Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Berichtdoor Superfries1994 » 02-05-2020 13:34

Hoegh vertrekt sowieso, aangegeven door Hamstra in de Q&A. Daarbij neem ik aan dat Skovgaard tot het eind van dit kalenderjaar verhuurd is, aangezien daar het seizoen loopt tot het eind van dit kalenderjaar. Dat betekent dat je hem het eerste half jaar sowieso niet hebt.

In de KKD zal er altijd wel wat rond lopen denk ik, dus daar maar weer eens kijken voor de volgende Botman of Veerman.
Superfries1994
Superster

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-05-2020 17:53

Ik ben erg benieuwd. Waarschijnlijk gaan onze 3 beste spelers weg (Ejuke, Botman en Veerman). Zonder Ejuke is het een aanvallend machteloze aanval. En met de spitsen Espejord en Smit durf ik de competitie niet in te gaan
Dan heb je de rendementloze Van Bergen en de verdedigers Floranus, Dresevic en Woudenberg die allemaal, om de beurt, wel een beslissend foutje hebben. En een middenveld dat zelden een goal maakt
Ik wens Hamstra heel veel succes, anders ben ik bang dat ons jubileumjaar wel eens een dramatisch jaar kan worden
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-05-2020 12:57

Het zou me niks verbazen als Hamstra probeert Larsson terug te halen en Ejuke zo snel mogelijk aan de hoogste bieder te verkopen. Je bent dan in één klap gered voor komend seizoen. Larsson heeft toevallig ook net 4 seizoenkaarten van de club gekocht omdat hij hoorde dat de club het zwaar had toen hij contact met de club had. Daar win je terecht meteen een stuk sympathie mee terug, die hij bij zijn vervelende afscheid verspeeld had. Ik zou het niet zo'n gek idee vinden in ieder geval.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 27-05-2020 13:21

Kaz_SCH schreef:Het zou me niks verbazen als Hamstra probeert Larsson terug te halen en Ejuke zo snel mogelijk aan de hoogste bieder te verkopen. Je bent dan in één klap gered voor komend seizoen. Larsson heeft toevallig ook net 4 seizoenkaarten van de club gekocht omdat hij hoorde dat de club het zwaar had toen hij contact met de club had. Daar win je terecht meteen een stuk sympathie mee terug, die hij bij zijn vervelende afscheid verspeeld had. Ik zou het niet zo'n gek idee vinden in ieder geval.

Hij is in februari vertrokken van Feyenoord naar Dalian Professional. Zijn contract loopt daar nog door tot 2022. En z'n marktwaarde is geschat op 4 miljoen. Nog los staand van deze gegevens denk ik niet dat Larsson open staat voor een terugkeer. Dat is namelijk een behoorlijke 'degradatie'.

Dat hij de 4 seizoenkaarten heeft gekocht is natuurlijk prachtig en hij volgt daarmee het voorbeeld wat andere voetballers gaven, maar meer moet je daar denk ik niet achter zoeken. Hij wint er inderdaad een behoorlijk stuk waardering mee terug.
Ik ben benieuwd hoe Hakim Ziyech hierin zou staan.... :wink:
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-05-2020 13:45

Larsson schijnt inmiddels alweer weg te zijn uit China, en het beviel hem voor geen meter. Misschien is het teveel wishful thinking inderdaad, maar wie weet. Je zou elkaar een jaartje uit de brand kunnen helpen.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor hhage » 27-05-2020 16:00

Geen Larsson svp. Zet dan v.d.Heide er neer, dan gaat zijn marktwaarde ook omhoog.
hhage
Basisspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-05-2020 10:05

hhage schreef:Geen Larsson svp. Zet dan v.d.Heide er neer, dan gaat zijn marktwaarde ook omhoog.

Iemand opstellen betekent niet meteen dat z'n waarde gigantisch stijgt. Volgens mij zijn we nog altijd een voetbalclub, waarbij in eerste instantie op het veld gepresteerd moet worden. En op dit moment lijkt Larsson mij nog een aantal categorieën beter dan Vd Heide.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Mackan68 » 29-05-2020 08:34

Kaz_SCH schreef:Larsson schijnt inmiddels alweer weg te zijn uit China, en het beviel hem voor geen meter. Misschien is het teveel wishful thinking inderdaad, maar wie weet. Je zou elkaar een jaartje uit de brand kunnen helpen.

Dit is de situatie waarin Sam momenteel verkeert. 'Weg uit China en het beviel hem voor geen meter' is niet helemaal goed geformuleerd blijkt. Zolang Ejuke nog hier speelt (en hijzelf gaat er vanuit dat dat komend seizoen zo zal zijn) is er geen enkele reden om Larsson terug te halen. Er zijn wel andere posities waarop Hamstra zich voorlopig serieus moet concentreren lijkt me.
https://www.vi.nl/nieuws/larsson-duikt- ... -in-zweden
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-05-2020 11:05

Mackan68 schreef:
Dit is de situatie waarin Sam momenteel verkeert. 'Weg uit China en het beviel hem voor geen meter' is niet helemaal goed geformuleerd blijkt. Zolang Ejuke nog hier speelt (en hijzelf gaat er vanuit dat dat komend seizoen zo zal zijn) is er geen enkele reden om Larsson terug te halen. Er zijn wel andere posities waarop Hamstra zich voorlopig serieus moet concentreren lijkt me.
https://www.vi.nl/nieuws/larsson-duikt- ... -in-zweden

Helder, dank! Ik denk persoonlijk alleen niet dat Ejuke ooit nog een wedstrijd voor ons speelt, maar we gaan het zien.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor HVNFL » 05-06-2020 18:09

Jan Arie van der Heijden is komende zomer transfervrij. Is dat niet een goede speler voor ons?
HVNFL
Basisspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 10:18

Maarten Stekelenburg wil dolgraag terug naar Nederland. Is al 37 maar zegt in jaren niet zo fit geweest te zijn. Zeg niet dat ik het een geweldig idee is, maar wie weet is het het gokje waard, met een jongere keeper ernaast.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor pes5 » 10-06-2020 10:25

Kaz_SCH schreef:Maarten Stekelenburg wil dolgraag terug naar Nederland. Is al 37 maar zegt in jaren niet zo fit geweest te zijn. Zeg niet dat ik het een geweldig idee is, maar wie weet is het het gokje waard, met een jongere keeper ernaast.

Ik ben voor. Ervaren doelman is wat we absoluut nodig hebben.
pes5
Beheerder

Berichtdoor HVNFL » 10-06-2020 10:34

Kaz_SCH schreef:Maarten Stekelenburg wil dolgraag terug naar Nederland. Is al 37 maar zegt in jaren niet zo fit geweest te zijn. Zeg niet dat ik het een geweldig idee is, maar wie weet is het het gokje waard, met een jongere keeper ernaast.

Lijkt me een goed idee! Dat is ook wel een stimulans om Huntelaar terug te halen. Bij ons kan Stekelenburg ook het hele seizoen onder de lat staan, bij Ajax oid zal hij toch al snel 2e doelman worden.
HVNFL
Basisspeler

Berichtdoor Satyr » 10-06-2020 11:25

Dat zou een hele mooie transfer zijn natuurlijk.
Satyr
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 11:25

Als je Stekelenburg, Jan Scharie en Huntelaar weet te halen ben je qua ervaring wel klaar.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Satyr » 10-06-2020 11:27

Eén van die drie zou al mooi zijn. Liefst Stekelenburg op dit moment.
Satyr
Superster

Berichtdoor badfrisianboy » 10-06-2020 11:43

Gezien onze financiële situatie moeten we kapitaal op het veld hebben staan. Jonge spelers goedkoop halen en later voor een goede prijs verkopen. Met teveel oude voetballers breng je het verdienmodel van de club om zeep, en dat kan het voortbestaan van de club ernstig in gevaar brengen.

Wat mij betreft halen we dus niet teveel oude spelers voor in de basis. Wat mij betreft is één van deze drie genoeg voor in de basis. Dan zou ik kiezen voor een Huntelaar. Mochten ze Stekelenburg halen dan graag als reservekeeper en Koopmans als eerste keeper.
badfrisianboy
Basisspeler

Berichtdoor Satyr » 10-06-2020 11:50

Stekelenburg wil keepen, dus die moet je alleen halen als 1e keus. Lijkt me nogal logisch.
Satyr
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 11:52

badfrisianboy schreef:Gezien onze financiële situatie moeten we kapitaal op het veld hebben staan. Jonge spelers goedkoop halen en later voor een goede prijs verkopen. Met teveel oude voetballers breng je het verdienmodel van de club om zeep, en dat kan het voortbestaan van de club ernstig in gevaar brengen.

Wat mij betreft halen we dus niet teveel oude spelers voor in de basis. Wat mij betreft is één van deze drie genoeg voor in de basis. Dan zou ik kiezen voor een Huntelaar. Mochten ze Stekelenburg halen dan graag als reservekeeper en Koopmans als eerste keeper.

Vind ik te zwart wit. Bij ons vertrekken Hahn (27), Bednarek (27), Hoegh (29), van Rhijn (28). Faik en Woudenberg zijn de enige spelers boven de 25. We waren al het jongste team van de Eredivisie, en het gemiddelde schiet straks nog met een paar jaar naar beneden. Éen ervaren speler erbij is lang niet genoeg. Daarnaast maken ervaren spelers je jonkies júist meer waard. Met o.a. Ejuke, Van Bergen, Veerman, Kongolo, Dresevic staat er nog voldoende kapitaal op het veld. Ejuke is uiteindelijk veel meer waard als er een spits staat die zijn assists afmaakt, en Ejuke is ook veel meer waard als je 6e wordt dan als je 14e wordt. Ervaring is een must, zonder ervaring laat je je talenten juist verzuipen.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-06-2020 12:36

Ik heb liever een ervaren keeper op goal dan een iemand tot 27 jaar. Een organisatie neerzetten en rust op de goal is zo belangrijk
En meestal verdien je ook niet zoveel aan een keeper. Met een ervaren keeper kan je een verdediger juist meer waard laten worden
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor badfrisianboy » 10-06-2020 12:51

Feanfan 1 schreef:Ik heb liever een ervaren keeper op goal dan een iemand tot 27 jaar. Een organisatie neerzetten en rust op de goal is zo belangrijk
En meestal verdien je ook niet zoveel aan een keeper. Met een ervaren keeper kan je een verdediger juist meer waard laten worden

Maar om nu in tijden van financiële onzekerheid een keeper van 37 jaar als eerste doelman aan te trekken, die bovendien de laatste jaren veelvuldig geblesseerd is geweest, lijkt mij een te groot risico. In het geval van Stekelenburg zou ik hem dan ook alleen als tweede doelman aantrekken.
badfrisianboy
Basisspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 14:00

Dat gaat Stekelenburg natuurlijk niet doen, en wij ook niet. Hij is te duur en te goed om 2e doelman bij ons te zijn. Hij wil spelen.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor badfrisianboy » 10-06-2020 14:11

Kaz_SCH schreef:Dat gaat Stekelenburg natuurlijk niet doen, en wij ook niet. Hij is te duur en te goed om 2e doelman bij ons te zijn. Hij wil spelen.

Ik weet niet of hij te duur is om tweede doelman te zijn. Ik weet niet wat zijn salariseisen zijn. Dat is een aanname van je, die je niet kunt bewijzen. Of hij te goed is kan ik ook niet beoordelen. Met een goed en eerlijk verhaal kun je soms spelers aantrekken waarvan je van te voren noout gedacht hadden dat ze zouden komen.
badfrisianboy
Basisspeler

Berichtdoor Jazz » 10-06-2020 15:18

Kaz_SCH schreef:Dat gaat Stekelenburg natuurlijk niet doen, en wij ook niet. Hij is te duur en te goed om 2e doelman bij ons te zijn. Hij wil spelen.

2de doelman? We hebben geen doelmannen onder contract staan, hij zou gewoon als eerste keep gaan ballen.
Moderator SC Heerenveen Forum & fan sinds 1993.
Jazz
Beheerder

Berichtdoor Fladian » 10-06-2020 15:35

Ik zou het toejuichen als Stekelenburg komt. Een beetje meer ervaring in de toch al piepjonge selectie is al snel een aanwinst - en Stekelenburg is niet 'zomaar' een beetje ervaring.

Dat hij geen restwaarde heeft vind ik helemaal geen probleem. Op keepers verdien je over het algemeen toch maar weinig en het is belangrijk dat we minstens één keeper hebben met ervaring.

Moet toch stiekem een beetje terug denken aan Rob van Dijk. Die op z'n oude dag ook gewoon weer eerste keeper bij ons werd.
Fladian
Selectiespeler

Berichtdoor Otsje P » 10-06-2020 16:33

Kaz_SCH schreef:Bij ons vertrekken Hahn (27), Bednarek (27), Hoegh (29), van Rhijn (28). Faik en Woudenberg zijn de enige spelers boven de 25. We waren al het jongste team van de Eredivisie, en het gemiddelde schiet straks nog met een paar jaar naar beneden. Éen ervaren speler erbij is lang niet genoeg. Daarnaast maken ervaren spelers je jonkies júist meer waard. Met o.a. Ejuke, Van Bergen, Veerman, Kongolo, Dresevic staat er nog voldoende kapitaal op het veld. Ejuke is uiteindelijk veel meer waard als er een spits staat die zijn assists afmaakt, en Ejuke is ook veel meer waard als je 6e wordt dan als je 14e wordt. Ervaring is een must, zonder ervaring laat je je talenten juist verzuipen.

Uitstekend verhaal!

Als je Stekelenburg en Huntelaar kunt strikken dan ga je er qua ervaring en leiderschap gigantisch op vooruit. Dit zal bovendien een impuls geven qua kwaliteit en qua professionaliteit. Vergeet de impact die Schaars op de groep had, zowel op als buiten het veld, vooral niet. Ze hebben dan wellicht geen restwaarde, er hoeft ook geen transfersom voor betaald te worden. Financieel zal het blijkbaar te doen zijn wat Stekelenburg betreft. Ik geloof niet dat Sparta meer kan betalen als dat wij kunnen.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 17:00

Jazz schreef:
2de doelman? We hebben geen doelmannen onder contract staan, hij zou gewoon als eerste keep gaan ballen.

Ik was niet degene die zei dat hij 2e doelman zou worden hè, iemand anders stelde voor dat hij maar 2e doelman achter Koopmans van ADO moest worden.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Kaz_SCH » 10-06-2020 17:03

badfrisianboy schreef:
Ik weet niet of hij te duur is om tweede doelman te zijn. Ik weet niet wat zijn salariseisen zijn. Dat is een aanname van je, die je niet kunt bewijzen. Of hij te goed is kan ik ook niet beoordelen. Met een goed en eerlijk verhaal kun je soms spelers aantrekken waarvan je van te voren noout gedacht hadden dat ze zouden komen.

Zijn salaris bij Everton is volgens verschillende sites 30.000 pond. Per week. Dat is in Euro's 1,75 miljoen per jaar. Hij zal zich zeker beseffen dat hij water bij de wijn moet doen, maar hij gaat hier niet én heel veel geld inleveren én weer op de bank zitten. Hij zal genoeg verdiend hebben om dan te zeggen: Liever eerste keeper bij Sparta dan voor €50.000 per jaar meer bij Heerenveen op de bank zitten.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Frisian Viking » 10-06-2020 20:48

Kaz_SCH schreef:Ejuke is uiteindelijk veel meer waard als er een spits staat die zijn assists afmaakt, en Ejuke is ook veel meer waard als je 6e wordt dan als je 14e wordt. Ervaring is een must, zonder ervaring laat je je talenten juist verzuipen.

Moet Ejuke wel eens een balletje af gaan leggen. Want Huntelaar gaat het niet pikken als hij die bal niet krijgt als ie er om vraagt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-06-2020 09:24

Frisian Viking schreef:Moet Ejuke wel eens een balletje af gaan leggen. Want Huntelaar gaat het niet pikken als hij die bal niet krijgt als ie er om vraagt.

Da's wel goed voor 'm ;) En ik denk dat Odgaard veel meer ballen verprutst heeft dan dat Ejuke ze niet gegeven heeft
Kaz_SCH
Wereldspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten