''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kan je Rene Hake ook wel nemen. Vorig jaar 7e en met dit materiaal beter gepresteerd dan Verbeek en Pusic. Heeft het bij DKV nu ook aardig op de rit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Man, man, waar willen wij heen? Pusic, Hake, las dat Veerman maar 1e spits moet worden..Ambitie onder supporters......
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Goran Popov schreef:Resultaten van de club spreken natuurlijk niet in zijn voordeel (in hoeverre kun je hem dat aanrekenen?) maar het lijkt me wel een verbinder.
Als hij zo graag 'verbinder' wil zijn, moet hij maar solliciteren voor burgemeester van Amsterdam. Ik heb liever iemand die vernieuwende ideeën over voetbal heeft.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Man, man, waar willen wij heen? Pusic, Hake, las dat Veerman maar 1e spits moet worden..Ambitie onder supporters......
Blijf jij maar lekker dromen dat de club nog een spits van naam kan halen die garant staat voor 25+ goals. Alles en iedereen afzeiken is geen kunst. Met haalbare namen komen darentegen. Succes HR jongen!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Nu ben ik toch nieuwsgierig waar ik stel dat ik een spits wil met 25+ goals....Wil je even quoten Mackan? Misschien heb je wel ergens gelezen wie ik graag als trainer zie komen. Wist niet dat je je zo snel aangevallen voelde.....
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Heerenveen rules schreef:Nu ben ik toch nieuwsgierig waar ik stel dat ik een spits wil met 25+ goals....Wil je even quoten Mackan? Misschien heb je wel ergens gelezen wie ik graag als trainer zie komen. Wist niet dat je je zo snel aangevallen voelde.....
Je komt niet met citaten over een spits met +25 goals, maar wie wil jij dan zien als onze spits die haalbaar is voor een club als Heerenveen?
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Marcel Keizer? Rene Hake? Henk de Jong? Mario Pusic?

AMBITIE?!?! :cry: :cry: :cry: :cry:
Zeg maar niks!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik zou Armenteros hier graag zien spelen. Snel, sterk en een afmaker. Vorig jaar bij Heracles sterk, nu de verkeerde keuze gemaakt.
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Heerenveen rules schreef:Ik zou Armenteros hier graag zien spelen. Snel, sterk en een afmaker. Vorig jaar bij Heracles sterk, nu de verkeerde keuze gemaakt.
Goede spits inderdaad, maar is hij niet wat te jong om trainer-speler te zijn? :P
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Ik zie trouwens dat mijn berichtje over Marino Pusic hier nogal wat teweeg brengt.

Ik zeg helemaal niet dat hij hoofdtrainer moet worden. Lijkt me gewoon een goed persoon om bij zo'n groep jonge gasten in de buurt te hebben. Ook voor buitenlandse jongens die hier nieuw zijn.

Voor de positie voor hoofdtrainer moet er gewoon een trainer komen die vooral veel tactisch vernuft heeft en het stadion weer vol kan krijgen. A.u.b. geen types De Boer die denken dat het voetbal in Amsterdam is uitgevonden en dat overal gaan opleggen zonder succes. Een goede trainer kan zijn team verschillende formaties laten spelen of in ieder geval aanpassen op de tegenstander (hoeft niet altijd per sé een andere formatie te zijn).

Volgens mij wisselde Ten Hag in zijn tijd bij Utrecht tussen 4-4-2 en 5-3-2/3-5-2. Daar houd ik wel van, en vind het als liefhebber mooi om te zien hoe zoiets uitpakt in een wedstrijd. Door het bedroevende tactische niveau van Streppel zijn we een veel te makkelijke prooi geworden, vooral voor betere teams of gelijkwaardige selecties die wel een gedegen strijdplan hebben.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Goran Popov schreef:
Goede spits inderdaad, maar is hij niet wat te jong om trainer-speler te zijn? :P
Het wijkt wat af van het onderwerp inderdaad, maar ik krijg hier boven de vraag gesteld wie ik als spits ziw komen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De club heeft zelf gezegd op zoek te zijn naar een miljonair.
Daarmee vallen een hoop trainers af.
Namen die overblijven zijn: Jaap Stam, Solskjaer, Van Bommel, Erwin Koeman, Dick Advocaat, R van Nistelrooij etc. deze categorie.

Niet de categorie Marcel Keizer, Maurice Steijn, Henk de Jong, Alex Pastoor etc

Maar goed we gaan het zien. Verwacht toch wel een verassing na het debacle genaamd Streppel.
De directie heeft echt iets goed te maken.
Samen maken we de club sterk.
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

BK2007 schreef:De club heeft zelf gezegd op zoek te zijn naar een miljonair.
Daarmee vallen een hoop trainers af.
De club heeft nooit gezegd dat de trainer een miljonair moet zijn. Hans Westerhof heeft het alleen benoemd dat voor een trainer die miljonair wil worden Heerenveen niet interessant is, maar een trainer die al miljonair is in Heerenveen heerlijk kan werken.
BK2007 schreef:Maar goed we gaan het zien. Verwacht toch wel een verassing na het debacle genaamd Streppel.
De directie heeft echt iets goed te maken.
Deze directie heeft volgens mij niets goed te maken, aangezien Streppel aangesteld is door Hans Vonk.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

@igo

Wel een jaar te lang laten zitten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Fred Rutten moest voor vandaag aan Macabbi Haifa laten weten wat hij ging doen.. Schijnt al een eind te zijn met Twente, toch hoop ik nog steeds dat hij hier 2 jaar trainer wordt.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

hij wordt td bij twente. die komt hier niet
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

igo schreef:De club heeft nooit gezegd dat de trainer een miljonair moet zijn. Hans Westerhof heeft het alleen benoemd dat voor een trainer die miljonair wil worden Heerenveen niet interessant is, maar een trainer die al miljonair is in Heerenveen heerlijk kan werken..
Nee, strikt genomen wordt alleen een suggestie gewekt.
Maar dat is voldoende om te speculeren wat ze van plan zijn.
Als Westerhof dit soort woorden bezigt krijg je dat.
igo schreef: Deze directie heeft volgens mij niets goed te maken, aangezien Streppel aangesteld is door Hans Vonk.
Nou, toch is de directie mede verantwoordelijk voor de afgelopen 2 jaar met Streppel als trainer. (met alle gevolgen van dien.)
Ik zou wel eens een echt goeie trainer willen hebben voor de verandering.
Samen maken we de club sterk.
Hero
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 08-07-2013 17:43
Locatie: Friesland

Bericht door Hero »

Is Jan Everse ook een optie?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Nu ben ik toch nieuwsgierig waar ik stel dat ik een spits wil met 25+ goals....Wil je even quoten Mackan? Misschien heb je wel ergens gelezen wie ik graag als trainer zie komen. Wist niet dat je je zo snel aangevallen voelde.....
Als je géén spits wilt van 25+ goals....... Ambitie, je schrijft het zelf al. En waar of door wie wordt beweerd dat Veerman 1e spits zou moeten worden, kun je dat ook even quoten dan? Het gaat niet om aangevallen worden. Ik zet vraagtekens bij zeer waarschijnlijk onrealistische verwachtingen wat betreft één of zelfs meerdere nieuwe spitsen. Met het vragen naar mogelijke namen ging het trouwens ook om de nieuwe aanvalsleider, niet de nieuwe trainer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

TORCIDA schreef:hij wordt td bij twente. die komt hier niet
Volgens de laatste verhalen heeft hij zijn woord gegeven aan Allach en blijft hij in Israël. Kon me ook al niet voorstellen dat hij met nagenoeg niets daar in Enschede weer iets moois op zou moeten bouwen. Als je het al moet hebben van de spelers die je nu hebt zonder degradatieclausule en daarnaast uit de vijver transfervrije Jupilerleague spelers, of spelers die bij hun club buiten de boot vallen zal het niet meevallen om binnen een jaar weer te promoveren. En dat wordt daar toch wel serieus verwacht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Andries jonker.. nog erger dan keizer
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Hoezo onrealistisch, Mackan? Het is toch logisch dat je vertrekkende spelers vervangt? Zeker omdat Hornkamp nog niet tegen het eerste elftal aan zit. Reza vertrekt sowieso, dus dat is alvast een. Als we Veerman ook verkopen (waar ik absoluut voorstander van ben), dan halen we er twee. We hebben genoeg cash voor een transfersom en er valt ook de nodige salarisruimte vrij.

Bovendien is het de spitspositie waar we traditioneel ons geld mee verdienen: Van Nistelrooy, Huntelaar, Alves, Finnbogason... Aanvallers leveren het meeste op, dus moet je daar jongens met groeipotentieel hebben en geen spelers die je na hun contract afschrijft. Daarom ben ik het ook bepaald niet eens met je suggestie om Henk te houden en hem volgend jaar een transfervrij vertrek te 'gunnen'. De positie van Henk gaat namelijk ten koste van een talent en is daardoor een cadeautje dat de club letterlijk miljoenen kan kosten. Aan een ondankbare speler bovendien, want ik heb de laatste tijd weinig anders dan gezeik gehoord.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

E.D. schreef:Andries jonker.. nog erger dan keizer
Dat zegt dezelfde bron?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

AllardP schreef:Hoezo onrealistisch, Mackan? Het is toch logisch dat je vertrekkende spelers vervangt? Zeker omdat Hornkamp nog niet tegen het eerste elftal aan zit. Reza vertrekt sowieso, dus dat is alvast een. Als we Veerman ook verkopen (waar ik absoluut voorstander van ben), dan halen we er twee. We hebben genoeg cash voor een transfersom en er valt ook de nodige salarisruimte vrij.

Bovendien is het de spitspositie waar we traditioneel ons geld mee verdienen: Van Nistelrooy, Huntelaar, Alves, Finnbogason... Aanvallers leveren het meeste op, dus moet je daar jongens met groeipotentieel hebben en geen spelers die je na hun contract afschrijft. Daarom ben ik het ook bepaald niet eens met je suggestie om Henk te houden en hem volgend jaar een transfervrij vertrek te 'gunnen'. De positie van Henk gaat namelijk ten koste van een talent en is daardoor een cadeautje dat de club letterlijk miljoenen kan kosten. Aan een ondankbare speler bovendien, want ik heb de laatste tijd weinig anders dan gezeik gehoord.
Onrealistisch, of onlogisch, het is maar hoe je het wilt noemen. Reza bijna 2 jaar terug transfervrij. Veerman voor een prikkie. Te Vrede voor weinig. Dalgaard was er ook nog, hetzelfde verhaal. Gezien het redelijk kort verleden ga ik geen heel groot spektakel verwachten. Gewoon een gevoel. Wat wij graag zouden zien. Wat volgens jou de mogelijkheden zijn en wat de club voor plannen heeft. Daar zit nogal een behoorlijk verschil tussen. Sinds we geen spitsen meer voor enorme bedragen verkopen worden er ook geen ginganten meer gehaald. Waar wel redelijk veel aan wordt gespendeerd is vleugelspelers. Een schande dat die blinde Streppel geweigerd heeft ze regelmatig fatsoenlijk en op hun eigen positie te gebruiken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
igo
Invaller
Berichten: 451
Lid geworden op: 01-03-2011 12:55
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door igo »

E.D. schreef:Andries jonker.. nog erger dan keizer
Als assistent van Van Gaal neem ik aan?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Met dat laatste ben ik het van harte eens, Mackan! De club beschermt zijn investeringen onvoldoende.

Wat de spits betreft is de club nooit te beroerd geweest om de portemonnee te trekken. Van de namen die jij noemt hebben Te Vrede (vijf ton, je hoort ze nog lachen in Rotterdam) en Dalgaard (zeven ton) ook serieus geld gekost. Het grote probleem is dat we het geld hebben uitgegeven aan spelers zonder groeipotentieel of zelfs maar restwaarde. Niet alleen sportief, maar ook bedrijfseconomisch oliedom. Dat moet Hamstra toch wel snappen?
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

en dan nog Matusiak, Papadopoulos, Friend, Ingelsten.. we hebben ook wel een aantal beroerde spitsen gehad :lol:
Fryslan95
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-05-2018 12:00

Bericht door Fryslan95 »

Dit artikel staat vandaag in de LC. Steeds meer krijg ik het gevoel dat de nieuwe trainer van Heerenveen een complete verrassing gaat worden.
Nog altijd is niet bekend welke trainer vanaf volgend seizoen aan het roer staat bij SC Heerenveen. Duidelijker is wie het waarschijnlijk allemaal niet worden.

Er zijn al heel wat namen de revue gepasseerd de afgelopen tijd. Sinds duidelijk is dat Jurgen Streppel vertrekt bij SC Heerenveen, draait het geruchtencircuit op volle toeren.

Het is inmiddels behoorlijk kort dag, want de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint 23 juni. Het is toch wel handig als de nieuwe coach kan meepraten over de samenstelling van de selectie. De nieuwe man moet staan voor attractief voetbal, oog hebben voor de doorstroming van eigen jeugd en hij dient een verbindende persoonlijkheid te zijn.

Een van de meest genoemde namen is Maurice Steijn. De coach van VVV is naar eigen zeggen echter nooit benaderd. Ook veel gehoord: Marcel Keizer. De voormalige speler, trainer en technisch manager van Cambuur werd halverwege dit seizoen weggestuurd bij Ajax. Keizer wil niks zeggen over Heerenveen, maar de zoektocht eindigt zo goed als zeker niet bij hem.

Alex Pastoor werd ontslagen bij Sparta dit seizoen. De Noord-Hollander kent de club, was speler en assistent-coach van Heerenveen in de jaren negentig en wil graag weer aan de bak. Hij staat bekend als een controlfreak, maar niemand betwist zijn vakkennis. ,,Ik geloof niet dat ik kandidaat ben”, zegt Pastoor. ,,Al zou ik dat ook zeggen als het wel zo was.”

Arne Slot, vorig seizoen nog assistent-coach van Cambuur, is bij AZ goed op zijn plaats als secondant van John van den Brom. Heerenveen is simpelweg ,,niet aan de orde”, zegt hij.

Grote naam
Commissaris Hans Westerhof liet eerder weten dat technisch manager Gerry Hamstra in de eerste plaats zou moeten gaan voor een grote naam. Nee heb je, ja kun je immers altijd nog krijgen.

Frank de Boer, Jaap Stam en Peter Bosz zijn grote namen. Maar serieuze kandidaten? Het ambitieniveau van deze mannen ligt hoger, stellen diverse bronnen vast.

Fred Rutten, de huidige coach van Maccabi Haifa, zou een prima gegadigde zijn. Maar hij blijft volgens dagblad Tubantia langer bij zijn Israëlische club. Bovendien wordt hij waarschijnlijk commissaris bij het gedegradeerde FC Twente. Zaakwaarnemer Kees Ploegsma zegt dat er nooit contact is geweest.

Mark van Bommel wordt vermoedelijk een goede trainer, zoals hij ook een goede voetballer was. Hij is behalve jeugdcoach bij PSV assistent van Bert van Marwijk bij het nationale team van Australië. Als de voorbereiding van Heerenveen begint, zit Van Bommel nog in Rusland, bij het WK. Daarmee lijkt zijn komst uitgesloten.

Voor Erwin Koeman zou Heerenveen een prima club zijn om zijn loopbaan als zelfstandig trainer nieuw leven in te blazen. Hij werkte in de eredivisie als coach zowel bij een topclub (Feyenoord) als bij een club met weinig middelen (RKC).

De afgelopen jaren was hij assistent van zijn broer Ronald bij Everton en Southampton in de Premier League. ,,In het leven sluit ik niets uit”, laat Koeman weten. Dat betekent nog niet dat hij in Heerenveen gaat werken. De kans is klein. Ook omdat hij een voorkeur heeft voor het buitenland.

Gertjan Verbeek, ontslagen bij FC Twente, keert misschien op een dag wel terug bij Heerenveen, maar nu waarschijnlijk nog niet. Friese trainers zijn er ook. Maar Henk de Jong is niet in beeld. Pieter Huistra evenmin.

Jon Dahl Tomasson? De huidige assistent-coach van Denemarken maakte in de jaren negentig als speler dankbaar gebruik van de groei die Heerenveen doormaakte. En andersom. Maar net als Van Bommel is hij nog in Rusland als Heerenveen begint aan de voorbereiding.

Peter Hyballa, de Duitser die als laatste bij NEC werkte? Niet benaderd. ,,Ik heb geen contact gehad met Heerenveen”, zegt hij. De Belg Francky Dury, die zes jaar geleden in beeld was om Ron Jans op te volgen? Nee. Al was het maar omdat de huidige trainer van Zulte Waregem te duur is.

Marcus Allbäck, die begin deze eeuw furore maakte als spits in het pompeblêdenshirt? Hij was assistent bij het Zweedse elftal, maar is tegenwoordig zaakwaarnemer.

Er blijven natuurlijk zat trainers over. Erwin van de Looi en Ernest Faber hebben nog geen nieuwe club. Denk ook aan Mitchell van der Gaag. De succesvolle coach van Excelsior heeft gesproken met de leiding van Heerenveen.

Hij staat sowieso ook in de belangstelling van NAC en gaf eerder aan liefst naar Portugal te willen, het land waar hij eerder al als trainer en speler actief was. Dat laatste kan zo zijn, maar wie weet.

Een ding is zeker: lang kan het niet meer duren voordat Heerenveen een opvolger van Streppel benoemt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat een slecht artikel. Pure speculatie allemaal.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=328482

Peter Bosz brengt bezoek aan Heerenveen voor gesprek met Technisch manager

---

Bosz komt niet bij Hamstra op de koffie als hij het sowieso niet zit zitten.. mooi dat ze hoog inzetten!
Gesloten