''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor rust » 13-01-2018 14:37

BK2007 schreef:Ow. Kom op. Die clubs hebben ook geen middelen of wel soms.
Het eerste wat Advocaat roept is dat hij versterkingen nodig en die krijgt hij onmidddlijk.
Het is ook zo’n hypocriete bende daar. Had Pastoor die versterkingen gegeven.


Waarom zouden wij een trainer nemen die bij 4 van de 4 clubs ontslagen is. Bij AZ had hij best aardige middelen hoor. Hij is 1 grote act. Speelt de slimme pedante jongen. Echter komen clubs er achter dat hij er eigenlijk niet veel van kan. Wij friezen prikken daar toch wel door heen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 13-01-2018 15:08

Ach, Pastoor heeft in zijn eerste jaar bijvoorbeeld bij NEC een 8e plek veroverd.
Verder bij Sparta heeft hij promotie van 1e naar eredivisie afgedwongen. Voor een klein clubje als Sparta heel aardig.
Dat het heel moeilijk is voor een trainer bij dit soort clubs blijkt wel.
Trouwens welke trainer wordt er nou niet ontslagen ? Dit is eerder regel dan uitzondering.
Begrijp mij goed het is ook niet mijn favoriet. Maar om zo negatief te doen gaat nergens over.
Het is ook een beetje napraten van die Johan Derksen. maar die zeursnor probeert iedereen belachelijk te maken.
Makkelijk scoren ten koste van een ander. Goedkoop hoor.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 13-01-2018 18:36

Ik denk dat NEC het goed heeft bekeken: ambitieuze jonge trainer, die in het buitenland de kunst heeft afgekeken. Net als Ten Hag bij Utrecht.

We moeten iemand hebben die beter presteert dan het materiaal dat hij heeft en met nieuwe inzichten kan komen. Dus geen Rutten of Fraser en al helemaal geen Koster, maar misschien wel Van der Gaag of (als hij wil) Potter. Pastoor vind ik trouwens niet zo'n heel verkeerde, als hij zich eens op trainen zou richten en niet een hele club probeert te runnen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wolliepoly » 13-01-2018 18:47

Sunda Olisey van Fortuna zo iemand? Ik heb geen idee nl.
Andere mensen hier een beter beeld van?
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Fladian » 14-01-2018 11:34

Ik weet niet of NEC het zo goed heeft met die nieuwe trainer. Het doet mij heel erg denken aan Rene Meulensteen, die toen ook zeer gewaardeerd werd bij Manchester United en rechterhand van Ferguson, maar nooit potten heeft kunnen breken zelf als hoofdtrainer.

Persoonlijk leek Henk Fraser mij altijd een hele prettige trainer, ik was dan stiekem ook een beetje teleurgesteld dat hij destijds naar Vitesse ging en niet naar ons. Maar ik spreek regelmatig Vitesse fans en hij is ongeveer net zo geliefd als dat Streppel bij ons is.

Sunday Oliseh, van Fortuna, vind ik wel een leuke optie. Het enige negatieve dat ik echter consistent over hem hoor, is dat hij wel 'macht' wil hebben. Hij bepaald graag van alles en nog wat en is niet gek op tegenspraak. Gezien de laatste tijd hoe Eisenga in het nieuws komt en dat we inmiddels een geschiedenis hebben dat Riemer en Foppe van zich laten horen als de prestaties slecht gaan, dan vrees ik dat Oliseh niet zoveel zin heeft in ons.

Rutten is een typische Nederlandse trainer die perfect bij de subtop past, maar ik weet nog wel lang, lang geleden dat zijn naam ook bij ons viel toen wij nog beter presteerden. Toen werd hij afgebroken op zijn defensieve speelstijl. Desondanks, zou ik hem hier ook wel graag willen zien.

Maar tot nu toe zit ik alleen maar namen af te kraken, dus misschien moet ik dan ook wel wat noemen.

In het verleden is Ricardo Moniz wel eens bij ons genoemd. Hij heeft weinig successen geboekt, maar vroeger was iedereen er wel over eens dat hij een uitstekende veldtrainer is. Spelers zouden dus beter onder hem moeten worden en ik meen dat hij ook een typische trainer is om talenten onder te laten ontwikkelen. Hij heeft nagenoeg alleen in het buitenland gewerkt, heeft voldoende ervaring opgebouwd, maar ik heb eigenlijk al een paar jaar niks meer van hem gehoord. Misschien is hij ook wel heel erg afgezakt...

Ik moest ook denken aan André Wetzel. Die is ook al een tijdje van het toneel verdwenen en volgens mij niet eens meer echt actief in het betaaldvoetbal, maar ik herinner mij zijn successen nog wel. Het is ook iemand die veel heeft meegemaakt en niet zo snel meer afgeschrikt raakt van onrust, gezien hij in de moeilijke tijden bij ADO en VVV heeft gezeten én ook nog in een olieland heeft rondgelopen.

Heel eerlijk gezegd zijn mijn voorkeursopties een buitenlander (zoals die Potter, maar waarom zou hij naar ons komen?) of misschien toch ook Rutten. Maar voor mijn gevoel zijn er maar weinig beschikbare trainers die ik echt aanzienlijk beter vind dan het grootste gros of die haalbaar zijn.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Marça » 14-01-2018 12:26

Als men het over de kwaliteit van trainers heeft, wordt vaak het adagium "hij is zo goed als zijn laatste club" toegepast.

Ik vind de trainersloopbaan van Mario Been daarin altijd wel een mooi voorbeeld. Die begon bij Excelsior, kreeg de kans als hoofdtrainer bij NEC en verdiende daarmee een overgang naar Feyenoord, dat toen in een moeilijke fase verkeerde. Toch hield hij het daar twee jaar vol en verdiende hij respect.

Bij Genk begon hij daarna goed maar werd hij in februari 2014 ontslagen. Sindsdien is het beeld in de media ontstaan dat hij er niks meer van kan en het een betweterig mannetje is die geschikter is voor op FOX Sports dan als trainer. Toch is hij in het seizoen 2016/17 weer begonnen als assistent bij Fenerbahce (onder Advocaat) en was hij drie wedstrijden trainer bij APOEL Nicosia.

Ik wil nu niet voor hem gaan pleiten als nieuwe hoofdtrainer, maar iemand als Gerry Hamstra moet voorbij het opportunistische gelul gaan kijken. Een type trainer als André Wetzel zou inderdaad ook een goede optie kunnen zijn. Alex Pastoor in mijn optiek ook, net als Art Langeler, die twee jaar geleden de hoofdkandidaat bij Vonk.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 17-01-2018 12:49

Kasper Hjulmand lijkt mij ook wel interessant. Al eens eerder genoemd bij Heerenveen als nieuwe trainer en op dit moment trainer van FC Nordsjaelland. Doet het erg goed in de Deense competitie met een extreem jonge ploeg dus het is zeker een trainer die met jeugd werkt. Kan voor Heerenveen weleens goed zijn een buitenlandse trainer met frisse ideeën. En dan misschien in combinatie met John Dahl Tomasson?
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor tha boelie » 17-01-2018 13:44

Heb het liefst Fred Rutten als nieuwe trainer, veel ervaring bij zowel subtop als topclubs in Nederland, daarnaast ook nog bij Schalke. Heeft laten zien dat hij tactisch sterk is en jonge spelers beter maakt, 2 dingen die Streppel niet heeft.

Zie hier boven een aantal buitenlandse namen. Ik denk aan Ole Gunnar Solskjaer, misschien wil die het weer eens proberen in het buitenland, anders Marcus Allback in combinatie met Petter Hansson?

- Fred Rutten
- Ard Langeler

Zou me overigens niks verbazen dat ze Streppel laten zitten.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wolliepoly » 17-01-2018 18:17

Ze laten Streppel zitten, anders hadden ze hem in december moeten lozen
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 17-01-2018 18:18

Als ze Streppel laten zitten breekt de pleuris uit verwacht ik.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Thinkman » 17-01-2018 18:23

GeraldSibon35 schreef:Als ze Streppel laten zitten breekt de pleuris uit verwacht ik.


Welnee joh. Jij moest ook weg Gerald Sibon, en de pleuris brak ook niet uit toch! :wink:

Lijkt erop dat Streppel nog een kansje krijgt, want in Spanje is de stekker er in ieder geval nog niet uitgehaald.
Ben benieuwd wat Henk Fräser zaterdag zal zeggen over sc Heerenveen....
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor tha boelie » 17-01-2018 18:25

Valt wel mee Gerald, na het dramatische 2017 mocht hij ook blijven en het is nog steeds vrij rustig op technisch gebied.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 17-01-2018 19:09

Ik verwacht ook dat hij blijft, ze zullen wachten op een paar goede resultaten en dan maken ze het bekend. De pleuris uitbreken was misschien een iets te groot woord maar het de club in ieder geval niet veel positiefs brengen. Vooral qua seizoenkaarthouders kan het dan volgend jaar weleens een dieptepunt worden.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 17-01-2018 20:13

Sunday Oliseh! Dat lijkt me inderdaad een goede kandidaat. Man van de wereld en presteert opvallend goed en constant met Fortuna. Ik zie ook wel wat in een Scandinavische trainer, die daar opvallende successen heeft geboekt. In het verleden werkte dat met voetballers; waarom zou dat met trainers niet lukken? Ze gaan daar in elk geval een stuk innovatiever te werk dan in de eredivisie.

Maar jongens, we gaan toch geen totaal mislukte figuren als Ricardo Moniz aanstellen, die jaarlijks bij een andere onbeduidende club opduikt? Fred Rutten heeft het in het verleden aardig gedaan bij Twente, maar vervolgens nergens meer gepresteerd. En om nou op basis van zijn mislukte avonturen bij Schalke en Al-Shabab te zeggen dat hij buitenlandervaring heeft... André Wetzel is al helemaal een hilarische suggestie; die man traint alweer zes jaar bij de amateurs! Art Langeler brengt ook niet de gewenste ervaring en frisse blik. Zoals ik al eerder zei: Fräser snap ik ook niet, want die had gezien de financiële mogelijkheden gewoon vierde moeten staan. Bovendien weer een typisch Nederlandse trainer, die alleen met de caravan buiten de landsgrenzen heeft verkend.

Maar het allerergste zou toch wel zijn om Streppel te verlengen. Daarmee geef je in feite aan dat je kleurloze middenmoot wel prima vindt en kunnen we definitief alle ambitie voor de subtop vaarwel zeggen. En daarmee vermoedelijk een hoop toeschouwers en sponsoren.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Baas » 18-01-2018 09:09

Ze laten Streppel nu eerst echt wel zitten.
Waarom zou je op trainingskamp gaan met een trainer die je een week/maand later eruit schopt?
Denk dus gewoon dat hij mag blijven tot einde contract.
Hoop alleen van harte dat ze het niet in hun kop halen om hem een nieuw contract aan te bieden.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor rust » 18-01-2018 15:24

Mocht hij blijven dan zegt deze "succes-supporter" zijn seizoenkaart op.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor 12eMan » 18-01-2018 16:55

rust schreef:Mocht hij blijven dan zegt deze "succes-supporter" zijn seizoenkaart op.


Want daar is de club mee geholpen??

Jammer dat tegenwoordig een voorzitter/trainer/commercieel manager/enz het verschil maakt tussen het verlengen van een seizoenkaart of niet! Je gaat toch naar ALS omdat je je verbonden voelt met de club? Het zal mijn ouderwetse gedachte wel zijn......
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-01-2018 18:41

Ik verleng ook niet als Streppel aanblijft. We zakken tegenwoordig al in thuis tegen NAC. Allemaal op eigen helft staan en wachten op een fout. Waarom zitten er zo weinig mensen op de tribune? Omdat er vreselijk saai wordt gespeeld thuis. Voetballen en afjagen met die handel. Hiet kom ik niet meer voor.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 18-01-2018 19:31

12eMan schreef:
Want daar is de club mee geholpen??

Jammer dat tegenwoordig een voorzitter/trainer/commercieel manager/enz het verschil maakt tussen het verlengen van een seizoenkaart of niet! Je gaat toch naar ALS omdat je je verbonden voelt met de club? Het zal mijn ouderwetse gedachte wel zijn......

Wanneer je liefde een ergernis wordt, ga je daar dan ook mee door? Dan moet je wel bijna masochist zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor 12eMan » 18-01-2018 22:43

Mackan68:

Nee, als dat een ergernis wordt dan stop je er mee, dat klopt helemaal. Maar gezien de vele posts van jou(en vele) doet het je zeker wat, dus helemaal over is die liefde niet.

Nogmaals, niet verlengen is een ieder zijn keuze en dat dien je te respecteren. Doe ik ook, alleen ik vind het doodzonde dat het stadion leger en leger wordt.
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-01-2018 07:09

Daar ligt een taak voor de club, niet voor de supporters....Stel een selectie samen en haal een trainer die kunnen en durven aanvallen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Baas » 19-01-2018 09:14

12eMan schreef:Mackan68:

Nee, als dat een ergernis wordt dan stop je er mee, dat klopt helemaal. Maar gezien de vele posts van jou(en vele) doet het je zeker wat, dus helemaal over is die liefde niet.

Nogmaals, niet verlengen is een ieder zijn keuze en dat dien je te respecteren. Doe ik ook, alleen ik vind het doodzonde dat het stadion leger en leger wordt.


De club moet zich dan maar eens achter de oren krabben...
De resultaten en het voetbal in de thuiswedstrijden in bedroevend.
De fan van SCH zijn wellicht wat verwend in de gloriejaren.
Toch kan ik me heel goed voorstellen dat de maat een keer vol is.
Iedereen ziet dat het zo niet langer kan, maar de heren grijpen niet in.
Bij ieder andere club was een trainer die zo presteert al lang weg geschopt.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 19-01-2018 17:01

12eMan schreef:Mackan68:

Nee, als dat een ergernis wordt dan stop je er mee, dat klopt helemaal. Maar gezien de vele posts van jou(en vele) doet het je zeker wat, dus helemaal over is die liefde niet.

Nogmaals, niet verlengen is een ieder zijn keuze en dat dien je te respecteren. Doe ik ook, alleen ik vind het doodzonde dat het stadion leger en leger wordt.

Inderdaad. Die liefde verdwijnt nooit. Maar als bij wijze van spreken de vrouw niet wil luisteren of signalen niet opvangt dan kun je er wel eens voor een tijdje klaar mee zijn. Ik ben vooral klaar met het gezwam van Streppel. De winterstop had wat mij betreft echt tot mei mogen duren. En dat ik dat gevoel heb vind ik vreselijk!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor rust » 19-01-2018 17:06

12eMan schreef:Want daar is de club mee geholpen??

Jammer dat tegenwoordig een voorzitter/trainer/commercieel manager/enz het verschil maakt tussen het verlengen van een seizoenkaart of niet! Je gaat toch naar ALS omdat je je verbonden voelt met de club? Het zal mijn ouderwetse gedachte wel zijn......


Ik voel me steeds minder verbonden met deze club. De club bestond uit stugge friezen. Nukkig en veel te eerlijk. Daar voel ik mij verbonden mee. Nu is het 1 grote slangenkuil met nietszeggende mensen die je neerzetten als een leekje zodra er een beetje kritiek komt. We helpen de club door een statement te maken. Desnoods gewoon niet komen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-01-2018 18:20

Het wordt tijd dat de club eens wakker wordt en de club en de supporters serieus gaan nemen. Veel mensen raken de liefde voor de club kwijt en dat wordt de doodsteek voor de club. Volgend seizoen zitten er 15000 mensen als het zo doorgaat.

Ze gaan vast verlengen..... Dan weten we direct hoe laat het is.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor jorro » 20-01-2018 23:14

Fräser is in de media zo links en rechts wel erg positief over onze club. Zou het dan toch? Wishful thinking vrees ik? :wink:
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor tha boelie » 20-01-2018 23:20

"Heerenveen is een mooie club'' zei hij in een interview met Fox.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Thinkman » 20-01-2018 23:42

tha boelie schreef:"Heerenveen is een mooie club'' zei hij in een interview met Fox.


Dat heeft Fräser over Vitesse (terecht) nog nooit gezegd :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor fuotbalgek » 21-01-2018 00:43

Fraser is anders ook niet best, heeft dezelfde thuisresultaten als Streppel met wellicht een betere selectie.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 21-01-2018 01:52

Fraser, wat schieten we daarmee op dan? Vrij doorsnee resultaten bij een club waar geld geen enkele rol speelt (10 miljoen verlies vorig jaar en 13 miljoen in het jaar daarvoor). Voor zijn periode bij Vitesse middenmoot bij ADO. Niet heel slecht, niet heel goed. Kies toch eens voor een talentvolle trainer die potentieel echt iets toevoegt. Ja, dan neem je een gokje. Maar Fraser is een bewuste keuze voor middelmaat, net als Streppel dat ook was.

Het zou me trouwens helemaal niets verbazen. De club lijkt hartstikke tevreden te zijn met de grijze middenmoot.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten