Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

GeraldSibon35 schreef:De winterstop zit er al weer aan te komen en het is nu toch wel duidelijk geworden dat er een nieuwe spits nodig is. Nu zag ik dat Samuel Armenteros nog bijna geen wedstrijd heeft gespeeld in Italië. Misschien huren met optie tot koop? Zweden is natuurlijk geplaatst voor het WK en Armenteros moet speelminuten maken om in aanmerking te komen voor een selectieplaats. Gerry kan natuurlijk altijd een belletje wagen.
Die hadden ze direct moeten pakken voordat hij naar Italië ging.
Zou het wel fijn vinden als ze er een nieuwe spits bij haalden.
Henk of Reza als 2e spits en 1 van de hand doen.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2014
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Een belangrijke vraag is ook wat Hamstra/Heerenveen gaat doen als Reza en Henk vertrekken. Willen ze opnieuw een ervaren spits - zoals Armenteros bijv. - of gaan ze weer richting de talentvolle jongens die via Heerenveen de stap gaan zetten naar een topclub? Wat dat betreft was de komst van Reza een totale breuk met het verleden.

Ik ben erg benieuwd wat de plannen zijn van Hamstra op dit vlak. Zelf zou ik richten op een middenweg, waarbij je niet superjonge talenten haalt maar één die 23-24 jaar is, fysiek volwassen is en al wat ervaring heeft. Daarmee beperk je het risico en kun je altijd nog met winst verkopen. Die Canadese spits Cyle Larin past wel in dat profiel.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Groeneveld van Nec. Interessante speler om in de gaten te houden. Snelle vleugelspeler die het dit seizoen heel goed doet. Heeft in 10 wedstrijden 5 doelpunten gemaakt en 10 assists.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Marça schreef: Ik ben erg benieuwd wat de plannen zijn van Hamstra op dit vlak. Zelf zou ik richten op een middenweg, waarbij je niet superjonge talenten haalt maar één die 23-24 jaar is, fysiek volwassen is en al wat ervaring heeft. Daarmee beperk je het risico en kun je altijd nog met winst verkopen. Die Canadese spits Cyle Larin past wel in dat profiel.
Cyle wás eind december transfervrij. Helaas heeft hij op 7 november voor een jaar bijgetekend. Kan dus niet transfervrij opgepikt worden helaas. Ik vraag me dan ook af of er serieus belangstelling voor hem is geweest en er al contact is geweest.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Deze winter Henk maar verkopen en een nieuwe talentvolle - à la Heerenveen - spits aankopen. Reza als reservespits aanhouden om de nieuwe spits te begeleiden in de groep. We kunnen het als club niet permitteren dat we blijven doormodderen met onze huidige 2 spitsen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:Deze winter Henk maar verkopen en een nieuwe talentvolle - à la Heerenveen - spits aankopen. Reza als reservespits aanhouden om de nieuwe spits te begeleiden in de groep. We kunnen het als club niet permitteren dat we blijven doormodderen met onze huidige 2 spitsen.
Reza wordt onder Streppel never nooit reserve spits. Dat schijnt Streppel voor de wedstrijd nogal ondubbelzinnig uitgesproken te hebben voor de camera van Fox las ik op twitter.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2014
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Mackan68 schreef:Reza wordt onder Streppel never nooit reserve spits. Dat schijnt Streppel voor de wedstrijd nogal ondubbelzinnig uitgesproken te hebben voor de camera van Fox las ik op twitter.
Ik heb het nog even teruggekeken, maar Streppel heeft het bij FOX voor de wedstrijd met geen woord over Reza gehad: https://www.foxsports.nl/external/playe ... id=2027715

Misschien dat het om een ander interview ging?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Marça schreef: Ik heb het nog even teruggekeken, maar Streppel heeft het bij FOX voor de wedstrijd met geen woord over Reza gehad: https://www.foxsports.nl/external/playe ... id=2027715

Misschien dat het om een ander interview ging?
Zou kunnen. Iemand op twitter deed die uitspraak. ik zal na het werk eens rondneuzen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Reza wordt onder Streppel never nooit reserve spits. Dat schijnt Streppel voor de wedstrijd nogal ondubbelzinnig uitgesproken te hebben voor de camera van Fox las ik op twitter.
Hij heeft een poos terug z'n vertrouwen in Reza uitgesproken (dat de goals vanzelf zouden komen), maar hij heeft nog nooit uitgesproken dat Reza never nooit reserve spits wordt. Een poos terug verwachtte ik ook dat de goals wel zouden komen, maar inmiddels heb ik de hoop ook bijna opgegeven. Je zou bijna stellen dat hij prive problemen heeft...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Toch werd Reza wel eerder gewisseld de laatste wedstrijd.
Zijn positie staat duidelijk onder druk zelfs ook bij Streppel, dat kan gewoon niet anders.
Samen maken we de club sterk.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Het is inmiddels wel duidelijk dat er echt kwaliteit ingekocht moet worden. In grote lijnen staat er een heel aardig elftal. Maar er zijn in aanvallend opzicht te weinig spelers die de tegenstander naar achteren drukken. In defensief opzicht mis je ook gewoon nog een goede linksback/linker centrale verdediger. Het is echter onmogelijk om zowel een verdediger, middenvelder, vleugelspeler en spits aan te trekken. De buitenkansjes zij mijn inziens: Adam Maher, Joey Pelupessy, Clint Leemans, Breinburg en wellicht Simon Gustafsson.

Met een Maher erbij op het middenveld verlies je duelkracht, maar het is wel een speler die met zijn creativiteit onze aanvallers gelijk beter maakt. Bovendien krijgt hij een mooi podium om zichzelf weer in de kijker te spelen. Of hij salaris wil inleveren is altijd maar de vraag, maar misschien dat Schaars hem kan overtuigen.

In de verdediging heb je er een stabiele kracht bij nodig, die niet veel moet kosten. Iemand die mogelijk zelf bais kan spelen en de concurrentie kan aangaan met Pieri, Hoegh en Naess. Het liefst iemand die oook nog linksback kan spelen, maar een speler als de Wijs is in de winter sowieso nog niet haalbaar. Leeuwin of Golla zouden beide niet duur zijn en alleen nu dan kan Utrecht of NEC er nog iets aan verdienen. Echter, Sanler of de Wijs zouden de beste versterkingen zijn vanuit de ned competitie. Eventueel kun je ook nog gaan voor Mattheij van Excelsior die al jaren degelijk speelt.

Qua spitsen loopt er in de eredivisie niet veel rond of het is niet haalbaar. Ook al hebben Sol en Ogbeche elk 7 goals, het is niet bovengemiddeld snel, sterk, lang en vind het niet echte versterkingen of spelers die je kunt verkopen met veel winst. Mogelijk kun je een poging wagennvoor Sierhuis, Lammers of Cassierra voor huur met optie tot koop. Lijken niet snel in aanmerking te komen voor een plek in de basis en zijn op een leeftijd dat je nu in de eredviisie moet gaan spelen. Op Sierhuis na echter lange contracten..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Goed verhaal Rick.
Denk dat Gerry zich aardig vergist heeft in het niveau van de spelers die we nodig hebben.
Hij heeft al aardig wat flops gehaald, Woudenberg, Rojas en Odegaard hebben ons bepaald niet beter gemaakt.
Vooral sinds Odegaard hebben we geen wedstrijd meer kunnen overtuigen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het heeft veel meer te maken met vertrouwen (of het ontbreken er aan) van spelers dan met kwaliteiten. Maar behalve zijn favorieten weet Streppel de rest vakkundig te slopen. Weg met die vent!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat hebben wij aan nieuwe spelers? De spelopvatting en intentie is bedroevend. Er is nul spelvreugde. De trainer is het probleem naar mijn idee. Dan rendeert zelfs een toptalent van Real Madrid niet. Met dank aan angsthaas Streppel.

Odegaard is met afstand de beste speler van onze selectie. Dat hij die niet juist weet te benutten zegt mij genoeg.

Deze selectie is goed genoeg voor top 5. Met de juiste trainer....Wij hebben niks minder materiaal dan AZ en Zwolle.
Laatst gewijzigd door Heerenveen rules op 17-12-2017 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Mackan68 schreef:Het heeft veel meer te maken met vertrouwen (of het ontbreken er aan) van spelers dan met kwaliteiten. Maar behalve zijn favorieten weet Streppel de rest vakkundig te slopen. Weg met die vent!
Ben ik het helemaal mee eens, op papier heeft hij de beste selectie sinds jaren, hij maakt er helemaal niets van.

Talenten als Pieri, Vlap, Dumfries, Odegaard, Mihalovic en mindere mate Van Amersfoort worden maar niet beter. (dat je kun je ook niet verwachten van een man die in Frenkie de Jong geen talent zag)
Spijt heb je morgen maar!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Zo'n Fredrik Jensen zou ik ook wel graag hier zien. Denk dat hij nu nog op te pikken is voor een fatsoenlijk bedrag, zeker nu Twente niet goed draait. Of we hem echt nodig hebben is een tweede, maar zolang Streppel Vlap liever op de vleugel heeft dan in het midden in plaats van die waardeloze Van Amersfoort, is dit wel een versterking. Zou dat veel liever zien dan bijvoorbeeld Mihajlovic, die wel erg veel tijd nodig heeft om zich aan te passen. Er zullen toch wel een paar goede voetballers rondlopen bij Fortuna, NEC en de lagere Eredivisie clubs?
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

In de winter komt Simon Thern terug en die presteerde hier prima, maar Streppel vond hem niet goed genoeg. Maar dat is tenminste een middenvelder met scorend vermogen
Er moet sowieso een extra verdediger (linksback) komen, die beter is dan Schmidt en Woudenberg (kan gauw).
Voor de rest moet er wel kwaliteit komen, maar op middenveld en voorin zijn we wel goed bezet. Kan me niet voorstellen dat er in die linies wat bij komt/of weg gaat

Hahn
Dumfries - Hoegh - Pierie - .....?
Schaars - Thern - Kobayashi
Vlap - Veerman - Mihajlovic
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Superfries1994 schreef:Zo'n Fredrik Jensen zou ik ook wel graag hier zien. Denk dat hij nu nog op te pikken is voor een fatsoenlijk bedrag, zeker nu Twente niet goed draait. Of we hem echt nodig hebben is een tweede, maar zolang Streppel Vlap liever op de vleugel heeft dan in het midden in plaats van die waardeloze Van Amersfoort, is dit wel een versterking. Zou dat veel liever zien dan bijvoorbeeld Mihajlovic, die wel erg veel tijd nodig heeft om zich aan te passen. Er zullen toch wel een paar goede voetballers rondlopen bij Fortuna, NEC en de lagere Eredivisie clubs?
Yep Schuurs, Kardigulo..
Spijt heb je morgen maar!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Schuurs gaat al naar Ajax en Kadioglu denk ik niet dat die veel beter is dan we hebben.
Daarbij hebben we nu een elftal dat teveel afhankelijk is van het geheel. We moeten spelers hebben dat als het niet loopt, dat diegene het verschil kan maken met een splijtende pass of ed. En het liefst al een paar jaar ervaring, tis al jong genoeg allemaal. Alleen vind ze maar en zijn ze te betalen ?
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ook ik zie Streppel het liefst vertrekken en heb liever een vakman als ten Cate of Fred Rutten die spelers aantoonbaar beter maken of een Ruud van Nistelrooy die hier uitstekend past en zijn winnaars mentaliteit kan overbrengen op de spelers.
Maar dit lijkt helaas niet de realiteit.

Ben het deels met Heerenveen Rules eens en het spel is momentee bijzonder matig, maar je speelt nu wel gelijk tegen Feu en wint van Nac en die punten waren hard nodig. Met die enorm slechte reeks speelden we vaak een helft leuk voetbal en daarna was de tank leeg bij 80% van de selectie en verlies je steeds in de laatste minuten. Conditioneel denk ik niet sterk genoeg..

Ja Thern komt terug en als hij zijn oude niveau kan halen een heel behoorlijke speler. 2 problemen, het is niet een speler die een spits makkelijk voor de goal zet en mist fysiek. Met een Maher op 10 heb je zowel creativiteit als scorend vermogen en kun je daarachter het middenveld complementair maken.

Dat jij zegt goed genoeg voor top vijf kan ik echt niet bij. Az, fey, ajax, psv, vitesse hebben een betere selectie. Die van Utrecht en Zwolle zijn gelijkwaardig maar hebben een betere trainer. Een betere trainer hebben btw alle bovengenoemd clubs en is mijn inziens dan ook een belangrijke reden dat wij daar maar niet van weten te winnen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ik hoorde de naam Saymak voorbij komen.
Lijkt me ook best een aardige voetballer en is eind van dit seizoen transfervrij.
Zeg maar niks!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Baas schreef:Ik hoorde de naam Saymak voorbij komen.
Lijkt me ook best een aardige voetballer en is eind van dit seizoen transfervrij.
Saymak, Thomas en Mohkar alledrie zijn directe versterkingen. Thomas ben je ruim te laat voor, en van die andere twee, beide met aflopend contact, moet je maar afwachten in hoeverre ze ons nog als een stap omhoog zien. Iets meer salaris zal het enige argument zijn momenteel.
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Ruud Boymans schijnt ook een club te zoeken....
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

vak-27 schreef:Ruud Boymans schijnt ook een club te zoeken....
Mag hij lekker blijven zoeken wat mij betreft.
Zeg maar niks!
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Djuricic mag transfervrij opzoek naar een nieuwe club en is in Nederland gespot. Was hier altijd erg gelukkig en positief over de club. Zou hier perfect passen!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Die wordt dan toch op links-of rechtsvoor gezet, want Streppel wil graag een hardwerkende middenvelder die niet kan scoren (Thorsby of van Amersfoort)
Wolliepoly
Wereldspeler
Berichten: 1111
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Rick schreef:Djuricic mag transfervrij opzoek naar een nieuwe club en is in Nederland gespot. Was hier altijd erg gelukkig en positief over de club. Zou hier perfect passen!
Zal wel richting Twente of Vitesse gaan gok ik.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Twente kan hem niet betalen en de top-3 zal naar verwachting geen belangstelling hebben.
Ik denk aan clubs uit het rijtje Heerenveen, Vitesse, AZ en Utrecht.
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2014
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hij verdient bij Samp nu 850.000 euro. Ik denk dat hij wel wat wil inleveren maar niet meer dan de helft. Vandaar dat ik juist denk dat hij bij de top-drie terecht zal komen (als hij daadwerkellijk naar NL terugkeert). Feyenoord zoekt nog een creatieve speler op het middenveld toch?
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Marça schreef:Feyenoord zoekt nog een creatieve speler op het middenveld toch?
Dat is zeker waar. Ik zat alleen te denken dat PSV en Ajax al genoeg middenvelders hebben. Bij Feyenoord staat Toornstra onder druk en is hij eigenlijk de enige creatieve middenvelder in hun selectie die op de 10 kan. Djuricic zou in die zin zeker een goede aanvulling in dat team zijn.
Plaats reactie