''Eventuele opvolger Jurgen Streppel''

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Mee eens. Als ik er over nadenk, dan zijn alle clubs die momenteel successen boeken trainers die buitenlandse ervaring hebben opgedaan. Ten Hag bij Utrecht (nu Ajax), Brom bij AZ en Van 't Schip bij PEC hebben allemaal een periode in het buitenland gezeten. Verbeek, Advocaat en Hyballa wil ik niet helemaal meetellen, omdat valt af te vragen of de selectie die ze hebben wel beter kan presteren dan dat zij doen of omdat het nog te vroeg is om ze te beoordelen.

Maar als we dan over de landsgrenzen willen kijken, aan wie zouden we dan moeten denken? En wie daarvan zijn realistische opties?

Wat mij ook opvalt is dat ze allemaal ervaring hebben bij een (buitenlandse) topclub. Ten Hag bij Bayern, v/d Brom bij Anderlecht, Van 't Schip is assistent bondscoach geweest en volgens mij was de Australische club waar hij heeft gezeten in Australië ook een topclub. Ik zie het wel voor mij dat ze een bepaalde topsport klimaat hebben meegebracht op de spelers, de échte druk en wil te winnen.

Dus misschien is het een optie om een assistent trainer of 2e elftal trainer ofzo van een grote buitenlandse club die graag op eigen benen wil staan.
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Erwin Koeman
Van der Gaag
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Snake schreef:Erwin Koeman
Wat heeft Erwin Koeman dan gepresteerd als hoofdtrainer?
Dan zie ik persoonlijk nog meer heil in Maurice Steijn. Hoe die nu presteert met VVV, met dat budget is gewoon knap.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Keizer is zeker ook een optie.
Deed het bij Ajax eigenlijk gewoon wel goed op een gegeven moment. Wil in elk geval aanvallend spel op de mat leggen.
Mooi interview ook in de Telegraaf vandaag.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ik weet het niet..
Vind Keizer nou niet echt wat uitstralen, maar kan niet goed genoeg oordelen over zijn trainerskwaliteiten.
Ik verwacht overigens binnen nu en een week meer nieuws over het contract van Streppel gezien de huidige uitlatingen in de media van Luuc en Gerry.
Zeg maar niks!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

BK2007 schreef:Keizer is zeker ook een optie.
Deed het bij Ajax eigenlijk gewoon wel goed op een gegeven moment. Wil in elk geval aanvallend spel op de mat leggen.
Keizer lijkt me ook zeker geen slechte optie. Ik vraag me alleen of hoe groot z'n netwerk is en/of hij grotendeels op het Ajax-netwerk teerde als Ajaxcoach. Steijn doet het absoluut goed. Van der Gaag speelt erg verdedigend en het is de vraag of hij een stap hogerop aan kan met een team dat aanvallend voetbal wil spelen (net zoals dat Faber niet lukte bij Groningen)
Wellicht zou je ook een Scandinavische coach kunnen aantrekken, zodat jeugdige talenten uit zijn land eerder de stap naar Heerenveen zetten.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Willen we degraderen ofzo? Keizer.....????? :?
DimitriSCH
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2018 11:31

Bericht door DimitriSCH »

Als Hamstra gaat verlengen gaan ze echt niet door met Streppel. De spelers die Hamstra heeft gehaald worden amper of niet gebruikt door Streppel. Streppel exit.
DimitriSCH
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-02-2018 11:31

Bericht door DimitriSCH »

En mensen die Keizer als hoofdtrainer willen snappen er niks van, die vent heeft nog nooit wat gepresteerd en staat als een onzekere zoutzak voor elke camera.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Weet niet of hij hier al eens is genoemd maar Arne Slot lijkt me ook een hele interessante optie. Een van de aanstormende talenten in de trainerswereld. Sinds zijn komst naar AZ zijn we beter gaan voetballen en ik vind hem ook een sympathieke uitstraling hebben die hier wel past. Als het goed is haalt hij binnen een paar maanden zijn trainerspapieren dus ik zou het wel aandurven met Slot icm een ervaren assistent.
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

GeraldSibon35 schreef:Weet niet of hij hier al eens is genoemd maar Arne Slot lijkt me ook een hele interessante optie. Een van de aanstormende talenten in de trainerswereld. Sinds zijn komst naar AZ zijn we beter gaan voetballen en ik vind hem ook een sympathieke uitstraling hebben die hier wel past. Als het goed is haalt hij binnen een paar maanden zijn trainerspapieren dus ik zou het wel aandurven met Slot icm een ervaren assistent.
Dat is knap dat wij beter voetballen sinds Slot bij AZ zit...
Gebruikersavatar
De Paling
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 06-07-2016 15:25

Bericht door De Paling »

AllardP schreef:Inderdaad, we hebben vernieuwing nodig. Zoals Utrecht en (vooral) AZ hebben gedaan. Steijn voor Streppel is gerommel in de marge.

Ook op het gebied van scouting moeten we eens naar buiten kijken, want onze voorsprong op de rest zijn we al jaren kwijt. We leven in een tijdperk waar revolutie na revolutie plaatsvindt op het gebied van data; daar moeten we toch iets mee kunnen doen?
Er wordt naar je geluisterd :D
https://www.feanonline.nl/nieuws/bestuu ... tap-zetten
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Om mijn part stellen ze volgend jaar Hans Kraay jr. aan. Dan weet je zeker dat er niet plichtmatig opgebouwd wordt.
Het is zo simpel. Zoek de lange bal, zorg ervoor dat je de tweede bal wint en borduur daar op verder.
Ik denk dat er in Nederland dan weinig trainers te vinden zijn
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Waarom een Nederlandse trainer.
Uitleggen hoe je zo snel mogelijk bij de goal van de tegenstander moet komen kan niet moeilijk zijn.

iemand met een goede visie moet wel ergens rondlopen. Paar goede veldtrainers erbij en klaar.

kijk naar östersunds.
duidelijke visie en gaan.
Wij zijn Heerenveen.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Ik hoop nog steeds op de aanstelling van Ole Gunnar Solksjaer. Die is het afgelopen jaar weer als 2e geëindigd in Noorwegen achter het ongenaakbare Rosenborg. Een bekende naam als speler en iemand die al enkele jaren stabiel presteert bij Molde.

Een tweede, out-of-the-box optie, is Geir Bakke. Die heeft het relatief kleine Sarpsborg opgestuwd naar de derde plaats in Noorwegen. Al moet ik toegeven dat ik hiermee meer naar de resultaten kijk dan naar mijn kennis over de club/trainer.

Een derde optie is afhankelijk van de degradatie van Twente: Verbeek. Al is Verbeek ook eigenwijs genoeg om bij Twente te blijven ondanks de degradatie.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Is Bradley al genoemd ? "de vader van".
Samen maken we de club sterk.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Volgens Jaap Stalenburg is het meer dan een gerucht dat Jaap Stam de nieuwe trainer misschien wordt. Ik geloof er niks van en ik hoop het eigenlijk ook niet mocht het wel waar zijn.
Stam is een korte termijn trainer. Als hij het hier goed doet en er is een functie vrij in Engeland dan is hij gevlogen. Zijn hart ligt daar en dan kunnen wij halverwege het seizoen weer op zoek naar een nieuwe.

Mocht het waar zijn, kan het veel twijfelaars wel over de streep trekken
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Maar is dat een slecht iets? Op het moment heb ik moeite om een goede geschikte trainer te bedenken die aantoonbaar veel beter is dan Streppel. Misschien is een korte periode, al is het bij wijze van maar een half jaar, Stam dan wel een goede optie? Tegen de tijd dat hij weer vertrokken is, dan zijn er misschien wel betere opties beschikbaar.

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook niet direct warm loop voor Stam, aangezien hij vooral bekend staat om zijn resultaat gericht en defensief voetbal. Maar misschien is dat nu ook wel even wat we nodig hebben, resultaat boven attractief voetbal...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als ik het hier lees is Stam een korte termijn trainer die resultaatgericht en defensief is. Deze mensen volgen Reading op de voet?

Ik zou het enorm toejuichen. Zo'n oud- topprof weer hier bij ons. En dan kijk ik even door zijn trainerscapaciteiten heen...Wat die ken ik niet goed genoeg. Maar hij heeft ook bij Jong Ajax gewerkt. En daar wordt verdedigend, resultaatgericht voetbal niet gepruimd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Jaap Stam met Petrovic als assistent. Kennen elkaar van hun PSV tijd 1996-1998.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Snake schreef:Erwin Koeman
Van der Gaag
Ik heb met beide geen moeite, je doet het algauw beter dan de huidige trainer die we nu hebben.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

Louis van Gaal
Frank de Boer
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Van der gaag??Dat hoop ik toch niet...We willen toch aanvallend voerbal zien in het ALS om de tribunes weer vol te krijgen,als ik zie naar zijn team hoe die nu spelen dan is dat ook niet echt leuk aanvallend voetbal???
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij zou met Excelsior gaan aanvallen?

Dat heet realistisch zijn.
hhage
Basisspeler
Berichten: 927
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef:Jij zou met Excelsior gaan aanvallen?

Dat heet realistisch zijn.
Dat 'realistisch' voetbal, zou hij dat bij ons overboord gooien of zou hij dat hier ook doen??Ik zou die gok niet wagen.....
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Exact, hij heeft niet aangetoond aanvallend voetbal te kunnen spelen, maar omdat hij goed de bus parkeren kan hij hier wel het aanvallende voetbal brengen dat we graag zien.. de logica bij sommigen..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik lees net dat vd Gaag zijn contract niet verlengd en is daarmee beschikbaar.
https://www.nu.nl/voetbal/5160443/train ... -niet.html
Samen maken we de club sterk.
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Wie weet is ten Hag ook wel beschikbaar aan het einde vh seizoen.
Dienkomtbnu ook wel onder vuur te liggen bij Ajax.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Die blaaskaak wil ik hier niet eens hebben. En als één trainer is die het woord controle 100x per interview zegt is hij het wel
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

van der Gaag ! Laat maar komen. Geweldig hoe hij ons taktisch overmeesterde met een veel mindere selectie en lagere begroting.
Gesloten