"Nieuwe bestuur"

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-12-2015 16:08

Dan heb ik weer goed aan je verwachtingen voldaan!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Grimo » 22-12-2015 21:30

Heerenveen rules schreef:Oh sorry dat ik weer kritisch was heren. Het spijt me....


Het zou pas kritisch zijn als je het kon onderbouwen. Nu is het gewoon mekkeren.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Lardy » 23-12-2015 16:34

Bezoldiging bestuur (one-tier board) Aan bezoldiging voor de vier niet-uitvoerende bestuurders is € 191.849,- ten laste van het boekjaar gebracht. Aan bezoldiging voor de drie uitvoerende bestuurders is € 247.113,- ten laste van het boekjaar gebracht.


Hopelijk wordt het nieuwe bestuur wat goedkoper.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Mackan68 » 23-12-2015 17:41

Lardy schreef:
Hopelijk wordt het nieuwe bestuur wat goedkoper.


Ja, wanneer er op personeelskosten en spelerssalarissen bezuinigd moet worden ontkomen ze er in mijn ogen niet aan om dat op directieniveau ook te doen. Maar vaak werkt het op dat niveau anders. De directeuren spelen de punten niet bij elkaar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Superfries1996 » 24-12-2015 00:20

Een goed bestuurder verdient zichzelf terug, dat is in Sporres interim-periode toch wel duidelijk gebleken? Investeren waar het kan, bezuinigen waar het moet.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Feanfan13 » 24-12-2015 01:02

Lardy en Grimo, dit is geen onzin. Het wordt de scouts echt ontzegd (moeilijk gemaakt) om contact op te nemen met de spelers die ze op het oog hebben. Dit zijn verhalen uit de praktijk, en neem aan dat jullie daar geen ervaring mee hebben?

Groningen was een voorbeeld, het gebeurd voornamelijk rond Amsterdam en die regio's. Scouts moeten nu echt achter spelers aan, ze krijgen niet meteen de gegevens zoals de naam etc. Ook mochten ze van de leiders geen contact zoeken, dat wordt weer geregeld via de club waar ze mee samenwerken.

Als Ajax een speler scout bij Dronten, moeten ze bij Heerenveen de gegevens opvragen, omdat heerenveen daarmee samenwerkt
Amateur clubs doen dat omdat Heerenveen meer kennis heeft over zulke zaken dan een amateurclub. Voor een amateurclub zitten er natuurlijk ook commerciele aspecten aan.

Neem aan dat dit niet door hoog aangeschreven scouts wordt verzonnen.

Mackan, gaat voornamelijk om zeer interessante spelers uit de Jupiler League waar we goed aan hadden kunnen verdienen. Weet niet wie het persoonlijk tegenhoudt, zou Riemer best kunnen zijn. Veel scouts zijn wel alles behalve gecharmeerd van Riemer, gaat zoals bekend veel om vriendjes politiek.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Mackan68 » 24-12-2015 03:55

Superfries1996 schreef:Een goed bestuurder verdient zichzelf terug, dat is in Sporres interim-periode toch wel duidelijk gebleken? Investeren waar het kan, bezuinigen waar het moet.
Er waren verhalen inderdaad, maar ook daadwerkelijke cijfers die dat bevestigen?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Lardy » 24-12-2015 09:55

Feanfan13 schreef:Lardy en Grimo, dit is geen onzin. Het wordt de scouts echt ontzegd (moeilijk gemaakt) om contact op te nemen met de spelers die ze op het oog hebben. Dit zijn verhalen uit de praktijk, en neem aan dat jullie daar geen ervaring mee hebben?


Daar heb ik zeker wel ervaring mee. In al die jaren dat ik nu in het amateurvoetbal zit, heb ik dat nog nooit gehoord. Scouts komen gewoon naar je toe om wat te vragen over de speler, of ze vragen het aan ouders. De scouts van Groningen gaan wel wat netter te werk, die komen naar de bestuurskamer en stellen zich voor en zeggen dat ze er zijn, en voor welke teams. Mijn ervaring is dat die scouts van Heerenveen dat niet doen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 24-12-2015 10:42

Feanfan kan overigens wel gelijk hebben over zn bewering dat het bij riemer om vriendjes politiek etc gaat en scouts niet van hem gescharmeerd zijn.

Zo weet ik uit hele betrouwbare bronnen dat de doelman van jong Heerenveen (wieger sietsma ex groningen)
Naar heerenveen is gehaald puur en alleen door riemer, die heel goed bevriend is met zijn ouders.

Dus die info sluit wel aan op t verhaal van feanfan
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor BK2007 » 24-12-2015 17:38

In het tv programma van Jansma zat Riemer laatst. Hij zei dat hij bij stemmen over een nieuwe speler hij 1/7 stem heeft.
Dat er dus door hem meebeslist wordt als er een nieuwe speler komt.
Op zich verbaasde ik me er wel over dat hij überhaupt nog zeggenschap heeft en dat het met stemmen gaat.
Nou zou ik wel graag eens bij zo'n gesprek willen zitten trouwens. Kijken hoe dat gaat en wat er gebeurd als er een iemand een andere mening heeft als Riemer :lol: .
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Ebiede » 24-12-2015 19:08

Feanfan13 schreef:
En er deugt wel meer niet. Als een scout bijvoorbeeld bij sommige amateurclubs gaat scouten in de jeugd, bijvoorbeeld bij een amateurclub die een samenwerking heeft met een FC Groningen, dan wordt de scouts het verboden om contact op te nemen met de spelers of de ouders. Zo wordt langzaam alles afgebakend, en het voor sommige spelers erg moeilijk gemaakt om bijv bij Heerenveen te komen.

Daarom zijn alle voetbalclubs nu ook allemaal samenwerkingen aan het aangaan met amateurteams.


Wat maar wat valt er in deze Heerenveen kwalijk te nemen?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Feanfan13 » 25-12-2015 23:31

Ebiede, daarin niet zo veel. Alleen willen scouts daardoor wel sneller stoppen.

De keeper van groningen was inderdaad vriendjes politiek, Riemer gaat om met zijn vader.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Ebiede » 26-12-2015 17:56

Maar je schrijft het als een verwijt, maar zoals jij het schets is het een algemeen probleem bij alle clubs.

Ik vind dat jij het als stemmingmakerij brengt!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Feanfan13 » 27-12-2015 18:40

Ebiede, stemmakerij? Zo zie ik het niet, ik geef gewoon aan dat er veel scouts willen stoppen net het scouten in Nederland voor Heerenveen.

Maar als jij het stemmakerij vindt, dat ik zeg wat gewoon echt gebeurt, dan zal dat wel zo zijn he. Als je er niet tegen kunt dat er dingen gebeuren die jouw niet bevallen, kun je beter van het forum af gaan. Of moeten we alles weer in een doofpot stoppen en vervolgens weer 3 jaar wachten tot er weer bestuurlijke onrust is.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Lardy » 27-12-2015 18:44

Feanfan13, heb je het over de profscouting of over de jeugd?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Ebiede » 27-12-2015 18:56

@feanfan13 Als dit probleem zich werkelijk voordoet dan lijkt het me dat scouts bij alle clubs met dit probleem te kampen hebben en dat dit een landelijk probleem is. Als de scouts van Heerenveen hierdoor niet meer willen scouten, komt dat omdat ze dan niet in de nieuwe realiteit willen werken. Ze zullen wel mee moeten gaan in de nieuwe wereld en niet meer denken dat het scouten gelijk is als tien jaar geleden.

Als club A scout bij een verenging waar club B bij een samenwerking mee heeft dan is het toch meer dan logisch dat er club B ingelicht wordt en de expertise van club B wordt gebruikt.

Ik vraag me dan ook af of Heerenveen deze scouts nog langer in dienst wil/kan hebben.

Mochten er andere argumenten zijn, feanfan13 dan hoor ik dat graag. Anders is het gewoon zeuren om het zeuren en moeite hebben om met de moderne tijd mee te gaan.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Wolliepoly » 27-12-2015 23:38

Ik hoop dat er zsm witte rook is.
Persoonlijk ljkt het mij zaak om de contracten van onze talemten te bekijken, jongens waar je van denkt ze na de winter misschien in te passen eventueel opwaarderen. Om zo Bikel scenarios te voorkomen.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Feanfan13 » 29-12-2015 00:58

Ebiede, wellicht hebben sommige scouts moeite met verandering. Maar vergeet niet dat dit vrijwilligerswerk is. Dus vind het wel degelijk een groot probleem, als je scouts verliest omdat ze er bijna een fulltimebaan door krijgen om 1 speler te bemachtigen. Vrijwilligers in de huidige economie zijn bijzonder, bijna uitgestorven.

Het moet allemaal wat versoepelen. De club geeft dan ook vaak geen gehoor aan gescoute spelers, waardoor alle moeite van de scouts voor niets is geweest. Logische dat ze dan willen stoppen toch?

Het gebeurt zowel op amateurniveau als op profniveau. Kuwas hadden we bijvoorbeeld vorige jaar al aan de selectie kunnen toevoegen. Weet niet of we daar achteraf gezien spijt van moeten hebben. Maar zo zijn er nog wat spelers die we gemist hebben, ook weet ik enkele spelers die links blijven liggen, waarvan ik zelf ook overtuigd ben dat die moeiteloos kunnen aanhaken.

Zonder scouts is onze club niets Ebiede, dit is de levensader van onze club, of heb ik dat mis? En denk jij dat er genoeg talent in een dorp als Heerenveen loopt?
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Grimo » 29-12-2015 11:21

Spelers uit de jeugd van SC Heerenveen komen nog steeds uit alle windstreken van het land. Ze worden overal gescout. Overdreven paniekzaaierij wat Feanfan13 doet.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor badfrisianboy » 29-12-2015 15:16

Spelers uit de jeugd van SC Heerenveen komen nog steeds uit alle windstreken van het land. Ze worden overal gescout. Overdreven paniekzaaierij wat Feanfan13 doet.


Ik wil hier toch even op inhaken. Feanfan13 is wat mij betreft niet aan het paniekzaaien. Voor wat betreft het scouten van jeugdspelers is de situatie voor elke club en derhalve ook elke scout in Nederland wel vergelijkbaar. Wat die situatie betreft hebben de scouts geen reden op te stappen. Waar het voor de scouts vervelender wordt, en waar ze een punt hebben, is het feit dat veel adviezen van scouts door de clubleiding (lees Riemer) in de wind wordt geslagen. Te vaak zijn er spelers door de scouts afgekeurd en die dan toch door de club/Riemer worden aangetrokken onder andere op basis van vriendjespolitiek. Dat is in mijn ogen een kwalijke zaak en schadelijk voor de club. Een nieuw bestuur zou ook dit soort excessen moeten aanpakken anders blijf je als club in oude fouten vervallen. Schrijnende voorbeeld is natuurlijk de reservekeeper die bij FC Groningen is weggehaald (waarvan de naam me even ontschoten is) en het aantrekken van Veerman (op advies van Riemer tegen de zin van de scouts in). Ook over het aantrekken van te Vrede scheen intern onderlinge verdeeldheid te zijn en zou Riemer zijn zin hebben doorgedrukt. Al heb ik dat laatste alleen van horen en zeggen via via.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Lardy » 29-12-2015 15:24

Alsof Riemer invloed heeft op de jeugdscouting, alsof Riemer om 9 uur ergens in Nederland aan een amateurveld staat. Nee, dat is gewoon onzin. En van die keeper kan waar wezen, maar dat is één situatie, niet iets structureel. En dan beginnen over Kuwas. Kuwas wilde zelf niet naar Heerenveen omdat hij zichzelf daar niet klaar voor vond. Dus dat heeft niks met Heerenveen te maken, want die hadden wel degelijk interesse.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Grimo » 30-12-2015 11:02

Als je een beetje oplet Badfrisianboy dan hebben we het over jeugdscouting van spelers bij amateurclubs.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor badfrisianboy » 30-12-2015 22:42

Als je een beetje oplet Badfrisianboy dan hebben we het over jeugdscouting van spelers bij amateurclubs.


Als je even oplet Grimo dan was het de eerste post van Feanfan13 waarin het een tweetal componenten betrof. Inderdaad de component jeugdscouting en de component waarin het ook over transfers gaat van niet jeugdspelers ofwel de zogenaamde 'pareltjes' in Feanfan13 zijn aanvankelijke post.

Je hebt gelijk dat de discussie zich dusdanig ontwikkelde dat het vooral over jeugdscouting ging, maar ik wilde de andere component toch maar weer even naar voren brengen ook. Zoals te lezen in de eerdere post van mij.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Feanfan13 » 11-01-2016 14:13

Het nieuwe bestuur zou vandaag gepresenteert worden toch?
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Ebiede » 11-01-2016 14:27

Ik meende de 12de.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 11-01-2016 15:27

De dag dat de nieuwjaarsreceptie van de club plaatsvind
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Marça » 11-01-2016 15:52

Afbeelding

Hoewel het in de laatste zin fout staat (woensdag) moet het dus morgen zijn, als je inderdaad afgaat op wat de LC in december schreef.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Superfries1996 » 11-01-2016 16:28

Een lopend buffet.. De OSSH is toch geen budgethotel aan de Costa del Sol? en dan de naam van het café, om je kapot te schamen. Als ik als ondernemer over de schreef getrokken moet worden om sponsor te blijven zou ik nou niet echt enthousiast raken van een lopend buffet in het 'Lippe Wonen Houtnet Café' op de nieuwjaarsreceptie! Illustrerend voor de verouderde commerciële modules die men nog steeds gebruikt.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2016 16:34

Marça schreef:Hoewel het in de laatste zin fout staat (woensdag) moet het dus morgen zijn,


Ben ik nu achterlijk, of staat er nergens dat het woensdag is? De woensdag die er staat, slaat op 6 januari als laatste aanmeldingsdag.

Superfries1996 schreef:Een lopend buffet.. De OSSH is toch geen budgethotel aan de Costa del Sol?


Natuurlijk, even een man of 800 bedienen als in een 5 sterrenhotel. Het mag wat kosten. Een lopend buffet zorgt voor een informele sfeer, en een situatie waardoor je met diverse mensen in contact komt. Dit is juist ideaal voor ondernemers. Als je aan je tafeltje zit en bediend wordt, kom je alleen met die paar mensen in contact bij wie je aan tafel zit.

Als het een beetje een goed buffet is, dan is er helemaal niks mis mee.

Vertel eens hoe jij het zou doen Superfries1996. Ik ben benieuwd naar je vernieuwende modules.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: "Nieuwe bestuur"

Berichtdoor Superfries1994 » 11-01-2016 18:10

Ben ontzettend benieuwd naar morgen! Als het morgen gepresenteerd gaat worden, hebben ze het wel goed stil kunnen houden. Er zijn verder ook weinig geruchten. Ook benieuwd of Vonk mag blijven of niet. En een lopend buffet lijkt mij ook gewoon prima als het een goed buffet is, dan komt er ook een beetje reuring in de zaal.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten