijn voor de terugval bij SC Heerenveen. Die redenen worden door verschillende forumleden hier regelmatig aangegeven. Maar de boodschap moet door de ontvangende partij (de overige forumleden) wel op waarde worden geschat. Niet iedereen hoort graag dat het mijn zijn eigen clubje zo slecht gaat. Ik heb in een aantal posts al aangegeven dat het naar buiten toe weliswaar redelijk rustig is, maar dat het binnen de muren van het Abe Lenstra stadion alles behalve vlekkeloos verloopt. De commerciële afdeling is werkelijk één groot drama met veel te veel mensen die in hun positie niet functioneren of de kwaliteiten niet hebben. De sponsoren zijn uitermate ontevreden over de communicatie van de club naar hun toe. Op de afdeling werken mensen die er in mijn optiek niet horen te werken. Jaren geleden riep ik al dat de afdeling niet functioneert en er is nooit de bezem doorheen gehaald. Sponsoren zijn ontevreden over de wijze waarop van der Wiel functioneert en de ergernis over het feit dat nu Riemer weer terug is aan de macht komt hier nog eens bovenop. Ook dit seizoen weer een verdere daling van het aantal sponsoren. En de daling zoals die bij ons heeft plaatsgevonden is ongeevenaard. Geen enkele club die in deze tijden van crisis 75 procent van zijn sponsoren is kwijtgeraakt. (N.B. van de oorspronkelijke 1200 bedrijven zijn er nog maar 400 over en zijn er 800 gestopt (gelukkig komen er af en toe wel ook nieuwe bij maar dit is echt een druppel op de gloeiende plaat). En iedereen die dit schuift onder de kop economische crisis steekt zijn hoofd in het zand. Na de feanrevolutie had de organisatie opnieuw op poten moeten worden gezet met onafhankelijke nieuwe bestuursleden die aangesteld worden op basis van hun kwaliteiten en niet zoals nu gebeurd is op basis van het feit dat ze uit het kamp Riemer komen. Ik kan hier werkelijk wel honderd voorbeelden geven van schrijnende misperen van de club op gebied van communicatie naar sponsoren en supporters. Onder Veenstra werden mensen asociaal behandeld en het is goed dat deze meneer van het toneel is verdwenen maar nog altijd is de wijze waarop de club met mensen omgaat soms ronduit schandalig te noemen. Ik ga hierover later wel eens een stuk posten met daarin tal van voorbeelden waar een paard de hik van krijgt.

Ik ben op dit moment vrij negatief en dat komt omdat ik echt kwaad ben hoe de club op dit moment reilt en zeilt. Als er geen verandering in komt dan gaat deze club gewoon naar de sodemieter. Slecht beleid betaald zich vanzelf uit in teruglopende supporter- en sponsoraantallen. En dus een begroting die weer verder terug moet. Iedereen maar roepen dat we het niet snappen dat we niet kunnen concurreren met clubs als AZ. Deze mensen kan ik vertellen dat we, met de schrikbarende daling van sponsorgeld, wel miljoenen in kas moeten hebben om de toekomst te kunnen overleven.

Benieuwd hoeveel kritiek ik nu weer krijg na deze post. Dat het wel meevalt en dat er redenen zijn etc etc. Nou ik roep al jaren dat het niet meevalt en de cijfers zullen mij gelijk geven.

Edit: Een stukje in de Telegraaf lijkt mij in elk geval gelijk te geven. Blij dat het stichtingsbestuur zijn verantwoordelijkheid neemt en laat onderzoeken of de club goed functioneert. Alleen hoop ik dat we niet zullen gaan meemaken dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Geen halve maatregelen maar iedereen binnen de club die niet goed functioneert eruit gooien. Op alle afdelingen. Juiste mensen op de juiste plekken. Alleen dan kan de weg omhoog ingeslagen worden.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 04-08-2015 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ebiede schreef: En waar komt deze info vandaan?
Bij de OSSH
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Ik sluit me aan bij badfrisianboy, ik deel de zorgen en ook enigszins de woede, maar ik hou nog een slag om de arm omdat ik niet precies weet wat er gaande is. Mijn gevoel echter sluit aardig aan bij de post van badfrisianboy. maar wie zijn de juiste mensen voor de juiste positie? Ik denk dat iedereen vervangen niet de beste optie is, maar hoe het anders moet?
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Een voorzitter die echt een voorzitter is en geen marionet. In de huidige situatie heeft onze club een sterke man nodig die leiding geeft en waar vertrouwen in is.
Commerciele zaken moet iemand komen met veel connecties in het noorden die feeling heeft met de club. Sponsoren verliezen is makkelijker dan terugkrijgen. Er moet hoe dan ook een eind komen aan de terugloop in sponsoraantal. Wie hier de juiste man voor is mogen anderen beslissen, maar het is nu wel tijd om waar nodig in te grijpen.

Algemene zaken en veiligheidszaken compleet eruit. Incl phoenix security. Veiligheidszaken hoeft niet 1 van de directiefuncties te zijn. Iemand die de voetbalwereld goed kent op algemene zaken. En dat is geen oud politiechef. Belangrijk: iemand die weet hoe je met supporters en sponsoren om moet gaan. Veiligheidszaken kan onder algemene zaken gewoon door 1 persoon gedaan worden ipv 3 veiligheidscoordinatoren die nu helemaal niets toevoegen. Dit moet een persoon zijn die alle belangen afweegt en niet zoals nu politieagent spelen. Supportersbeleid gaan voeren wat de huidige directie nog niet heeft gedaan. Investeren in de band met supporters zodat je op basis van onderling vertrouwen overleg voeren. Met supporters en de supportersclubs.

Proberen onafhankelijke mensen te zoeken die geen belangen hebben in 1 vd kampen en niet bij voorbaat al de schijn tegen zich hebben. En luisteren naar kritiekpunten van sponsoren en supporters. En dit vooral serieus behandelen. Als je nu hoort dat mails pas na weken beantwoord worden moet je je als club schamen. Verder transparanter zijn en zaken intern en extern duidelijker communiceren.
Wubwub
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-04-2011 23:09

Bericht door Wubwub »

H-J schreef:Ter info:

Aantal OSSH leden
op 10-3-2015: 444
op 4-8-2015: 407
(op 16 mei 2013 waren dit er nog 667)

Gelet daarop lijkt een pas op de plaats (ook op salarisgebied) bittere noodzaak.
H-J schreef:Bij de OSSH
Niet bij de OSSH, maar van de ledenlijst op de website van de OSSH. Dat lijkt me (nogmaals) geen complete informatie. Kijk hier (https://www.youtube.com/watch?v=yCJscHjRSCI) maar eens naar op 30 seconden: een klein jaar geleden hadden we zon 630 leden. Geen enkele reden om aan te nemen dat die meneer daarover liegt of dat we binnen een jaar een derde van onze sponsoren zijn kwijtgeraakt.

Het is voor de club misschien wel aan te raden om gewoon duidelijk naar buiten te treden met het aantal leden, dan worden er in ieder geval niet zulke berichten verspreid.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ja,dat is natuurlijk een erg groot verschil... Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de ledenlijst gaten bevat, al helemaal niet omdat er regelmatig een update plaatsvindt. Of het moet zijn dat je voor plaatsing op de ledenlijst extra geld moet betalen, lijkt me niet. Is elke sponsor automatisch lid van de OSSH, of zijn er nog andere opties?

Het is overigens goed mogelijk dat de voorzitter tijdens een interview de zaken iets mooier voorspiegelt dan dat ze in de werkelijkheid zijn.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Wie weet wat de begrotingen zijn van de clubs voor het seizoen 2015 / '16 ?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

hm_DR88 schreef:Wie weet wat de begrotingen zijn van de clubs voor het seizoen 2015 / '16 ?
'Even' googlen. Als je het club voor club moet opzoeken vergt het even tijd, maar het moet lukken lijkt me.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

hm_DR88 schreef:Wie weet wat de begrotingen zijn van de clubs voor het seizoen 2015 / '16 ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisi ... envoetbal)

Als je een club aanklikt zie je rechts de meest recente begrotingsinfo. Zo werken bv AZ en Heerenveen beide met een begroting van 22 miljoen, Grunn 21,5 miljoen, DKV 7 miljoen en PEC ruim 10 miljoen. Excelsior 5 en de Graafschap 4,5 miljoen.
PSV en ajax maken er beide 65 miljoen van.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

In hoeverre kloppen die bedragen? Dan zouden we dus 2 miljoen in de begroting omhoog gaan als ik mij niet vergis. Volgens mij is die 22 miljoen van zo'n 2 jaar geleden, zal nu eerder 18-19 zijn.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Ja bedankt voor je reactie. Ik heb hier en daar ook mijn vraagtekens geplaatst of dit inderdaad de begrotingsbedragen voor het komende seizoen zijn. Het geeft in ieder geval aan wat de begrote speelruimte is.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

hm_DR88 schreef:Ja bedankt voor je reactie. Ik heb hier en daar ook mijn vraagtekens geplaatst of dit inderdaad de begrotingsbedragen voor het komende seizoen zijn. Het geeft in ieder geval aan wat de begrote speelruimte is.
Klopt. Actuele gegevens moet je echt bij elkaar zoeken denk ik. Een actueel overzicht zoals voor de marktwaarde (url hieronder) van de selecties, ken ik niet voor de begrotingen.

http://www.transfermarkt.nl/eredivisie/ ... bewerb/NL1
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Meestal staat een vrij actuele begroting in de seizoensgids van VI. Ben zelf geen abonnee (meer), dus weet niet of dit nog zo is en of die gids al uit is, maar dat zou een goede bron kunnen zijn. Wikipedia lijkt me niet betrouwbaar.
SCHtid
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 31-07-2015 18:44

Bericht door SCHtid »

Leeuwarder courant geeft ook aan dat de begroting €22 miljoen is.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik sprak nog even met Hans Vonk voorafgaand aan een voorbereidings wedstrijd over de selectie. Ik gaf aan dat de komst van Mulder een fraaie zet was maar dacht dat de voorhoede wel wat sterker kon. En prompt lees je dat Te Vrede komt. Al met al dacht ik dat de club met het vertrek van De Ron, Uth en Nordfelt er zwakker op zou zijn geworden maar als ik eerlijk ben, moet ik constateren dat er uitstekend is ingekocht.
Na de eerste wedstrijd was ik erg te spreken over Bijker en Cavlan. (Nog even oefenen op die naam, Jouke. :D )
Wéér uit!!!!
Plaats reactie