Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Ik zou van Monteiro een topprioriteit maken. Ik vind hem een zeer moderne middenvelder met veel snelheid, agressie en loopvermogen. Daarnaast heeft hij ook nog eens de techniek en het inzicht om de dingen voetballend op te lossen. Type Kanté.

Volgens mij zou hij uitstekend als verdedigende middenvelder (6) of als verbindingsspeler (8) een plaatsje in ons elftal kunnen vinden, vooral nu het hoofdstuk Schaars afgesloten lijkt te zijn en balletdanser Kobayashi denkt klaar te zijn voor een volgende stap terwijl hij er niks van bakt.

Dat Monteiro klein en behendig is wil niet zeggen dat hij alleen maar op kunstgras kan voetballen. Zijn loopvermogen, positionering en drive hebben niets te maken met de ondergrond, en voetballen kan hij vast ook wel op gewoon gras. Daarnaast zit er ook nog genoeg rek in, hij is pas 24.
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Kaz_SCH schreef:Als dat waar is, is Hamstra knettergek en Mathijssen nog veel gekker.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze in Sol geen stormram zagen die Veerman wel is. En dat ze er vanuit gingen dat Reza door zou gaan zoals vorig seizoen. Als invaller heb je wellicht meer aan Veerman dan aan Sol.
Ik kan bevestigen dat Willem II, Sol + 700.000 heeft geboden op Veerman. Toentertijd al een domme actie. Achteraf gezien een hele stomme actie. Gelukkig voor ons heeft Heerenveen er niet mee in gestemd.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Die Johnsen van ADO is dit seizoen ook een prima spits gebleken. Ik denk dat Sol door de media richting AZ wordt gepraat, dus dan is dit misschien een jongen om in de gaten te houden. Heb geen idee van zijn huidige contract of salaris.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ik kon er vanavond helaas niet bij zijn, maar was die spits van ADO wat?
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

davp schreef:Ik kon er vanavond helaas niet bij zijn, maar was die spits van ADO wat?
Volgens mij bijna geen bal gehad vandaag.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Een briljante aanname en verder had hij het ver van ons doel moeilijk, maar rond de 16 ijzersterk.

Daarnaast ook gewoon een spits die wel goede loopacties heeft voor het doel, ondanks het gebrek aan voorzetten.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Die Johnsson was niet geweldig vanavond, maar je ziet aan alles dat hij goed kan voetballen.
Sterk, redelijk snel, goed schot. Voor Ado-begrippen een prima spits.
Hadden wij interesse?
Zeg maar niks!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zag de naam Sam Lammers wel eens voorbij komen, maar een basisplaats tegen Roda bakt hij er helemaal niks van. Of hij heeft een off-day, of hij komt simpelweg te kort voor het hoogste niveau. Jong PSV leuk en aardig, maar het echte werk veruit de slechtste
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Monteiro van Heracles denkt zelf al aan de top 5. Misschien dat als die zich niet voor hem melden dat we dan nog een kans maken. Echt een hele goede speler die op elke plek op het middenveld inzetbaar is. Sluit niet uit dat Utrecht in hem de opvolger voor Ayoub ziet en in dat geval zijn we waarschijnlijk min of meer kansloos.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Otsje P schreef:Monteiro van Heracles denkt zelf al aan de top 5. Misschien dat als die zich niet voor hem melden dat we dan nog een kans maken. Echt een hele goede speler die op elke plek op het middenveld inzetbaar is. Sluit niet uit dat Utrecht in hem de opvolger voor Ayoub ziet en in dat geval zijn we waarschijnlijk min of meer kansloos.
We moeten gewoon Utrecht nog even voorbij en dan komt hij gewoon bij ons ballen :wink:
Zeg maar niks!
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1374
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Als jullie aan de basiself denken voor de 17e voorronde Europa League, uit ergens in Azerbaijan. Mocht het allemaal goed gaan met de PO's enzo.. Wie hebben er dan volgend jaar nog een plekje, en wie denken we dat er vertrekken?

Van het rijtje Reza, Veerman, Zeneli, Woudenberg, Kobayashi, vd Steen, Pierie, Dumfries zullen er in ieder geval wel een stuk of 5 vertrekken.. Odegaard is ook weg, Schaars is enorm afwachten hoe dat afloopt.. Hahn ook een risicogeval met zijn schouder.

Hamstra kan beter vast een wintersport boeken, die kan deze zomer niet op vakantie
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik verwacht inderdaad een hete transferzomer, zoals Kaz al aangeeft. Ik kom sowieso op het volgende lijstje voor de basisplaatsen:

- Keeper (volwaardige concurrent Hahn)
- Rechtsback
- Verdedigende middenvelder (we kunnen niet rekenen op Schaars)
- Spits

Verder zul je voor de breedte waarschijnlijk nog een extra spits, een vleugelspits en een middenvelder moeten halen. Enorme klus voor Hamstra en ik hoop dat hij proactief te werk gaat! Gelukkig genoeg cash beschikbaar met de inkomsten van afgelopen zomer en (waarschijnlijk) miljoenen voor Zeneli, Yuki en Dumfries.

Iemand enig zicht op spelers die mogelijk vanuit het beloftenteam doorbreken?
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

AllardP schreef:Iemand enig zicht op spelers die mogelijk vanuit het beloftenteam doorbreken?
Jizz Hornkamp, toch? Of wordt hij hier alleen opgehemeld omdat Reza en Veerman niet voldoen?

Dat doet me wel denken... Reza gaat sowieso weg en ik denk dat Veerman geen zin heeft om nog een seizoen op de bank te zitten, dus die vertrekt waarschijnlijk ook als hij onder de nieuwe trainer geen eerste spits is.

Zou Ogbeche (van Willem II; ik las dat hij geen contractverlenging kreeg http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327525) geen optie kunnen zijn als back up spits? En ik weet het, ik weet het, hoe kan een bankzitter van Willem II nou een kans voor ons zijn. Maar Ogbeche is wel iemand met ervaring, ik weet zijn statistieken niet maar volgens mij weet ie wel hoe het is om een doelpunt te maken en het is ook wel begrijpelijk dat hij niet speelt met Sol die het zo goed doet bij Willem II.
Ik bedoel hem dan echt niet als eerste spits, maar wel iemand om achter de hand te houden. Als we dan een leuk (relatief) jong talent als eerste spits hebben, terwijl Hornkamp kan uitvechten met Ogbeche wie tweede spits wordt.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Zat ik toevallig ook te denken. Het is altijd goed om een supersub in je team te hebben, waarmee je in moeilijke wedstrijden de tactiek kunt omgooien en het publiek achter je krijgt. Ik denk met plezier terug aan Cammie en Pietje Keur, maar ook Henk Veerman is geschikt voor die rol. Probleem is alleen dat hij basisambities heeft. Met Ogbeche kun je duidelijke afspraken maken over zijn status en hij is naar mijn mening ook goed genoeg om die rol nog een of twee jaar te vervullen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ogbeche in ons shirt? Het moet niet gekker worden...
Heerenveen fan in Leiden
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Heerlijk onderbouwd, complimenten. Ogbeche heeft wel meer goals dan Reza gemaakt dit seizoen. En veel meer dan collega-sub Veerman. En geen pretenties voor een basisplaats. En gratis.

Hartstikke gek inderdaad. Volslagen krankjorum.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

AllardP schreef:Heerlijk onderbouwd, complimenten. Ogbeche heeft wel meer goals dan Reza gemaakt dit seizoen. En veel meer dan collega-sub Veerman. En geen pretenties voor een basisplaats. En gratis.

Hartstikke gek inderdaad. Volslagen krankjorum.
1. 33 jaar oud, je kan hem dus hierna afschrijven
2. Klein (1.78m)
3. Cambuur verleden (vinden een hoop supporters vast niet leuk)
4. Blessuregevoelig

Waarvoor moet hij gehaald worden? Het is geen breker zoals Veerman.
Heerenveen fan in Leiden
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Jazz schreef:
1. 33 jaar oud, je kan hem dus hierna afschrijven
2. Klein (1.78m)
3. Cambuur verleden (vinden een hoop supporters vast niet leuk)
4. Blessuregevoelig

Waarvoor moet hij gehaald worden? Het is geen breker zoals Veerman.
Hij kost toch ook geen godsvermogen? Vind maar eens een spits die er per 120 minuten eentje in knalt in de Eredivisie, gratis kunt ophalen en die ook nog eens haalbaar is voor ons. En al komt ie tot mijn knieën, als hij er zo'n gemiddelde op na houdt.. Ogbeche heeft ondertussen wel bewezen meer te zijn dan een one season wonder in de Eredivisie. Hij staat eigenlijk garant voor een aantal doelpunten in de minuten die hij maakt. Brengt ook de nodige ervaring met zich mee, waar de jonge spits, die de voorkeur moet krijgen, veel van kan leren.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ogbeche.. Kom op.. We willen toch weer omhoog qua kwaliteit?
We gaan dan toch geen bankzitter halen van Willem II als wissel?
Het gaat mij erom dat ze een goede 1e spits halen! Sol zou wellicht een optie zijn.
Een tweede spits kan dan Reza, Henk of Jizz zijn.
Indien 2 van die 3 vertrekken, kun je er wellicht een talentvolle spits bijhalen.
Maar Ogbeche.. nee daar wordt ik niet vrolijk van.
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Baas schreef:Ogbeche.. Kom op.. We willen toch weer omhoog qua kwaliteit?
We gaan dan toch geen bankzitter halen van Willem II als wissel?
Het gaat mij erom dat ze een goede 1e spits halen! Sol zou wellicht een optie zijn.
Een tweede spits kan dan Reza, Henk of Jizz zijn.
Indien 2 van die 3 vertrekken, kun je er wellicht een talentvolle spits bijhalen.
Maar Ogbeche.. nee daar wordt ik niet vrolijk van.
Geloof jij echt serieus dat een transfer van Sol van Willem2 naar ons een serieuze optie kan zijn? Ik denk dat ik je dan uit de droom moet helpen. Met een vertrek van Weghorst zie ik hem zomaar naar AZ vertrekken. Verder hebben we nou ook niet echt een heel positief transferverleden met Willem2. Eerst het verhaal met Peters, het Brabantse tijd rekken, de prijs opdrijven en op 't laatst niets meer laten horen en uiteindelijk afhaken. Daarna de mogelijke ruil met een paar ton erbij in een ruildeal Veerman-Sol waarna de belofte om er op terug te komen niet gehouden werd. Nu Fran bij de topscorers gaat eindigen denk ik dat ze in Tilburg wat te veel voor hem gaan vragen. In ieder geval naar Heerenveen maatstaven. En gelijk hebben ze, want hij heeft een doorlopend contract en zonder bijzondere clausules kunnen ze voor hem dus vragen wat ze willen.
Er vanuit gaande dat zowel Reza én Veerman vertrekken zou Ogbeche dus helemaal niet zo'n rare optie zijn. Je kunt het vergelijken met Reza deze 2 seizoenen. Heeft ook geen restwaarde. En er zal, als je volgend seizoen Hornkamp een serieuze kans wilt geven een iets oudere en ervaren speler bij moeten. Vanuit dat oogpunt weet ik niet hoeveel voor onze club haalbare opties jij voor handen hebt in die categorie spitsen?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Ik zou niet weten waarom Sol onhaalbaar is.
En wie zegt dat AZ hem gaat halen als Weghorst vertrekt?
Van Willem 2 naar Heerenveen blijft een prima stap vooruit hoor.
Als je Ogbeche haalt blijf je vissen in de vijver van middelmaat.
Vind ik geen teken van ambitie, maar jij mag daar anders over denken.
Zeg maar niks!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Jazz schreef:1. 33 jaar oud, je kan hem dus hierna afschrijven
2. Klein (1.78m)
3. Cambuur verleden (vinden een hoop supporters vast niet leuk)
4. Blessuregevoelig

Waarvoor moet hij gehaald worden? Het is geen breker zoals Veerman.
1. Hij is gratis, valt niets af te schrijven... Prima leeftijd voor een supersub.
2. So what? Hij kan prima koppen en is een energieke en veelzijdige aanvaller. Plan B hoeft echt niet te bestaan uit hersenloos pompen. Liever niet zelfs.
3. Goedkoop sentiment, daar moet je niet aan meedoen. (Bovendien denk ik dat ze het vooral in Leeuwarden niet leuk vinden.)
4. Dit is het enige serieuze bezwaar. Helaas is het heel lastig om een kwalitatief goede speler te vinden voor weinig geld waar niet een nadeeltje aan kleeft.

Ogbeche zou je halen als tweede spits in moeilijke wedstrijden of als stand-in voor de basisspits bij blessures of schorsingen. Ik vind Veerman trouwens helemaal geen 'breker'. Hij is op zijn gevaarlijkst als hij de ruimte heeft, niet in een vol strafschopgebied. Ook werkt 'alle ballen op Henkie' al sinds december niet meer. Hij valt me echt tegen dit seizoen, zowel qua prestaties als werkhouding.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Die Lieder van Eindhoven scoort er 30 in een middelmatig team als Eindhoven. De helft van hun hele productie. Daarmee met afstand topscorer van de Jupiler leage. Zou die subtop niveau eredivisie aankunnen?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Fladian
Invaller
Berichten: 432
Lid geworden op: 15-07-2004 12:34
Locatie: Arnhem

Bericht door Fladian »

Hij scoort eigenlijk pas echt er op los sinds hij bij Eindhoven zit, in de Jupiler League. In zijn vorige avonturen in de Eredivisie (en volgens Wiki ook in Zwitserland) heeft ie daarvoor nooit veel gescoord op het hoogste niveau. Ook is ie niet meer de jongste.

Ik denk dat het een zelfde verhaal is als Boere bij FC Twente. Die scoorde ook veel in de Jupiler League, maar komt aan alle kanten te kort in de Eredivisie. In het geval van Lieder zit er ook weinig groei meer in, dus ik denk dat het niet verstandig is.
hhage
Basisspeler
Berichten: 930
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

abegoal schreef:Die Lieder van Eindhoven scoort er 30 in een middelmatig team als Eindhoven. De helft van hun hele productie. Daarmee met afstand topscorer van de Jupiler leage. Zou die subtop niveau eredivisie aankunnen?
Zou die niet liever naar Denemarken gaan te voetballen,zijn vriendin gaat er ook heen om te handballen lijkt me dat hij daar dan ook wel wil voetballen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Manuel Wintzheimer transfervrij bij Bayern ophalen. Henkie behouden en met een goede trainer zijn gram laten halen. Reken er op dat hij gebrand is zich hier te laten zien aan de supporters. Volledig vertrouwen kan veel doen met spelers. En gun hem, als hij tijdens een goed seizoen niet bij wil tekenen een transfervrij vertrek na het gesukkel bij onze club. Hornkamp 2e spits. Dan heb je 2 jonge jongens die duidelijk op de goede plek staan in de 16 en een wat meer ervaren spits die best wel wat kan, maar waarvan we het allemaal nog niet hebben gezien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Henkie is een aparte voetballer, maar lang niet goed genoeg voor een basisplaats bij een subtopper. Al staat hij nog zo gebrand op het veld, dan mist hij nog steeds bepaalde basisvaardigheden voor een echt goede spits. En wanneer heeft hij voor het laatst iets laten zien? Sinds december niet gescoord!

Het zou wel het ultieme gebrek aan ambitie zijn om een falende invaller volgend jaar basisspits te maken. Vergeet niet dat dit voor ons de belangrijkste positie is, zowel sportief als financieel.

Doke zal trouwens ook wel gebrand zijn. Zullen we hem dan maar rechtsback maken als Dumfries vertrekt?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Veerman is het inderdaad net niet, maar weet zeker als hij 34 wedstrijden in de basis begonnen was, nu mee zou doen om de topscorer van Nederland te worden. Hij zou er minimaal 15 gemaakt hebben
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

AllardP schreef:Henkie is een aparte voetballer, maar lang niet goed genoeg voor een basisplaats bij een subtopper. Al staat hij nog zo gebrand op het veld, dan mist hij nog steeds bepaalde basisvaardigheden voor een echt goede spits. En wanneer heeft hij voor het laatst iets laten zien? Sinds december niet gescoord!

Het zou wel het ultieme gebrek aan ambitie zijn om een falende invaller volgend jaar basisspits te maken. Vergeet niet dat dit voor ons de belangrijkste positie is, zowel sportief als financieel.

Doke zal trouwens ook wel gebrand zijn. Zullen we hem dan maar rechtsback maken als Dumfries vertrekt?
Ik heb nog 2 spitsen genoemd. Heb het over Henk behouden, niet om hem zonder meer 1e spits te maken. Laat het ze in de voorbereiding maar uitvechten. Met Hornkamp hebben we al een spits van het type Huntelaar. En gezien de opvallende statistieken van Manuel is hij een vergelijkbare speler. Is 2-benig en jeugdinternational. Heeft nu 5 jaar ervaring bij Bayern en ook niet onbelangrijk, hij is transfervrij. Aangezien ik niet verwacht dat we hele dikke bedragen binnen gaan krijgen voor één van onze huidige spelers zullen we het toch vooral in die categorie moeten verwachten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Mackan, we hébben al dik gecasht met verkopen: St. Juste, Larsson, Van Aken en Johnsen zijn allemaal verkocht na het sluiten van het boekjaar (toen we al acht miljoen op de bank hadden). Daarnaast kan Zeneli zomaar een miljoen of vier opleveren en kunnen we voor Dumfries en Pierie (contract tot 2021, complimenten!) de hoofdprijs vragen. Zelfs Yuki is, met een WK in aantocht, vermoedelijk enkele miljoenen waard.

Hoe het ook zij: dit jaar is wel duidelijk geworden hoe belangrijk het is dat we de spitspositie goed invullen. Dan kun je niet komen aanzetten met twee onbewezen jeugdspelers en één speler waarvan je zeker weet dat hij niet goed genoeg is. Henkie is een goeie pinchhitter, maar wil niet meer op de bank zitten; niet voor Reza en al helemaal niet voor een of andere snotneus. Tijd om afscheid te nemen dus.
Plaats reactie