''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

SC Heerenveen had Mitchell van der Gaag op het oog als mogelijke nieuwe trainer, maar de coach heeft technisch manager Gerry Hamstra gisteren te kennen gegeven niet op de avances in te gaan.

Van der Gaag vertrekt bij Excelsior, de club waar hij met minimale middelen goede prestaties heeft geleverd. Heerenveen moet dus inzetten op een andere kandidaat.

Peter Bosz, die vrijdag een gastcollege gaf bij Heerenveen en wiens naam nog altijd rondzingt, wordt zeker niet de opvolger van Jurgen Streppel in het Abe Lenstra-stadion.
Volgens de LC wordt het in ieder geval géén van der Gaag of Pjotr Boszki :wink:
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1367
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Of Kasper Hjulmand van Njordsaelland..
Jazz
Beheerder
Berichten: 2492
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

De afgelopen dagen is Peter Bosz twee keer gespot bij het Abe Lenstra Stadion. De oud-trainer van Ajax en Borussia Dortmund wordt echter niet de nieuwe trainer van SC Heerenveen.

Bosz, wiens naam nog altijd rondzingt, wordt zeker niet de opvolger van Jurgen Streppel", schrijft de Leeuwarder Courant. Eerder kreeg SC Heerenveen al slecht nieuws van Mitchell van der Gaag, die een functie in Friesland niet ziet zitten.

Van der Gaag is nu nog trainer van Excelsior, waarmee hij verrassend goed presteerde in de Eredivisie. Bosz werd eerder dit seizoen ontslagen bij Borussia Dortmund. Vorig seizoen bereikte hij met Ajax nog de finale van de Europa League.
Ik weet niet of ik dit moet geloven. De LC heeft wel vaker prutswerk geleverd en zaten ze naast de feiten.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Wordt nu toch wel een keer tijd dat ze eens doorpakken.
Er zijn al veel namen gelinkt aan de club, maar men zegt niets (wat op zich goed is) maar er lijkt ook geen schot in te zitten.
Je kunt dan ook met een nieuwe trainer bouwen aan een nieuwe selectie.
Veel supporters zullen het verlengen van de seizoenskaart af laten hangen van de nieuwe trainer en selectie.
Zeg maar niks!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Als je genoegen neemt met middelmaat, dan heb je morgen een trainer. Als je een betere wilt, zul je moeten onderhandelen.

Het mag van mij best nog even duren, zolang er straks maar een goeie staat. Hamstra hoeft ook niet op een nieuwe trainer te wachten om de selectie te versterken; een blinde kan nog zien waar wij nieuwe spelers nodig hebben.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

AllardP schreef:Als je genoegen neemt met middelmaat, dan heb je morgen een trainer. Als je een betere wilt, zul je moeten onderhandelen.

Het mag van mij best nog even duren, zolang er straks maar een goeie staat. Hamstra hoeft ook niet op een nieuwe trainer te wachten om de selectie te versterken; een blinde kan nog zien waar wij nieuwe spelers nodig hebben.
Het is toch al best lang bekend dat we een nieuwe trainer nodig hebben?
Hoe lang ben je aan het onderhandelen dan?
Ik ben zo bang dat ze straks na tijden van onderhandelen alsnog met Steijn of Henk de Jong aan komen zetten..
Zeg maar niks!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Het duurt lang omdat de beste trainers ook de meeste opties hebben. Logisch toch? Wie kan kiezen uit meerdere werkgevers, wil eerst even de aanbiedingen aanhoren.

Maar als je hoog inzet, weet je ook dat de kans bestaat dat het uiteindelijk niet lukt. Het zou trouwens geen enorme ramp zijn als het uiteindelijk Steijn wordt. Geen slechte trainer, al hoop ik zelf op wat meer vernieuwing.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Neem toch gewoon Gert-Jan Verbeek.
Geliefd bij een groot deel van de supporters en sponsoren. Kent de club als geen ander.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Neem toch gewoon Gert-Jan Verbeek.
Geliefd bij een groot deel van de supporters en sponsoren. Kent de club als geen ander.
Nooit terug vallen op vergane glorie. Is gedoemd te mislukken. Net als Verbeek z'n laatste trainersavonturen. Hij heeft daarnaast ook nog eens aangegeven er klaar mee te zijn na diverse doodsbedreigingen. Hij ambieert een andere functie in de voetballerij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ik zou het niet eens gek vinden hoor.
Heeft zijn tripjes naar buiten al gehad.
Als hij het hier goed gaat doen kan hij lekker een aantal seizoenen blijven zitten, dan kun je echt bouwen.
Een trainer is normaliter een passant die na 2 a 3 seizoenen weer weg is (als hij dat haalt bij ons), maar Verbeek zou veel langer kunnen blijven.
Zeg maar niks!
Jazz
Beheerder
Berichten: 2492
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Verbeek is een gekke narcist die 100% gaat botsen met Eisenga. Ik heb al genoeg drama en problemen gezien bij de club. Het is nu lekker rustig, graag zo houden!
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nou, Alex Pastoor dan maar.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zit jij hier alleen om te sarren BK? Verbeek, Pastoor...Kom op .
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nee, nee, gerucht op Feanonline van "Drachten".
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Die is niet uitgenodigd. Komt zomaar zelf aanlopen. Geef hem een bakje koffie en wat aandacht. Meer niet. :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Jazz schreef:Verbeek is een gekke narcist die 100% gaat botsen met Eisenga. Ik heb al genoeg drama en problemen gezien bij de club. Het is nu lekker rustig, graag zo houden!
Hij vertoond wat kenmerkjes van een narcist, maar of hij ook echt 1 is? Dat gaat me wat ver. Daarnaast heeft hij het 1 jaar wel goed gedaan bij ons, met werkelijk fantastisch materiaal destijds.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

[/quote] hij vertoond wat kenmerkjes van een narcist, maar of hij ook echt 1 is? Dat gaat me wat ver. Daarnaast heeft hij het 1 jaar wel goed gedaan bij ons, met werkelijk fantastisch materiaal destijds.[/quote]

Dat is precies het probleem....het materiaal zal niet meer zo fantastisch zijn. Betwijfel of Verbeek dan de juiste man is.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

sonnema schreef:
hij vertoond wat kenmerkjes van een narcist, maar of hij ook echt 1 is? Dat gaat me wat ver. Daarnaast heeft hij het 1 jaar wel goed gedaan bij ons, met werkelijk fantastisch materiaal destijds.[/quote]

Dat is precies het probleem....het materiaal zal niet meer zo fantastisch zijn. Betwijfel of Verbeek dan de juiste man is.[/quote]

Allesbehalve. Nagenoeg alle clubs daarna zijn daarvan een goed voorbeeld. In zijn periode bij ons was hij de juiste man, op de juiste plek op het juiste moment. Laten we zorgen dat dat zo blijft want het doet de nostalgie geen goed als we hem aankomende winter wegens een teleurstellende 14e plek moeten ontslaan.
nou nou
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

rust schreef:Daarnaast heeft hij het 1 jaar wel goed gedaan bij ons, met werkelijk fantastisch materiaal destijds.
Dat lees ik wel vaker, maar ben ik het totaal niet mee eens! Het materiaal was fantastisch mede dankzij Verbeek. Pranjic, Bradley, Sulejmani, Beerens: ze waren allemaal nobody's tot ze zich bij Heerenveen in de kijker speelden. Alves kostte weliswaar een flinke transfersom, maar had alleen maar gepresteerd in Zweden. En achterin was het ouderwets behelpen met Vandenbussche, Breuer, Jong-a-Pin en de Drostjes. (Dit is trouwens geen pleidooi om hem terug te halen!)

Het beter maken van spelers is wat ik juist zo mis bij Streppel. Vlap, Van Amersfoort, Rojas en Mihajlovic staan bij elke verkeerde aanname de volgende wedstrijd weer reserve. Bruijn en Hornkamp krijgen al helemaal geen kans. Al deze jongens zijn helemaal niets opgeschoten dit jaar. Het enige talent dat zeker is van een basisplaats, is Pierie.
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

SC Heerenveen had Mitchell van der Gaag op het oog als mogelijke nieuwe trainer, maar de coach heeft technisch manager Gerry Hamstra gisteren te kennen gegeven niet op de avances in te gaan.
Schijnt naar NAC te gaan, voornamelijk omdat deze deel uitmaakt van de Manchester City samenwerking en hij zo een groot netwerk krijgt, ook als trainer voor vervolgklussen.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Van der Gaag gaat naar NAC. Was eigenlijk al zeker dat hij niet naar ons zou komen, maar nu dus definitief
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Niet te snel de media overnemen. Hij kan ook naar Sydney en daar wacht hij op. Niet rond met NAC dus....
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

https://www.nu.nl/voetbal/5262182/van-g ... ey-fc.html

In deze bron staat dat vd Gaag met Sydney praat en daarom de onderhandelingen met onze club afbrak.
Om daarna toch interesse te hebben in NAC.

Beetje vreemd eigenlijk. Een avontuur in Australie lijkt me ook wel geweldig en dan ga je niet ook nog eens met NAC praten.
Samen maken we de club sterk.
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Qua netwerk mogelijkheden mbt de City group snap ik hem wel.
Als hij goed zou presteren zou hem dat leuke klusjes op kunnen leveren.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:https://www.nu.nl/voetbal/5262182/van-g ... ey-fc.html

In deze bron staat dat vd Gaag met Sydney praat en daarom de onderhandelingen met onze club afbrak.
Om daarna toch interesse te hebben in NAC.

Beetje vreemd eigenlijk. Een avontuur in Australie lijkt me ook wel geweldig en dan ga je niet ook nog eens met NAC praten.
Dat met NAC speelde al eerder. Hij heeft eerder met NAC gesproken dan met Sydney.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

AllardP schreef: Het beter maken van spelers is wat ik juist zo mis bij Streppel. Vlap, Van Amersfoort, Rojas en Mihajlovic staan bij elke verkeerde aanname de volgende wedstrijd weer reserve. Bruijn en Hornkamp krijgen al helemaal geen kans. Al deze jongens zijn helemaal niets opgeschoten dit jaar. Het enige talent dat zeker is van een basisplaats, is Pierie.
Interessant punt wat je hier aanhaalt. Welke Nederlandse trainer doet dit goed ?
Je kan zeggen wat je wilt van Verbeek. Maar jonge spelers beter maken en opstellen dat doet hij wel.
Overigens zijn beschadigde loopbaan komt natuurlijk door bij een aantal clubs instappen op een slecht moment.
Daar had hij natuurlijk veel voorzichtiger mee moeten wezen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Interessante periode breekt er weer aan, helemaal nu er een nieuwe trainer moet komen. De club zit natuurlijk in een andere positie dan een jaar of tien geleden dus dat zal ook zijn invloed hebben op wat voor trainers je kunt binnenhalen. Een zogenaamde "topper" zal ambities hebben die bij ons gewoon niet waargemaakt kunnen worden. Jammer dat van der Gaag niet wil, vond ik wel iemand die net even wat anders in het vak staat dan veel van zijn collega's doordat hij in Portugal veel ervaring heeft opgedaan.

Denk dat het wel goed zou zijn om een coach met wat frisse ideeën aan te stellen en niet de zoveelste KNVB/Eredivisie-eenheidsworst. Streppel heeft uiteindelijk toch erg weinig toegevoegd. Nu dan maar een iets meer gedurfde keuze waarbij je nog het onderscheid kunt maken tussen een jonge NL coach met mogelijkheden en onder ervaren begeleiding of een buitenlandse trainer. In beide gevallen is er een zeker afbreukrisico maar valt er ook veel te winnen.

Als je voor veilig gaat, en een Steijn of een Pastoor aanstelt is de kans groot dat je op dezelfde voet doorgaat. Als dat is wat je wilt dan is dat natuurlijk helemaal prima. Verbeek valt ook wel een beetje onder die veilige categorie al heeft die dan in ieder geval nog een sterke periode bij ons gehad en heeft daarmee toch meer gunfactor.

Ben erg benieuwd wat de keuze van de club zal zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Ik ben heel benieuwd naar welke "Scandinavische alternatieven" de club zou hebben, voor vd Gaag. Ik zou het geweldig vinden als we een man als Allback een kans zouden kunnen geven. Solskjear is natuurlijk ook een geweldige naam voor een club als Heerenveen. Het mag wat mij betreft in ieder geval snel rondkomen, snel beginnen met bouwen en ruim voor de competitie de selectie al rond hebben!
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Is Martin jol ook ergens actief? Of is die gestopt? Iemand die echt kijkt wat voor formatie het beste past bij de selectie en altijd hard traint. Ja hijzelf niet he :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Joey vd Berg zat bij Kees en zegt dat Stam lang en goed traint. Niet verkeerd......
Gesloten