''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

BK2007 schreef:Stegeman ook beschikbaar.
Zou ik wel een goede vinden.. Nuchtere vent, hard werken, goede resultaten.
We halen wel vaker mensen bij Heracles weg die hier slagen (Dost & Uth bvb :D )
Zeg maar niks!
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

AllardP schreef:Wat mij betreft halen we een talentvolle trainer uit het buitenland. Of een Nederlander met buitenlandervaring. Ik ben helemaal klaar met figuren die wanhopig vasthouden aan de Hollandse school, die al jaren geen succes meer oplevert.
Precies dat. Streppel brengt niets, maar dan ook niets vernieuwend. Hij heeft een enkel tactisch vernuft. Het loopt al maanden niet, en dit is niet de eerste keer dat we zo'n periode hebben. Ik ben helemaal klaar met dat bange, aan-1-tactiek-vasthoudende spel. We lopen gewoon enorm achter.

Na maanden aan te rommelen met Reza mag Henk het eindelijk een keer proberen. Hij pakt prima zijn goals mee en wordt zomaar weer naar de bank gebonjourd. Volgens Streppel heeft Henk zijn kans niet gepakt.

Maar welke kansen pakt Streppel dan? Hij doet al jaren hetzelfde, en het werkt nooit. Ik erger me aan het feit dat er zoveel macht en vertrouwen wordt gegeven aan een passant als de trainer. Waarom kan een trainer niet een keer op wissel worden gezet, net zoals dat bij spelers gedaan wordt. Even wat anders gewoon. Wat zou het een verademing zijn als we een keer met echte buitenspelers gingen spelen, een andere formatie probeerden of een maandje het vertrouwen aan Jizz in de punt gaven.

Maar Streppel zal niet uit zichzelf dingen gaan veranderen, want hij is heilig overtuigd van deze speelstijl. Dus hij zal zelf ook niet opstappen. En hier zit voor mij het meest verontrustende: het gebrek aan een kritiek, zowel in het stadion als intern bij de club. Dit is by far de slechtste trainer die we in lange tijd hebben gehad, maar Hamstra, Eisenga en de rest vinden het allemaal prima. Streppel en die heren, maar ook ervaren spelers als Schaars en Reza, zijn allemaal goede vriendjes. Ze lijken wel gehersenspoeld. Wat is er toch aan de hand bij onze club!?

Deze houding kan wel eens fataal worden voor Ús Heerenveen zoals we haar kennen. Als er intern niet ingegrepen wordt, zie ik me genoodzaakt om rechtstreeks met de heren te praten.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Goran Popov schreef:
Deze houding kan wel eens fataal worden voor Ús Heerenveen zoals we haar kennen. Als er intern niet ingegrepen wordt, zie ik me genoodzaakt om rechtstreeks met de heren te praten.
22 Februari kunnen we ons als supporters laten horen tijdens It Petear.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Stegeman op zaich prima kerel, maar Heracles haalt dit jaar schrikbarend weinig puntenin uitwedstrijden en bijna alles in thuiswedstrijden op het kunstgras. Dat vind ik wel een groot minpunt aan Stegeman.
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Streppel, Fraser, Hyballa, Stegeman, Jan de Jonge, Henk Herder, HVNFL :wink: , het is allemaal één pot nat. Wellicht zal het aan het eind van het seizoen een plaats schelen op de ranglijst in willekeurige volgorde, maar het gaat er niet significant beter van worden. Middelmaat allover. Graag zou ik zien dat Streppel gewoon in gaat zien dat er met een echte 10 (Odegaard) achter de spitsen wordt gespeeld met echte vleugelspelers zoals Rojas, Zeneli en of Mihajlovic. Wanneer de tegenstanders minder zijn met de punt naar achter.
zijlijner
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-06-2013 19:40

Bericht door zijlijner »

Dat streppel en hamstra al weken aan het praten zijn stemt mij somber. Ik vrees dan ook met een een zeer grote vrees dat we ook volgend jaar met hem opgescheept zitten. Weer dat zielloze voetbal met tikkie terug en tikkie opzij. Veel balbezit maar weinig rendement. Wie dan wel? Persoonlijk zie ik Erwin Koeman wel komen. Internationaal voetbal gespeeld. Ervaring opgedaan als (internationale) coach samen met zijn broer.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik vraag jullie, is John vd Brom nou zo’n goeie trainer ?
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heel net en genuanceerd statement over het trainerschap op nieuwnoord.org. Klasse!
abrikozenkoning
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 04-01-2015 20:54

Bericht door abrikozenkoning »

Een tijdje terug noemde ik Graham Potter van Östersunds als een kandidaat die wat mij betreft hier zou mogen komen. Gisteren verloor zijn team (logischerwijs) van Arsenal, maar zijn verhaal heeft daarmee wel een groter publiek bereikt. Het onderstaande artikel van afgelopen week geeft een mooi inzicht in wat voor type hij is. Veel mensen zullen zeggen dat het menselijke aspect niet zo belangrijk is als het tactische, technische en fysieke aspect bij een trainer, maar deze meneer heeft toch met die focus ervoor gezorgd dat Östersunds sprookjesachtige stappen kon maken. Hij zou voor iedere club op aarde a-typisch zijn, maar hij komt op mij over als iemand die weet wat hij doet. https://www.coachesvoice.com/outliers/
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Thinkman schreef:Heel net en genuanceerd statement over het trainerschap op nieuwnoord.org. Klasse!
Eerder stigmatiserend omdat het alle juiste onderbouwing mist. En daarbovenop een zwaktebod van nn, de sfeer is kut want Streppel. Inhoud lijkt tegenwoordig niet meer nodig te zijn. Inhoudelijk een zwaktebod, geen enkele steekhoudende argumentatie. Jammer.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Heb je het stuk wel gelezen? Ik zie twee steekhoudende argumenten: het kalenderjaar 2017 was het slechtste ooit (klopt) en de communicatie is matig (kun je van mening over verschillen, maar ik ben het ermee eens).

'Stigmatiserend', sjongejonge. Wil je de politiek in of zo? Als een trainer niet presteert - en dat valt domweg niet te ontkennen - mag je als supporters toch wel je mening laten horen? Op een keurig nette manier nog wel.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Alsjeblieft fuotbalgek......Wat wil je nu man? Misschien het stuk nog een keer lezen?
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

We zijn ook zo'n blij en positief clubje. Laten gewoon met ons sollen. Weer een cynisch interviewtje straks van Hamstra waarin hij aangeeft dat supporters toch niets snappen van voetbal. Streppel maakt zoveel spelers beter namelijk maar dat ziet de gemiddelde leek niet. Indirect worden we voor onnozel uitgemaakt en vervolgens storten we wel weer netjes een smak geld naar die mensen zodat we er weer een seizoen naar mogen kijken.
CS1984
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 12-10-2015 17:03

Bericht door CS1984 »

Hahah stigmatiserend. Het voetbal is niet om aan te zien man.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Toptrainer die Fräser. Winnen van Feyenoord en verliezen van Excelsior.
Hoop dat Streppel vertrekt, maar hoop niet dat Fräser komt, die past hier totaal niet
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

AllardP schreef:Heb je het stuk wel gelezen? Ik zie twee steekhoudende argumenten: het kalenderjaar 2017 was het slechtste ooit (klopt) en de communicatie is matig (kun je van mening over verschillen, maar ik ben het ermee eens).

'Stigmatiserend', sjongejonge. Wil je de politiek in of zo? Als een trainer niet presteert - en dat valt domweg niet te ontkennen - mag je als supporters toch wel je mening laten horen? Op een keurig nette manier nog wel.
Ik wil hier nog best een keer op ingaan, ondanks jouw manier van reageren waar je de inhoud voorbij gaat en op de persoon gaat. Waar jij hier aan voorbij gaat is dat de aanname wordt gemaakt dat resultaten direct gerelateerd zijn aan de trainer. Terwijl de cijfers over het vervangen van trainers al jaar en dag aantonen dat clubs vaak weinig tot geen betere resultaten boeken na het vervangen van de trainer. De manier waarop resultaat hier direct wordt gekoppeld aan presteren van de trainer is dus niet correct. Benoem dan wat de fouten van de trainer zijn waardoor er slechte resultaten worden geboekt. Die hele argumentatie mist.

Wat ik dus bedoel te zeggen hierboven, er is geen aantoonbare correlatie tussen de genoemde problemen(prestaties en sfeer) en de rol van de trainer. Dit hele stuk laat de oorzaak van de genoemde problemen helemaal links liggen maar koppelt het zonder enige onderbouwing aan het presteren van de trainer. Dan zoek je argumenten om een bepaald doel te bewerkstelligen, terwijl je beter kunt kijken waar de oorzaak van de problemen ligt.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat minimaal 80% van de teleurstelling van ons supporters veroorzaak is door een gigantische afname in kwaliteit van de selectie de laatste tien jaar. Neem nou vandaag, we spelen prima, koploper PSV heeft respect voor het voetballende Heerenveen, maar persoonlijke fouten van Schaars, Pierie en Hanssen leiden tot een 2-0 achterstand. Dit omdat wij slechts een talent en een afbouwende ex international kunnen hebben staan. Anderzijds maakt Streppel goede wissels en komen we terug tot 2-2. Maar dit komt natuurlijk vooral door de rode kaart. Kortom, negatief en positief is de invloed van de trainer in deze ook weer marginaal.

Als je een trainer slecht vind, en van mening bent dat hij weg moet, benoem dan wat hij niet goed doet. Zaken benoemen waar hij een bepaalde maar beslist niet absolute invloed op heeft is te simpel. En dan wordt de trainer een soort kop van jut.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 18-02-2018 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het aantal tegengoals uit corners/vrije trappen is onacceptabel. Dat is trainbaar om dat sowieso te halveren.
Streppel is wel een coach die uitgaat van het voetbal, dus ook in uitwedstrijden probeert hij te voetballen en voor de winst te gaan. Dat prijst hem in tegenstelling tot bijv. Faber en nog meer die in de kont gaat hangen en wil counteren.
Echter in thuiswedstrijden houdt hij veel te lang vast aan dat balletje breed en je ziet zoals vandaag dat als je opportunistisch speelt er ook kansen komen en dan moet je er voor zorgen dat je de tweede bal wint. Vorige week tegen Roda JC na 60 minuten werd er ook ineens opportunistisch gespeeld en dat leverde toch nog een punt op.
De laatste 120 minuten (90 PSV en 30 Roda JC) geven mij beetje hoop dat Streppel het licht ineens gezien heeft. Of hij dat zelf heeft ontdekt of vanuit het bestuur dat wel met hem wil verlengen, maar dan opportunistischer moet gaan spelen i.p.v. dat balletje breed en terug
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Het aantal tegengoals uit corners/vrije trappen is onacceptabel. Dat is trainbaar om dat sowieso te halveren.
Onderbouw eens waarom het trainbaar is dat we de helft minder tegendoelpumten uit dode spel situaties krijgen. Waar is deze aanname op gebasserd? Denk dat we eerder de duelkracht missen dan dat het tactisch plan en de training voorbereiding niet klopt. Maar ik ben benieuwd naar je argumentatie.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik heb de statistieken niet, maar volgens mij zijn wij de club met de meeste goals tegen uit standaardsituaties.
Jij gooit het op een gebrek aan duelkracht, maar met Dumfries en Hoegh heb je toch 2 fysieke koppers. Dat zijn er niet veel, maar andere ploegen hebben dat ook niet.
Het is gewoon goed staan en de palen bezet houden
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:
Onderbouw eens waarom het trainbaar is dat we de helft minder tegendoelpumten uit dode spel situaties krijgen. Waar is deze aanname op gebasserd? Denk dat we eerder de duelkracht missen dan dat het tactisch plan en de training voorbereiding niet klopt. Maar ik ben benieuwd naar je argumentatie.
Hoeveel goals hebben we tegen gekregen uit corners omdat er simpelweg geen man bij de 2e paal stond opgesteld? Dat andere clubs dat niet doen hoeft toch niet meteen te betekenen dat wij daar ook maar mee op moeten houden?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

@fuotbalgek.

'Benoem wat hij niet goed doet'. Dat doe ik bijna elke week, maar speciaal voor jou wil ik dat nog wel herhalen hoor.

- Eerst de getallen: 2017 was het slechtste kalenderjaar ooit. We hebben minder punten gehaald dan ADO, Heracles en Excelsior.
- Rotsvaste overtuiging dat we tegenstanders uit elkaar kunnen spelen met positiespel, resulterend in wandelvoetbal. De 'persoonlijke fouten' van gisteren zijn trouwens ook deels veroorzaakt door de tactiek, waarin we altijd maar moeten 'opbouwen van achteruit'. Ros die bal gewoon weg man, we spelen uit tegen de koploper...
- Te weinig creativiteit in de as (liever Thorsby of Van Amersfoort dan Vlap of Odegaard).
- Liever met middenvelders op de flanken dan met echte buitenspelers. Zijn Rojas en Mihajlovic echt zo slecht?
- Odegaard iedere week op een positie waar we niets aan hem hebben (1 goal en 1 assist dit seizoen!). Wanneer gaat hij eens toegeven dat deze tactische vondst domweg niet werkt?
- Blinde vlek voor de prestaties van Reza (al moet ik toegeven dat Veerman ook geen topper is).
- Slaagt er maar niet in om tegengoals uit spelhervattingen te voorkomen. Bijvoorbeeld: we spelen met mandekking, waar gebrek aan duelkracht (Pierie gisteren) sneller zichtbaar wordt. Waarom niet eens zonedekking proberen, zoals de meeste teams?
- Pierie centraal. Kwestie van smaak, geef ik toe. Natuurlijk moet Pieirie spelen, maar centraal kost hij ons wel heel veel goals tegen. Laat die jongen toch ervaring op de back opdoen.

Zo, dat was de inhoud. En dan stoor ik me verder wekelijks aan zijn praatjes achteraf, waar we moeten aanhoren dat de 1-1 tegen de nummer laatst eigenlijk een prima wedstrijd was. Met zo'n houding - die aanvoerder Schaars ook uitstraalt - haal je natuurlijk niet het maximale uit je spelers. Iedereen lijkt het maar best te vinden dat we weer een seizoen ver onder onze mogelijkheden presteren. In zo'n sfeer vind ik het meer dan prima dat Nieuw Noord zich daar kritisch over uitlaat. Op een keurig nette manier.

Ik weet ook wel, beste fuotbalgek, dat prestaties voor het grootste deel worden bepaald door de kwaliteit van de selectie. Als je de moeite had genomen om wat van mijn posts te lezen voor mij een gebrek aan inhoud te verwijten, dan had je dat ook geweten. Er is inderdaad ook het nodige aan te merken op de selectie: twee zwakke spitsen en twijfelachtige keeper en linksback. Maar we zijn toch verdorie wel duidelijk beter dan PEC, ADO, VVV en Excelsior? Streppel is zeker niet het enige probleem, maar levert ook geen positieve bijdrage. Geen enkele reden om met de man te verlengen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ik weet dat je dit benoemt, en ik vind dat je dit inhoudelijk ook goed doet. Mijn opmerking was niet op jou gericht, maar op het statement van NN. Hier worden resultaten direct gekoppeld aan de trainer. Dat vind ik een non argument. Ze benoemen namelijk niet het directe handelen van de trainer maar koppelen bepaalde zaken aan zijn positie zonder serieuze onderbouwing. En ook daarop duid ik met de opmerking dat kwaliteit grotendeels van invloed is op resultaat. Mijn antwoord was aan jou gericht maar de opmerkingen richting dat wat hier besproken werd, het statement van NN :)

Belangrijkste punt voor mij is dat ik hier namen voorbij zie komen waarbij ik denk, daar worden we toch niks beter van? De vraag is ook, wat is het alternatief. Ik vind de basis van de spelopvatting van Streppel niet verkeerd, en ben er persoonlijk niet uit of het gebrek aan direct voetballen te maken heeft met de trainer of de spelers. Laten we vooral niet denken dat het vervangen van de trainer een grote verandering teweeg gaat brengen.
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 18-02-2018 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Als Streppel niet blijft hoop ik op een Duitse trainer. Volgens mij wordt er in Duitsland een type voetbal gespeeld waar we hier in Nederland nog wat van kunnen leren. Samen met een deels Heerenveen staf moet wel wat kunnen opleveren. Geen Nederlandse trainer, ik zie er niet zoveel rondlopen waar ik enthousiast van wordt.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Als Fraser zou komen neemt hij wel even de ervaring mee die hij heeft met dat nieuwe trainingscomplex van Vitesse.
Zou toch ook niet onhandig zijn als we ook net een nieuw complex plannen. Kan Fraser er mooi mee over nadenken en de nodige input geven.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Als Fraser zou komen neemt hij wel even de ervaring mee die hij heeft met dat nieuwe trainingscomplex van Vitesse.
Zou toch ook niet onhandig zijn als we ook net een nieuw complex plannen. Kan Fraser er mooi mee over nadenken en de nodige input geven.
Fräser is Verbeek niet :wink: Misschien kunnen ze van zijn know-how gebruik maken. Ik ben na een mogelijke contractverlenging van van der Gaag bij Excelsior eigenlijk ook wel voor een buitenlandse trainer. Iemand die in ieder geval weer goed in de weer gaat om de spelers er conditioneel weer wat beter op te zetten. Sinds Rutten naar Israël vertrokken is is de volgende generatie eigenlijk allemaal wat eenheidsworst. Net-niet trainers, of trainers die toevallig hier en daar een leuk seizoen gehad hebben door 1 of 2 topspelers in hun selecties.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Zag laatst toevallig de naam van Hannes Wolf voorbij komen. Een 36-jarige Duitse trainer.Werd dit seizoen ontslagen bij VFB Stuttgart maar is een jongen van de nieuwe generatie trainers. Heeft in de leerschool gezeten bij Jurgen Klopp en David Wagner (trainer Huddersfield Town) en zit nu dus zonder club. Weet niet of zo'n iemand haalbaar want hij wordt ook genoemd bij verschillende clubs uit Engeland. Maar zo'n type trainer zou mij weleens interessant lijken.

https://www.transfermarkt.nl/hannes-wol ... iner/16320

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/ ... -1-9001825
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Volgens VI zou Maurice Steijn bovenaan op de schaduwlijst staan wanneer Streppel vertrekt. Dit zouden ze vernomen hebben van een Friese bron...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Mackan68 schreef:Volgens VI zou Maurice Steijn bovenaan op de schaduwlijst staan wanneer Streppel vertrekt. Dit zouden ze vernomen hebben van een Friese bron...
Weinige creatieve oplossing, Steijn.. Anderhalf seizoen prima, maar ik vind het een grijze muis. Waarin is hij vernieuwend, wat is zijn denkwijze?

Korte termijn politiek. Ik zou graag een vernieuwer bij de club willen hebben. Mijn droom kandidaat is toch wel Graham Potter.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:
Weinige creatieve oplossing, Steijn.. Anderhalf seizoen prima, maar ik vind het een grijze muis. Waarin is hij vernieuwend, wat is zijn denkwijze?

Korte termijn politiek. Ik zou graag een vernieuwer bij de club willen hebben. Mijn droom kandidaat is toch wel Graham Potter.
Ik geloof er ook steeds meer in dat je met een buitenlandse trainer sneller kunt verrassen dan met wat er nu of straks beschikbaar is aan Hollandse school trainers. Geschikte namen ken ik niet echt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Inderdaad, we hebben vernieuwing nodig. Zoals Utrecht en (vooral) AZ hebben gedaan. Steijn voor Streppel is gerommel in de marge.

Ook op het gebied van scouting moeten we eens naar buiten kijken, want onze voorsprong op de rest zijn we al jaren kwijt. We leven in een tijdperk waar revolutie na revolutie plaatsvindt op het gebied van data; daar moeten we toch iets mee kunnen doen?
Gesloten