''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Sollied niet aan beginnen,die koopt een elftal bij elkaar en hoopt op een goede loting in de beker.resultaatvoetbal moeten we nu niet hebben.Het ALS moet weer vol!!!!!
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Sollied is niet een trainer die past bij een opleidingsclub. Hij heeft in het verleden ook bewezen jeugd geen kans te geven en bovendien maakt hij spelers niet beter. Met gearriveerde spelers kan hij prima werken maar dat geldt zeker niet voor jonge spelers. Niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Ik geloof er ook niets van dat Sollied überhaupt op het lijstje staat. Dat zou een keuze zijn op basis van sentiment.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Trond Sollied, dan verwacht ik Gall&Gall als hoofdsponsor!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Tijdens It Petear werd gevraagd of komend seizoen de bekercompetitie eindelijk weer eens serieus genomen zou worden. Daarop werd gereageerd dat dat altijd gebeurde, maar zeker komend seizoen het geval zou zijn. Als dit de reactie is vanuit de club.... Ik kan het gerucht van Egberts niet serieus nemen. De man die helemaal niets heeft met jeugdspelers. Niet met de spelersbus terug reist als er in het zuiden gespeeld wordt, maar liever met de auto door reist naar België om daar het weekend door te brengen. Al een paar jaar zonder club nadat hij in Turkije weg werd gestuurd na 4 of 5 verloren wedstrijden te hebben verloren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Serieuze kandidaten zijn volgens mij:
Fraser, Steijn en vd Gaag.
Dan evt nog Langeler.
Samen maken we de club sterk.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Gert Jan wordt volgens Tubantia binnenkort ontslagen bij Twente. Zou hij in beeld komen bij ons? Past wel in het profiel wat geschetst is door Gerry Hamstra. We zoeken een opleider die goed met jonge jongens kan werken en die ze beter maakt en iemand die past bij de club. In dat profiel past Verbeek natuurlijk wel, ook al gaat het nu bij Twente iets minder. Heeft het Duitsland naar mijn weten prima gedaan en daarvoor heeft hij AZ weer omhoog geholpen. Het enige wat ik mij afvraag is of Eisenga en Hamstra genoeg visie en overwicht hebben om met Verbeek te sparren. Misschien is Sneker Toon Gerbrands te strikken voor een nieuwe uitdaging. Dat zou wat mij betreft ideaal zijn Toon Gerbrands en Gert Jan Verbeek aan het roer.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1369
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

GeraldSibon35 schreef:Gert Jan wordt volgens Tubantia binnenkort ontslagen bij Twente. Zou hij in beeld komen bij ons? Past wel in het profiel wat geschetst is door Gerry Hamstra. We zoeken een opleider die goed met jonge jongens kan werken en die ze beter maakt en iemand die past bij de club. In dat profiel past Verbeek natuurlijk wel, ook al gaat het nu bij Twente iets minder. Heeft het Duitsland naar mijn weten prima gedaan en daarvoor heeft hij AZ weer omhoog geholpen. Het enige wat ik mij afvraag is of Eisenga en Hamstra genoeg visie en overwicht hebben om met Verbeek te sparren. Misschien is Sneker Toon Gerbrands te strikken voor een nieuwe uitdaging. Dat zou wat mij betreft ideaal zijn Toon Gerbrands en Gert Jan Verbeek aan het roer.
FC Twente kan Verbeek alleen ontslaan als hij afziet van zijn rechtmatige ontslagvergoeding. Tubantia is ook een behoorlijk gekleurde krant, zeker nu de gemoederen hoog oplopen. Verbeek hoeft van mij niet terug te komen, lijkt met het jaar norser en verwarder over te komen. Het gaat nu bij Twente niet zoals jij zegt 'iets minder' hè, het gaat verschrikkelijk slecht. Een stuk slechter dan onder zijn voorganger Hake. Met spelers als Tighadouini, El Hamdaoui, Assaidi, Maher, Jensen en Holla hoef je écht niet laatste te staan in de Eredivisie. Gerbrandts komt al helemaal niet, waarom zou hij? Alleen omdat hij uit Sneek komt? Heeft een contract tot 2022 bij PSV. Nee, Verbeek en Gerbrandts gaat niet gebeuren. Niet in de laatste plaats omdat Eisenga zichzelf dan moet ontslaan. :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Aub geen Verbeek. Overal ontslagen de laatste jaren en weet alles beter terwijl hij niets goed doet qua prestaties. Vergane glorie. Ze moeten een coach aanstellen die er positief opstaat bij de mensen. Iemand die wat presteert momenteel. En niet iemand die laatste staat met Twente. Dan kun je Streppel ook houden.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik was altijd een fan van Verbeek in de periode dat hij bij ons heeft gewerkt, maar ik hoef hem niet terug te zien. Ik twijfel niet aan zijn capaciteiten, maar de afgelopen jaren is pijnlijk duidelijk geworden dat hij een eigenwijze control freak is. Als je niet kunt samenwerken, dan gaat dat uiteindelijk tegen je werken. Niemand kan in zijn eentje een club runnen. Om dezelfde reden (wel in mindere mate) ben ik ook geen voorstander van Pastoor.

Helaas zie ik zo gauw ook geen kandidaten die ik wél graag bij ons zou zien. Steijn doet het nu goed, maar blonk bij ADO niet uit en levert ook weinig nieuws. Fräser presteert nou ook niet bovenmatig met Vitesse. Behalve de bekerwinst, maar daar staat tegenover dat hij dit jaar verloor van een zootje amateurs. Om de vermeende kandidatuur van Sollied kan ik alleen maar lachen. Van der Gaag komt nog het dichtst in de buurt: prima resultaten met Excelsior en ervaring in het buitenland.
Gebruikersavatar
De Paling
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-07-2016 15:25

Bericht door De Paling »

Ebiede schreef:Trond Sollied, dan verwacht ik Gall&Gall als hoofdsponsor!
En Popov als assistent! :lol:
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Naam die niet heel veel wordt genoemd maar toch ook wel op het lijstje zal staan is Art Langeler. Al wel eens genoemd bij Heerenveen maar wilde toen niet komen vanwege de bestuurlijke onrust. Heeft goed werk geleverd bij PEC Zwolle en liet ze echt heel leuk aanvallend voetballen. Daarna vertrokken naar PSV waar hij de jeugdopleiding heeft verbeterd dus hij weet hoe hij met jeugd moet werken. En op dit moment coach van Jong Oranje maar misschien wil hij liever weer elke dag op het veld staan. Zou mij dus niet verbazen als hij de nieuwe trainer wordt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ook nog niet genoemd: Jan Vlap. Enthousiaste trainer die, lijkt me, absoluut bij de club past. Promoveerde 8 keer met een club. Won de districtsbeker en de titel met HB. Heeft alleen eind vorig jaar voor de voetballerij een jaar sabbatical aangekondigd i.v.m drukke werkzaamheden. Geen idee of het trainerschap van onze club hem van gedachten zou kunnen laten veranderen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Jaap Stam inmiddels ontslagen, maakt dit de weg vrij om volgend jaar trainer van Heerenveen te worden? Het zou mij niks verbazen.
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Deed het in het eerste seizoen goed, tweede seizoen matig. Maar ik volg Reading niet, dus kan niet beoordelen in hoeverre dat te maken heeft met zijn kwaliteiten.

Wel een man met uitstraling, speelde aan de top van de wereld, qua naamsbekendheid derhalve goed. Maar inhoudelijk? Geen flauw idee.
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Mackan68 schreef:Ook nog niet genoemd: Jan Vlap. Enthousiaste trainer die, lijkt me, absoluut bij de club past. Promoveerde 8 keer met een club. Won de districtsbeker en de titel met HB. Heeft alleen eind vorig jaar voor de voetballerij een jaar sabbatical aangekondigd i.v.m drukke werkzaamheden. Geen idee of het trainerschap van onze club hem van gedachten zou kunnen laten veranderen.
Jan Vlap? Ik moet toegeven dat ik de naam niet ken. Is dat de vader van onze Vlap? Begrijp me niet verkeerd, ik kraak het niet af, maar ik ben vooral benieuwd hoe je bij hem uitkomt? In Nederland komt het zelden voor dat ze we direct een trainer 'promoveren' uit het amateur voetbal naar hoofdtrainer van een betaalde voetbalclub. Danny Buijs bij Groningen zet ook meer dan de nodige vraagtekens neer, maar dat is een geliefde oud speler.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Nu Stam ontslagen is bij Reading hoor ik een altijd fans zeggen dat Stam bij de club past. Waar baseren ze dit op? Heeft als trainer helemaal NIKS gepresteerd. Schijnt ook een defensieve trainer te zijn. Weinig ruimte voor creativiteit en aanvallend voetbal. Laat dat toevallig de kernnormen zijn van de club.

Next!
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Fladian schreef: Jan Vlap? Ik moet toegeven dat ik de naam niet ken. Is dat de vader van onze Vlap? Begrijp me niet verkeerd, ik kraak het niet af, maar ik ben vooral benieuwd hoe je bij hem uitkomt? In Nederland komt het zelden voor dat ze we direct een trainer 'promoveren' uit het amateur voetbal naar hoofdtrainer van een betaalde voetbalclub. Danny Buijs bij Groningen zet ook meer dan de nodige vraagtekens neer, maar dat is een geliefde oud speler.
Is ook zomaar 'out of the box'. Jan is inderdaad de vader van onze Michel. Hier kun je wat meer over zijn trainerscarrière lezen:https://www.tweenul.nl/nieuws/kampioene ... e-fanatiek
Er worden ook weer namen genoemd als Verbeek, Jan de Jonge, Pastoor of Henk de Jong. Ik heb dan een grotere voorkeur voor helemaal iemand anders. Groningen doet dat inderdaad ook met Buijs. Dat is een gok, ik geef het toe. Maar dat is iedere nieuwe trainer. Ook de ervaren trainers uit Jupiler league of de eredivisie. Garanties heb je in die zin nooit. Het is momenteel zo dat de Nederlandse trainers in Nederland zeer wisselvallig presteren. Cocu, de kampioen van de armoe met PSV. Van Bronckhorst na vorig jaar kampioen te zijn geworden nu zwaar tegenvallend. Keizer moest vertrekken bij Ajax en werd vervangen door de bij Bayern gepokte en gemazelde ten Hag, welke het maar amper beter doet dan zijn voorganger. Of misschien zelfs helemaal niet. Van't Schip doet het nu erg leuk met PEC, al lijkt ook daar de klad er wat in te komen. JP de Jong nam niet onaardig het stokje over van ten Hag, maar ook Utrecht is wat wisselvallig na de winter. Alleen van den Brom blijft het goed doen met zijn ploeg. En doet dat al een aantal seizoenen. De een na de andere Nederlandse trainer wordt ontslagen in het buitenland. Wat is een legitieme reden om vast te houden aan de gevestigde meuk vraag ik me af? Waar de club naartoe wil is een trainer die bij de club past. Enthousiast is en doelen weet te behalen. Jan is oud-speler van Heerenveen, zijn zoon speelt in/bij het 1e elftal. Komt op mij altijd positief over en heeft zijn sporen verdiend met de nodige successen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ik verwacht niet dat Heerenveen op dit moment een gok gaat nemen.
Denk dat ze voor een trainer met enige ervaring gaan of een grote naam.
Het stadion moet vol en door een trainer aan te stellen met een bepaalde status (ervaring of naam), zet je de 1e stap.
Ik denk dan ook niet dat men types als Jan Vlap zal benaderen.
Zeg maar niks!
DimitriSCH
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2018 11:31

Bericht door DimitriSCH »

Ik zou juist Trond Sollied een hele goede keuze vinden. Vond dat hij destijds veel te snel ontslagen werd, inderdaad een vreemde eend in de bijt maar wel een hele goede trainer. Mensen die zeggen dat hij niet met jeugdspelers om kan gaan, volgensmij was hij juiist iemand die af en toe een jeugd speler ineens in de basis zette. Bovendien het type trainer die voor spectakel kan zorgen.

Dat er destijds een selectie stond van overbetaalde flut spelers, sinds wanneer is dat de schuld van de trainer?
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

DimitriSCH schreef:Dat er destijds een selectie stond van overbetaalde flut spelers, sinds wanneer is dat de schuld van de trainer?
Sinds de trainer veel invloed heeft bij de technische trainer. Als de trainer zegt dat er een spits moet komen, grote kans dat er dan een spits komt.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Jaap Stam?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Satyr schreef:Jaap Stam?
Ja. Jaap Stam samen met Petrovic.
Samen maken we de club sterk.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2501
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Satyr schreef:Jaap Stam?
Nee, doe maar niet.
Heerenveen fan in Leiden
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lijkt me een goed plan! Een oud-topper met een over mijn lijk mentaliteit. Laat maar komen. Sollied? Kom op, doet al 5 jaar niks. Dat is niet voor niks.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1369
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Stam staat bekend als een ontzettend defensieve trainer. We roepen met z'n allen dat we het voetbal van Streppel niet meer pruimen, maar zodra de eerste de beste grote naam zich aandient gooien we alles overboord en moet die maar komen? Wat een aanfluiting. Heeft één seizoen aardig gepresteerd bij Reading, en dat is het dan.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Ik hoorde dat Frank de Boer eergisteren in het ALS was.
Hier heb ik geen woorden voor
WSW_support
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-03-2018 10:29

Bericht door WSW_support »

sydney morning herald


Offer too good to refuse: Tony Popovic explains why he makes a move into Dutch Football
By Dominic Basic
Updated 22 March 2018 — 4:48pmfirst published
• Share on Facebook
• Share on Twitter
• Send via Email
Former Western Sydney Wanderers coach Tony Popovic is close to signing a 2 year deal with Dutch premier club SC Heerenveen just months after his departure at Turkish club Karabukspor.
He will travel to Heerenveen to finalise a transfer to the Eredivisie club after reaching an agreement on personal terms.
Popovic widely known as mister Western Sydney Wanderes left the Wanderers preparations for the last season season in tatters following his signing with Karabukspor.
A chance to coach in one of Europe's stronger leagues, at a club where he has been assured of having full control and the freedom to sign his own support staff, was one he couldn't refuse.
SC Heerenveen currently ranks 11th in the Ere Divisie and is located in the North of the Netherlands
"This one was in a league which I think is in a very strong level - it's in Europe - and I want an opportunity to coach in Europe. It's an opening for me to do that and to have success in the Netherlands," Popovic said.
Popovic started his coaching career in 2008 with Sydney FC. After a brief stint as assistant manager at Crystal Palace he was chosen as the inaugural manager of Western Sydney Wanderers at the start of the 2012–13 season.
is major achievements as a manager are winning the 2012–13 A-League Premiership and 2014 AFC Champions League with the Wanderers. Taking charge of Sydney FC after the announcement of Graham Arnold was given the fulltime position of the socceroos head coach post Russia world cup.
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Welke namen hebben we nu? Even een overzicht op volgorde van meest genoemd.

1. Van der Gaag
2. Steijn, Fraser
3. Verbeek, Pastoor, Henk de Jong
4. Hyballa, Stam
5. Jonk, Gall, Erwin Koeman, Arne Slot, Van Bommel, Faber, Sollied, Jan de Jonge, Langeler, vd Looij, Keizer, Been
En in mindere mate heb ik ook de namen Reiziger, Petrovic, Molenaar, G. De Nooijer, Frank de Boer, Bosz, Andries Jonker, Wetzel, Allback, Rutten en Hjulmand gehoord.

Wat mij betreft:
Niet haalbaar: De Boer, Bosz
Past niet bij ons: Fraser, Molenaar, Jonker, Been
Passant: Stam, Van Bommel, Jonk, Reiziger, Allback
Geen opleider: Sollied
Presteren laatste club(s) niet goed: Faber, vd Looij, Keizer, Pastoor, Petrovic
Te licht: Gall, Jan de Jonge, Wetzel
Vooral sentiment: Verbeek, Henk de Jong, Jan de Jonge, Allback
Bezet: Langeler, Slot, Hjulmand, Henk de Jong, Verbeek, Jan de Jonge
Te weinig ervaring (en bezet): Slot, Van Bommel, Reiziger, Allback, Jonk, De Nooijer

Blijven over: Van der Gaag, Steijn, Hyballa, E. Koeman. Of toch Hjulmand (die nog een contract heeft voor een jaar).

Beste kandidaat in theorie wat mij betreft Langeler. Opleider, goed gedaan met Zwolle, sympathieke, gedreven vent, principes.
Laatst gewijzigd door Skip op 09-05-2018 23:08, 7 keer totaal gewijzigd.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1369
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

WSW_support schreef:sydney morning herald


Offer too good to refuse: Tony Popovic explains why he makes a move into Dutch Football
By Dominic Basic
Updated 22 March 2018 — 4:48pmfirst published
• Share on Facebook
• Share on Twitter
• Send via Email
Former Western Sydney Wanderers coach Tony Popovic is close to signing a 2 year deal with Dutch premier club SC Heerenveen just months after his departure at Turkish club Karabukspor.
He will travel to Heerenveen to finalise a transfer to the Eredivisie club after reaching an agreement on personal terms.
Popovic widely known as mister Western Sydney Wanderes left the Wanderers preparations for the last season season in tatters following his signing with Karabukspor.
A chance to coach in one of Europe's stronger leagues, at a club where he has been assured of having full control and the freedom to sign his own support staff, was one he couldn't refuse.
SC Heerenveen currently ranks 11th in the Ere Divisie and is located in the North of the Netherlands
"This one was in a league which I think is in a very strong level - it's in Europe - and I want an opportunity to coach in Europe. It's an opening for me to do that and to have success in the Netherlands," Popovic said.
Popovic started his coaching career in 2008 with Sydney FC. After a brief stint as assistant manager at Crystal Palace he was chosen as the inaugural manager of Western Sydney Wanderers at the start of the 2012–13 season.
is major achievements as a manager are winning the 2012–13 A-League Premiership and 2014 AFC Champions League with the Wanderers. Taking charge of Sydney FC after the announcement of Graham Arnold was given the fulltime position of the socceroos head coach post Russia world cup.
Fake news
Gesloten