''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Henk de Jong heb ik altijd al een goede coach gevonden. Hij deed het ook uitstekend bij Sc Cambuur. Dat was een gouden periode. Een mooi duo met Jaap Stam. Die heeft toch ook een Sc Cambuur achtergrond. Heerlijk.
https://www.bing.com/videos/search?q=ja ... &FORM=VIRE
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

BK2007 schreef:Henk de Jong heb ik altijd al een goede coach gevonden. Hij deed het ook uitstekend bij Sc Cambuur. Dat was een gouden periode. Een mooi duo met Jaap Stam. Die heeft toch ook een Sc Cambuur achtergrond. Heerlijk.
https://www.bing.com/videos/search?q=ja ... &FORM=VIRE
Zullen we het er maar op houden dat het vandaag 1 april is? :mrgreen:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zou een combinatie Stam / Henk de Jong niet eena zo raar vinden. (Blijft Sandor vd Heide thuis)
Stam met zijn persoonlijkheid en Henk de Jong als motivator.
De twijfelaars over verlenging hebben dan een naam en degene een Fries willen hebben we dan ook
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jazz, jij hebt blijkbaar veel wedstrijden van Reading gezien. Anders kun jij niet oordelen over Stam zijn kwaliteiten. Stam is een beginnend coach en ik vind het knap als je over hem kunt oordelen terwijl hij alleen in Engeland heeft gewerkt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Jazz, jij hebt blijkbaar veel wedstrijden van Reading gezien. Anders kun jij niet oordelen over Stam zijn kwaliteiten. Stam is een beginnend coach en ik vind het knap als je over hem kunt oordelen terwijl hij alleen in Engeland heeft gewerkt.
Stam als trainer is lastig te beoordelen. Ik las een paar dagen geleden van Beerens dat ze bij Reading door het drukke speelschema nauwelijks trainden.... Ik wordt bij de naam Stam niet meteen euforisch. Net zo min overigens als van de naam Erwin Koeman. Die is ook bijna overal voortijdig opgestapt. Als er in de vijver van eredivisietrainers gevist zou worden geloof ik dat van der Gaag het zogenaamde Heerenveen DNA het meest benadert. Meer dan een Maurice Steijn. Ik zie nog steeds graag Rutten komen. Volgens Twentse bronnen zou hij een clausule in zijn contract hebben waardoor hij zou kunnen vertrekken.

Edit: http://www.soccernews.nl/news/439553/fc ... overtuigen Rutten moet vóór 1 mei beslissen of hij als coach aanblijft in Israël waar zijn club meedoet aan de play offs voor degradatie/promotie. Twente zou hem willen halen als TD. De vraag is of Fredje daar heil in ziet. Met een lege beurs is het lastig daar wat moois neer te zetten. Ik zou zeggen: Hamstra, sla je slag. Heeft in Enschede de basis gelegd voor het latere succes. Mag hij wat mij betreft bij ons ook best proberen!
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 04-04-2018 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2019
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Om er nog maar één te noemen: Hasselbaink is ontslagen in Engeland. Heeft het volgens mij bij maar 1 club goed gedaan (Burton Albion), en daarna twee keer achter elkaar ontslagen. In ieder geval geen typische KNVB-trainer.
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Mochten we van Groningen winnen,kan Streppel ons gewoon naar de 6de plaats loodsen waar we horen,dus dan heeft hij het niet zo slecht gedaan qua resultaat.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Als als als, hhage. Gezien de slechte prestaties van de concurrenten zit plaats zes er inderdaad nog in, maar wij spelen zelf ook niet de sterren van de hemel. Door blessures gedwongen gaat Streppel nu eindelijk spelen zoals ik (en een groot deel van het forum) graag zie: met een echte rechtsbuiten en een passer op tien. Heel benieuwd wat dat oplevert.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

hhage schreef:Mochten we van Groningen winnen,kan Streppel ons gewoon naar de 6de plaats loodsen waar we horen,dus dan heeft hij het niet zo slecht gedaan qua resultaat.
.
We staan 4 punten achter op PEC en 3 en een doelsaldo van -10 op Vitesse. Dus de zesde plaats is helemaal niet haalbaar als we winnen vandaag. De 7e niet eens.
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef: .
We staan 4 punten achter op PEC en 3 en een doelsaldo van -10 op Vitesse. Dus de zesde plaats is helemaal niet haalbaar als we winnen vandaag. De 7e niet eens.

Seizoen zit er na vandaag nog niet op.....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is waar, dan is het resultaat ok. Maar het spel in thuiswedstrijden zwaar onder de maat. Kijk maar naar de lege tribunes.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Jazz heeft exact 0,0 van Reading gezien. Die spelen als één van de weinige teams met echte vleugelspelers. Vorig jaar liep dat meer dan uitstekend, dit seizoen dus niet.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Satyr schreef:Jazz heeft exact 0,0 van Reading gezien. Die spelen als één van de weinige teams met echte vleugelspelers. Vorig jaar liep dat meer dan uitstekend, dit seizoen dus niet.
Mooi dat jij denk te weten dat ik geen enkele wedstrijd van Reading hebt gezien. Ik heb een aantal wedstrijden gekeken, een paar in het begin van het seizoen en een paar in de afgelopen maanden. Ze spelen inderdaad in een 4-3-3 opstelling, maar 4-3-3 is een lastige opstelling in de Championship. Ik snap niet dat Stam zijn opstelling niet veranderd.
Heerenveen fan in Leiden
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Wat ik niet snap, is dat Streppel zo erg vasthoudt aan zijn formatie, opstelling en speelwijze. Als dit overduidelijk niet werkt, waarom dan altijd maar weer hetzelfde proberen? Waarom lijkt hij altijd weer verrast te zijn als het niet werkt?

'Voetbal is oorlog' hoor je wel eens. Maar stel dat dat echt zo was:

Streppel en zijn manschappen staan tegenover Faber en zijn troepen. Op het rechthoekige strijdveld zijn wat heuvels, wat bomen, wat beekjes, enzovoort.

Luitenant-admiraal Streppel is van plan de Groninger troepen aan te vallen door het midden. Voorzichtig oprukken met veel voetsoldaten is het strijdplan. Gezaghebber Faber van de Groningers is echter ingeseind door zijn bronnen en is hiervan op de hoogte. Zijn troepen graven zich in voor de eigen basis en verstevigen deze waar nodig.

Halverwege de strijd komt Streppel er achter dat zijn tactiek niet het gewenste resultaat geeft. Hij besluit een aantal van zijn voetsoldaten te vervangen met hospikken en gaat van afstand de Groninger basis te bestoken met mortieren. Dit was niet wat hij er van verwachtte! Door het gebrek aan coördinaten bij de Friezen hoeven de Groningers zich ook nu geen grote zorgen te maken. Uiteindelijk wordt het weer licht en wordt de strijd gestaakt. "Komende nacht nog maar eens proberen" luidt de conclusie van de Grote Kale Leider terwijl hij zijn peuk uitdrukt.


Nu denk je misschien, waar heeft die dronken Macedoniër het toch over? Helaas is de werkelijkheid dat elke generaal in Nederland op de hoogte is van het strijdplan van de Friezen. Voor steden met ervarenere troepen en beter materieel (alsmede gelijkwaardige steden) is het Friese sportstadje inmiddels een makkelijk te nemen horde.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Op Omrop Fryslan wordt gesproken over Frank de Boer
Hoop het zelf niet. Hij is wel fanatiek, maar bij hem is balbezit ook heilig en als je eenmaal een lange bal geeft word je bij wijze van gewisseld
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Zou wel een grote naam zijn en een grote stunt als het klopt. Dat kan misschien wel wat los maken en wat spelers overtuigen om voor ons te kiezen. Dat gezegd hebbende, kan niet zeggen dat ik heel erg overtuigd ben van de trainer Frank de Boer. Weer zo'n stereotype KNVB trainer waarbij balbezit heilig is en het spel belangrijker is dan het resultaat. Daarbij past hij dan wel weer uitstekend bij Heerenveen, dat dan weer wel.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Frank de Boer zou fantastisch zijn. Ik denk dat ook Hamstra dan makkelijker nieuwe spelers kan overtuigen om bij ons te komen deze zomer.
Als Ruud van Nistelrooij dan zijn assistent zou kunnen worden :D
Samen maken we de club sterk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

De Boer is bij zijn vorige twee clubs mislukt omdat hij zijn manier van spelen wilde opleggen, terwijl die niet bij de spelers paste. Dan gaan we dus precies hetzelfde zien als dit jaar: een trainer die met figuren als Thorsby, Woudenberg en Veerman Barcelonaatje probeert te spelen. Komt nog eens bij dat hij hier niet voor een habbekrats aan de slag gaat.

De Boer een heel domme keuze zijn, puur gebaseerd op de grote naam, maar ik sluit niet uit dat ze het nog gaan proberen ook.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Leuk hoor zo'n grote naam, maar in Amsterdam was het overgrote deel van de supporters dolblij dat hij weg was. Balbezit was heilig. En breed en terug vaak voor diep. Ik wil graag een avontuurlijke trainer.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

AllardP schreef:De Boer is bij zijn vorige twee clubs mislukt omdat hij zijn manier van spelen wilde opleggen, terwijl die niet bij de spelers paste. Dan gaan we dus precies hetzelfde zien als dit jaar: een trainer die met figuren als Thorsby, Woudenberg en Veerman Barcelonaatje probeert te spelen. Komt nog eens bij dat hij hier niet voor een habbekrats aan de slag gaat.

De Boer een heel domme keuze zijn, puur gebaseerd op de grote naam, maar ik sluit niet uit dat ze het nog gaan proberen ook.
Kom, kom. Niet zo negatief.
Overigens, Thorsby en Veerman hebben nog 1 jaar contract en zullen dus beiden gewoon verkocht gaan worden om er nog wat aan te verdienen.
Hetzelfde geldt trouwens voor Yuki.

Dus ons team zal er volledig anders uit gaan zien volgend seizoen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Leuk hoor zo'n grote naam, maar in Amsterdam was het overgrote deel van de supporters dolblij dat hij weg was. Balbezit was heilig. En breed en terug vaak voor diep. Ik wil graag een avontuurlijke trainer.
Nou, de Boer is ten opzichte van Streppel al avontuurlijk hoor.
Gewoon Ajax school. Wat we eigenlijk altijd hebben gedaan onder Foppe en waar we mee groot zijn geworden.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

En waarom is Ajax school dan positief? Is niet meer van deze tijd. Daarom wordt de Boer ontslagen bij 2 clubs.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Inderdaad, we hebben juist iemand niet nodig uit de Ajax school. Er heeft nog nooit een ploeg punten gekregen voor het meeste balbezit
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Niet alle 4-3-3 is 'Ajaxschool'! Kom op zeg. Foppe had zijn eigen visie en daar is hij ver genoeg mee gekomen. Ik heb de periode-Foppe van begin tot einde meegemaakt en het leek total niet op dat steriele voetbal van De Boer bij Ajax. Veel directer, meer gericht op individuele acties dan op 'positiespel' en opportunistisch wanneer dat nodig was. Vaak genoeg gezien dat Foppe na een klotehelft een verdediger wisselde voor een extra spits en ging pompen. Sowieso is de 'Ajaxschool' hopeloos gedateerd; het is niet toevallig dat Ajax pas met een trainer van buiten weer wat voorstelde in Europa.

Hoe de selectie van volgend jaar er ook uitziet, je maakt mij niet wijs dat we dan ineens spelers hebben waarmee je wel dat tiki-taka-voetbal kunt spelen. Naast Woudenberg, Veerman en Thorsby hebben we ook nog Bulthuis, Schmidt, Van Amersfoort en soortgelijke houthakkers. We zijn een subtopper en daarmee moet je subtopvoetbal spelen.

Trouwens, vraag eens aan een Ajaxfan wat ze daar van het 'verzorgde' spel van De Boer vonden.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wie het ook wordt, als ie maar de poppetjes op de juiste plek zet. Dat is voor Streppel zelfs al moeilijk.
Nu las ik dat Heerenveen die Roemeense vleugelspeler wil halen. Ik zou het mooi vinden, maar dan moet er ook een trainer komen die vleugelspelers daar neer zet. Dus geen Odegaard of Kobayashi, zet die lekker op 10 en 8
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Voor iemand die het 'voetbal' zo predikt, en zijn team op deze manier laat voetballen, doet dat niet uit luxe. Blijkbaar zijn Rojas en Mihajlovic zoveel minder dan de rest dat ze niet eens voor de slotminuten worden ingebracht. Streppel zal dat nooit openlijk toegeven, maar daar komt het wel op neer.

De nieuwe coach zal hier ook mee te maken hebben. Mihajlovic is nog jong en kan nog groeien maar Rojas kunnen we gewoon afschrijven. Misschien dat Rotariu de gewenste versterking is op de vleugel - het is in elk geval iemand die een goal kan maken. Ødegaard was vooral leuk om naar te kijken, maar weinig efficiënt.

Het kan mij persoonlijk weinig schelen of Streppel's opvolger nou een typische 'KNVB-trainer' is (wat dat ook maar moge zijn), een 'Ajax-trainer', een onbekende trainer of een gearriveerde naam. Zolang hij maar het meeste uit de selectie haalt - als dat met reactievoetbal is, dan is dat voor mij ook prima.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

De Boer zegt over Heerenveen: ''Nou, dat denk ik niet''.
Hij heeft natuurlijk ook een onuitwisbare indruk achtergelaten bij zijn vorige 2 clubs...
Zeg maar niks!
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

De Boer geeft al aan niet te willen. Vraag me af waar hij dan wel op zit te wachten. Neigt wat mij betreft naar arrogantie. 4 keer kampioen met Ajax natuurlijk, dat is een prestatie die staat. Maar mijn tante was ook wel een paar keer kampioen geworden met Ajax, en toen hij vertrok waren vele Ajacieden blij dat ze niet meer naar het voetbal van de Boer hoefden te kijken. Daarna is alles wat hij in z'n handen had in stront veranderd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Mooi! Ik ook niet op deze saaie man. En een ploeg voetbalt naar het karakter van zijn trainer.

Van de slechtste coach van de premier league naar ????? Wat wil hij nou. Welke club zit er nu op hem te wachten?
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 10-04-2018 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wat arrogant zeg. Frank de Boer had bij ons zijn carriere weer kunnen opstarten...
Samen maken we de club sterk.
Gesloten