Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

BK2007 schreef:In de eerste seizoenshelft hadden we dit probleem niet met ongeveer dezelfde poppetjes.
Verklaar dat eens.
Iedereen was fit.. en Schaars was erbij die iedereen scherp hield.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Daniel Crowly, 20 jaar.
Momenteel verhuurd door Arsenal aan Go Ahead.
Middenvelder, wel erg klein (170 cm)

Die jongen springt er zwaar boven uit daar. Technische speler, goeie steekpass.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Django Warmerdam gaat naar Groningen. Was misschien wel een mooie kandidaat geweest om Bijker hier op te volgen, heeft een aardig seizoen gehad. Ben zeer benieuwd wie het wel wordt.
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 482
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Keeper - Van Leer, Hahn of Lamprou
cv - Dumic (Als NEC degradeert is hij misschien makkelijker op te halen)
lb - Bas Kuiper (Excelsior)
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Keeper: heb ik 3 opties voor:
- Brad Jones (onhaalbaar lijkt mij) but you never know, Heeft wel Engels paspoort dus hoeft geen NON-EU Salaris.
- Kenneth Vermeer (mocht Jones 1ste keeper blijven daar)
- Nordfeldt terug halen als Swansea degradeert.

De verdediging wordt echt een hele lastige karwei om dat rond te krijgen,

LB: Bijker, Cavlan beide zullen wel wegzijn na afloop seizoen.
LCV: Van Aken verwacht ik dat hij zal blijven, met Kik Pierie achter hem. Maar een ervaren man daar zou geen kwaad kunnen.zal wel Peters worden van Willem ÍI maarja is ook niet een naam waar ik 1,2,3 vrolijk van wordt.
RCV: Otigba komt terug, hij hoort gewoon hier te spelen, lekker fysiek sterk en kopsterk, nodig gemist dit seizoen. afwachten of St juste vertrekt. Wellicht een Mario Maloca halen uit Polen, al eerder in beeld geweest, een beul van een verdediger.
Rechtsback zullen Marzo en Schmidt wel blijven.

Middenveld:

Zou graag een Ritzmaier zien komen van Eagles, Goede speler, met gif en agressie in zijn spel, en een goede schot en prima technische bagage verder.
Bovendien komt Thern nog weer terug in November/December van verhuur.
Van Amersfoort en Thorsby (mag vertrekken van mij) leuke back-ups niets meer, niets minder.

Ritzmaier -- Schaars --- Kobayashi of Thern lijkt mij een prima middenveld.

In de aanval hoeft niet veel te gebeuren eigenlijk, Larsson weg.

ødegaard rechtsbuiten, Reza of Veerman in de spits, Zeneli linksbuiten al heeft Arber een vrij dramatisch seizoen gehad dus ogen open houden voor een andere linksbuiten. Bahoui {HSV] goede speler en al redelijk ervaren, is beetje een type Chadli Sterk in duels, goede voorzetten en scoort zelf makkelijk, of die gozer van Almere city,.Ahanach?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik zie in Odegaard absoluut geen rechtsbuiten. Hij kan heel goed voetballen hoor, maar je hebt diepgang nodig en niet iemand die steeds naar binnen trekt.
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Fryskeboy22 schreef:Zou graag een Ritzmaier zien komen van Eagles, Goede speler, met gif en agressie in zijn spel, en een goede schot en prima
Met alle respect, maar Ritzmaier?! Kan nog geeneens potten breken in Deventer, laat staan in Heerenveen...
Heerenveen fan in Leiden
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Keeper:
Het eerste seizoen voldeed Mulder boven verwachting. Dit seizoen vind ik hem ondermaats. Er zal een nieuwe keeper moeten komen en laten we hopen dat het dit keer geen typische Heerenveenkeeper (=middelmaat) wordt.

Verdediging:
St. Juste zal vertrekken en daarnaast ook Bijker- Cavlan.
Otigba zou St. Juste kunnen vervangen, maar heeft nauwelijks gespeeld in Turkije. Mijn voorkeur gaat uit naar een ervaren verdediger die m.n. sterk is in de mandekking en coaching.
Linksback: Streppel wil m.n. op balbezit spelen, maar daar hadden we met Bijker geen hele sterke in. Hopelijk wordt er nu meer geselecteerd op een linksback met een goede voorzet (en korte pass). Overigens vind ik het jammer dat Bijker vertrekt, aangezien hij een erg sterk seizoen doormaakt.

Middenveld:
Een middenveld met Schaars, Yuki en Van Amersfoort is in de eerste seizoenshelft een prima middenveld gebleken. Het is jammer gebleken dat juist Schaars een blessure kreeg. Qua back-up Vlap/Odegaard, Thern/Namli en een verdedigende middenvelder is het mijns inziens prima geregeld. Helaas heb je teveel aanvallende middenvelders en te weinig defensieve middenvelders in je selectie, waardoor er naar verwachting minimaal 2 middenvelders het schip moeten verlaten.

Aanval:
Vervanger voor Sam.
Vervanger voor Slagveer en directe concurrent voor Zeneli (laatstgenoemde zou ook op links kunnen).
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Blijf het jammer vinden dat Thern na zijn blessure nooit echt een kans heeft gekregen.
Een middenveld met Schaars - Kobayashi - Thern is gewoon een top middenveld voor Nederlandse begrippen
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Feanfan 1 schreef:Blijf het jammer vinden dat Thern na zijn blessure nooit echt een kans heeft gekregen.
Een middenveld met Schaars - Kobayashi - Thern is gewoon een top middenveld voor Nederlandse begrippen
Yuki laat af en toe wat leuks zien, maar ik ben nog echt niet overtuigd van hem. Vind hem zwak in de duels en verspeelt vaak op een domme manier de bal (pass in de voeten van de tegenstander met weinig Heerenveen-spelers achter hem). Ook valt het me op dat hij vrij regelmatig van achteren van de bal wordt afgelopen, en het dan totaal niet lijkt aan te zien komen. Geen 'ogen in de rug' zoals bijvoorbeeld Schaars en Odegaard dat hebben.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Goran Popov schreef:Ook valt het me op dat hij vrij regelmatig van achteren van de bal wordt afgelopen, en het dan totaal niet lijkt aan te zien komen. Geen 'ogen in de rug' zoals bijvoorbeeld Schaars en Odegaard dat hebben.
Dat heeft vooral met coaching te maken.
Persoonlijk ben ik juist een enorme fan van Yuki en dicht ik hem echt een hele mooie toekomst toe. Wanneer hij zich komende seizoen zo blijft doorontwikkelen als dit seizoen, kan hij wel eens een enorme steunpilaar worden.
Je vergeet hoe knap het is hoe deze jongen vanuit een totaal andere cultuur en totaal andere positie zich zo heeft aangepast aan onze cultuur (land en speelstijl) en zijn geheel nieuwe positie.
Persoonlijk ben ik wel van mening dat hij veel beter als verbindingsspeler uit de voeten komt dan als op '6' en daarom ben ik extra verheugd dat Schaars terug is. Tekenend is ook dat hij eigenlijk als 1 van de eersten op het wedstrijdformulier wordt ingevuld door Streppel.
Een jongen met niet alleen geweldig veel aanpassingsvermogen, maar ook met veel inzicht (hij ziet het spelletje beter dan wie dan ook) en heeft een prachtige trap. Deze jongen gaat er absoluut komen; hij moet alleen meer spelen op zijn vaste positie en dus niet op '6'.
harmjelle500
Jeugdspeler
Berichten: 6
Lid geworden op: 25-05-2013 23:16

Bericht door harmjelle500 »

Hasselbaink transfervrij. Is dat niet wat?
Menig zou ik hier ook wel willen zien
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

harmjelle500 schreef:Hasselbaink transfervrij. Is dat niet wat?
Menig zou ik hier ook wel willen zien
Ja en Warmerdam, de multifuctionele linksback (linksmid en linksvoor) die nogal eens een assist mee pakte dit seizoen was transfervrij. Bij ons zijn er totaal géén transfergeruchten. Op zich ook niet vreemd als er nog wat spelers terug komen waarvan je niet weet of je ze kwijt kunt raken of dat Streppel er eventueel een plan mee heeft. Als het blijft bij alle spelers waarvan we nu weten dat ze vertrekken en de terugkerende verhuurde spelers, dan gaan we er voor volgend seizoen niet op vooruit.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haal die Menig maar. Loopt de 100 meter sneller dan Larsson de 10 meter.
Warmerdam gaat al naar Groningen.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

harmjelle500 schreef:Hasselbaink transfervrij. Is dat niet wat?
Menig zou ik hier ook wel willen zien

Die Hasselbaink is verdorie aan een goede periode bezig zeg! Speelt de afgelopen weken fantastisch. Zeker een speler waar ik het mee aandurf.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

CJF schreef: Die Hasselbaink is verdorie aan een goede periode bezig zeg! Speelt de afgelopen weken fantastisch. Zeker een speler waar ik het mee aandurf.
Vond hem in de wedstrijd hier al opvallend goed. Sterk kereltje, snel, doelgericht. Hij speelt met lef, en wat ik opvallend vind is dat hij met een lach op zijn gezicht speelt. Hij heeft plezier in wat hij doet.

Bovendien kan hij op de vleugel en als spits uit de voeten. Ik roep al een poosje dat je je aan Hasselbaink geen buil kan vallen. Transfervrij knaapje met doorgroeimogelijkheden.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Zowel Menig als Hasselbaink zijn beide interessante spelers voor Heerenveen. Menig heeft alleen nog een contract tot 2019 bij Ajax, Hasselbaink is transfervrij maar ook alweer 26 jaar. Vind hem wel erg interessant met zijn snelheid en trefzekerheid.

Ik vermoed echter dat ze liever voor een jonge speler gaan die ze met winst kunnen doorverkopen. Dat is met aanvallers toch altijd een stukje makkelijker dan met verdedigers of middenvelders. Met Reza hebben we al een ervaren man voorin rondlopen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Qua keeper zou ik kijken naar van Leer, maar ook Kortsmit vind ik een interessante naam. Daarbij hebben vorig jaar Wouter van der Steen gehaald, geen idee hoe die zich ontwikkeld heeft.

Als buitenspeler/spits zou ook ik graag Hasselbaink zien komen, wil altijd spelen, is snel en scoort makkelijk.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Silver

Bericht door Silver »

Hasselbaink is inderdaad een leuke speler, plus transfervrij wat ook altijd mooi meegenomen is. Volg Excelsior niet echt, maar is dit niet een beetje type Slagveer/Narsingh? Oftewel, ontzettend handig als je op de counter speelt of als tegenstander veel ruimte achter de laatste linie laat, maar in de kleine ruimte als de tegenstander zich ingraaft veel beperkter.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Wat ook een meer dan leuke voetballer is: Jinty Caenepeel. Lijkt me ook een goede versterking voor op 1 van beide vleugels.
scheerenveen.supporterswereld.nl
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Bizot naar AZ. Had gehoopt dat Heerenveen hem binnen zou halen. Denk dat de keepers van Feyenoord onhaalbaar zijn. Desondanks hoop ik dat ze Hahn of Jones kunnen halen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Kandidaten:
Keepers: Jones, Vandenbussche. Met Marinus en Bekkema is er meer behoefte aan een oudere ervaren keeper dan aan weer een jong talent. De club wil ook nog verder met de Fockert.
6: Pele van Anholt als hij wil. Schaars voor op de echte velden en Pele voor de wedstrijden op kunstgras. Geef hem de belofte dat hij zich voor de toekomst bij ons op die positie mag ontwikkelen. Speelde daar in de beloftes meer dan prima wedstrijden die me deden denken aan Nigel de Jong. Heeft nu niets en komt na weer een aantal wedstrijden als linksback bij WillemII weer terecht in een volgend avontuur. Weten mensen nog wel dat hij eigenlijk rechtsback wil zijn?
Over de ervaren centrale verdediger heb ik geen idee eigenlijk. Een Duitser, Joegoslaaf of Zuid-Amerikaan (met ook een Europees paspoort??)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Rare suggestie. Van Anholt wilde hier niet op 6 omdat hij zich wilde richten op de rechtsback plek
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Heerenveen rules schreef:Rare suggestie. Van Anholt wilde hier niet op 6 omdat hij zich wilde richten op de rechtsback plek
Ja en waar heeft hij nu dan gespeeld? Ik weet niet hoeveel hij na WillemII nog te willen heeft. Het is ook niet meer dan een gedachte. Omdat het toch een jongen van de club is.
Je kunt ook een transfervrije Ojo aantrekken waar al eens eerder belangstelling voor zou zijn geweest. Alleen ik heb geen idee of hij hier een leider zou kunnen zijn of worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Mijn wens voor het komende seizoen: een beloftenteam dat bestaat uit 1. spelers die direct als tweede/derde keus inzetbaar zijn het eerste en 2. spelers die kunnen doorgroeien naar basisspeler in het eerste. Afgelopen jaar hadden we een hele collectie aan spelers die nooit in aanmerking zullen komen voor het eerste, zoals: Schoop, Gartenmann, Voest, Huizing en Bruijn. En dan ook nog wat verhuurde jongens. Resultaat: veel te weinig wisselmogelijkheden en spelers die niet op hun natuurlijke positie terechtkomen (m.n. Yuki en Namli).

Ik heb liever dat die plekken worden opgevuld door jeugdspelers. Gaat misschien ten koste van de resultaten van het beloftenteam, maar dat interesseert mij geen biet. Misschien hou je dan ook nog wat geld over voor echte stand-ins.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

TC/Tubantia schreef:Bergamo heeft oogje op Robin Gosens
Of Heracles-speler Robin Gosens (22) komend seizoen nog in Almelo speelt, is onzeker. Er is Italiaanse interesse voor de linksback, naar verluidt gaat het om Atalanta Bergamo. Gosens heeft nog een contract voor een seizoen in Almelo.

Volgens algemeen directeur Nico-Jan Hoogma is er wel wat vraag naar en belangstelling voor spelers van Heracles, maar ligt er voor niemand een concrete aanbieding. Hoe de toekomst van die andere linksback, Mark-Jan Fledderus, eruit ziet, is ook nog niet bekend. ,,We zijn met elkaar in gesprek'', zegt Hoogma.
Ik zou bijna zeggen 'als Atalanta interesse heeft, is deze jongen zeker ook wat voor ons!'. Maar Heracles is momenteel Heerenveen al bijna voorbijgegroeid. Of ze komen in elk geval steeds dichterbij, terwijl wij de laatste seizoenen weinig meer hebben gepresteerd.

Zou oud-Heerenvener Mark-Jan Fledderus (34) ook een optie zijn? Die heeft zich in de afgelopen jaren toch opgewerkt tot een hele degelijke back, die ook nog eens weet te scoren uit vrije trappen. Heeft dit seizoen er wel uitgelegen met een zware knieblesure maar is inmiddels weer fit.
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Flederus haha, rot op man. Niveautje; Ard van Peppen ook zo'n geweldenaar! Hebben we ooit ook belangstelling voor gehad :) :(
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Zowel van Peppen als Fledderus passen anders wel prima bij het grijze middenmootniveau dat de club lijkt te willen nastreven, net als die grabbelkeeper van Willem II. Dus van dat niveau zullen de versterkingen waarschijnlijk zijn komende zomer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Appie_M schreef:Zowel van Peppen als Fledderus passen anders wel prima bij het grijze middenmootniveau dat de club lijkt te willen nastreven, net als die grabbelkeeper van Willem II. Dus van dat niveau zullen de versterkingen waarschijnlijk zijn komende zomer.
Mbt Van Peppen en Fledderus, eens. Maar je doet Lamprou te kort, is alles behalve een grabbelkeeper. Gewoon degelijk en qua niveau zeker één van de betere in de eredivisie(is mijn bescheiden mening). Of dat hem interessant maakt voor Heerenveen? Laat ik aan de TS over maar minder dan Mulder wordt het er sowieso niet van.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Op de lijn is het inderdaad geen slechte keeper, maar hij is gewoon simpelweg te klein. Daarnaast is hij niet stabiel, hij wisselt fabelachtige reddingen af met rare blunders. Ondanks dat hij de laatste weken inderdaad redelijk goed in vorm is, is het onderaan de streep gewoon niet goed genoeg voor de subtop, althans dat vind ik. Maar onze club lijkt een plekje in de middenmoot ook wel prima te vinden, dus dan hoeft een keeper ook geen subtopkeeper te zijn. Ze zullen Lamprou dus waarschijnlijk wel halen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Plaats reactie