''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Marça » 20-11-2017 21:58

BK2007 schreef:Langeler kan ook nog.


Ah ja, natuurlijk. Mocht het nodig zijn, dan zal hij inderdaad (wederom) de hoofdkandidaat zijn. Grappig dat hij hier nog niet eerder genoemd was.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 20-11-2017 22:26

We hebben iemand nodig die met zijn tijd is meegegaan. De eredivisie staat al jaren stil en het buitenland heeft ons aan alle kanten ingehaald. Tot overmaat van ramp is onze club binnen de Nederlandse grenzen ook steeds verder aan het wegzakken. Kortom, we hebben frisse ideeën nodig; op het gebied van tactiek, trainingsmethoden, wedstrijdanalyses en scouting. Dus niet iemand die hier jaren heeft rondgelopen, de club en de mensen goed kent en de 'huisstijl' wil handhaven. Waarom zouden we een cultuur willen bewaken die ons al jaren niet verder helpt? Net zo min wil ik iemand die ontzettend overtuigd is van zijn eigen gelijk, daardoor innovatie in de weg staat en niet kan samenwerken.

Het Nederlandse voetbal gaat kapot aan conservatisme (zie ook het sterke artikel van Simon Kuper) en daar moeten we ons van durven onderscheiden. Ajax, Feyenoord en PSV gaan vrolijk door met navelstaren - Ajax heeft het zelfs tot beleid verheven - en je ziet dat het hun in internationaal opzicht niet veel oplevert. Behalve Ajax vorig seizoen onder 'outsider' Bosz.

Helaas zijn twee mensen waar ik een grote waardering voor heb (Klompe en Verbeek) hierdoor niet geschikt. Dat is dan maar zo.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wizard » 21-11-2017 08:21

AllardP schreef:We hebben iemand nodig die met zijn tijd is meegegaan. De eredivisie staat al jaren stil en het buitenland heeft ons aan alle kanten ingehaald. Tot overmaat van ramp is onze club binnen de Nederlandse grenzen ook steeds verder aan het wegzakken. Kortom, we hebben frisse ideeën nodig; op het gebied van tactiek, trainingsmethoden, wedstrijdanalyses en scouting. Dus niet iemand die hier jaren heeft rondgelopen, de club en de mensen goed kent en de 'huisstijl' wil handhaven.

Je slaat de spijker behoorlijk op z'n kop...
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Marça » 21-11-2017 12:28

Ik vind die eeuwige roep om innovatie vaak overdreven. De voetbalwereld ontwikkelt zich net zoals de rest van de wereld. Digitale ontwikkelingen zorgen ervoor dat clubs meer kunnen halen uit wedstrijdanalyses en scouting. Sportstad zorgt er bovendien voor dat onze jeugdspelers dichtbij huis kunnen leren van andere sporten (kruisbestuiving) en daarmee speltactieken en trainingsmethodes.

Er zijn veel redenen waarom het Nederlandse voetbal aan alle kanten wordt ingehaald en 'innovatie' is daar maar een klein onderdeel van. Bovendien gebeuren er ook genoeg innovatieve dingen waar we geen enkele weet van hebben, simpelweg omdat de clubs daar niet graag over willen praten (want andere clubs kunnen het ook overnemen).
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wizard » 22-11-2017 08:52

Marça schreef:Ik vind die eeuwige roep om innovatie vaak overdreven.

Ik denk dat AllardP dat anders bedoelt dan jij het interpreteert. Namelijk, op voetbaltechnisch vlak blijven we vasthouden aan de Hollandse school: 4-3-3 met zoveel mogelijk balbezit en dan het balletje maar liever naar de zijkant of naar achteren, kortom naar de meest veilige oplossing, om de bal maar in de ploeg te houden om vanuit balbezit kansen te creëren. In mijn ogen worden de meeste sporten beslist op kwaliteit en/of verrassing. David zou nooit van Goliath hebben gewonnen wanneer hij eerst een kwartier ging vertellen wat hij ging doen met z'n slinger en vervolgens een kwartier met z'n steen in de slinger ging zwaaien. Allemaal relatief natuurlijk, maar wel de essentie: Je wint van je tegenstander omdat je simpelweg meer kwaliteit hebt en/of je bent verrassender. Het NLse elftal had de afgelopen jaren niet meer kwaliteit dan andere landen en was niet bepaald verrassend behalve het team op het WK onder Louis van Gaal, wat speelde op de verrassing.
Je kunt prima 4-3-3 spelen en op balbezit spelen, maar dan zal het tempo hoog moeten zijn, zodat de passing en keuzes verrassender en onvoorspelbaarder worden. Of, wat meer inzakken en meer op de omschakeling spelen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Marça » 22-11-2017 09:24

Ben het helemaal met je eens Wizard en waarschijnlijk ook met AllardP als hij hetzelfde bedoeld. Maar in mijn ogen heeft 'innovatie' weinig te maken met het veranderen van spelsystemen en tactieken: er zijn simpelweg maar een aantal opties mogelijk. Zoals je het zelf ook zegt: uiteindelijk win je omdat je betere spelers hebt of omdat je de tegenstander weet te verrassen.

Wat dat betreft is Heerenveen onder Streppel een uitstekend voorbeeld van hoe het niet moet: we zijn kwalitatief niet per se beter en het verrassingselement ontbreekt ook totaal. Sterker nog: ook als we minder zijn dan onze tegenstander proberen we het op dezelfde manier - voetballend - op te lossen. Daarin zouden we wel wat minder naief mogen zijn, maar hebben we aan de andere kant de aanvallers om bijvoorbeeld op de counter te gaan spelen? (Denk het niet..)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 26-11-2017 06:25

Het klopt dat resultaten voor het grootste gedeelte (Kuper schat 90%) wordt bepaald door de kwaliteit van je spelers, gemeten aan het salaris. Het gaat me dus niet alleen om de tactiek en wedstrijdanalyses - al kun je veel wedstrijden beslissen op die laatste 10% - maar ook hoe je de beste spelers krijgt. Dus scouting - waar we vroeger toonaangevend in waren - en trainingsmethoden. Doorgaan op dezelfde weg is geen optie, want die loopt richting het ravijn.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-11-2017 09:11

Op rechts staat een 10, op links staat een 10, in de spits een spits die geen pepernoot raakt, op het middenveld 2 spelers die in het tempo van een een oude Daf spelen en op linksback een rechtspoot.

Ga zo door Streppel!! :lol: Snel verlengen met deze topcoach.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 26-11-2017 09:58

Ligt het niet ook aan Hamstra en de scouting ?
Verder is het ook niet de opdracht van de clubleiding om zo aanvallend te spelen ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-11-2017 10:30

Er moet eens opgehouden worden dat we zo aanvallend spelen. We zakken thuis gewoon in tot de middenlijn. We spelen gewoon in de omschakeling....Niks aanvallend voetbal. Ik vind het laf. Zeker thuis.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 26-11-2017 13:49

Ach, als Reza en Vlap hun 100% kansen erin schieten ga je gewoon met 3-0 de rust in en is het eigenlijk einde wedstrijd voor PEC.
De eerste helft was door ons prima gespeeld en mankeert er niks aan de tactiek of opstelling.
Alleen komt PEC uitstekend uit de rust met tactische wijzigingen.
We maken het ons dus onnodig moeilijk. Daar kan Streppel niks aan doen hoor.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 26-11-2017 20:29

BK2007 schreef:Ach, als Reza en Vlap hun 100% kansen erin schieten ga je gewoon met 3-0 de rust in en is het eigenlijk einde wedstrijd voor PEC.
De eerste helft was door ons prima gespeeld en mankeert er niks aan de tactiek of opstelling.
Alleen komt PEC uitstekend uit de rust met tactische wijzigingen.
We maken het ons dus onnodig moeilijk. Daar kan Streppel niks aan doen hoor.
Die maakt nog steeds de opstelling met louter rechtspoten op links, waaronder een middenvelder op LV, een stijf linksbenige middenvelder op RV. Stel echte buitenspelers op en grote kans dat niet iedere aanval dood loopt in de makkelijk te verdedigen trechter. Hij heeft kennelijk niets geleerd van vorig seizoen de 2e helft. Maar ja, Ødegaard staat niet ter discussie. Vlap nu ook niet meer lijkt het. En daar lijkt van Amersfoort nu ook nog bij te zijn gekomen. Met als invaller Thorsby. Dan weet je bij voorbaat al dat het smullen wordt én een overdaad aan 3-punters. Volgende week gelukkig tegen Roda. Misschien dat we daar weer een 0-0 uit de wacht kunnen slepen.... Maar als je even pech hebt kun je er ook zomaar weer van verliezen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Surhuisterveen » 26-11-2017 22:30

Gerry Hamstra en Luuc Eisenga, waar zijn ze?? Dit is toch allemaal Heerenveen onwaardig wat er gebeurd?!!
Nog nooit zo'n laffe en starre trainer als Strepsil gezien.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor fuotbalgek » 27-11-2017 00:40

Het ligt toch duidelijk niet aan onze trainer! Prima spel, zeker de eerste helft, maar gemiste kansen breken ons op. Juist het transferbeleid van afgelopen zomer lag wel eens tegen het licht gehouden worden. Mohajlovic, Rojas, Woudenberg, wat zijn we er mee opgeschoten?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Appie_M » 27-11-2017 13:45

Op zich spelen we prima voetbal en ook met de kwaliteit van de selectie is niet zoveel mis. Echter is het gewoon te fragiel en onzeker allemaal. Zolang het lekker loopt gaat het allemaal prima, maar bij het eerste het beste zuchtje tegenwind stort de godganse boel als een kaartenhuis in elkaar. Ze kunnen dus niet omgaan met tegenspoed en dat soort mentale weerbaarheid is iets wat een technische staf ze hoort bij te brengen. Streppel is dat nu al een jaar niet gelukt en dat kun je hem in mijn ogen verwijten.

Daarnaast kun je Streppel verwijten dat hij te star is en onder elke omstandigheid hetzelfde plan uitvoert. Hij lijkt dus een 'one-trick pony' te zijn. Natuurlijk moet je een vaste basis hebben om automatismen te creeëren, maar als de vaste tactiek in een bepaalde wedstrijd niet blijkt te werken dan moet je gewoon de ballen hebben om daarvan af te stappen en wat anders te proberen. Streppel verandert echter bijna nooit, met als resultaat dat we eerst een paar goede wedstrijden hebben. Zodra de tegenstanders het trucje echter doorhebben spelen ze erop in en werkt het niet meer. Hetzelfde patroon zag je ook in de wedstrijden tegen Zwolle en AZ. We komen op voorsprong, spelen een prima eerste helft maar later in de wedstrijd krijgen de tegenstanders het trucje door en spelen ze erop in. Wij zijn vervolgens niet in staat om van systeem te veranderen. Resultaat: beide wedstrijden verloren.

Conclusie: Streppel haalt in mijn ogen te weinig uit het beschikbare materiaal, brengt de spelers geen winnaarsmentaliteit bij en houdt te star vast aan zijn systemen. Het is beter om na dit seizoen afscheid te nemen en een andere coach te zoeken. Iemand die zich ervan bewust is dat de Hollandse school in een museum thuishoort en niet meer op een voetbalveld. Iemand die wars is van die afschuwelijke Nederlandse ziekte om maar tot in den treure 4-3-3 te blijven spelen, maar gewoon het beste systeem kiest om zoveel mogelijk punten te halen met het beschikbare materiaal. Iemand die het doel ten alle tijde voor de middelen plaatst.

Het liefst zie ik dan een type Erik ten Hag. De beste man zelf zal wel niet willen komen, maar zo'n type moet je wel willen hebben. Misschien moeten we eens over de landsgrenzen kijken en eens iemand aanstellen uit een land waar ze wel weten hoe voetbal anno 2018 gespeeld hoort te worden. Misschien moeten we eens gaan scouten bij onze oosterburen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor TORCIDA » 27-11-2017 13:53

als we een scorende spits hadden hadden we dit seizoen gewonnen van ajax thuis, zwolle thuis en sparta uit, hadden we 8 punten meer gehad. Hadden we deze discussie hier niet gehad.

Ik reken dit meer Hamstra en co aan. Ook denk ik niet dat Veerman het verschil gaat maken.

Een SPITS moeten we hebben, eentje die scoort.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 27-11-2017 21:11

TORCIDA schreef:als we een scorende spits hadden hadden we dit seizoen gewonnen van ajax thuis, zwolle thuis en sparta uit, hadden we 8 punten meer gehad. Hadden we deze discussie hier niet gehad.

Ik reken dit meer Hamstra en co aan. Ook denk ik niet dat Veerman het verschil gaat maken.

Een SPITS moeten we hebben, eentje die scoort.

Als..... Als we vorig seizoen de 2e helft net zo speelden en punten pakten waren we in de top 4 geëindigd. Als we van de dik 30 duels dit jaar geen 21 verloren hadden had er ook niemand geklaagd. Maar 'als' geldt niet. 'Als' lijkt voor ons niet eens te bestaan. En daarom maken wij ons druk. Klagen we en zakt de stemming op de tribunes net zo hard in als het niveau op het veld. De geschiedenis herhaalt zich. Je moet wel stekeblind zijn als je het niet ziet. Nu is er nog mooi voetbal af en toe. Maar hoe vaker we het deksel op de neus krijgen hoe onzekerder spelers worden en hoe minder het voetbal straks weer wordt. Je kunt er de klok al bijna op gelijk zetten. Die goals van Ødegaard en Reza komen vanzelf zegt Streppel. Niets komt vanzelf. En al helemaal niet als je spelers niet uitdaagt of op een andere manier aanpakt om wél eens wat scherpte te tonen voor de goal. Een beetje Vlap noemen over zijn gemiste opgelegde kans voor de 2-0. En de gemiste kansen van Veerman en Hoegh. Wanneer noemt hij zijn falende vriendje eens bij naam?? Labbekakkerij, anders kan ik het niet noemen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor fuotbalgek » 27-11-2017 23:11

Conclusie van Torcida is gewoon zeer terecht. Er is geen kwalitatieve vervanger voor Larsson gekomen, en we hebben nog steeds 2 middelmatige spitsen. Toch verwacht directie van Streppel dat we aanvallend en dominant voetbal spelen. En het spel wat we onder Streppel spelen is bij lange na niet altijd slecht, we spelen bij vlagen heel behoorlijk. Het mist gewoon absoluut aan doelpunten dit seizoen, waardoor we de deksel te vaak op de neus krijgen.

Met deze selectie zie ik het onder een andere trainer niet direct veel beter of minder gaan. Geef het geld liever uit aan een spits.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 28-11-2017 02:24

Ja, Hamstra had een spits moeten kopen in de zomer. Maar het is Streppel die week in week uit Reza opstelt en hem eerder naar Willem II wilde halen. En Streppel ziet het toch echt zitten in Veerman, anders had hij Hamstra wel toestemming gegeven om hem aan Utrecht of Willem II te verkopen voor (godbetert) acht ton. Ook Streppels beslissing om Hornkamp en Iredale ver weg van het eerste te houden. Bovendien: ook toen Reza de ene goal na de andere maakte, verloren we wekelijks.

Feit is en blijft dat we al een jaar ver, ver onder het potentieel van de club presteren. Dat is natuurlijk niet alleen de schuld van Streppel, maar het is wel heel maf om te stellen dat hij er niets aan kan doen. Ten Hag raakt bij Utrecht twee basisspitsen kwijt (Makienok en Bahebeck) en staat gewoon vijfde.

Maar dit is het kortetermijnverhaal; het moet jullie toch ook niet zijn ontgaan dat we de laatste jaren veel terrein hebben verloren op de concurrentie. Nog erger is het dat de competitie steeds slechter wordt, met dit seizoen als tragisch dieptepunt. We hebben iemand (of meerdere iemanden) nodig die deze trend weet te keren. Met een nieuwe spits red je dat niet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor TORCIDA » 29-11-2017 10:59

mckan68, jouw "ALS' reactie slaat totaal niet op wat ik bedoel. Ik zal het woordje als maar even weglaten.

Met een scorende spits, hoeveel heeft er al reza gemist, welke andere makkelijk scorende spelers hebben we? hadden we 8 punten meer gehad. (lees mijn bericht) Dit is een constatering op basis van ons gebrek aan scorend vermogen.

Aangezien Streppel het moet doen met hetgeen de technische staf hem biedt....is mijn constatering niet een "wat als" maar een feit. En hadden we met 8 punten meer en op de 4e of 5e plek gestaan.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor fuotbalgek » 29-11-2017 11:35

AllardP schreef:Ja, Hamstra had een spits moeten kopen in de zomer. Maar het is Streppel die week in week uit Reza opstelt en hem eerder naar Willem II wilde halen. En Streppel ziet het toch echt zitten in Veerman, anders had hij Hamstra wel toestemming gegeven om hem aan Utrecht of Willem II te verkopen voor (godbetert) acht ton. Ook Streppels beslissing om Hornkamp en Iredale ver weg van het eerste te houden. Bovendien: ook toen Reza de ene goal na de andere maakte, verloren we wekelijks.

Maar dit is het kortetermijnverhaal; het moet jullie toch ook niet zijn ontgaan dat we de laatste jaren veel terrein hebben verloren op de concurrentie. Nog erger is het dat de competitie steeds slechter wordt, met dit seizoen als tragisch dieptepunt. We hebben iemand (of meerdere iemanden) nodig die deze trend weet te keren. Met een nieuwe spits red je dat niet.


Je haalt de functie trainer en technisch directeur hierboven door elkaar. Streppel gaat over de opstelling, Hamstra is verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Uit alles blijkt dat Streppel Veerman als ideale pinchhitter ziet maar in hem geen basisspeler ziet, aangezien Reza ook nu nog mag blijven staan.

Met eerder Pierie en nu Vlap brengt Streppel jonge spelers wanneer hij ze er klaar voor vindt, en ze een meerwaarde kunnen zijn. Het feit dat Hornkamp en Iredale niet aan spelen toe komen is dus omdat ze op training en bij de beloften in zijn ogen hebben aangetoond niet meer dan Reza of Veerman in hun respectievelijke kunnen bijdragen. Wellicht geeft dat ook te denken over hun huidige niveau.

Dat we al jaren een afleidende schaal hebben mag duidelijk zijn. Ik zie hier overigens geen duidelijke lijn met trainerswisselingen in. Over de gehele lijn is de kwaliteit van onze selectie steeds minder aan het worden, en moeten we het hebben van uitschieters uit de jeugd of incidentele voltreffers op de transfermarkt.

Ik denk dat de lijn die de club volgt, inzetten op jeugd, attractief voetbal proberen te bieden en kwaliteit boven kwantiteit op de transfermarkt een goede keuze is. Je zult daarin wat geluk moeten hebben met doorstroming uit de jeugd en op cruciale posities die zwak bezet zijn durven te investeren. Daarom verwijt ik vooral Hamstra dat we geen goede spits hebben. Ook ben ik van mening dat Larsson niet voldoende is vervangen gekeken naar zijn bijdrage aan het team. De gehaalde vleugelspeler kunnen nog niet imponeren en doelpunten en assist zijn ook op andere posties te weinig gecompenseerd. Zoals hierboven terecht benoemd hebben we teveel opgelegde kansen gemist, wat het verschil tussen plaats 4/5 en onze huidige klassering is. Er zal zich ongetwijfeld deze winter weer een club melden voor Veerman, we mogen hopen dat men nu een directe versterking voor de spitspositie op het oog heeft en doorpakt.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 29-11-2017 16:57

Je haalt de functie trainer en technisch directeur hierboven door elkaar. Streppel gaat over de opstelling, Hamstra is verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Uit alles blijkt dat Streppel Veerman als ideale pinchhitter ziet maar in hem geen basisspeler ziet, aangezien Reza ook nu nog mag blijven staan.


Ik haal helemaal niets door elkaar! De technische directeur bepaalt welke spelers er komen, maar de trainer geeft aan op welke posities hij versterking wil. En blijkbaar vond Streppel de selectie voor de spitspositie dus in orde. Je denkt toch niet serieus dat de technisch directeur de trainer laat zitten met twee opties die hij niet goed genoeg vindt? Kom op zeg. Streppel is overduidelijk een Reza-fan - wat ook blijkt uit het feit dat hij hem naar Willem II wilde halen - maar vindt Veerman ook goed genoeg als tweede keus. Anders hadden we die acht ton echt wel gepakt.

Ik denk dat de lijn die de club volgt, inzetten op jeugd, attractief voetbal proberen te bieden en kwaliteit boven kwantiteit op de transfermarkt een goede keuze is.


Wat een verzameling clichés zeg... Ken jij clubs die inzetten op bejaarden, kutvoetbal willen spelen en zo veel mogelijk slechte spelers halen? Ieder weldenkend mens is het met de doelstellingen eens, maar het gaat erom hoe je die realiseert. En daar gaat het mis. Onze scouting was vroeger toonaangevend in Europa - en was prominent onderdeel van het boek van Kuper (Soccernomics) dat iedereen gelezen moet hebben - maar is dat al jaren niet meer. Op tactisch gebied levert Streppel niets meer dan de Hollandse school die internationaal gezien totaal failliet is. Ik weet niet hoe Streppel traint, maar ik zie geen spelers spectaculaire vooruitgang boeken. Ook hebben we fysiek en conditioneel geen bijzonder team, wat sowieso al een zwakte van de eredivisie is. Een groot lichtpunt vind ik de jeugdopleiding, die maar goede spelers blijft leveren. Enige kritiekpunt daar is dat ik niet snap waarom een jongen als Vlap zo lang op een serieuze kans heeft moeten wachten.

Zoals ik al eerder schreef: deze problemen kunnen we natuurlijk niet allemaal op Streppel afschuiven. Maar het is inmiddels wel duidelijk dat hij de oplossing niet dichterbij brengt. Hamstra, vrees ik, ook niet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Mackan68 » 29-11-2017 17:57

TORCIDA schreef:mckan68, jouw "ALS' reactie slaat totaal niet op wat ik bedoel. Ik zal het woordje als maar even weglaten.

Met een scorende spits, hoeveel heeft er al reza gemist, welke andere makkelijk scorende spelers hebben we? hadden we 8 punten meer gehad. (lees mijn bericht) Dit is een constatering op basis van ons gebrek aan scorend vermogen.

Aangezien Streppel het moet doen met hetgeen de technische staf hem biedt....is mijn constatering niet een "wat als" maar een feit. En hadden we met 8 punten meer en op de 4e of 5e plek gestaan.


Ik denk dat we wel zeker hetzelfde bedoelen Torcida. En het 'als' is niet alleen van nu. We komen al seizoenen (minimaal een stuk of 4-5) lang in eigenlijk alle linies scorend vermogen tekort. Het scoren is al tijden afhankelijk van 1 of 2 personen. Een spits en een vleugelaanvaller. Reza soort nagenoeg niet. Veerman krijgt het in zijn eeuwige 15 minuten ook maar niet voor elkaar om zich te onderscheiden. Zelfs niet eens als pinchhitter, waar iedereen hem nog steeds voor uitmaakt.

Schrijnend is het om te zien hoe weinig (of eigenlijk helemaal niet) er door ons gescoord wordt uit corners en andere spelhervattingen. Alsof ze daar nooit echt op trainen. Net zoals het verdedigen van de eigen goal bij die dode spelmomenten van de tegenstander. Ik zie nooit meer bij beide palen mensen staan die de keeper helpen het doel schoon te houden. Ik begrijp daar helemaal niets van. Al seizoenen lang gaat dat mis en er gebeurt gewoon helemaal niets. Bizar! Ik hoorde Streppel na PEC zeggen dat er deze week nadrukkelijk op afronden getraind zou worden. Ik ben benieuwd of het zondag zichtbaar zal zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor fuotbalgek » 30-11-2017 08:26

Dat doe je wel, Allard. Je kunt de samenstelling van de selectie niet aan Streppel koppelen, dit is een taak voor Hamstra. Misschien zou je wat meer in clichés moeten denken om dat te begrijpen. Hamstra stelt de selectie samen, Streppel maakt de opstelling. Je kunt er wel naar toe willen praten dat Streppel een rol heeft in het feit dat we geen betere spits hebben gekocht, maar dan ben je aan het zoeken naar een stok om te slaan.

Je kunt het tweede gedeelte overigens een cliché noemen, maar ik herinner mij nog een tijd dat de schone's en armenterossen van deze wereld geen kans kregen. Zo heel cliché is dat niet voor onze club. Het is pas de laatste 5-7 jaar dat er echt structureel spelers doorstromen uit de jeugd, daarvoor was het bij hoge uitzondering.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor GeraldSibon35 » 05-12-2017 17:36

Fred Rutten in combinatie met Ruud van Nistelrooij lijkt me echt top. Fred Rutten is iemand die bewezen heeft spelers beter te kunnen maken. Is niet de man voor de absolute top maar kan hier in de luwte mooie dingen neerzetten. Met naast hem een jonge beginnende trainer Ruud van Nistelrooij, iemand met een verleden hier en een prachtige carrière achter de rug.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor BK2007 » 05-12-2017 18:58

We mogen hopen dat men achter de schermen druk bezig is met een nieuwe trainer. Dat het dus stilte voor de storm is.
Want stil houdt de directie zich wel momenteel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor AllardP » 05-12-2017 19:54

fuotbalgek schreef:Dat doe je wel, Allard. Je kunt de samenstelling van de selectie niet aan Streppel koppelen, dit is een taak voor Hamstra. Misschien zou je wat meer in clichés moeten denken om dat te begrijpen. Hamstra stelt de selectie samen, Streppel maakt de opstelling. Je kunt er wel naar toe willen praten dat Streppel een rol heeft in het feit dat we geen betere spits hebben gekocht, maar dan ben je aan het zoeken naar een stok om te slaan.


Echt, hoe kom je erbij? Zou Hamstra nou echt diep in de buidel tasten voor een nieuwe spits als Streppel heel tevreden is met de huidige? Met als risico dat de dure nieuweling op de bank zit te verpieteren? Natuurlijk niet! Het zou ook wel heel dom zijn om degene die het dichtst op het veld staat niet bij de evaluatie van de selectie te betrekken. Maar blijf jij maar lekker in clichés denken als je je daar prettig bij voelt.

Je kunt het tweede gedeelte overigens een cliché noemen, maar ik herinner mij nog een tijd dat de schone's en armenterossen van deze wereld geen kans kregen. Zo heel cliché is dat niet voor onze club. Het is pas de laatste 5-7 jaar dat er echt structureel spelers doorstromen uit de jeugd, daarvoor was het bij hoge uitzondering.


Mijn punt was dat 'jeugd een kans geven' een cliché is dat je in vrijwel elk plan van een BVO tegenkomt. In elk geval niet iets om schouderklopjes voor uit te delen, zoals jij doet.

Het gaat erom hoe je de doelstelling in de praktijk brengt. Het klopt dat dit vroeger te weinig gebeurde, maar we moeten ook constateren dat de talenten uit die tijd gewoon niet zo heel goed waren. Je noemt Schöne en Armenteros, maar voor de rest zijn we toch niet veel toppers misgelopen? Bovendien hadden we toen vast ook als doelstelling 'jeugd een kans geven', maar dat moet de jeugd dan wel kunnen.

De jeugdopleiding is nu gewoon heel erg goed en dat maakt de doelstelling 'jeugd een kans geven' erg gratuit. Als je kijkt naar de doorstroming in de praktijk, dan zie ik nog wel ruimte voor verbetering. Vlap en Johnsen hadden bijvoorbeeld eerder een kans verdiend, zeker toen we vorig jaar maar niet aan het voetballen kwamen. En we zijn steevast aan de late kant met het verlengen van contracten (behalve de felbegeerde Doke Schmidt natuurlijk).
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wolliepoly » 09-12-2017 18:27

Als Peter Bosz zo doorgaat bij Dortmund zal hij daar het seizoen niet volmaken.
Streppel out, Bosz in zou niet verkeerd zijn. (Onrealistisch misschien)
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor badfrisianboy » 09-12-2017 21:02

Het maakt me werkelijk niet uit wie er voor de groep komt te staan als het maar geen Streppel meer is. Iedereen, maar dan ook werkelijk iedereen, is beter dan Streppel.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: ''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

Berichtdoor Wolliepoly » 09-12-2017 21:26

Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron