Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Odegaard is veel beter dan gustafsson dus een totaal overbodige aankoop zou dat zijn.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Schaars blijkt blessuregevoelig. Ik zou toch om die reden willen dat de club een back up heeft voor het geval dat...
Verder had Hamstra het over dubbele bezetting. Dan wil ik weten welke speler hij dan in gedachten heeft in de huidige selectie. Want wij hebben gezien hoe mis dat ging vorig seizoen.
Samen maken we de club sterk.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Zie dat Monteiro van Cambuur niet meegaat op trainingskamp. Speelt daar wat?
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Heeft langer vakantie in verband met een interland die hij heeft gespeeld met Kaapverdië. Althans, dat is de bewering van vd Belt.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Misschien als winteraankoop: linkerbuitenspeler Niclas Eliasson, 21 jaar en spelend voor IFK Norrkoping in de hoogste Zweede competitie.

https://www.transfermarkt.nl/niclas-eli ... ler/251813
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Zou sc Heerenveen er niet verstandig aan doen een lijntje uit te gooien bij Chelsea? Todd Kane, die twee seizoenen terug furore maakte bij NEC staat daar nog steeds onder contract, zonder perspectief op een basisplan. Een speler met drive, winnaarsmentaliteit, een goede voorzet. En voor zover ik me kan herinneren stond hij verdedigend ook redelijk zijn mannetje. Lijkt me een prima optie voor de rechtsback positie.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Crash schreef:Zou sc Heerenveen er niet verstandig aan doen een lijntje uit te gooien bij Chelsea? Todd Kane, die twee seizoenen terug furore maakte bij NEC staat daar nog steeds onder contract, zonder perspectief op een basisplan. Een speler met drive, winnaarsmentaliteit, een goede voorzet. En voor zover ik me kan herinneren stond hij verdedigend ook redelijk zijn mannetje. Lijkt me een prima optie voor de rechtsback positie.
Kane gaat waarschijnlijk naar Groningen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Crash schreef:Zou sc Heerenveen er niet verstandig aan doen een lijntje uit te gooien bij Chelsea? Todd Kane, die twee seizoenen terug furore maakte bij NEC staat daar nog steeds onder contract, zonder perspectief op een basisplan. Een speler met drive, winnaarsmentaliteit, een goede voorzet. En voor zover ik me kan herinneren stond hij verdedigend ook redelijk zijn mannetje. Lijkt me een prima optie voor de rechtsback positie.
Je wordt bedankt, Nijland leest blijkbaar mee :wink:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wel een 1-jarig contract op huurbasis. Weet niet of we wel aan huurspelers moeten beginnen, als het aan mij ligt niet. Of je moet een optie tot koop hebben
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Feanfan 1 schreef:Wel een 1-jarig contract op huurbasis. Weet niet of we wel aan huurspelers moeten beginnen, als het aan mij ligt niet. Of je moet een optie tot koop hebben
Alleen huren als:
-We geen spelers hebben voor die plek die goed genoeg zijn voor de basis. Een jeugdspeler daar laten spelen is leuk, maar als hij het niveau niet haalt, hebben we een probleem.
-We een optie tot koop hebben die haalbaar is. Odegaard is een voorbeeld van een speler die we niet zouden kunnen overnemen, maar hij compenseert het weer met het feit dat we commercieel en sportief vooruit kunnen. Als ze iets kunnen toevoegen, dan ben ik voor.

Ben ook voorstander van huren als we de kans hebben om commercieel grote stappen te kunnen zetten (merkbekendheid, meer sponsoren, meer media-aandacht, shirts verkoop etc. etc.)
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Vervanger voor Larsson? Twente was bezig met Aron Sigurdarson, een 23 jarige vleugelspeler uit Ijsland, spelend voor Tromso in de hoogste Noorse competitie. Inmiddels is hij international.

http://www.transfermarkt.com/aron-sigur ... ler/150732

Bod van een 500,000 is afgewezen. Is dit wat voor ons team? Iemand die de Noorse competitie een beetje volgt?
Heerenveen fan in Leiden
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Todd Kane definitief naar Groningen. Had ook wel wat voor ons geweest. Benieuwd welke rechtsback er nog bij komt, kan me niet voorstellen dat we met Schmidt de competitie in gaan.
Jan van Dessel
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2015 11:34

Bericht door Jan van Dessel »

Helaas Rasmus Nissen komt NIET naar Heerenveen. Heerenveen is er niet uitgekomen met zijn club. Heerenveen bood 8 ton terwijl zij 1.5 miljoen wouden hebben. Lijkt erop dat een andere verdediger nu gaat komen. Stingl misschien?
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Stingl wordt wel weer concreet. Las op Feanonline (en gecontroleerd) dat deze beste man sinds kort SC Heerenveen is gaan volgen via Instagram.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Jan van Dessel schreef:Helaas Rasmus Nissen komt NIET naar Heerenveen. Heerenveen is er niet uitgekomen met zijn club. Heerenveen bood 8 ton terwijl zij 1.5 miljoen wouden hebben. Lijkt erop dat een andere verdediger nu gaat komen. Stingl misschien?
1.5 miljoen vind ik nog steeds behoorlijk goedkoop voor Nissen. Erg jammer dit
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Erg goede speler die Rasmus Nissen. Als de vraagprijs daadwerkelijk 1,5 miljoen is dan is een bod van 800.000 bij voorbaat kansloos. Ik weet niet of dit het beginbod was of dat er zelfs lager is begonnen met bieden. Maar amper de helft bieden van de vraagprijs vind ik persoonlijk een niet serieus te nemen bod. Omgekeerd zou sc Heerenveen ook niet praten met partijen die maar de helft van de vraagprijs bieden van bijv. Larsson.

Ik zou een bod van 1 miljoen nog acceptabel vinden voor deze goede speler. Stingl ken ik helaas niet om daar een goed oordeel over te kunnen geven.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Jan van Dessel schreef:Helaas Rasmus Nissen komt NIET naar Heerenveen. Heerenveen is er niet uitgekomen met zijn club. Heerenveen bood 8 ton terwijl zij 1.5 miljoen wouden hebben. Lijkt erop dat een andere verdediger nu gaat komen. Stingl misschien?
Anderhalf miljoen tegenover transfervrij. Dan weet je de uitkomst bij ons al vrij snel. Zeker omdat het nog geen storm loopt rond een vertrek van ons paradepaardje. Buiten de vraag om of Nissen een goede speler is, zie ik de club sowieso never nooit meer dan een dergelijk bedrag betalen voor een verdediger. Bevalt een Stingl goed en weet hij zich hier door te ontwikkelen dan is het winstpercentage uiteraard veel hoger. Je moet al bij de top 3 spelen willen buitenlandse clubs absurde bedragen betalen voor verdedigers. Je ziet wat er afgelopen dagen bij Feyenoord is gebeurd. En Ajax wil Sanches niet voor minder dan 40 miljoen laten gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Hoewel ik me bij tijd en wijle behoorlijk erger aan de krenterigheid van de club, kan ik deze afweging wel begrijpen. 1,5 miljoen is gewoon heel veel investering voor een rechtsachter, waar je bij doorverkoop toch ook nooit de hoofdprijs voor krijgt. Huiskamervraag: wat is de hoogste opbrengst voor een back geweest in de clubhistorie?

Mij bekruipt wel het angstige gevoel dat we het in de competitie met Cavlan gaan proberen op linksachter. Dat zou ik heel onverstandig vinden...
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Anderhalf miljoen voor een back? Blij dat jullie niet voor de club werken... Ja, hij is goed, maar het is veel geld voor een back terwijl we ook nog andere gaten in het elftal hebben.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Wij zijn inderdaad niet een club die 1,5 miljoen aan een back moet uitgeven. Dat geld kunnen we veel beter in andere posities investeren. Dan maar een transfervrije back.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

AllardP schreef:Huiskamervraag: wat is de hoogste opbrengst voor een back geweest in de clubhistorie?
Erik Edman naar Tottenham Hotspur voor 2 miljoen.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Zuiverloon naar West Brom voor een miljoen of 4.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

tha boelie schreef:Zuiverloon naar West Brom voor een miljoen of 4.
Dat zal hem wel zijn ja, die hebben we ook op het goede moment verkocht. Daarna ging zijn carrière bergafwaarts.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Inderdaad! Wat een goede zaak is dat geweest. Niet alleen is Zuiverloons carriere daarna bergafwaarts gegaan, maar ook de economie.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Ik lees net dat er voor ex Heerenveen toptalent Albert Gudmundsson geen plekje is ingeruimd bij de 1ste selectie van PSV.

Klein optelsommetje: Heerenveen is nog op zoek naar een talentvolle eredivisie waardige buitenspeler.
Nu weet ik toevallig ook dat de club en de scouting toentertijd altijd ontzettend lyrisch waren over de potentie en kwaliteiten van Gudmundsson.

Die jongen heeft nog maar een contract voor een jaar en is daardoor des te interessanter.

Zou dit een optie kunnen zijn?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Gudmundsson is 20 jaar en heeft nog geen minuut in de eredivisie gespeeld. Hier had hij al 2 seizoenen Eredivisie kunnen spelen, uiteindelijk is PSV geen gelukkige keus gebleken.

Hij heeft een contract tot 2018, plus een optie voor nog een jaar. Misschien wil PSV wel meewerken aan een vertrek, al moeten ze qua transfersom niet te hoog in de boom gaan zitten.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Hij kon makkelijk mee in de Juup vorig jaar. Kom maar terug hoor :D
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Gudmundsson moet zeker op het lijstje staan, al helemaal als je hem voor paar ton kan terug halen, echter heb je in principe Johnsen en Zeneli al op links, Arber speelde in Zweden ook erg veel op links. Alleen vraag me af of Streppel arber naar links gaat schuiven, zo ja is Gudmundsson kwantitatief compleet overbodig.

Op rechts moet er hoe dan ook 1 of 2 man erbij, zeker 2 als Zeneli op links gaat spelen. Eventueel zou Ødegaard ook rechtsbuiten kunnen spelen.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Gudmundsson kan ook prima op rechts.
hhage
Basisspeler
Berichten: 930
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Jammer gegokt en verloren,had hij hier maar niet weg moeten gaan....zit tegenwoordig geen clubbinding meer bij..
Plaats reactie