Begroting/financiën van sc Heerenveen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Gert jan Verbeek zegt in studio voetbal dat Heerenveen een spelersbegroting heeft van 5 miljoen, dat is slechts 3 ton meer dan dat van Heracles. Zegt veel over onze (slechte) financiele situatie.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

DSCH schreef:Gert jan Verbeek zegt in studio voetbal dat Heerenveen een spelersbegroting heeft van 5 miljoen, dat is slechts 3 ton meer dan dat van Heracles. Zegt veel over onze (slechte) financiele situatie.
Of over Heracles.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

DSCH schreef:Gert jan Verbeek zegt in studio voetbal dat Heerenveen een spelersbegroting heeft van 5 miljoen, dat is slechts 3 ton meer dan dat van Heracles. Zegt veel over onze (slechte) financiele situatie.
Je hebt toch regels over hoeveel procent van de begroting je mag uitgeven aan spelers salarissen ? Dan zal dat van Heracles denk ik niet kloppen.
Samen maken we de club sterk.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Ja, of wij hebben besloten dat we vanwege de hoge huur een lagere salarispost willen handhaven...
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heracles heeft een begroting van negen miljoen, ruim 50% als spelersbudget is niet raar. Dit is in menig geval nog wel een hoger percentage. Dat het bij sc Heerenveen niet veel meer is, dat is een duidelijk geval van saneren. Pas wanneer hier de problemen zijn opgelost en de club en organisatie is aangepast aan de nieuwe financiële werkelijkheid kun je dit bedrag eventueel weer laten groeien.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Een simpele oplossing zou liggen in het verhogen van de prijs van een seizoenskaart. Verhoog deze met €50,- en je hebt over een seizoen genomen alweer een miljoen extra te pakken.

De vraag is natuurlijk, welk percentage zou daarom juist afhaken?
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik vind onze sk kaarten goedkoop. voor NN betaal je 10 a 11 euro per thuiswedstrijd. Waar kun je tegenwoordig nog voor 11 euro 90 minuten vertier krijgen. Das een euro per veldspeler per wedstrijd. Persoonlijk mag de kaart van mij sowieso wel 25 euro hoger. Als dit tevens Heerenveen helpt om tekorten aan te kunnen vullen en of later daarmee financieel wat ruimer te zitten, prima. 25 euro meer betalen voor een leuke voetballer die dan wel bij Heerenveen kan komen?
Hier heb ik geen woorden voor
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Er is meer als NN....NN en de hoeken zijn dan ook de goedkoopste plekken in het stadion. Op de oosttribune betaal je al 100 euro meer. 280 euro.

Losse verkoop:

SPT of vak 3 t/m 6€ 33,-
Westtribune:€ 29,-
Oosttribune:€ 29,-
Noord- en Zuidtribune:€ 26,-
Hoeken:€ 24,-

Als niet seizoenkaarthouder even een wedstrijd met je zoon kijken kost al snel 50 a 60 euro. Dat vind ik veel geld. Zeker voor het gebodene.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Crash schreef:Een simpele oplossing zou liggen in het verhogen van de prijs van een seizoenskaart. Verhoog deze met €50,- en je hebt over een seizoen genomen alweer een miljoen extra te pakken.

De vraag is natuurlijk, welk percentage zou daarom juist afhaken?
Zolang het niet vol zit lijkt me dit niet het beste plan, verwacht dat er dan veel mensen afhaken. Toegangsprijzen zijn niet de beste manier om dit op te lossen, wanneer je het in de supportershoek zoekt is het zaak commercieel inventieve zaken op te zetten die voor de club en sponsors goed zijn, en waarbij de supporter niet het gevoel krijgt uitgeknepen te worden aangezien het om zaken kan gaan die je überhaupt nodig hebt.

In onze begroting zitten twee pijnpunten waar volledige focus op moet zijn en waarmee je werkelijk vooruit kunt; sponsorbestand en stadioncontract.

Het is goed dat er nu actie op de transfermarkt is, uiteindelijk is goed voetbal en resultaat het meest doorslaggevend voor inkomsten vanuit supporters.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Grimo schreef:Er is meer als NN....NN en de hoeken zijn dan ook de goedkoopste plekken in het stadion. Op de oosttribune betaal je al 100 euro meer. 280 euro.

Losse verkoop:

SPT of vak 3 t/m 6€ 33,-
Westtribune:€ 29,-
Oosttribune:€ 29,-
Noord- en Zuidtribune:€ 26,-
Hoeken:€ 24,-

Als niet seizoenkaarthouder even een wedstrijd met je zoon kijken kost al snel 50 a 60 euro. Dat vind ik veel geld. Zeker voor het gebodene.
Mee eens. De losse verkoop is duur zat. Niets meer aan doen. Seizoenskaarthouders zijn vele malen goedkoper uit. Volgens mij valt daar nog wel wat te halen. Zoals gezegd zou ik zo €50,- meer neerleggen. Eenmalig € 330,- ophoesten is voor mij ook nog wel te doen. Besef echter best dat dit niet voor iedereen geldt. Het wordt ook alweer een ander verhaal als je voor je zelf en twee gezinsleden ineens bijna €1000,- moet neerleggen.
tsfo
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 31-03-2014 11:03

Bericht door tsfo »

Juist moet je de seizoenkaart niet te duur maken, maar wel met kleine stapjes duurder. Je moet ook het verschil houden tussen losse en seizoenkaart, want je hebt als club liever dat ze voor een seizoenkaart gaan. (volle bak elke wedstrijd)
Seizoenkaart is nu niet duur en mag per jaar wat stijgen gezien de inflatie, maar om 50 euro er bij op te gooien ? nee dan gaat het fout en haken er veel af.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

tsfo schreef:Juist moet je de seizoenkaart niet te duur maken, maar wel met kleine stapjes duurder. Je moet ook het verschil houden tussen losse en seizoenkaart, want je hebt als club liever dat ze voor een seizoenkaart gaan. (volle bak elke wedstrijd)
Seizoenkaart is nu niet duur en mag per jaar wat stijgen gezien de inflatie, maar om 50 euro er bij op te gooien ? nee dan gaat het fout en haken er veel af.
Mee eens, 50 euro erbij is teveel, denk dat er dan idd. mensen afhaken. Daar krijgt de club een hoop commentaar op als ze dat zouden doen! Nu heb je nu zo'n 7 wedstrijden voordeel en dat recht heb je als je seizoenkaarthouder bent.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Heerenveen blijft een volksclub en dan zal je de kaarten in het sfeervak en in de hoeken niet te duur moeten maken.
50 euro verhoging is rigoreus en een te wezenlijk verschil tov de huidige prijzen. We moeten er eerst maar weer voor zorgen dat de prestaties beter worden en dat het stadion weer goed gevuld is. Pas dan zou je een kleine verhoging van € 10 of € 15 kunnen doorvoeren.
Maar bovenal, het is een volks- en familieclub. Dan moet je niet aankomen met grove bedragen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Familieclub ja, geen volksclub. Als je scH een volksclub vind dan hebben we bijna alleen maar volksclubs in Nederland. Maar verder wel met je eens, de prijzen moeten hier laag blijven. Ik vrees dat als je de prijzen hier gaat verhogen dat het nog leger zit dan nu en je met die verhoging als club je doel (meer inkomsten genereren) nog voorbij schiet ook.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Als Heerenveen meer inkomsten wil dan moeten ze dat inderdaad niet bij de supporters gaan zoeken. Je kan dan inderdaad beter zorgen dat je iets doet aan die stadionhuur en dat er weer schwung komt in het sponsorbestand.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Inderdaad je moet niet de seizoenkaarten gaan verhogen, dan kiezen veel supporters nog sneller voor 'fox sport.'

Wat ik al eens eerder aangegeven heb, is het niet gewoon handig dat bij het verlengen van de seizoenkaarten er opties bij komen, dat je bijvoorbeeld bepaalde onderdelen in de club kunt steunen met een eenmalige bijdrage waarvan je zelf de hoogte mag bepalen. Dus dat supporters naast supporters, ook mini-sponsoren worden? Maar dat het dus een keuze is en geen verplichting.

Opties zouden dan kunnen zijn:
Jeugdopleiding SC Heerenveen
Supportersverenigingen (sfeeracties, aankleding stadion etc.)
SC Heerenveen
ETC.

Alle kleine beetjes helpen, ik ben zeker snel geneigd om voor alle onderdelen 5 euro te doneren. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die grotere en kleinere bedragen donoren, maar als bijvoorbeeld de supportersverenigingen al een bedrag van 2000 op jaarbasis erbij krijgen, is toch 2 a 3 extra acties in het stadion, waar het gehele stadion vaak plezier van heeft.

Het is een vrije keuze, dus mensen zullen zich niet gedupeerd voelen. Goed idee?
tsfo
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 31-03-2014 11:03

Bericht door tsfo »

Club kan ook aan Crowdfunding doen onder supporters en sponsoren bijvoorbeeld om projecten binnen de club te financieren. Ook kan je gaan bekijken of je op die manier aan financiën komt om stadion te kopen. Ook is het een idee inderdaad om supporters die wel meer in de club willen steken iets te geven. Wedstrijd in Ski-box of trainen met het eerste of een feest avond. Er is genoeg te bedenken dacht ik zo.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ik ben een groot voorstander van meer interactie met de supporters. De tijd dat bedrijven vanuit hun ivoren toren de massa's alles maar voor konden schotelen is geweest. Je moet mensen het idee geven dat ze belangrijk zijn en dat er naar ze geluisterd wordt. Vanuit zo'n oogpunt bekeken moet je dus je supporters inschakelen binnen de club. Maak er een community van, maak ze belangrijker dan een kudde cashcows.

Dat de supporters afgelopen zomer vanuit eigen initiatief de gracht mochten verven en er een meer SCH-waardige uitstraling aan mochten geven is daarin een prima voorbeeld. De ideeën uit de post hierboven van tsfo zouden al een prima stap in de goede richting zijn en zo zijn er vast nog talloze andere goede ideeën te bedenken.

Dus nogmaals: interactie met je achterban is waar het allemaal om draait de komende jaren, in plaats van als een heerser de massa's proberen te beteugelen. De club zal hierin met zijn tijd mee moeten gaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Weer in de gezondste categorie 3. Alleen nog steeds een jaarlijks verlies van 2.5 miljoen. We zijn er dus niet op vooruit gegaan.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

dan zijn we er 2 miljoen mee opgeschoten.
tot dat de huur omlaag gaat veranderd er niks helaas.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

bollebert schreef:dan zijn we er 2 miljoen mee opgeschoten.
tot dat de huur omlaag gaat veranderd er niks helaas.
Bij de vorige indeling in de categorie 4 maanden geleden was het ook 2,5. Zijn ten opzichten van toen gelijk gebleven, slecht werk dus helaas.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

De commerciële afdeling heeft kort geleden laten weten dat er een nieuwe weg ingeslagen is. En dat het tijd kost voordat de nieuwe strategie zijn vruchten af gaat werpen. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Zij zelf volgens mij met mij.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Feanfan13 schreef:Bij de vorige indeling in de categorie 4 maanden geleden was het ook 2,5. Zijn ten opzichten van toen gelijk gebleven, slecht werk dus helaas.
Heerenveen heeft al vroegtijdig aangegeven dit seizoen rekening te houden met een verlies van tweeënhalf miljoen euro. Alles wat je in tussentijd van dat bedrag afsnoept, is alleen maar mooi meegenomen. Zo moet je het bekijken, denk ik. Het zou heel goed kunnen dat het rode bedrag onder de streep uiteindelijk meevalt. Ik betwijfel dus of je hier iets uit kunt afleiden.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

We draaien sowieso gaan verlies dit jaar door de verkoop van spelers
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Feanfan13 schreef:We draaien sowieso gaan verlies dit jaar door de verkoop van spelers
huh? leg eens uit?
Hier heb ik geen woorden voor
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Er is aangegeven dat de bodem qua saneren is bereikt. Alleen mbt de huur van het stadion zou er nog bespaard kunnen worden. Aan de kostenzijde valt er niks meer te besparen, tenzij je uiteraard de poppen weer aan het dansen wilt hebben door te snijden in de personeelskosten (maar dat terzijde). Operationeel jaarlijks verlies blijft dus 2,5M
Aan de inkomstenkant is - zoals Mackan68 terecht stelt - een nieuwe weg gekozen. Zoals een ieder wellicht weet, kan je daar niet binnen een half jaar de vruchten van plukken. Lange termijnwerk waarbij mijns inziens een prettig werkgebied voor de sponsoren essentieel is; dat kost tijd.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »


huh? leg eens uit?

Verkoop Finnbogason, Ziyech en Bilal, daardoor schrijf je nog zwarte cijfers. Het structureel tekort is 2,5 miljoen maar daarin zijn de transferinkomsten niet meegenomen.
tsfo
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 31-03-2014 11:03

Bericht door tsfo »

inderdaad de transfer inkomsten net mee gerekend is het tekort 2,5 miljoen.
Transfer moeten ook buiten de begroting gehouden worden, want je moet transfer geld weer voor aantrekken nieuwe spelers en talenten gebruiken.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Neem ook aan dat de inkomsten niet meegerekend zijn van Sportstad, dit zou kunnen betekenen dat we nog 33% van de opbrengsten van sportstad zouden kunnen krijgen. Echter verwacht ik dat de winst van sportstad maar iets van enkele duizenden euro's zijn, dus wellicht is dit een drup op de gloeiende plaat.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

sportstad lijd verlies hoor nog steeds,miljoenen helaas
Plaats reactie