"Nieuwe bestuur"

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Knipecity » 03-11-2015 09:03

Dat is niet alleen bij Heerenveen. In Nederland moet iedereen een mening hebben en die ook kwijt kunnen. Werken en je mond houden zit niet in onze aard meer. Dat was meer iets van onze ouders en grootouders.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor nickstok » 03-11-2015 09:30

Het lijkt inderdaad alsof het personeel niet snel tevreden is, maar dat blijft toch lastig om te beoordelen van een afstandje. Deze mensen werken natuurlijk wel de hele dag op de club, en het is dan ook wel logisch dat ze graag goede mensen in de top van de club willen. Het feit dat ze zo betrokken zijn met het reilen en zeilen van de club is ook wel weer een goed teken. Ze moeten natuurlijk niet doorslaan en overal op tegen zijn, maar het is nogmaals moeilijk te beoordelen voor een buitenstaander wat zich daar afspeelt.

Ik vraag me overigens wel af door wie de formateur nu feitelijk is aangesteld. Als ik het goed begrijp gaat deze formateur in samenspraak met het stichtingsbestuur en de OR een nieuwe OTB samenstellen. Aangezien er in het stichtingsbestuur ook leden van het personeel zitten, en de OB volledig uit personeel bestaat zou het wel apart zijn als die drie partijen niet op één lijn zitten.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Mackan68 » 03-11-2015 18:15

Neem van mij maar aan dat er niet eerder geen gezeur, gezeik of ander commentaar van het personeel komt dan wanneer Riemer de club met rust laat. Hij kan bij de tafel van Kees mooi in geuren en kleuren uitleggen hoe het allemaal zit. Maar als je dan met opmerkingen komt dat je sinds 2009 géén bestuurlijke invloed meer hebt gehad dan ben je mij kwijt. Ik begin zelfs een beetje te geloven dat de man het in de bovenkamer een beetje aan het kwijtraken is. Dat geeft niet. Hij heeft de leeftijd en daarnaast een levensstijl gehad waardoor 'het niet allemaal meer op een rijtje kunnen krijgen' niet bijzonder vreemd is.
Ik dacht ook dat Riemer en Sjoerd dikke maten waren, maar hoorde later dat die vriendschap die er vroeger absoluut wel was niet meer zo intensief was. Daar ga ik dan maar vanuit. Al had ik liever gehad dat ze Sporre deze klus gegeven hadden. Die had toen, in 2013 het vertrouwen en dat was nu niet anders geweest. Ik denk een gemiste kans.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor vakje12 » 03-11-2015 18:32

nickstok schreef:
Ik vraag me overigens wel af door wie de formateur nu feitelijk is aangesteld. Als ik het goed begrijp gaat deze formateur in samenspraak met het stichtingsbestuur en de OR een nieuwe OTB samenstellen. Aangezien er in het stichtingsbestuur ook leden van het personeel zitten, en de OB volledig uit personeel bestaat zou het wel apart zijn als die drie partijen niet op één lijn zitten.


Wie van het personeel zitten er dan in het stichtingsbestuur?
Verdeling is 1 voorzitter, 1 voetbalzaken, 1 financieel, 3 OSSH, 1 Feanfan, 1 NN, 1 vrijwilligers, 1 Aktie67.

Deze structuur moet sowieso anders, er is namelijk een meerderheid mogelijk met 3 niet SCH gerelateerde algemene functies samen met de 3 OSSH.

Ook vreemd is dat de ex-voorzitter van het huidige Stichtingsbestuur dossiers van OTB leden overnam om vervolgens te zeggen dat iemand niet functioneert omdat er geen progressie is geboekt.

Over het personeel: er is nog steeds enorm veel wantrouwen onder de mensen. Dit is natuurlijk ook niet zo gek als een Ben Takkenberg gewoon als waarnemend bestuurder in functie blijft. Dan kan feanryp wel zeggen dat men met alle problemen bij hem komt en hij dit oplost maar hier is niets van waar. Hij wordt juist gezien als de grootste meeloper binnen de OTB die niet te vertrouwen is.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor nickstok » 04-11-2015 09:45

vakje12 schreef:Wie van het personeel zitten er dan in het stichtingsbestuur?
Verdeling is 1 voorzitter, 1 voetbalzaken, 1 financieel, 3 OSSH, 1 Feanfan, 1 NN, 1 vrijwilligers, 1 Aktie67.


Excuus, ik dacht dat er iemand van het personeel bij zat in plaats van een vrijwilliger. Je hebt gelijk.
In dat geval hoop ik dat de OR het personeel goed vertegenwoordigd en dat de meeste zorgen en problemen worden meegenomen bij het vormen van het nieuwe bestuur. Als het nieuwe bestuur (wederom) ver van het personeel afstaat is dat vragen om problemen.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor bollebert » 05-11-2015 10:30

Makkum8 schreef:Al eerder heb ik aangegeven dat we regelmatig in de media kunnen vernemen dat het personeel over van alles en nog wat loopt te miepen. Wat er vervolgens van waar is wat de media schrijft is een ander verhaal. Maar ook nu weer bekruipt mij het gevoel dat een flink deel van het personeel een schop onder zijn/ haar reet nodig heeft. Aan het werk en ophouden met mekkeren is het devies.


Denk dat het tijd word om eens goed naar het personeel te kijken.
Veel mensen zijn vrijwilligers en al boven de 80 daar waar taken misschien beter aan betaalde mensen kunnen worden over gelaten.
Verder is het personeel waar wel betaald voor word ook al ver in de leeftijd en hebben die toen alles nog super was allerlei baantjes toe geschoven gekregen door riemer.
Niet gekeken wie waar het beste past ,maar hest nog een baantje?
En juist die mensen liggen nu telkens dwars!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-11-2015 14:21

Toen de bomen tot de hemel rijkten kon dat allemaal wel, gezellig man. Als ik Riemer was had ik destijds ook allemaal vriendjes aangenomen, maar nu kunnen er inmiddels bijna trapliften in het stadion geïnstalleerd worden. Clubhart hebben ze zeker, daar heb ik geen twijfel over, maar aan nukkige 'oudjes' die vernieuwing een vies woord vinden.. daar komen we niet verder mee. Deze mensen zijn jarenlang gewend geweest dat alles ging zoals het ging, en zoals ze het graag zagen. Maar tijden veranderen, en als Heerenveen niet meeverandert is straks de enige verandering dat ze allemaal zonder werk zitten.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Mackan68 » 06-11-2015 03:59

Kaz_SCH schreef:Maar tijden veranderen, en als Heerenveen niet meeverandert is straks de enige verandering dat ze allemaal zonder werk zitten.

Als ze dat niet rap doen missen ze straks ook nog hun 2-wekelijkse voetbalavondje.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Thinkman » 06-11-2015 08:08

Kwaliteit kost geld.
Geen kwaliteit kost kapitalen.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Feanfan13 » 07-11-2015 01:38

Thinkman schreef:Kwaliteit kost geld.
Geen kwaliteit kost kapitalen.


Op een tegeltje ermee!
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor winterzzz85 » 07-11-2015 09:02

Afbeelding
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor BK2007 » 07-11-2015 12:17

Hierbij mijn opstelling van het nieuwe bestuur:

------- Voorzitter: GJ Verbeek. -------------------


---- Comm.Dir: Erve. ---- TD: J de Jonge ------
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Fryskeboy22 » 07-11-2015 12:48

BK2007 schreef:Hierbij mijn opstelling van het nieuwe bestuur:

------- Voorzitter: GJ Verbeek. -------------------


---- Comm.Dir: Erve. ---- TD: J de Jonge ------


Verbeek zie ik hier nooit meer terugkeren, en hij zit meer dan prima bij Bochum. de TD zou kunnen maar niet mijn eerste keus.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor hm_DR88 » 07-11-2015 13:28

BK2007 schreef:Hierbij mijn opstelling van het nieuwe bestuur:

------- Voorzitter: GJ Verbeek. -------------------


---- Comm.Dir: Erve. ---- TD: J de Jonge ------


Jij goochelt vreemd met namen. Eerst al die vreemde trainersnamen als Neeskens en Krol. Nu wil je Verbeek al in de functie van voorzitter en De Jonge als technisch directeur. Zou wel een uur kunnen praten waarom ik dit anders zie. Laat ik het erop houden dat je een bijzondere kijk hebt op functies en de daarbij benodigde vaardigheden en de personen met hub specifieke kwaliteiten.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor davp » 07-11-2015 20:51

Hoogma algemeen directeur
Van Erve commercieel
En dan nog een capabele TD
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Lardy » 02-12-2015 14:43

Luuc Eisenga is de beoogde nieuwe algemeen directeur van SC Heerenveen. Hij is voorgedragen door formateur Sjoerd Feenstra.

SC Heerenveen keert terug naar het vroegere bestuursmodel: 1 directeur plus 3 leden managementteam. En een driekoppige raad vcommissarissen

Sjoerd Feenstra wil het stichtingsbestuur van SC Heerenveen terugbrengen van 10 naar 5 mensen.


LC Sport Twitter
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Superfries1996 » 02-12-2015 14:53

Terug naar de oude vormgeving van het bestuur vind ik een prima zet, Luuc Eisenga heb ik echter nog nooit van gehoord en kan ik zodoende ook weinig zinnigs over zeggen. Ik ben eigenlijk nieuwsgieriger naar de nieuwe commerciële man en ook ben ik benieuwd wat er met Vonk gaat gebeuren.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor mitrita » 02-12-2015 15:46

Luuc Eisenga (43) is door formateur Sjoerd Feenstra en adviseur Egbert van Hes voorgedragen als kandidaat voor de functie van statutair algemeen directeur. De Friese Eisenga woont momenteel in Zuid-Duitsland en is op dit moment algemeen directeur van de belangenvereniging van profwielerploegen, de AIGCP.

Luuc Eisenga is een ervaren bestuurder met kennis van het topsportklimaat. Zo was Eisenga onder andere werkzaam als Communicatiemanager voor de wielerploegen van T-Mobile en Rabobank. Daarnaast heeft Eisenga ruime ervaring in veranderingsmanagement en leidinggeven binnen grote organisaties.

Formateur Sjoerd Feenstra en adviseur Egbert van Hes zijn content met de voordracht van de nieuwe directeur. ‘’sc Heerenveen kan met Eisenga een zeer ervaren Friese bestuurder in huis halen. We hebben Luuc Eisenga in de gesprekken leren kennen als een prettig mens. Zijn ervaring in het topsportklimaat, de kennis van veranderingsmanagement en zijn leidinggevende capaciteiten waren voor ons belangrijke uitgangspunten.’’

Feenstra en Van Hes adviseren sc Heerenveen terug te gaan naar een meer geschikt bestuursmodel zoals de club dat in het verleden ook heeft gekend. ‘’Wel blijven bepaalde accenten uit de huidige structuur bestaan. Zo vinden we het belangrijk dat vertegenwoordigers uit clubgeledingen in het bestuur van de stichting gehandhaafd blijven’’, aldus Feenstra.

Met de benoeming van een statutair algemeen directeur verandert het bestuursmodel van sc Heerenveen conform de bevindingen van formateur Feenstra. De directie zal vanaf dat moment gevormd worden door één persoon, de algemeen directeur tevens zijnde de enige statutaire directeur. De algemeen directeur wordt in de uitvoering van de operationele taken bijgestaan door een nieuw managementteam waarin hij zelf de rol van voorzitter vervuld. Het team zal bestaan uit drie managers: voetbalzaken, commercie en financiën.

Namens de aandeelhouder wordt het toezicht op de onderneming en haar directie uitgeoefend door een raad van commissarissen, waarin drie leden zitting zullen hebben, met ieder van hen verschillende disciplines als achtergrond. Tenslotte de aandeelhouder, het bestuur van de stichting, Feenstra is er voorstander van het aantal leden terug te brengen van tien naar vijf.

Sjoerd Feenstra
formateur

Egbert van Hes
adviseur
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor DSCH » 02-12-2015 16:14

Dat stuk over Luc Eisenga klinkt niet verkeerd. Hij heeft ervaring in de sportbranche in zowel binnen als buitenland en is daarnaast ook nog eens een Fries. Dat laatste is natuurlijk geen vereiste, maar speelt mogelijk wel een rol bij de identiteit van de club. We zullen moeten afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen, maar ik ben niet negatief over deze man, al moet ik daar aan toe voegen dat ik eigenlijk nog nooit van hem gehoord had.

Wat betreft de overige bevindingen van Feenstra ben ik het roerend met hem eens dat hij terug wil naar het "oude" bestuursmodel. Dat zorgt voor veel meer overzicht en duidelijkheid. Wat mij betreft verdiend Vonk nog een kans als de man voor de voetbalzaken. Natuurlijk kan het beter met de balans in de selectie, maar Foppe laat nu toch zien dat het ook met deze spelers mogelijk is. Voor een sterke commerciële man zou ik zo geen kandidaat weten. Ik benieuwd wie Feenstra voor deze functie zal voordragen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor AllardP » 02-12-2015 16:58

We hebben de zevende begroting en staan nog steeds in het rechterrijtje. Het is maar waar je tevreden mee bent. Ik ben het pas als we clubs als Heracles, PEC, NEC en Utrecht achter ons laten; die hebben pas 'beperkte middelen'.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor BK2007 » 02-12-2015 18:58

AllardP schreef:We hebben de zevende begroting en staan nog steeds in het rechterrijtje. Het is maar waar je tevreden mee bent. Ik ben het pas als we clubs als Heracles, PEC, NEC en Utrecht achter ons laten; die hebben pas 'beperkte middelen'.


Klopt.
Maar zolang onze scouting spelers als Dalgaard en Veerman vind zal dat even duren.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor vakje12 » 02-12-2015 19:58

Een kleiner stichtingsbestuur is ook aangegeven als wens vanuit supporters en sponsoren in gesprekken met Sjoerd Feenstra. De verdeling was met 10 personen waarvan er 3 (voorzitter, algemeen en financieel) geen groep vanuit de achterban vertegenwoordigden scheef.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor BK2007 » 02-12-2015 20:23

Verrassend stil hier.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Knipecity » 02-12-2015 20:51

BK2007 schreef:Verrassend stil hier.

Ik vind het verrassend dat hier alweer 2 pagina's staan terwijl er nog helemaal geen nieuw bestuur is.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Mackan68 » 02-12-2015 21:04

Op Twitter en FB is een kleine 'strijd' uitgebroken wie de naam van onze beoogde nieuwe algemeen directeur als eerste genoemd heeft. Dit plaatste FD sportjournalist Gerard Bos op zijn FB tijdlijn.
Screenshot_2015-12-02-20-43-59.png


En kijk eens wie er op reageert.
Jaapie houdt er zo van om veren in konten te steken. Vooral in die van zichzelf. Zonder Eisenga vooraf af te schieten wil ik wel zeggen dat ik alleen al van uitspraken als 'mijn gabber' van megakwal Stalenburg een vies smaakje in de mond krijg. Kan die vent niet eens zijn waffel houden?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Erwin4ever » 02-12-2015 22:08

Voorlopig ben ik geneigd om de evt. komst van Eisinga als positief te beschouwen.
Fries, ervaren bestuurder in de sportwereld en ondanks dat hij in het spinnenweb van de wielerwereld opereert weinig tot niets negatiefs over hem te vinden.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Grimo » 03-12-2015 09:12

BK2007 schreef:
Klopt.
Maar zolang onze scouting spelers als Dalgaard en Veerman vind zal dat even duren.


Zolang onze scouting spelers als Zeneli, Larsson, Cavlan, Mulder, Thorsby weet te scouten kan dat nooit lang meer duren.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor 12eMan » 03-12-2015 09:32

Grimo:

Volkomen mee eens. Dat eeuwige gezeik over slechte aankopen.... Ja, die zitten er nou eenmaal tussen maar de balans slaat ondertussen wel positief uit(oa met de door jou genoemde voorbeelden).

Zou vonk, als enige van de oude kliek, toch een herkansing willen geven. Foppe laat nl wel degelijk zien dat er best goede spelers in deze selectie zitten. Met als grootste voorbeeld Thorsby. Kwam onder Lodeweges niet aan de bak en zie nu!
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Grimo » 03-12-2015 09:54

Ik zou Vonk ook wel willen laten zitten. Schijnt alleen dat de OR daar tegen is. Dat is wel vervelend. Vraag me af wat ze op Vonk als leidinggevende tegen hebben.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor jorro » 03-12-2015 10:32

Grimo schreef:Ik zou Vonk ook wel willen laten zitten. Schijnt alleen dat de OR daar tegen is. Dat is wel vervelend. Vraag me af wat ze op Vonk als leidinggevende tegen hebben.


Was het niet zo dat de OR destijds 'tegen' was omdat Vonk 0 ervaring had als manager voetbalzaken? Dat is nu wel anders, dus het zou goed kunnen dat de OR dat beletsel nu niet meer op zal voeren.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron